10 دانشگاه برتر کانادا برای تحصیلات تکمیلی

دانشگاهبرترکانادابرایتحصیلاتتکمیلی

10 دانشگاه برتر کانادا برای تحصیلات تکمیلی

اگر به فکر مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید، باید بهترین دانشگاه‌های این کشور را بشناسید. سپس از بین دانشگاه‌های خوبی که رشته مورد نظر شما را آموزش می‌دهند، بهترین دانشگاه را انتخاب کنید. اولین قدم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل، دریافت مجوز تحصیلی است.

نگران هزینه‌های زندگی در کانادا نباشید، با کار کردن طی دوران تحصیل خود می‌توانید از پس هزینه‌ها برآیید. شاید فکر کنید بهترین دانشگاه‌های کانادا شهریه بیشتری دریافت می‌کنند و به همین دلیل این دانشگاه‌ها برای شما مناسب نیستند. برای اطلاعات بیشتر در این باره می توانید به مطلب آیا کار دانشجویی هزینه تحصیل در کانادا را تامین می‌کند؟ مراجعه کنید.

باید گفت سخت در اشتباه هستید، در بسیاری موارد بهترین دانشگاه‌های کانادا با شهریه‌ای قابل‌قبول دانشجویان بین‌المللی را می‌پذیرند. در ادامه 10  دانشگاه برتر کانادا برای تحصیلات تکمیلی و شرایط و ویژگی‌های آنها را بررسی می‌کنیم.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل

دانشگاه‌های کانادا همیشه به دلیل روش آموزشی برتر و تحقیقات عالی که در اختیار دارند، در میان دانشجویان بین‌المللی شهرت و محبوبیت خوبی خواهند داشت. کافی است کمی در مورد دانشگاه‌های کانادا تحقیق کنید. نتیجه تحقیقات شما منحصربه‌فرد خواهد بود.

این دانشگاه‌ها در تحقیقات مخابراتی و حملات سایبری بهترین عملکرد را دارند. در ضمن دانشگاه‌های کانادا در بین مدارس و موسسات بین‌المللی در سراسر جهان رتبه بالایی کسب کرده‌اند. این دانشگاه‌ها سعی دارند باهوش‌ترین افراد را به برنامه‌های تحصیلی خود دعوت و جذب کنند.

حتی می‌توان گفت کشور کانادا معتبرترین و جذاب‌ترین برنامه‌های تحصیلی را در اختیار دانشجویان خود می‌گذارد. بیشتر دانشگاه‌های کانادا برترین کالج‌ها، دانشکده‌های حقوق، دانشکده‌های پزشکی، و دانشکده‌های مهندسی را با بالاترین رتبه جهانی از آن خود کرده‌اند.

بنابراین دانشگاه‌های این کشور شهرت جهانی دارند. همچنین کانادا بین دانشجویان بین‌المللی نیز بالاترین سطح علمی را کسب کرده است. قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی خود به اندازه کافی بررسی کنید تا بهترین دانشگاه مرتبط به رشته خود را بیابید.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی است. این دانشگاه بیش از 980 برنامه تحصیلی دارد. حتی بسیاری از منتقدان نظرات ادبی و تحقیقاتی، به دلیل برنامه‌های تحصیلی افراطی این دانشگاه اعتراض کرده‌اند. گذشته از این انتقادات، باید گفت دانشگاه تورنتو شاهد پیشرفت‌های بزرگ علمی زیادی بوده است.

برای مثال تحقیقات مربوط به انسولین، سلول‌های بنیادی، اولین میکروسکوپ الکترونی، و اولین پیوند موفقیت‌آمیز ریه در این دانشگاه انجام شد. از آنجاییکه دانشگاه تورنتو بهترین خروجی تحقیقات علمی را ارائه می‌دهد، بیشترین بودجه دانشگاهی را نیز دریافت می‌کند.

این دانشگاه دارای 3 پردیس است که بیش از 18 دانشکده، بخش، کتابخانه، و امکانات ورزشی دارد. در ضمن این دانشگاه دارای مکانی مناسب برای تفریحات جمعی خواهد بود. براساس گزارشات به دست آمده دانشگاه تورنتو یکی از 20 دانشگاه برتر جهان محسوب می‌شود. 21 درصد از دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان بین‌المللی هستند.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه معتبر از سال 1908 تاسیس شد. از همان سال دانشگاه بریتیش کلمبیا در تحقیقات چندین رشته مختلف به طور همزمان فعالیت می‌کرد. برای مثال در پردیس ونکوور این دانشگاه، آزمایشگاه ملی ذرات و فیزیک هسته‌ای وجود دارد. در ضمن دانشگاه کلمبیا یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های کانادا را در اختیار گرفته است.

بعضی از پردیس‌های این دانشگاه برای توسعه دامنه آموزشی مرتبط به پیشرفت تکنولوژی خریداری شده‌اند. به طور معمول پردیس دانشگاه کلمبیا بیش از 63 برنامه تحصیلی و مقطع کارشناسی را در اختیار دارد. در ضمن دانشگاه کلمبیا چندین مرکز تحقیقاتی را مدیریت می‌کند.

برای مثال دانشگاه کلمبیا دارای مزرعه‌ای به مساحت 59 هکتار است که برای تحقیقات مواد غذایی به کار می‌رود. همچنین مرکز تحقیقات شیوه‌های دموکراتیک نیز در همین دانشگاه واقع شده است. دانشگاه کلمبیا به آموزش‌های بومی نیز اهمیت می‌دهد.

دانشگاه مک‌گیل

دانشگاه مک‌گیل توسط تاجر موفقی به نام جیمز مک‌گیل در سال 1813 تاسیس شد. این دانشگاه اولین دانشکده پزشکی کشور کانادا را راه‌ انداخت. در حال حاضر دانشگاه مک‌گیل دارای 11 دانشکده مجزا و چندین مدارس اصلی تحصیلی است. بیش از 32 درصد دانشجویان مک‌گیل، دانشجویان بین‌المللی هستند.

در نظر داشته باشید بیشتر دانشجویان در بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا شرکت می کنند؛ اغلب در رشته‌های پزشکی، مهندسی، هنر، علوم، و مدیریت ثبت‌نام می‌کنند. این دانشگاه دارای فارغ‌التحصیلان برجسته و موفقی است که حتی بعدها مخترع شدند. مک‌گیل جزء بهترین دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی به حساب می‌آید.

از این‌رو این دانشگاه در بین دانشجویان سهم و اعتبار قابل‌قبولی دارد. ناگفته نماند بزرگ‌ترین اکتشافات نیز در همین دانشگاه کانادا انجام شد. بنابراین اگر به دنبال دانشگاهی درجه یک با امکانات پیشرفته هستید، توصیه می‌کنیم دانشگاه مک‌گیل را برای ادامه برنامه تحصیلی خود انتخاب کنید.

دانشگاه مک‌مستر

در سال 1881 فردی به نام مک‌مستر فوت شد و دانشگاه مک‌مستر نیز با پولی که او به ارث گذاشته بود، در همان سال تاسیس شد. در حال حاضر مک‌مستر دارای 6 دانشکده است که رشته‌های بازرگانی، علوم اجتماعی، علوم بهداشتی، مهندسی، علوم انسانی، و علوم مدیریتی را آموزش می‌دهند.

سیاست اصلی این دانشگاه توسعه تحقیقات بین‌رشته‌ای است. دانشگاه مک‌مستر به دلیل تحقیقات ویژه‌ای که انجام داده بهترین تمجیدها را دریافت می‌کند. برای مثال این دانشگاه گلخانه زیست‌شناسی به مساحت 780 مترمربع و یک بانک مغز دارد که بخشی از مغز آلبرت انیشتین را در مجموعه خود نگه‌داشته است.

دانشگاه مک‌مستر

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال کانادا نیز یکی از دانشگاه‌های پیشرو در تحقیقات علمی به حساب می‌آید. در ضمن بزرگ‌ترین مجتمع‌های دانشگاهی نیز در همین دانشگاه واقع شده‌اند. در نظر داشته باشید دانشگاه مونترال به مدرسه بازرگانی و دانشکده‌ مهندسی بیشترین توجه را دارد. همچنین دانشگاه مونترال دارای 14 دانشکده است.

رشته‌های طراحی محیط، حرکت‌شناسی، هنر، و علوم زیستی در این دانشگاه آموزش داده می‌شوند. در ضمن آزمایشگاه‌های قابل‌قبولی در دانشگاه مونترال کانادا وجود دارد. این دانشگاه جزء مجموعه‌های تحقیقاتی پیشرو در حوزه سرطان به حساب می‌آید.

دانشگاه برتر مونترال برای دانشجویان بین‌المللی، رتبه‌های آموزشی عالی در نظر گرفته است. حوزه‌های موضوعی این آموزش‌های عالی شامل برنامه پزشکی، دکتری، و علوم رایانه‌ای خواهد بود. با توجه به توضیحات ذکرشده، حدود 10000 دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا یکی از 10 دانشگاه برتر کانادا انواع برنامه‌های دانشگاهی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فراهم می‌کند. این دانشگاه 18 دانشکده و 5 پردیس دارد. دانشگاه آلبرتا در رشته‌های دیرینه‌شناسی، جنگل‌داری، و رشته‌های مرتبط به ورزش جزء رتبه‌های اول درجه‌بندی شده است. این دانشگاه برای مطالعات بومی استفاده می‌شود.

از این‌رو شما بیش از هر چیزی با تجربیات، فرهنگ، و زبان بومیان کانادا سروکار خواهید داشت. قوی‌ترین تحقیقات در همین دانشگاه انجام می‌شوند. دانشگاه آلبرتا بهترین پاسخ را در مورد تغییرات اجتماعی، سلامت انسان، و پیشرفت دانش در اختیار عموم قرار می‌دهد. آلبرتا دارای پیشرفته‌ترین امکانات برای دانشجویان بین‌المللی است.

دانشگاه آلبرتا حدود 4000 دانشجو و بیش از 7000 زبان‌آموز بین‌المللی را آموزش می‌دهد. بدین‌ترتیب این دانشگاه کمک‌های قابل‌توجهی به جهان ارائه داده است.

دانشگاه اتاوا

دانشگاه اوتاوا بزرگ‌ترین دانشگاه تحقیقاتی 2 زبانه در جهان است. آموزش‌های این دانشگاه به 2 زبان انگلیسی و فرانسوی انجام می‌شود. دانشگاه اوتاوا بیش از 450 برنامه آموزشی در 10 دانشکده ارائه می‌دهد. برای مثال در رشته‌های پزشکی، مهندسی، علوم اجتماعی، و حقوق می‌توان این دانشگاه را انتخاب کرد.

اتاوا بزرگ‌ترین دانشکده حقوق در کانادا را در اختیار دارد. در ضمن این دانشگاه 40 مرکز تحقیقاتی را با درآمد تحقیقاتی بیش از 300 میلیون دلار تحت کنترل خود در آورده است. موسسه بهداشتی و قلب دانشگاه اوتاوا بهترین تمرینات عالی را در اختیار دانشجویان می‌گذارند. این تمرینات عالی سبب برنامه عالی پزشکی- دکتری می‌شود.

97 درصد از دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه در صنایع مختلف استخدام شده‌اند. می‌توان گفت اتاوا بهترین ذهن‌ها را پرورش می‌دهد. علاوه بر همه این مزایا، دانشجویان اتاوا فرصت خوبی برای یادگیری مهارت‌های صنعتی عملی خواهند داشت. برنامه‌های دانشگاهی این دانشگاه برتر سبب توجه و تمرکز بیشتر دانشجویان بین‌المللی شده است.

دانشگاه وینی‌پگ

آیا شما دانشگاه وینی‌پگ را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کرده‌اید؟ دلایل بسیاری زیادی برای انتخاب این دانشگاه وجود دارد. برنامه‌های متنوع، جایزه، فرصت‌های علمی، و تحقیقات کارشناسی از دلایل جذاب انتخاب دانشگاه وینی‌پگ خواهند بود.

با اینکه دانشگاه وینی‌پگ منشور تحصیلی خود را در سال 1967 دریافت کرد اما ریشه‌های تحصیلی آن به بیش از 130 سال قبل می‌رسد. 2 کالج بزرگ این دانشگاه در سال 1938 با یکدیگر ادغام شدند و یکی از بهترین کالج‌های کانادا را تاسیس کردند.

این دانشگاه بهترین برنامه‌های حرفه‌ای، کاربردی، و آموزشی را در اختیار دانشجویان خود می‌گذارد. وینی‌پگ با ارائه بهترین دانش‌ها، مهارت‌ها، و برقراری روابط حرفه‌ای، دانشجویان را برای کسب دانش در رشته مورد علاقه خود آماده می‌کند. این دانشگاه و پردیس آن پر از برنامه‌های تحقیقاتی نوآورانه و متنوع است.

در ضمن وینی‌پگ میزبان تحقیقات در فناوری‌های مشارکتی، کالج‌های محیط‌زیست، مرکز تاریخ شفاهی، و موسسات تحقیقاتی زیادی به حساب می‌آید. این دانشگاه طیف وسیعی از حمایت‌های تحصیلی را در اختیار دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خود قرار می‌دهد.

دانشگاه تامسون ریورز

دانشگاه تامپسون یکی از مقاصد پیشرو در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی است. بیش از 2000 دانشجو از 85 کشور جهان در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند. این دانشگاه بزرگ شور و شوق دانشجویان را برای ادامه تحصیل افزایش می‌دهد. در واقع دانشجویان در دانشگاه تامپسون هم فرصت‌های علمی خوبی دارند و هم اوقات خوشی را سر خواهند کرد.

با دانشگاه تامپسون می‌توانید پذیرش مشروط را تجربه کنید. برای ورود به این دانشگاه آزمون‌های تافل، آیلتس، و کمبریج قابل‌قبول است اما الزامی نخواهد بود. در این دانشگاه می‌توانید به اهداف و مهارت‌های بزرگی نزدیک شوید. در ضمن گزینش‌های آموزشی ثامپسون و خدمات دانشجویی شما را به وجد می‌آورد.

این دانشگاه با بهترین خدمات و امکانات از دانشجویان خود حمایت می‌کند. توصیه می‌کنیم وارد گروه‌های تحقیقات علمی این دانشگاه شوید تا فرصت‌های یادگیری زیادی در اختیار شما قرار بگیرد. محیط فراگیر دانشگاه تامپسون برای تمام دانشجویان مناسب خواهد بود.

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک دارای دانشکده مطالعات علمی مرتبط به شغل، دوره‌های آمادگی، و مقاصد آکادمیکی است. در واقع در این دانشگاه می‌توان به گواهینامه‌ها و مدارک لازم برای شروع یک کسب و کار دست پیدا کرد. این دانشگاه مسیر دستیابی به مدارک شغلی را تسهیل می‌کند. از این‌رو دانشجویان دانشگاه یورک برای مرحله بعدی زندگی حرفه‌ای خود آماده خواهند بود.

دانشگاه یورک در سال 2014 تاسیس شد و یکی از بزرگ‌ترین دانشکده‌های کانادا به حساب می‌آید. در ضمن این دانشگاه در همان سال تعهد داد که در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی پیشرو باشد. این دانشگاه در حال حاضر 2000 دانشجو دارد که برای تحصیلات حرفه‌ای و کسب مدارک شغلی در حال یادگیری هستند.

خدمات و فعالیت‌های این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. برای مثال یکی از بهترین خدمات دانشگاه یورک شامل حال دانشجویان رشته هنر خواهد بود. دانشجویان رشته هنر این دانشگاه از بیش از 50 کشور جهان گرد هم آمده‌اند. از آنجاییکه طرح‌های دانشگاه یورک بسیار نوآورانه هستند، دانشجویان بین‌المللی جذب همین دانشگاه می‌شوند.

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *