مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

 

برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان ابتدا باید این کشور را شناخت. کشور مجارستان با جمعیتی 9 میلیون 750 هزار نفری، در رتبه دوم دنیا در زمینه تولید دارو و گیاهان دارویی است. این کشور دارای بیمارستان های مجهز و پیشرفته زیادی است. دانشجویان در مجارستان در زمان تحصیلات خود از بیمه درمانی بهره مند می‌شوند که با این بیمه هزینه های درمانی آنها به صورت رایگان و یا نیم بها میباشد. کشور مجارستان دارای بهترین سیستم حمل و نقل عمومی در 24 ساعت شبانه روز هست تا افراد از این امکانات بی‌وقفه استفاده کنند.

راه‌های مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل در سال های گذشته، به خصوص بعد از الحاق این کشور به اتحادیه اروپا بسیار مورد توجه قرار گرفت. یکی از بزرگترین مزایای مهاجرت تحصیلی به مجارستان هزینه های پایینتر تحصیل و زندگی در مقایسه با تعداد زیادی از کشور های اروپایی در حوزه شنگن است. این درحالیست که تحصیل در مجارستان بدون ارائه مدرک زبان هم امکان پذیرهست! این اتفاق یک نکته مثبت برای اون افرادی است که از مهاجرت تحصیلی رو بخاطر ارائه مدرک زبان قبل از شروع تحصیل، به عقب می‌اندازند.

موارد گفته شده این امکان را برای متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به مجارستان را دارند میسر خواهد کرد.  شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کشور مجارستان، امکان دریافت پذیرش تحصیلی در مجارستان بدون مدرک زبان، بررسی مسیرهای مهاجرت تحصیلی به مجارستان در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است. پیشنهاد میکنیم برای آشنایی با شیوه های مختلف مخاجرت تحصیلی به مجارستان این مقاله را مطالعه کنید.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان
مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به مجارستان

کشور مجارستان با قدمتی 1100 ساله در اروپای مرکزی واقع شده و پایتخت آن شهر بوداپست می باشد. زبان رسمی مردم مجارستان ، مجاری است و واحد پول آنها فورینت می باشد. کشور مجارستان 19 شهر دارد، که شهر های مهم آن به جز بوداپست عبارتند از : پچ ، دبرسن ، سگد ، گیور و میشکوالتس است.

تحصیل در این کشور در جهت مهاجرت و اخذ اقامت مجارستان و در نهایت کسب تابعیت مجارستان می تواند گزینه ی خوبی در کنار روش های دیگر مثل سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه و یا ویزای کار در مجارستان دانست.

شرایط مهاجرت تحصیلی به مجارستان

تحصیل در مجارستان تا سن 18 سالگی اجباری می باشد که بعد از طی این مقاطع تحصیلی به دانش آموزان مدرک دیپلم داده میشود بعد از این دوره دانش آموزان می توانند وارد دانشگاه شوند زیرا یکی از اصلی ترین شرایط ورود به دانشگاه های مجارستان داشتن مدرک دیپلم میباشد.

تحصیل در دانشگاه های مجارستان 2ترم در سال است که شروع آنها جهت اخذ پذیرش در ماه های سپتامبر و ژانویه می باشد. البته متقاضیان ادامه تحصیل در دوره های پیش دانشگاهی و کارشناسی می بایست از 1 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی اقدام به ثبت نام کنند و دانشجویان متقاضی اعزام دانشجو و ادامه تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا باید از 3 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی اقدام به ثبت نام ، جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان ، موردنظر کنند.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان از طریق مدارس

تحصیل در مقطع پیش دبستانی، در کشور مجارستان اجباری است. این دوره برای کودکان بین 3 تا 6 سال ارائه میشه. بعد از آن تحصیل تا سن 16 سالگی نیز اجاری است. مقطع دبستان در مجارستان 8 سال است و بعد از آن دانش آموز وارد دوره دبیرستان خواهد شد. سطح آموزش در  مدارس مجارستان عالی است و از این بابت نباید نگران تحصیل دانش آموزان شد.

برای تحصیل در مقطع مدرسه میشه مدارس دولتی یا بین‌المللی ثبت‌نام کرد. مدارس دولتی رایگان هستند و آموزش به زبان مجاری انجام میشه. البته مدارس بین المللی دو زبانه هستند و کودک و نوجوانانی که در این کشور درس میخونند باید یک قیم در مجارستان داشته باشند یا در مدارس شبانه روزی تحصیل کنند.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان
مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان در مقطع کارشناسی

برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان در مقطع لیسانس باید دوره‌های آمادگی ورود به مقطع لیسانس را در این کشور گذراند. کشور مجارستان این دوره ها را ارائه میده که امگان تحصیل در مقطع لیسانس رو تضمین میکنه. مقطع لیسانس در مجارستان سه ساله است.

از رشته‌های محبوب در این کشور برای مهاجرین میتوان به دندانپزشکی، داروسازی، مطالعات دامپزشکی و مهندسی در بوداپست اشاره کرد. دیگر رشته‌های پر متقاضی در این کشور ، بازاریابی، مدیریت بازرگانی، مطالعات بین‌الملل، علوم محیطی و هنرهای تجسمی هستند.

رشته های پزشکی در این کشور آزمون ورودی دارند. برای تحصیل پزشکی در مجارستان شما میتونید دوره پیش نیاز رشته پزشکی را بگذرونید و بعد از آن در آزمون ورودی شرکت کنید. متقاضیان رشته پزشکی برای کشورهایی چون آلمان، اتریش و انگلیس میتونند دوره پیش نیاز پزشکی را در مجارستان بگذرونند و بعد در کشور مقصد خود، در آزمون ورودی رشته پزشکی شرکت کنند.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد

بدلیل کم هزینه بودن تحصیل در مجارستان، بسیاری از افراد متقاضی مهاجرت به اروپا، برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به این کشور مهاجرت می‌کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مجارستان بین 1 تا 2 سال است.  در مقطع کارشناسی ارشد مجارستان دانشجو امکان 20 ساعت کار در حین تحصیل را دارد. مدرک زبان مورد نیاز این مقطع، آیلتس 5.5 تا 6.5  وبا تافل 70 تا 90 هست. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به ارائه پایان دوره کارشناسی نیز میباشد. دوره های کارشناسی ارشد مجارستان در بسیاری از  کشورهای دنیا قابل قبول است. کم هزینه بودن تحصیل در مجارستان و هزینه های زندگی پایین در این کشور  همچنین دلیل بر جذب دانشجو در این کشور میباشد.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان در مقطع دکتری

مقطع دکتری در مجارستان 4 ساله هست و دانشجویان در این مقطع ترکیبی از آموزش و تحقیقات را پیش رو دارند. این مقطع در طیف وسیعی به زبان انگلیسی است. به همین دلیل مهاجرت تحصیلی به مجارستان در مقطع دکتری یک انتخاب عالی است. سیستم آموزش عالی مجارستان علاوه بر دانشگاه های جامع، شامل تعدادی از موسسات با توجه و تمرکز بر رشته هایی مثل کشاورزی، هنر، اقتصاد و مهندسی نیز می باشد که برای تحقیقات دکترای تخصصی مناسب است.

برای درخواست پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری برای مجارستان، شما باید مستقیما به یک دانشگاه برای پذیرش دکتری درخواست بدید. تمام متقاضیان تحصیل دکتری در مجارستان باید دوره مدرک کارشناسی ارشد خود را به همراه داشته باشند. برخلاف برخی کشورها این در مجارستان الزامی است. هر دانشگاه ممکنه معیارهای متفاوتی برای ارزیابی شما داشته باشه که این اصول توسط وب سایت دانشگاه اعلام بشه. برخی از این معیارها میتونه شامل میزان ارتباط مدرک تحصیلی شما با رشته درخواستی شما باشه و همینطور سنجش کیفیت مدارک و اسناد ارائه شده شما نیز باشد. بعد از انتخاب دانشگاه و اطلاع از مدارک مورد نیاز باید تاییدیه یک استاد راهنما رو بگیرید تا بتونید از دانشگاه پذیرش دریافت کنید و بعد از آن برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان اقدام کنید.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان
مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان بدون مدرک زبان

به دلیل بورس‌های تحصیلی مختلف و شهریه‌ها مناسب مجارستان گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل است. با وجود الزام مدرک زبان در این کشور نحصیب بدوت مدرک زبان در مجارستان وجود دارد. شما میتونید پیش از ورود به دانشگاه، برای تحصیل در کالج‌های زبان مجارستان ویزای تحصیلی بگیرید.

اخذ ویزای تحصیلی مجارستان بدون مدرک زبان و استفاده از بورس های تحصیلی این کشور باعث محبوبیت مجارستان در بین دانشجویان خارجی شده است. لازم به ذکر است هزینه تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان به خاطر شرکت نکردن در آزمون های مهارت زبان کاملا مقرون به صرفه است.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان از طریق رشته پزشکی

مهاجرت تحصیلی به مجارستان از طریق پزشکی بیشترین متقاضیان را در جهان داره. یکی از معروفترین و معتبرترین دانشگاه‌های این کشور، دانشگاه سملوایز مجارستان است که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاهی اروپا به حساب میاد. این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران است و در پایتخت مجارستان، بوداپست واقع شده. آموزش در این دانشگاه به سه زبان مجاری، انگلیسی و آلمانی انجام میشود. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به مجارستان در رشته پزشکی باید حساب بانکی به مبلغ حدود 10 هزار یورو به سفارت مجارستان به عنوان تمکن مالی معرفی کنند. هزینه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان در مقایسه با بیشتر نقاط دیگر اروپا مقرون به صرفه است.

رشته پزشکی در مجارستان 6 سال زمان میبرد که دو سال آن دروس پزشکی عمومی و از سال سوم تخصصی میشه. دانشجو رشته پزشکی ملزم به گذراندن دوره‌های کلینیکال و گذراندن طرح است. در سال آخر دانشجو پزشکب باید 37 هفته طرح خودش را در بیمارستان‌ها شیفت دهد.

هزینه مهاجرت تحصیلی به مجارستان

دانشگاه‌های مجارستان از استانداردهای بالایی برخوردارند این در حالی است که هزینه شهریه در مجارستان در بین کشورهای اروپایی در پایینترین حد قرار دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بسیار پایین و قابل پرداخت هست. اما این شهرینه ها با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت خواهد بود و دانشجویانی که بودجه آن ها توسط دولت تامین میشه نیازی به پرداخت شهرینه ندارند.

دانشجویان بین‌الملل، از کشورهای غیر اروپایی سالانه شهرینه ای در حدود 2000 یورو پرداخت می‌کنند. هزینه زندگی در مجارستان برای دانشجویان بین 450 تا 500 یورو در ماه است. این هزینه شامل خوراک، پوشاک، اینترنت، حمل و نقل و .. است. برخی از هزینه ها عبارتند از:

توضیحات هزینه
اجاره آپارتمان کوچک در بوداپست ماهیانه 220 بورو
اجاره یک اتاق در بوداپست ماهیانه 190 یورو
اجاره آپارتمان کوچک اطراف شهر ماهیانه 155 یورو
اجاره اتاق اطراف شهر ماهیانه 60 یورو
حمل و نقل عمومی برای دانشجویان ماهیانه 12 یورو
یک قرص نان 1 یورو
یک لیتر شیر 1 یورو
یک وعده غذای معمولی بیرون 5 تا 8 یورو
بلیط سینما 4 یورو
مهاجرت تحصیلی به مجارستان
مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مدارک ویزای مهاجرت تحصیلی مجارستان

بعد از اخذ پذیرش پذیرش تحصیلی مجارستان، نیاز به دریافت ویزای تحصیلی این کشور را دارید که خود مرحله دیگری از آمادگی رو نیاز داره در ادامه مدارک مورد نیاز ویزای مهاجرت تحصیلی را بررسی میکنیم.

  • اصل شناسنامه و کارت ملی و کپی برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان
  • ارائه بلیط رفت و برگشت
  • گواهی اشتغال به کار پدر یا قیم دانشجو به همراه جواز کسب و کپی از آن برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان
  • گواهی تعهد به پرداخت هزینه های تحصیل در مجارستان
  • ۳ قطعه عکس رنگی ۴*۶
  • فرم امضا شده درخواست ویزای تحصیلی مجارستان
  • نامه پذیرش از دانشگاه مجارستان
  • پرداخت نقدی هزینه صدور ویزای تحصیلی مجارستان
  • فیش واریز شده شهریه دانشگاه مجارستان جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان
  • گواهی تمکن مالی مجارستان
  • اصل پاسپورت

مهاجرت تحصیلی به مجارستان با اپلای مورنینگ

یکی از انتخاب‌های عالی برای مهاجرت تحصیلی در یکی از کشورهای اروپایی، با توجه به نوسانات مالی در ایران کشور مجارستان است. در این کشور از کیفیت تحصیل در اروپا با هزینه‌های پایین‌تر از اروپا بهرمند هستید. برای قبولی و دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور است بهتر است از افرادی که این مسیر را طی کردند همصحبتی و مشاوره دریافت کنید. اپلای مورنینگ  در اتباط با افرادی است که روزی سختی و بالا و پایین مسیر مهاجرت تحصیلی به مجارستان را طی کرده‌اند و حالا در آن کشور اقامت دارند. اپلای مورنینگ با وصل کردن متقاضیان مهاجرت به افرادی که این راه را رفته اند قصد دارد در زمان و هزینه متقاضیان صرفه جویی کند. در آخر برای شما موفقیت آرزو داریم و همراه شما هستیم.

 

 

سوالات متداول:

آیا تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان رایگان است؟
دانشگاه‌های مجارستان رایگان نیستند، اما نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی شهریه ارزانتری دارند.
زبان برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان چیست؟
بیشتر دانشگاه های مجارستان به زبان انگلیسی آموزش داده میشه. اما به طور کل تحصیل در مجارستان به سه زبان مجاری، انگلیسی و آلمانی است.
چطور ویزای تحصیلی مجارستان را بگیریم؟
اولین قدم دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور است و بعد از آن باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کرد. برای انجام بهتر این مراحل بهتر از مشاوره کارشناسان این حوزه استفاده کنید.
مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی مجارستان چه چیزهایی است؟
کپی پاسپورت • ارائه مدارک مربوط به دیپلم و سایر مقاطع تحصیلی به همراه ترجمه آن ها • ارائه ۳ توصیه نامه (اگر مورد نیاز دانشگاه باشد) • بیانیه ای از هدف (انگیزه نامه) • CV یا همان ارائه رزومه کاری • ارائه رزومه تحصیلی • ارائه گواهی دانش زبان انگلیسی • ارائه نامه پذیرش • ارائه تمکن مالی و پرینت حساب بانکی • ارائه بیمه نامه • ارائه اجاره نامه .
امکان دریافت بورسیه از دانشگاه مجارستان است؟
دریافت بورسیه برای ایرانیان در مقطع دکتری وجود دارد. به شرطی که مدارک کاملی ارائه کنید مثل؛ ارائه مقاله ISI، معدل و نمرات بالا و ..
آیا تحصیل رایگان در مجارستان امکان پذیر است؟
متاسفانه خیر، تحصیل برای دانشجویان بین‌الملل به هیچ عنوان رایگان نیست. دانشجویان باید در تمام مقاطع شهریه پرداخت کنند. اما لازم است بدانید مقدار شهریه در این کشور بالا نیست.
اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ
مشاوره نیاز دارید؟
با حوصله پاسخگوی شما هستیم :)
پاپ آپ
مشاوره نیاز دارید؟
با حوصله پاسخگوی شما هستیم :)