بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

بیشتر متقاضیان مهاجرت به کانادا به فکر پیدا کردن راهی ساده و سریع برای مهاجرت هستند. یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین روش‌های مهاجرتی، استفاده از مهاجرت تحصیلی به کانادا است. اگر قصد شما تنها مهاجرت باشد و به هیچ حرفه یا رشته خاصی علاقه‌مند نباشید، بدون‌شک برای انتخاب رشته تحصیلی خود و شناخت بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا با دشواری روبه‌رو می‌شوید.

خوشبختانه برنامه درسی مشخص و معتبری شامل رشته‌های مناسب دانشگاه‌های کانادا تعبیه شده است. این برنامه مورد استقبال بسیاری از دانشجویان بین‌المللی قرار گرفت. این دوره‌های تحصیلی برای تمام دانشجویان بین‌المللی در دسترس است. در راستای درک و شناخت بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا این راهنما را تا انتها دنبال کنید.

هفت مورد از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

از اینکه کانادا خانه بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر جهان است، نباید تعجب کنید. وجود انواع رشته‌های معتبر و جذاب در دانشگاه‌های کانادا مورد توجه دانشجویان بین‌المللی قرار گرفت. در نظر داشته باشید گرفتن ویزای دانشجویی برای کانادا و همچنین پذیرش در انواع دانشگاه‌های این کشور کار پیچیده و سختی نیست.

کافی است روزمه تحصیلی مناسبی برای مهاجرت به کانادا تعبیه کنید. در ضمن باید انگیزه‌نامه درست و بدون‌نقصی بنویسید. به طور حتم از اهمیت نمره آیلتس نیز آگاه هستید. علاوه بر تمام موارد ذکرشده، با انتخاب بعضی از رشته‌ها می‌توانید سریع‌تر به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید.

با انتخاب کالج‌های دانشگاه نه تنها از آموزش عالی در سطح جهانی بهره‌مند می‌شوید بلکه تجربه زندگی دانشجویی غنی و پر از جنب و جوش را خواهید داشت. در ادامه ما 7 مورد از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا را به طور خلاصه شرح می‌دهیم:

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد مورد نظر دانشجویان بسیاری قرار دارد. اما چرا این رشته برای مهاجرت گزینه خوبی به حساب می‌آید؟ زیرا مدیریت بازرگانی در آینده شغلی شما تاثیرگذار خواهد بود. در واقع با انتخاب این رشته می‌توانید شغل خوبی برای تامین مایحتاج آینده خود داشته باشید.

در ضمن مدیریت بازرگانی شغلی است که در لیست کمبود مشاغل کشور کانادا دیده می‌شود. علاوه بر مدیریت بازرگانی، با کمک این رشته شما می‌توانید در مشاغلی همانند بانکداری، امور مالی و سرمایه‌گذاری، و مشاور مدیریتی نیز مشغول شوید. تمامی این مشاغل در لیست کمبود مشاغل کشور کانادا ذکر شده‌اند. فراموش نکنید برای اخذ موقعیت شغلی مناسب باید نمره آیلتس خوبی دریافت کرده باشید.

مهندسی فناوری اطلاعات (IT) و علوم کامپیوتری

یکی دیگر از بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا مهندسی فناوری اطلاعات است. علوم کامپیوتری همیشه مورد استقبال و توجه دانشجویان قرار دارند. بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانید در برترین مشاغل این کشور مشغول شوید. در ضمن کانادا موقعیت‌های شغلی مناسبی برای مهندسین نرم‌افزار و فناوری اطلاعات در نظر دارد.

رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

بعد از تحصیل در این رشته دانشگاهی و کسب مدرک معتبر خود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن استخدام می‌شوید. در زمینه‌های شغلی مختلف این رشته دانشگاهی می‌توانید شرکت داشته باشید. از مدیریت پروژه گرفته تا توسعه نرم‌افزار مشاغلی است که با کمک این رشته می‌توان در آنها مشغول شد.

امور مالی و تجارتی

مدارک تحصیلی مربوط به امور مالی و تجارتی همیشه درهای مناسبی را به روی فارغ‌التحصیلان باز می‌کنند. از آنجاییکه همیشه در کشور کانادا نیاز به حسابرسی و بررسی بازارهای مالی وجود دارد، دانشجویان خارجی با انتخاب این رشته‌های تحصیلی می‌توانند در آینده شغل خوبی داشته باشند.

اقتصاد یکی از مهم‌ترین موضوعات در هر کشور است. بنابراین سیستم دولتی کانادا نیز برای پیش‌بینی و توسعه وضعیت اقتصادی خود به نیروهای جدید نیاز دارد. زیر شاخه‌های تحصیلی که در امور مالی و تجارتی کاربرد دارند به شرح زیر هستند:

  •       کارگزاری‌های مالی
  •       مدیریت دارایی
  •       مدیریت سرمایه‌گذاری
  •       بانکداری
  •       امور مربوط به بیمه
  •       حسابداری

انواع مهندسی‌ها

منطقه مرکزی کانادا بیش از هر محل دیگری به مهندسین مطلع و دانشمند نیاز دارد. همان‌طورکه می‌دانید کانادا بخش‌های تولیدی زیادی دارد. بدین‌ترتیب برای تمام این بخش‌ها به مهندسان خبره نیاز خواهد بود. به خاطر داشته باشید، تورنتو بیشترین بخش‌های تولیدی کانادا را به خود اختصاص داده است.

رشته های پردرآمد در کانادا می تواند بهترین انتخاب باشد، در نتیجه توصیه می‌کنیم یکی از رشته‌های مهندسی دانشگاه‌های تورنتو را برای مهاجرت تحصیلی به کانادا انتخاب کنید. البته مونترال نیز دارای فعال‌ترین بازار است.

اگر رزومه تحصیلی خوبی داشته باشید، خیلی راحت می‌توانید پذیرش یکی از رشته‌های مهندسی دانشگاه‌های مونترال را دریافت کنید. زیر شاخه‌های پرطرفداری که در این حوزه درسی قابل دسترس هستند:

  •       مدیریت عمران
  •       مهندسی مکانیک
  •       مهندسی برق و الکترونیک
  •       مهندسی شیمی

رشته‌های پزشکی، علوم زیستی، و مراقبت‌های بهداشتی

اگر سابقه تحصیل در رشته‌های پزشکی را دارید، توصیه می‌کنیم یکی از رشته‌های ذکرشده در بالا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید. در زمانی کوتاه با تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کانادا می‌توانید به متخصص ماهری در این حوزه تبدیل شوید.

در ضمن کشور کانادا به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به بالاترین مهارت‌ها دست پیدا کنید. برای درک بهتر از این رشته‌های تحصیلی زیرشاخه‌ها و گرایش‌های مهم آنها را نام می‌بریم:

  •       بیوتکنولوژی
  •       علوم زیستی
  •       داروسازی
  •       پرستاری
  •       دندان‌پزشکی

معرفی رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

علوم رسانه و روزنامه‌نگاری

در حال حاضر علوم رسانه و روزنامه‌نگاری یکی از جدیدترین رشته‌های تحصیلی در کالج‌های کانادا محسوب می‌شود. از خوبی‌های این رشته می‌توان به تنوع و جذابیت‌های هیجانی آن اشاره کرد. در این رشته تحصیلی دوره‌های تخصصی زیادی وجود دارد که متقاضیان دانشگاه‌های کانادا می‌توانند با نوشتن یک انگیزه‌نامه پربار در این رشته‌های تحصیلی مشغول شوند.

با ورود به این رشته‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید از دوره‌های فوق برنامه نیز استفاده کنید. در نظر داشته باشید یکی از مهم‌ترین دوره‌های فوق برنامه روابط عمومی است. طی این دوره‌ها دانشجویان با تجارب سایرین آشنا می‌شوند و همچنین برای روزنامه‌نگاری استانی یا حتی محلی آمادگی پیدا می‌کنند. طی این رشته تحصیلی می‌توان به انواع گرایش‌های زیر مشغول شد:

  •       رشته‌های مربوط به روابط عمومی
  •       تبلیغات
  •       روزنامه‌نگاری
  •       بازاریابی
  •       دیجیتال مارکتینگ
  •       طراحی دیجیتال

مدیریت منابع انسانی

تا به اینجای مقاله به طور حتم متوجه نیاز کانادا به انواع نیروی کار شدید. علاوه بر تمام رشته‌های ذکر شده در بالا، مدیریت منابع انسانی رشته‌ای است که سایر مشاغل و رشته‌ها را تحت کنترل خود دارد. در واقع بازار کار هر کشور با کمک مدیریت صحیح منابع انسانی فراگیر می‌شود. با تحصیل در این رشته نیز با فرصت‌های شغلی مناسبی روبه‌رو می‌شوید.

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *