تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

چند سال دارید؟ آیا به این فکر می‌کنید که بعد از کلاس دوازدهم خود به کانادا مهاجرت کنید؟ زمانی که به شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید انتخاب بهترین دوره آموزشی بعد از مدرک دیپلم نیاز به ارزیابی عوامل مختلفی دارد که تمام این عوامل به طور حتم مهم خواهند بود.

آخرین مدرک تحصیلی شما قبل از اقدام برای مهاجرت به کانادا تاثیر قابل توجهی بر دسترسی شما به امکانات کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا دارد. در ضمن در تمام مسیر مهاجرت شما نیز نقش مهمی خواهد داشت. پس اگر می‌خواهید بعد از اتمام دوره 12 ساله تحصیل خود، در کانادا درس بخوانید، باید طبق مراحل مشخصی پیش روید.

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

براساس گزارشات به دست آمده کشور کانادا یکی از کشورهایی است که شرایط مناسبی برای پذیرش تحصیلی با مدرک دیپلم نیز فراهم می‌کند. جمعیتی پویا از دانش‌آموزان بین‌المللی، کشور کانادا را یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی خارج از کشور خود در نظر می‌گیرند.

برتری شرایط تحصیل در کالج یا دانشگاه‌های کانادا بر کسی پوشیده نیست. گذشته از شرایط آموزش عالی در کشور کانادا، آموزگاران ماهر، کلاس‌های پرمحتوای جهانی، کالج‌های حرفه‌ای، فرصت‌های شغلی، و سایر مزایای منحصربه‌فرد می‌توانند سبب جذب دانش‌آموزان بین‌المللی شوند.

در نظر داشته باشید بعد از تکمیل دوره تحصیل خود شما می‌توانید در کشور کانادا مشغول به کار شوید. البته اگر قصد دارید چند سال دیگر نیز در این کشور زندگی کنید، باید ویزای کار بگیرید. هر رشته‌ای که بعد از کلاس دوازدهم یا دوره دیپلم خود انتخاب کنید، آینده و شغل شما را تعیین می‌کند.

به منظور اقدام برای مهاجرت تحصیلی کشور کانادا باید در انتخاب رشته و تخصص مقطع کارشناسی خود احتیاط کنید و در ضمن دانشگاه یا کالجی که در نظر می‌گیرید نیز اهمیت بسیاری دارد. محدودیت‌های تحصیلی کانادا در مورد دانشجویان بین‌المللی سالانه افزایش می‌یابد و از این‌رو شاید همه دانش‌آموزان واجد شرایط تحصیل در کانادا نباشند.

هزینه تحصیل با مدرک دیپلم در کانادا

به طور کلی هزینه تحصیل در کشور کانادا نسبت به سایر کشورها مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به عبارت دیگر تحصیل در کانادا نیاز به سرمایه گزافی ندارد. شما می‌توانید با 20000 تا 30000 دلار کانادا سالانه هزینه‌های شهریه دانشگاه خود را پرداخت کنید. البته هزینه تحصیل شما در کانادا بستگی به شرایط شما دارد.

برای مثال اگر والدین شما نیز همراهتان باشند و شما برای ویزای همراه تحصیلی اقدام کنید، به طور حتم هزینه‌های بیشتری خواهید داشت. بیشتر افرادی که به دنبال دریافت ویزای همراه تحصیلی هستند برایشان سوال می‌شود که برای مهاجرت به کانادا چقدر سرمایه نیاز است؟

شروع تحصیل در کشور کانادا و اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی هزینه‌هایی دربردارد که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد. زمانی که به تحصیل در کانادا فکر می‌کنید، هزینه یکی از اولین پارامترهایی است که بیشتر دانش‌آموزان بین‌المللی آن را در نظر می‌گیرند. تحصیلات تکمیلی در کانادا اغلب در سطح جهانی و مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر مقاصد مشابه مانند آمریکا در نظر گرفته می‌شود.

مراحل تحصیل با مدرک دیپلم در کانادا

کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی خارج از کشور برای دانش‌آموزان بین‌المللی است. برتری آکادمیکی، موسسات معتبر بین‌المللی، محیط چند فرهنگی مناسب، و بازار کار امیدوارکننده از مهم‌ترین دلایلی هستند که هر ساله دانش‌آموزان را به این کشور جذب می‌کنند. به منظور افزایش شانس خود در پذیرش تحصیلی بهتر است طبق مراحل اصلی این روند پیش بروید.

توصیه می‌کنیم به عنوان قدم اول به زمان‌بندی فرآیند درخواست و پذیرش تحصیلی خود توجه داشته باشید و سعی کنید خیلی به موقع دست به کار شوید. فصول تحصیلی در کانادا شرایط متغیری دارند. در نظر داشته باشید موسسات کانادایی طی یک سال تحصیلی 3 دوره یا ترم تحصیلی ارائه می‌دهند.

در نتیجه شما باید در قدم اول مدارک درخواستی و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار اداره مهاجرت و ویزا بگذارید تا بتوانید برای پذیرش تحصیلی خود گواهی معتبری به دست آورید. سپس درخواست خود را تکمیل و در اختیار سازمان مربوطه بگذارید. مهاجرت به کانادا بعد از دیپلم شاید کمی سخت‌تر از مهاجرت بعد از دوره کارشناسی باشد.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در کالج

پیش از این نیز گفتیم از آنجایی که تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم یکی از روش‌های مقرون‌به‌صرفه برای ادامه تحصیل است، دانش‌آموزان بین‌المللی کشور کانادا را یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای خود در نظر دارند. تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در کالج‌های کانادایی نیاز به یک برنامه تحصیلی 1 الی 2 ساله دارد.

به زبان ساده دانش‌آموزان می‌توانند دوره تحصیلی یک‌ساله‌ای در کالج انتخاب کنند و در زمینه انتخابی و مورد نظر خود به کسب تخصص مشغول شوند. به منظور تکمیل دوره‌های تحصیلی بعد از دیپلم، دانش‌آموزان باید نمرات مشخصی در کالج کسب کنند، البته این نمرات نهایی با توجه به اهداف و زیرساخت هر کالج متفاوت خواهد بود.

در برخی کالج‌ها دانش‌آموزان حتی شرایطی خواهند داشت که می‌توانند بر روی پروژه صنعتی مورد علاقه خود نیز کار کنند. با توجه به قابلیت‌ها و امکانات هر کالج هزینه‌های تحصیل بعد از دیپلم در این کالج‌ها متغیر است. به طور معمول این هزینه‌ها سالانه بین 6000 تا 30000 دلار کانادا متغیر خواهند بود.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در مقطع کارشناسی

اگر بعد از کسب مدرک دیپلم خود بخواهید در کشور کانادا به منظور دریافت مدرک کارشناسی درس بخوانید، شرایط خوبی برای شما وجود دارد. البته با توجه به نوع رشته و تخصصی که شما انتخاب می‌کنید این شرایط و امکانات متغیر خواهند بود ولی به طور کلی تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در مقطع کارشناسی شرایط سخت و پیچیده‌ای ندارد.

البته نوع دیپلم شما در شروع رشته تحصیلی مقطع کارشناسی تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال اگر شما دیپلم ریاضی دارید و به مهندسی فکر می‌کنید می‌توانید در سال دوم رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای دستیابی به آن مدرک تلاش کنید. ولی اگر بخواهید با مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک رشته هنر را انتخاب کنید شرایط کمی متفاوت می‌شود.

داشتن مدرک دیپلم پایین‌ترین سطح واجد شرایط بودن برای مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آید. از این‌رو قبل از اینکه برای درخواست خود در مورد مقطع کارشناسی دست به کار شوید، بهتر است روند بررسی ارزش دیپلم خود را پشت سر بگذارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم برای دوره‌های کوآپ

آیا مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‌اید؟ هنگام انتخاب برنامه‌ تحصیلی خود، بدون‌شک با اصطلاح کو آپ برخورد داشته‌اید. حتی ممکن است خودتان به یکی از همین رشته‌های کو آپ فکر کنید برای مثال مدرک زیست‌شناسی خود را در سازمان‌های تعاونی مربوطه قرار دهید.

ولی این آموزش‌ها به طور دقیق از کجا شروع می‌شوند و چطور می‌توان مطمئن شد که این همان کار یا رشته‌ای است که ما دوستش داریم؟ آیا درک درستی از کو آپ دارید؟ به تحصیلی که در کنار آن یک دوره کار رسمی با حقوق را تجربه کنید، دوره کو آپ گفته می‌شود.

شما در کنار تحصیل بعد از مدرک دیپلم خود می‌توانید به کار مورد نظرتان نیز مشغول شوید و حتی حقوقی در این دوره آموزشی دریافت کنید. تحت این شرایط در نهایت بعد از اتمام دوره تحصیلتان، مدرک نهایی خود را دریافت می‌کنید و در کار مورد علاقه‌تان به تجربه ارزشمندی دست می‌یابید. البته در ابتدای این برنامه‌های کو آپ شاید مجبور شوید تنها از روی ثواب و بدون پاداش و حقوق مشغول به کار شوید ولی در هر صورت مدرک نهایی شما ارزشمند خواهد بود.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم برای دوره‌های پرستاری کوآپ

دوره‌های پرستاری کو آپ فرصتی برای ارائه خدمات بهداشتی و مراقبت‌های پرستاری در محیط‌های مختلف جامعه کانادا است. دانشجویانی که مدرک دیپلم دارند می‌توانند در محیط بالینی کار کنند و به طور اختصاصی با رشته پرستاری آشنا شوند.

طی این دوره آموزشی دانشجو به طور تقریبی 2 یا 3 بار توسط استاد راهنمای خود ویزیت می‌شود. در ضمن طی این دوره‌های آموزشی دانشجو با سرپرست دانشکده نیز در ارتباط است و حتی می‌تواند در کنفرانس‌های میان ترم یا پایان ترم شرکت کند.

کو آپ پرستاری به منظور انتخاب رشته پرستاری و کار کردن در کنار تحصیل یا کسب تجربه است. در واقع کو آپ یک تجربه عملی است که به صورت اختصاصی دانشجو را در محیط بالینی قرار می‌دهد. به منظور شرکت در برنامه‌های کو آپ تحصیلی، دانشجویان باید دو چهارم از برنامه پرستاری خود را پشت سر گذاشته باشند.

در ضمن بهتر است معدل آنها 2.8 یا بالاتر باشد تا بتوانند به بهترین شکل ممکن در دوره‌های پرستاری شرکت کنند. برنامه کو آپ شامل برنامه مقدمه پرستاری، مبانی پرستاری، دوره پایه پرستاری، و دوره پیشرفته پرستاری است.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم برای رشته‌های پزشکی

علوم و رشته‌های پزشکی یکی از انتخاب‌های برتر کسانی است که مشتاق به کشف فرصت‌های شغلی در صنعت مراقبت‌های بهداشتی هستند. کانادا به عنوان یکی از برترین مقاصد تحصیلی در جهان است که بهترین کالج‌ها و دانشگاه‌های پزشکی نیز در این کشور یافت می‌شوند.

هر سال کانادا دانش‌آموزان بسیاری را در رشته‌های پزشکی می‌پذیرد. در واقع دانش‌آموزان خارجی می‌توانند بعد از دیپلم خود برای دریافت مدرک تخصصی رشته پزشکی دست به کار شوند. در حین تحصیل در دوره‌های پزشکی می‌توانید به دانش و اطلاعات خوبی دست پیدا کنید.

بعد از دوازدهم می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های مشهور، یک برنامه علوم پزشکی مشخص را دنبال کنید. به طور کلی بعد اینکه مدرک دیپلم خود را دریافت کردید، می‌توانید برای مهاجرت به کانادا و تکمیل روند مهاجرت تحصیلی خود دست به کار شوید.

برنامه‌های آموزشی مختلفی در اختیار دانش‌آموزان بین‌المللی که دارای مدرک دیپلم هستند، قرار می‌گیرد. بنابراین با مدرک دیپلم نیز می‌توان در مقاطع تحصیلی معتبر این کشور شرکت کرد و به رتبه‌های تحصیلی خوبی دست یافت.

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *