مهاجرت تحصیلی به انگلیس

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

 

از اونجا که مهاجرت تحصیلی به انگلیس، مهم هست میخواهیم آن را از زوایای مختلف بررسی کنیم.کشور انگلیس در سطح بین‌المللی دارای تظام آموزشی قدرنمندی و با استاندارد بالایی هست. به دلیل حضور دانشگاه بزرگی مانند آکسفورد و زبان  انگلیسی که زبان رسمی این کشور است هر ساله متقاضیان زیادی برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس اقدام می‌کنند. این کشور 209 دانشگاه معتبر دارد و در حدود 470 هزار دانشجوی خارجی در حال حاضر مشغول به تحصیل در این کشور هستند. تحصیل در کشور انگلیس از سن 3 سالگی به بعد شروع می‌شه و از سن 5 تا 18 سالگی تحصیل در این کشور اجباری هست. متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند خوبه بدونند این کشور از نظر علم و اقتصاد بسیار پیشرفته است. مردم کشور انگلیس از سطح رفاهی بالایی برخوردارند. برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس باید از طریق ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید. که این ویزا به دو گروه زیر 17 و نیم سال و بالای 17 و نیم سال تقسیم میشه. در این مقاله مهاجرت تحصیلی به انگلیس در تمام مقاطع و شرایط سنی میپردازیم و امیدواریم در این راه موفق باشید.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان
مهاجرت تحصیلی به انگلیس

مهاجرت تحصیلی به انگلیس از طریق مدارس

اگر شما جزو والدینی هستید که تحصیل فرزندتان در یک نظام آموزشی عالی براتون مهم هست گزینه مهاجرت تحصیلی به انگلیس از طریق مدرسه یک گزینه عالی برای شما محسوب میشه. نظام آموزشی در انگلیس برای 3 تا 18 سال طراحی شده و از 5 سالگی اجباری است. پیش دبستانی در این کشور از 3 تا 5 سالگی، دبستان 5 تا 11 سالگی و دبیرستان از 11 تا 16 سالگی میباشد. بعد از آن یک دوره دوساله خواهد بود که دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه آماده می‌کند. این دوره دو ساله تحت عنوان A-LEVEL شناخته می شود.

دانش آموزان در دوره دبستان دروسی مانند ریاضیات، علوم پایه، خواندن و نوشتن یاد میگیرند و در دوران راهنمایی و دبیرستان به آموختن دستور زبان و ادبیات انگلیسی، ریاضیات، هنر، علوم انسانی و یک زبان خارجی دیگر میپردازند. مدارس در انگلیس بصورت خصوصی و دولتی هست و متقاضیان مهاجرت تحصیلی به انگلیس در مقطع مدارس، باید بدانند شهریه مدارس دولتی 10 هزار پوند در سال و شهریه مدارس خصوصی 24 تا 45 هزار پوند در سال می شود. اگر شما جهت تحصیل فرزند خود در کشور انگلیس اقدام کنید، میتونید ویزای توریستی انگستان را دریافت کنید. اما از طریق تحصیل فرزند خود در این کشور اجازه کار یا تحصیل نخواهید داشت. به همین دلیل تحصیل فرزند در انگلیس، نتیجه اقامتی برای والدین ندارد. شانس دریافت ویزای تحصیلی برای دانش آموزان بالاست. متقاضیان میتوانند فرزند خود را در مدرسه های شبانه روزی ثبت نام کنند و آینده تحصیلی خوبی برای آن ها تضمین کنند.

مهاجرت تحصیلی به انگلیس در مقطع کارشناسی

دوره لیسانس در انگلیس به صورت فشرده و عادی در سه سال برگزار میشه و در پایان دوره دانشجویان مدرک کارشناسی دریافت می کنند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی نیاز به آیلتس حداقل از 5 تا 5/5 هست. ( در این صورت نیاز به گذراندن دوره پیش نیاز دارید)

اما اگر میخواهی مستقیما وارد دانشگاه های انگلیس بشی نیاز به آیلتس 6.5 دارید. دانشجویان مقطع کارشناسی در انگلیس، اجازه کاره پاره وقت 10 ساعت در هفته دارند. اخذ ویزای همراه برای والدین در این مقطع امکان پذیر نیست. اگر متقاضی ازدواج کرده باشه میتونه برای همسر خود تقاضای ویزای همراه کند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی، ریز نمرات تحصیلی دوره قبلی از موارد مهم است که اهمیت بسیاری به آن داده می شه به همین خاطر معمولا دانشگاه های انگلیس دانشجویانی را ثبت نام می کنند که دارای شرایط تحصیلی و ریزنمرات تحصیلی مناسبی باشند. دانشجویان برای ورود به این مقطع نیاز به مدرک زبان انگلیسی معتبر نیز دارند. تمامی متقاضیان تحصیل کارشناسی در انگلیس برای ورود مستقیم به دانشگاه باید حداقل مدرک زبان آیلتس 6.5 را داشته باشند.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان
مهاجرت تحصیلی به انگلیس

مهاجرت تحصیلی به انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد یک ساله است و یک فرصت عالی برای ورود به بازار کار در جهان فراهم می‌کنه. برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد، نیاز به مدرک 6.5 در آزمون آیلتس است. البته این نمره با توجه به رشته و دانشگاه، میتونه کمی متفاوت باشه. رشته های مثل گفتار درمانی و بعضی از دانشگاه های که رتبه بالایی دارند نیاز به مدرک آیلتس با نمره 7 به بالا میباشد. یکی از مزیت های خوب برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس اینه که اگر شما فقط مدرک کاردانی دارید و یا سطح زبان شما خوب نیست میتونید در دوره های Pre Master شرکت کنید که دوره آماده سازی برای فوق لیسانس در انگلیس هست. بعد از گذراندن دوره Pre Master متقاضیان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد شرکت کنند. زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 9 تا 12 ماه طول خواهد کشید و عموم هزینه ها در این مقطع بسته به رشته و دانشگاه، بین 11 هزار تا 15 هزار پوند در سال هست.

برای ورود به این مقطع نیاز است که دانشجو مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده باشه و همچنین ریزنمرات تحصیلی بسیار مناسبی داشته باشه.  نکته پایانی درمورد دریافت ویزای دانشجویی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انگلیس به این صورت است که دانشجویان باید علاوه بر قبولی در آزمون های دانشگاه پایان نامه را نیز ارائه کنند.

 

مهاجرت تحصیلی به انگلیس در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری در انگلیس نیاز به رزومه علمی قوی‌ای دارد. برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس در مقطع دکتری شما باید مدارک تحصیلی کارشناسی و ارشد خود را ارائه کنید. مدرک زبان مورد نیاز در این مقطع نمره آیلتس 7 به بالا است. با داشتن این مدارک شما شانس پذیرفته شدن از طریق استاد راهنما یا سوپروایزر را دارید. در دوره دکتری در این کشور شما میتونید دوره پژوهش محور و یا آموزش محور را بگذرانید. دکتری در انگلیس عموما 3 سال زمان میبرد. اگر نمره زبان کمتر از 7 باشد و یا نیاز به دوره آماده سازی دارید می توانید یک سال در Pre-PhD تحصیل کنید. در مقطع دکتری معمولا کار دانشجو همراه با تحصیل است و بابت آن حقوق دریافت میکند. اما به طور کلی دانشجو میتونه به صورت پاره وقت به مدت 30 ساعت در هفته کار کند.

مهاجرت تحصیلی به انگلیس
مهاجرت تحصیلی به انگلیس

هزینه زندگی و تحصیل در انگلیس

متقاضیان مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل باید بدونند که تحصیل در این کشور رایگان نیست و شهریه هر دانشگاه با توجه به رتبه و موقعیت هر دانشگاه متفاوت است. در سالهای اخیر شهریه دانشگاه ها افزایش پیدا کرده. علاوه بر این میزان هزینه زندگی هم تغییر چشمگیری کرده است. یک دانشجو برای زندگی عادی در انگلیس نیاز به مبلغ هزار تا دو هزار پوند در ماه دارد. متقاضیان مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل با توجه به هزینه های بالای تحصیل و زندگی در این کشور، اما همچنان تحصیل در انگلیس با توجه به آموزهای عالی در این کشور و دانشگاه برتر دنیا در این کشور یک سرمایه گذاری بزرگ محسوب میشود و به نوعی تضمین کننده آینده فرد خواهد بود. برخی از هزینه های روزمره و نرخ آن در انگلیس عبارتند از:

 

توضیحات قیمت به پوند توضیحات قیمت به پوند
یک وعده غذا در رستوران 12.00 بلیط یک طرفه (حمل و نقل شهری) 2.50
غذا در رستوران مک دونالد 6.00 1 لیتر بنزین 1.29
کاپوچینو 2.76 مهد کودک (خصوصی، ماهانه برای یک کودک) 936.41
بطری نیم لیتری آب 0.97 آپارتمان یک خوابه مرکز شهر 748.46
12 عدد تخم مرغ 1.94 آپارتمان یک خوابه اطراف شهر 614.36
برنج سفید ا کیلو 1.12 اجاره آپارتمان سه خوابه مرکز شهر 1.222.89

 

شرایط ویزای همراه در مهاجرت تحصیلی به انگلیس

سفر به کشوری دیگر در کنار تمام اتفاقات خوب برای یک دانش آموز یا دانشجو، دغدغه های زیادی برای خانواده بوجود میاورد.این دغدغه ها بخصوص برای دانش آموزان که هنوز مستقل نشدن بیشتر هم هست.  اینکه فرزندان در چه شرایطی تحصیل میکنن، خورد و خوراک و سکونت آنها به چه شکل است و چه نظارتی بر آنها می شود. همگی از مورادی است که والدین را بر آن داشته تا از فواید ویزای همراه تحصیلی انگلیس، که یک نوع ویزای خانواده محسوب میشه استفاده کنند. از سوی دیگه این نگرانی همراه با جنس دیگه ای از وابستگی در  دوران تحصیل در دانشگاه وجود داره وقتی دانشجو  همسر یا فرزندانی دارد. برای دریافت ویزای همراه دانشجو در انگلیس میتوان همزمان با درخواست ویزای دانشجو، اقدام به  ویزای اعضای خانواده فرد را هم کرد. برای ویزای دانش آموز اعضای خانواده والدین هستند و برای ویزای دانشجو اعضای خانواده، همسر و فرزندان زیر 18  سال هستند. افرادی که برای ویزای همراه دانشجو اقدام می کنند باید مدارک کافی مالی جهت ارائه تمکن مالی را داشته باشند تا نشان بدهند که توانایی پرداخت هزینه های زندگی در انگلیس را دارند.

مهاجرت تحصیلی به انگلیس در رشته پزشکی

کشور انگلیس با داشتن تجهیزات پیشرفته پزشکی و برگزاری آزمون های عملی و تجربی در برترین دانشگاه های دنیا، همیشه یکی از گزینه های اصلی برای متقاضیان رشته پزشکی از سراسر دنیا بوده است. برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس در رشته پزشکی باید دقت کنید که این کشور سالانه تعداد محدودی متقاضی پزشکی را پذیرش می کند. به همین علت انتقال دانشجویی که در حال تحصیل رشته پزشکی در کشور دیگری است برای تحصیل پزشکی در انگلیس غیر ممکن است.

افرادی که قصد دارند تا در یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و یا داروسازی در انگلیس به تحصیل بپردازند باید علاوه بر داشتن حداقل مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی و همچنین مدرک زبان انگلیسی باید بتوانند از آزمون های UKCAT یا BMAT  نمرات خوبی کسب کنند. متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلیس که قصد دارند تا از دوره و سطح اول این رشته های تحصیلی شروع به تحصیل کنند باید 16 سال تمام و همچنین مدرک دوم دبیرستان را داشته باشند.

معمولا دانشجویانی که موفق به پذیرش از دانشگاه های انگلیس در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می شوند ابتدا باید در یک دوره دو ساله پیش نیاز پزشکی شرکت کنند تا تمامی دروس و پیش نیاز های مقاطع بالاتر را فرا بگیرند.  بعد از این دوره دو ساله می توانند در دوره های تخصصی این رشته های تحصیلی شرکت کنند. به طور کلی تحصیل در این رشته های تحصیلی در حدود 5 تا 6 سال زمان میبرد.

مهاجرت تحصیلی به انگلیس
مهاجرت تحصیلی به انگلیس

مهاجرت تحصیلی به انگلیس بدون مدرک زبان

سوالی که اغلب متقاضیان تحصیل نه فقط در انگلیس در هر جای دنیا  میپرسند این هست که “آیا امکان تحصیل در انگلیس بدون مدرک زبان مانند آیلتس امکان پذیر است یا خیر؟”  در جواب باید بگیم: بله! امکان تحصیل در بعضی از دانشگاه های انگلیس بدون مدارک آیلتس وجود دارد. دانشگاه هایی که در ادامه آمده قبل از پذیرش دانشجوی که مدرک زبان انگلیسی نداشته باشد یک مصاحبه انلاین مانند مصاحبه در محیط زوم یا اسکایپ با دانشجو خواهند داشت تا از میزان تسلط به انگلیسی افراد مطلع شوند.  این دانشگاه ها که تحصیل در انگلیس بدون مدرک زبان را میسر کردند به شرح زیر هستند:

Birmingham City University

The University of Bristol

Sheffield Hallam University

University of Warwick

London Southbank University

Northumbria University

Robert Gordon University

The University of Bolton

University of Plymouth

University of Portsmouth

Swansea University

University of Greenwich

University of Central Lancashire

Aston University

معمولا در مواردی که دانشگاه برای پذیرش دانشجو مدرک زبان معتبر را اجباری بداند. آزمون آیلتس با نمره 6 به بالا، آزمون دولینگو و آزمون PTE مورد قبول هستند.

مهاجرت تحصیلی به انگلیس با بورسیه

کشور انگلیس ، کشور گرانقیمتی است و به همین دلیل مهاجرت تحصیلی را برای بسیاری از افراد سخت میکنه. چون با توانایی های و استعداد بالا، توان پرداخت هزینه های تحصیلی بخصوص در سال های شروع تحصیل را ندارند. به همین دلیل دولت انگلیس  شرایطی را برای محصلین در نظر گرفته.

دولت انگلیس و دانشگاه های انگلیس برای افرادی که از لحاظ مالی برای پرداخت هزینه تحصیل در انگلیس دچار مشکل هستند کمک هایی میکند یعنی با دادن وام و کمک هزینه های تحصیل، که در ادامه تحصیل خود دچار مشکل نشوند هزینه های تحصیل افراد را کاهش می دهند. میزان بورسیه تحصیل در انگلیس از ۵۷۴۰ پوند آغاز می شوند و در برخی از موارد به ۷۷۵۱ پوند نیز می رسد. دانشجویان می توانند این وام ها را بعد از تحصیل به دولت یا دانشگاه ها پس دهند و یا حتی مشغول به کار شوند که سابقه ی بیمه و کار برایشان لحاظ می شود.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان
مهاجرت تحصیلی به انگلیس

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی به انگلیس

اگر از اون دسته افرادی هستید که شرایط تحصیل در انگلیس را دارید، باید بدونید بعد از دریافت پذیرش تحصیلی  باید برای ارائه درخواست خود به سفارت این کشور و دریافت ویزای تحصیلی، اسناد و مدارک مورد نیاز را بطور کامل تهیه کنید. از جمله مدارکی که برای دریافت این ویزا نیاز دارید، گزینه های زیر خواهند بود. :

  • اصل پاسپورت
  • دو قطه عکس
  • ترجمه شناسنامه
  • مدارک شغلی
  • سند ملکی
  • پرینت 6 ماهه حساب بانکی
  • تمکن مالی به لاتین
  • مدارک تحصیلی با ریز نمرات
  • مدرک زبان معتبر UKVI یا آیلتس

مهاجرت تحصیلی به انگلیس با اپلای مورنینگ

مهاجرت به انگلیس در بسیاری از شیوه ها بسیار سخت و تقریبا ناشدنی است. اما یکی از روش های بسیار خوب برای دریافت اقامت دائم در انگلیس، مهاجرت تحصیلی به این کشور است. راه رسیدن به دانشگاه مورد نظر نیاز به تلاش و برنامه ریزی فراوانی دارد. اما چه بهتر این که از کسانی مشورت و راهنمایی بگیریم که این مسیر را روزی طی کردند و در حال حاضر ساکن انگلیس هستند. اپلای مورنینگ خونه مهاجران باتجربه و صادقی است که شما می‌تونید درباره کشور مقصدتون ازشون مشاوره آنلاین بگیرید و خدمات مورد نیازتان رو درخواست کنید. ماموریت ما برطرف کردن چالش‌های مهاجرته با خیال راحت روی کار و تحصیلت تمرکز کن. با ما همراه باشید چون قرار هست یه دوستی ترتیب بدیم .

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *