شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا

شرایط تحصیل در کالج های کانادا

شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا

آیا برای ادامه تحصیل خود کشور کانادا را انتخاب کرده‌اید؟ اگر در انتخاب خود مصر هستید، پس بهتر است با شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا نیز آشنا شوید. در واقع با انتخاب کشور کانادا به تجربیات فرهنگی و تحصیلی جدیدی برمی‌خورید که نیاز به دانش و پیش‌زمینه‌ دارد. یکی از مهم‌ترین شرایطی که دانشجویان را به  کالج‌های کانادا جذب می‌کند، مربوط به گروه‌های تحصیلی و علمی دوستانه این کالج‌ها است.

البته همیشه اخلاق، رفتار، و فرهنگ مسئله اصلی و مهم نخواهد بود. برای درک بهتر از شرایط تحصیل در کالج‌های کانادا قصد داریم در این راهنما شما را با جذابیت‌های کالج‌های این کشور، مقاطع تحصیلی، و شرایط پذیرش تحصیلی آن آشنا کنیم.

پنج دلیل محبوبیت تحصیل در کانادا

همان‌طور که می‌دانید کشور کانادا در میان کشورهای مهاجرتی تحصیلی جایگاه خوبی دارد. در ضمن بعضی از استان‌های این کشور همانند انتاریو، بریتیش کلمبیا، و کبک دارای برترین کالج‌های تحصیلی هستند. اگر ذهن خلاقی دارید و به دنبال دانشگاهی هستید که برای نخبگان باشد، می‌توانید از دانشگاه‌های کانادا کمک بگیرید.

26 دانشگاه این کشور توانستند خود را به بالاترین رتبه‌های تحصیلی دنیا برسانند. در ضمن 3 دانشگاه کانادا جزء 50 دانشگاه برتر جهان معرفی شدند. در ادامه باید گفت 11 دانشگاه کانادا نیز در بین 300 دانشگاه برتر جهان به حساب می‌آیند. در واقع کالج‌های کانادا شاهکاری هستند که در سایر کشورها مشاهده نخواهند شد.

برای مثال 2 دانشگاه تورنتو و مک گریل در 2 شهر بزرگ کانادا واقع شده‌اند و توانستند معیارهای‌ 220 دانشگاه برتر جهان را کسب کنند. تمام این مسائل دلیلی بر جذابیت کالج‌های کانادا خواهند بود. در ادامه 5 مورد از رایج‌ترین ویژگی‌های جذاب کالج‌های کانادا را نام می‌بریم:

  1.     کیفیت بالای آموزش و پرورش
  2.     شهرت داشتن به عنوان یک جامعه چند فرهنگی
  3.     شاد بودن محیط‌ کالج‌ها
  4.     اجازه داشتن برای ادامه کار و تحصیل در کانادا
  5.     امکان اخذ اقامت دائم

آشنایی با مقاطع تحصیلی کالج

آشنایی با مقاطع تحصیلی کالج

یکی از مهم‌تری اصول در کشور کانادا تحصیلات است. در واقع دولت این کشور به تحصیلات اهمیت زیادی می‌دهد. سیستم دولتی کانادا دارای آموزش عمومی است که توسط دولت‌های استانی و محلی اداره می‌شود. در ضمن دولت کانادا به صلاحیت‌های تحصیلی هر سیستم آموزشی این کشور نظارت دارد. حتی برنامه‌های درسی هر استان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شاید در استان‌ها و کالج‌های دانشگاهی کانادا تغییرات جزئی در مورد نحوه آموزش و سیستم تحصیلی مشاهده شود، اما به طور کلی شباهت‌ها بسیار بیشتر از تفاوت‌ها خواهند بود. زمانی که دانش‌آموزان از دبیرستان فارغ‌التحصیل می‌شوند باید برای ادامه تحصیل خود به کالج مراجعه کنند. کالج به طور معمول به دانشکده‌های فنی، هنرها و علوم کاربردی گفته می‌شود. رشته های پردرآمد کانادا را اینجا ببینید.

کالج‌ها محلی برای دریافت انواع گواهی‌های تحصیلی، حرفه‌ای، و حتی مدرک کاردانی هستند. بسیاری از دانشجویان کالج را راهی در راستای کسب آمادگی بیشتر برای تحصیلات گسترده دانشگاهی در نظر دارند. در پی تحصیل در کالج‌های کانادا می‌توان اعتبارات تحصیلی کسب کرد که در سیستم‌های آموزشی کانادا بسیار پراهمیت هستند. در این راهنما مقاطع تحصیلی کالج‌های کانادا را شرح می‌دهیم:

  •       کارشناسی: لیسانس یا مدرک کارشناسی به دانشجویان تمام وقتی که از 3 تا 4 سال در کلاس حضور دارند تعلق می‌گیرد
  •       کارشناسی ارشد: اخذ این مدرک به طور معمول 2 سال طول می‌کشد
  •       فوق لیسانس تخصصی: اخذ مدرک فوق لیسانس تخصصی یا دکترا بین 3 تا 6 سال به طول می‌انجامد
  •   گواهی‌های تخصصی پیشرفته: برای مثال دانشجویان بعضی از رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، و غیره می‌توانند تحصیل خود را بیشتر ادامه دهند.

آیا می‌توان با مدرک دیپلم در کالج‌های کانادا تحصیل کرد؟

همان‌طور که می‌دانید برای مهاجرت به کانادا باید مدرک تحصیلی ارائه دهید. این مدرک می‌تواند شامل دیپلم، انواع گواهی‌های تحصیلی با تخصصی باشد. البته مدرک تحصیلی شما باید با اعتبارسنجی کالج‌های کانادا سازگار شود. در واقع مدرک تحصیلی ارائه‌شده توسط شما باید برای کالج‌های کانادا معتبر به حساب آید.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم ؛ خوشبختانه به تازگی قانونی وضع‌شده که متقاضیان مهاجرت می‌توانند آخرین و بالاترین مدرک تحصیلی خود را ارائه دهند، سپس کارشناسان اداره مهاجرت و شهروندی این مدرک را اعتبارسنجی می‌کنند. در نتیجه اگر مدرک دیپلم آخرین مدرک تحصیلی و البته بالاترین مدرک تحصیلی شما است، باز هم می‌توانید برای مهاجرت خود اقدام کنید.

از آنجاییکه کارشناسان مربوطه وظایف زیادی را بر عهده دارند، توصیه می‌کنیم مدارک اضافی و بی‌ربط ارسال نکنید. در این صورت ارزیابی مدارک و اسناد شما با تاخیر انجام می‌شود. در سال 2020 حتی اعلام شد افرادی که متقاضی مقطع دکترا هستند، می‌توانند بدون ارائه مدرک لیسانس و فوق لیسانس کار خود را پیش ببرند.

تحصیل در کالج های کانادا

شرایط پذیرش تحصیلی در کالج کانادا

اگر مهاجرت تحصیلی به کانادا را انتخاب کرده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم. برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود بهتر است شرایط پذیرش تحصیلی در کالج‌های کانادا را بررسی کنید. تمامی کالج‌های کانادا که برای دانشجویان خارجی صندلی دارند، شرایط پذیرش ویژه‌ای را در نظر گرفته‌‌اند. یکی از اصول مهم، مهارت زبان انگلیسی خواهد بود.

در ضمن بعد از انتخاب کالج مورد نظر خود باید به سایت رسمی آن کالج سر بزنید و از اطلاعات تکمیلی و شرایط پذیرش آنها باخبر شوید. ناگفته نماند بعضی از شرایط پذیرش برای دانشجویان مهاجر نیست، بنابراین اطلاعات کالج منتخب خود را با دقت مطالعه کنید. نکته مهم اینکه بیشتر کالج‌ها هنگام پذیرش، شهروندان و ساکنان کشور و شهر خود را در اولویت قرار می‌دهند.

  •       مهارت در زبان انگلیسی
  •       ارائه آخرین و بالاترین مدرک تحصیلی
  •       واجد شرایط بودن برای پذیرش تحصیلی

نمره زبان مورد نظر برای اخذ پذیرش کالج در کانادا  

نمره زبان در پذیرش تحصیلی کالج‌های کانادا بسیار مهم است. در نظر داشته باشید در 2 صورت نمره زبان بسیار مهم‌تر از همیشه خواهد بود:

  1.     در صورتی که برای رشته‌ای درخواست دهید که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود
  2.     اگر زبان مادری و اول شما انگلیسی نباشد

در ضمن اگر برای رشته‌ای درخواست می‌دهید که به زبان فرانسوی تدریس می‌شود، شاید مجبور شوید در یک آزمون ارزیابی زبان فرانسوی نیز شرکت کنید تا در این صورت مهارت‌های زبان فرانسوی شما سنجیده شود. برای شرکت در اعتبارسنجی مهارت‌های زبانی، افراد باید با کالج منتخب خود تماس بگیرند تا از آزمون و نمره مورد قبول آن کالج باخبر شوند.نمره آیلتس برای کانادا را اینجا ببینید.

بهتر است برای تسریع در دریافت نتیجه آزمون، با بخش بین‌المللی کالج منتخب خود ارتباط بگیرید و نمره مورد نظر را برای پذیرش به عنوان یک دانشجوی تمام وقت بپرسید. فراموش نکنید که ایرانیان باید همیشه زبان انگلیسی را بعد از دریافت نمره زبان خود، به عنوان زبان دوم انتخاب کنند.

ترم‌های کالج در کانادا از چه تاریخی شروع می‌شود؟

بیشتر دانشجویان بین‌المللی که به تازگی وارد کالج‌های کانادا می‌شوند دچار سردرگمی خواهند بود. از آنجاییکه اطلاعات این دانشجویان در مورد شروع ترم‌ها ناکافی است به طور معمول اضطراب دانشجویان بین‌المللی بیش از سایرین خواهد بود. سال اول سخت‌ترین دوران برای شما است زیرا با نحوه ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی آشنایی کافی را ندارید.

در ضمن دانشجویان باید از تاریخ دقیق و شروع هفته در کالج‌های کانادا باخبر شوند تا بتوانند برای دوره‌های بهار یا حتی تابستان خود نیز ثبت‌نام انجام دهند. بیشتر کالج‌های کانادا ترم تحصیلی را یک ساله در نظر می‌گیرند. بنابراین یک سال تحصیلی به 2 ترم تقسیم‌بندی می‌شود:

  •       ترم پاییز: از سپتامبر تا دسامبر
  •       ترم زمستان: از ژانویه تا آوریل
  •       تعطیلات تابستان/ بهار: از می تا آگوست/ کلاس‌های اختیاری کوتاه مدت

در صورتی که طبق همین تاریخ‌ها پیش روید، به ترک کلاس تا ارائه درخواست تعلیق در تعطیلات بهار/تابستان نیاز نخواهید داشت. فراموش نکنید، کلاس‌های محدود بهار یا تابستان اغلب برای دانشجویانی برگزار می‌شود که خود متقاضی هستند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کالج کانادا

آیا به تحصیل در کشور کانادا علاقه‌مند هستید؟ شاید با خود فکر کنید دریافت ویزای تحصیلی از این کشور پیچیدگی‌ها و سختی‌های زیادی دارد. حق با شما است اما نباید ناامید شد. قدم اول برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور، انتخاب یک دانشگاه یا کالج تحصیلی است. اینکه چطور انگیزه نامه بنویسیم؟ و داشتن رزومه تحصیلی قوی مواردی است که در این بخش باید به آن توجه کرد. سپس باید مدارک و گواهی‌های کالج منتخب خود را جمع‌آوری کنید.

  •       انتخاب یک برنامه تحصیلی مشخص
  •       انجام کاغذبازی‌های لازم
  •       بررسی صندلی خالی‌های یک موسسه تحصیلی
  •       ارائه درخواست پذیرش تحصیلی به کالج مورد نظر
  •       منتظر ماندن برای تایید کارشناسان کالج منتخب
  •       ارسال درخواست ویزا

پس از اینکه درخواست پذیرش خود را برای کالج مورد نظر ارسال کردید و کارشناسان مربوطه درخواست شما را قبول کردند، بهتر است هر چه سریع‌تر روند درخواست ویزا خود را شروع کنید. در نظر داشته باشید ارسال درخواست ویزا و دریافت آن می‌تواند تا 60 روز نیز طول بکشد. همان‌طور که می‌دانید دانشجویان خارجی بدون داشتن ویزای تحصیلی نمی‌توانند به کانادا وارد شوند. پیش از اقدام به دریافت پذیرش تحصیلی بهتر است بدانید استادی پلن چیست؟

شرایط تحصیل در کالج کانادا

 

برای اخذ پذیرش تحصیلی از کالج‌های کانادا چه مدارکی لازم است؟

با انجام مراحل ذکر شده در بالا، برای اخذ پذیرش تحصیلی در کالج‌های کانادا، به عنوان یک دانشجوی خارجی باید مدارک زیر را به کارشناسان مربوطه تسلیم کنید:

  •       گذرنامه معتبر
  •       رونوشتی از گواهی‌های و مدارک تحصیلی معتبر
  •       ارائه منابع تحصیلی
  •       تسلیم منابع شغلی ( درصورت داشتن شغل در ایران)
  •       گواهی‌های معتبری که به صورت افتخاری و خارج از برنامه تحصیلی دریافت شده‌اند
  •       پاسخ آزمون مربوط به زبان انگلیسی

هر کالج امکان دارد، مدارک خاص خود را نیاز داشته باشد. بنابراین در ادامه روند کالج منتخب به طور حتم لیستی از مدارک اصلی را برای پذیرش خود به شما ارائه می‌دهد. نگارش کاورلتر در کنار مدارک تحصیلی تون می تونه تاثیر به سزایی در روند مهاجرت شما داشته باشه.

آیا بعد از تحصیل در کالج‌های کانادا می‌توان اقامت دائم گرفت؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت، بله در بسیاری از موارد دانشجویان خارجی حتی بعد از 2 سال می‌توانند برای دریافت ویزا اقامت دائم کشور کانادا اقدام کنند. قدم اول دریافت مجوز تحصیل در کالج‌های کانادا است. به عبارت دیگر دانشجویانی که قصد دریافت اقامت دائم این کشور را دارند، باید زمان مشخصی را در این کشور سپری کنند.

همچنین نمرات تحصیلی عالی داشته باشند. در ضمن موسسه آموزشی که انتخاب کرده‌اند نیز باید بعد از اتمام تحصیلات به آنها اجازه کار بدهد. در واقع با دریافت مدرک معتبر از دانشگاه یا کالج منتخب خود می‌توانید در کانادا کار پیدا کنید و ماندگار شوید. بعد از تکمیل تحصیلات خود راحت‌تر می‌توانید مدرک اقامت دائم را دریافت کنید.

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *