همه چیز درباره تافل برای مهاجرت تحصیلی

همه چیز درباره تافل برای مهاجرت تحصیلی

این روزا، تافل برای مهاجرت تحصیلی از دغدغه‌های مهم دانشجوهایی هست که قصد مهاجرت دارن. اصولا اکثر دانشجوها علاقه‌مند به ادامه تحصیل هستن تا تو این بازار شلوغ مدرک‌های بالا و جورواجور، شاید اینجوری شانس بالاتری تو آینده شغلی داشته باشن؛ اما زندگی تو یک کشور دیگه، اینقدر میتونه افق‌های روشنی رو به روی آینده کاری و فرهنگی دانشجو باز کنه که دیگه می‌تونیم بگیم از هر رشته و هر دانشگاهی، دانشجو برای ادامه تحصیلش، سودای رفتن به کشور دیگه‌ای رو در سر دارن.

سودایی که گاهی با بعضی از آزمون‌ها و راهنمایی‌ها دیگه رویا نیستن و تبدیل به واقعیت میشن یا بهتر بگیم میشن یک رویای دست‌یافتنی‌!

اولین گام موثر برای تبدیل این رویا به واقعیت، گرفتن یک مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی هست. این مدرک میتونه به قول معروف، دست و بالمون رو برای انتخاب کشور و دانشگاه‌های عالی باز کنه و بجای اینکه فکر کنیم کدوم دانشگاه رو انتخاب کنیم که فلان مدرک رو نخواد، ایم مدرک میتونه تافل یا آیلتس برای مهاجرت باشه در مقاله دیگه ای آیلتس رو به طور کامل توضیح دادیم و حالا در توضیح جزییات آزمون تافل باید گفت؛ با داشتن تافل برای مهاجرت تحصیلی، می‌تونیم تمام تمرکزمون رو پوزیشن‌های عالی‌تر و دانشگاه‌هایی با رنکینگ بالاتر بذاریم.

حالا اگه غم غربت رو کنار بذارین، احتمالا با داشتن مدرک قوی تافل برای مهاجرت تحصیلی، دیگه آواز دهل شنیدن مهاجرت اونم از نوع تحصیلیش نه فقط از دور، که از نزدیک‌ هم خوش خواهد بود!

خلاصه اینکه مدرک تافل مثل انگیزه نامه و رزومه تحصیلی برای مهاجرت تحصیلی از اوجب واجت برای هر دانشجوییه که قصد رفتن داره، اما اینکه تافل برای مهاجرت به کدوم کشورها مناسبه و حداقل‌ نمره اکتسابی از این آزمون چنده و اصلا این آزمون کجاها اعتبار داره، مسئله‌ای هست که سعی داریم تو این مقاله بهش بپردازیم.

آشنایی با ساختار آزمون تافل برای مهاجرت تحصیلی

تافل یا TOEFL مخفف Test of English as a Foreign Language به معنی آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی، هست که هرساله در کشورهای مختلف، برای تشخیص تسلط افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان رو دارن، برگزار میشه.

تافل برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و یا مهاجرت تحصیلی به انگلیس و سایر کشورها، اگرچه یک آزمون سخت محسوب میشه اما در اصل برای دانشجویی کن قصد مهاجرت داره، باید به عنوان یک مهارت ضروری بهش نگاه کرد که برای زندگی و ارتباط برقرار کردن با محیط اطراف، لازمه. پس به نوعی اولین گام موثر برای مهاجرت محسوب میشه.

قبل از اینکه بگیم که داشتن مدرک تافل برای کدوم کشورها ضروریه، لازمه کمی با این آزمون آشنا بشیم: تافل آزمونی هست که مدت زمان این آزمون ۳ ساعت و نیم طول می‌کشه و شامل هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، گفتار، شنیدار میشه که هر مهارتی، نمره‌ای بین ۰ تا ۳۰ رو به خودش اختصاص میده.

در نهایت از مجموع چهار‌ مهارت، نمره‌ای بین ۰ تا ۱۲۰ رو شما داده میشه. هزینه‌ شرکت تو این آزمون هم معمولا ۲۰۵ دلاره. این آزمون به دو شکل کامپیوتری و حضوری اجرا میشه ولی ما تو این مقاله سعی می‌کنیم از آزمون کامپیوتری صحبت کنیم که طرفدارای بیشتری داره.

همه چیز درباره تافل برای مهاجرت تحصیلی
همه چیز درباره تافل برای مهاجرت تحصیلی

ترفندهای آزمون تافل برای مهاجرت تحصیلی

تافل دو بخش کتبی و شفاهی داره که هر چهار مهارت در یک روز برگزار میشه و بعد از مهارت شنیدار و گفتار، به مدت ۱۰ دقیقه‌ به متقاضیان استراحت داده میشه و دو مهارت خواندن و نوشتار شروع میشه. اینجا برای آشنایی شما، هر قسمت از  آزمون تافل برای مهاجرت رو به طور جداگانه، توضیح می‌دیم:

 

مهارت خواندن (Reading) تافل برای مهاجرت تحصیلی

تعداد سوالات این بخش بین ۳۶ تا ۵۶ سوال هست و چیزی حدود  ۶۰ تا ۸۰ دقیقه ممکنه طول بکشه. تو بخش خواندن، چندتا متن به داوطلب داده میشه که معمولا متن‌ها علمی و از کتاب‌های دانشگاهی انتخاب میشن و به صورت چهارگزینه‌ای، جاخالی و جواب کوتاه هست و یه جورایی شما باید تو هر سه چهار مدل پاسخگویی مسلط باشین.

مهارت شنیدار (Listining) تافل برای مهاجرت تحصیلی

این بخش مهم هم ۳۴ تا ۵۱ سوال از تمام سوالات آزمون تافل رو شامل میشه و زمانی حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه رو به خودش اختصاص میده. این بخش، خودش به ۴ یا ۶ قسمت دیگه تقسیم میشه. آنچه که به عنوان مهارت شنیدار آزمون تافل انتخاب میشه معمولا مکالمات دانشجویان در زندگی رزومه و تحصیلی خودشونه یا مکالمه استاد و دانشجو با هم دیگست.

شما این بخش رو با دقت گوش میدین و بعدش شروع میکنین به پاسخ دادن به سوالات که مثل بخش قبلی، هم سوال تستی داره و هم جاخالی و هم جواب کوتاه و اینکه شما باید تو این بخش بتونین اتفاقات رو پشت سر هم دسته‌بندی کنین تا به چیدمان درست نسخه اصلی برسین.

همه چیز درباره تافل برای مهاجرت تحصیلی
همه چیز درباره تافل برای مهاجرت تحصیلی

مهارت گفتار Speaking) ) تافل برای مهاجرت تحصیلی

این بخش از مهم‌ترین بخش‌های تافل محسوب میشه و اگه یه مقایسه مختصر با آیلتس بکنیم یه چیزی دو برابر بخش گفتار آیلتس، زمان می‌بره. این بخش ۶ تکلیف داره و چیزی حدود ۲۰  دقیقه زمان می‌بره درحالیکه این زمان برای آزمون آیلتس ۱۱ دقیقه و نهایتا ۱۴ دقیقه ست. حالا برگردیم رو بخش گفتار تافل!

از ۶ مهارت گفتار تافل، ۲ تکلیفش مربوط به معرفی و بیان علایق و ایده‌ها و سوالات شخصی هست و تو ۴ تکلیف دیگه از متقاضی انتظار میره که بیش از یک مهارت استفاده بشه؛ یعنی همزمان که متقاضی داره صحبت می‌کنه، مهارت  خواندن و شنیدنش هم محک زده بشه! آیلتس آکادمیک یا جنرال را در اینجا بخوانید.

مهارت نوشتار writing)) تافل برای مهاجرت تحصیلی

این مهارت هم مثل اسپیکینگ، یه جورایی فقط اسمش یک مهارته وگرنه باید هر چهار مهارت رو بکار برد‌ تا بشه جواب سوالات رو داد‌! این بخش ۵۰ دقیقه زمان می‌بره و شامل ۲ تکلیفه، تکلیف اول که همون تکلیف وابسته‌ ست که گوش دادن به یک فایل صوتی و خوندن اون متن، شروع میشه و بعدش ۲۰ دقیقه متقاضی فرصت داره تا اطلاعات این دو فایل رو جمع‌بندی و مرتب‌سازی کنه.

این متن باید چیزی حدود ۱۵۰ تا ۲۲۵ کلمه باشه. تکلیف دوم که بهش تکلیف مستقل هم گفته میشه اینه که یک موضوع به شما داده میشه و از شما خواسته میشه که در مورد این موضوع حداقل ۳۰۰ کلمه بنویسین. زمان شما برای متن دوم، چیزی حدود ۳۰ دقیقه ست و شما باید دیدگاه خودتون رو به موضوع مشخص شده با نوشتاری رسا بیان کنین و آخر هم چند تا مثال برای موضوع بزنین تا متن خوش و آب رنگ‌تر بشه.

مزیت‌های آزمون تافل برای مهاجرت تحصیلی

آزمون تافل برای مهاجرت تحصیلی مزیت‌هایی داره که باز هم‌ بستگی به هر شخص داره و صادقانه بگیم مزیت‌هایی که گفته میشه، شاید برای بعضیا معایب بنظر برسه! پس به طور خلاصه می‌گیم:

اگه با آزمون‌های مجازی و پشت سیستم مشکلی ندارین، اگه موقع ضبط صدا با میکروفن و فی‌البداهه صحبت کردن استرس نمی‌گیرین، اگه تو مهارت تایپ سریع هستین و مشکلی با کیبورد و این داستانا ندارین، اگه اهل دیدن فیلم‌های هالیوودی بودین و لهجه شما و گوش شما آشنا به اکسنت یا لهجه آمریکای شمالی هست، اگه از اون دسته آدم‌هایی نیستین که تو سوالات تستی شک و تردید داشته باشین و مهارت تست‌زنی دارین، اگه وقتی یک موضوعی رو می‌شنوین، یادداشت‌برداری از اون موضوع براتون راحته، اگه جواب تمام این سوالات، بله هست پس یعنی آزمون تافل برای مهاجرت تحصیلی، بهترین گزینه برای شماست و تمام این‌ها جز مزایای این آزمون می‌شود.

اعتبار مدرک تافل برای مهاجرت تحصیلی

مهم‌ترین مزیت یک آزمون، بستگی به اعتبار اون آزمون داره. اینکه با داشتن اون مدرک چقدر بقول معروف دست و بالت بازه و میشه برای کشورها و دانشگاه‌های متفاوت اپلای کرد، باید گفت برای تافل بیشترین حد رو در نظر بگیرین.

همونطور هم که در بالا اشاره کردیم، هر کدوم از مهارت‌های این آزمون طوری طراحی شدن که هر چهار مهارت همزمان با هم درگیر باشن و متقاضی باید از چهار مهارت با هم استفاده کنه؛ یه جورایی قبولی تو این آزمون، یعنی یک آدم همه فن حریف تو زبان انگلیسی، که دیگه کمتر داتشگاه و کشوری هست که بتونه بهش ایراد بگیره. بله! هر که بامش بیش، برفش بیشتر! وقتی بام مهارت‌های آزمون تافل برای مهاجرت تحصیلی بیشتر باشه، بنابراین برف انتخاب‌‌های متقاضی هم بیشتر میشه.

پس میشه گفت که تافل برای مهاجرت تحصیلی از اون دسته آزمون‌هاست که بالای 9هزار موسسه، انجمن، دانشگاه، کالج، شرکت و مدرسه از سراسر دنیا به عنوان آزمون معتبر بین‌المللی قبولش دارن که قبولی در اون، مهارت کافی متقاضی رو در زبان انگلیسی می‌رسونه و این امکان رو به شما میده که بدون محدودیت منطقه و کشور، برای دانشگاه مدنظرتون اپلای کنین.

همه چیز درباره تافل برای مهاجرت تحصیلی
همه چیز درباره تافل برای مهاجرت تحصیلی

بهترین و بدترین نمره‌های تافل برای مهاجرت تحصیلی

اکثر دانشگاه‌های آمریکایی، مدرک تافل رو خیلی بیشتر از مدرک آیلتس قبول دارن. بنابراین اگه شما قصد اپلای برای دانشگاه‌های آمریکایی رو دارین تافل، بهترین مدرک هست و اعتبارش یک جوریه که دیگه کسی رو حرفش، نمی‌تونه حرف بزنه! البته که برای مهاجرت تحصیلی به کانادا نیاز به مدرک آیلتس دارید.

راستش اینکه دقیقا بگیم چه نمره‌ای از تافل برای مهاجرت تحصیلی لازمه، این کاملا بستگی داره به دانشگاهی که شما اپلای می‌کنین‌. ما سعی می‌کنیم نمره‌ قابل قبول تافل کامپیوتری رو(IBT) که محبوب‌ترین شیوه این آزمون هست، به صورت مختصر توضیح بدیم تا یک حدودی از نمره‌های تافل دست‌‌تون بیاد.

شاید بشه تو یک دسته‌بندی نمره‌های تافل رو  تقسیم به 4 بخش کرد: سطح ناکافی، سطح متوسط، سطح خوب، سطح عالی.

  • سطح ناکافی:

اگه شما از 120 نمره تافل، 78 یا نمرات پایین‌تر از 78 رو بگیرین، این نمره یه جورایی تقریبا ردی محسوب میشه یا بهتر بگیم شاید هم بشه با این نمره برای دانشگاه‌های مختلف اپلای کرد ولی با فضای رقابتی پیش اومده، شانس شما رو برای پذیرش خیلی کم می‌کنه، خصوصا برای دانشگاه‌های کانادا و آمریکا  که طرفدارای زیادی داره، دیگه امکان اپلای هم وجود نداره. این نمره شاید فقط برای دانشگاه‌های سطح متوسط بقیه کشورها مناسب باشه.

  • سطح متوسط

این سطح، حداقل سطحی از نمره تافل هست که شما رو می‌تونه به اپلای دانشگاه‌های آمریکا برسونه. این رنج نمره 79 تا 92 هست. ( با شرط اینکه نمره اسپیکینگ شما بالا 20 باشه) شما با این حداقل نمره می‌تونین اپلای کنین ولی خب شانس زیادی برای دانشگاه‌های سطح بالا ندارین.

 

  • سطح خوب

این سطح وقتی به داوطلبان داده میشه که نمره‌ای بین 92 تا 100 رو گرفته باشه.( با کسب نمره 20 یا بالاتر در مهارت اسپیکینگ) معمولا داوطلبان سعی می‌کنن، این سطح از نمره رو به دست بیارن تا شانس خودشونو برای اپلای دانشگاه‌های مختلف سطح بالای آمریکا بالا ببرن.

  • سطح عالی

سطح عالی آزمون تافل برای مهاجرت تحصیلی، یعنی نمره‌ای بین 100 تا 120( با کسب نمره 23 یا بالاتر در سطح اسپیکینگ) که دیگه جای حرف نمی‌مونه و داوطلب با خیال راحت و با این سطح از نمره‌ تافل، فقط باید ببینه کدوم پوزیشن و کدوم دانشگاه براش بهتره.

اپلای مورنینگ و تافل

وقتی در زندگی تصمیم می‌گیریم کارای بزرگی انجام بدیم، مثل مهاجرت تحصیلی و یا آوسبیلدونگ یعنی ریسک بیشتری رو به جان خریدیم و نمی‌خوایم فرصت برنده شدن تو این ریسک رو از دست بدیم؛ پس سعی می‌کنیم با برنامه‌ریزی بیشتر از این فرصت نهایت استفاده رو ببریم. تصمیم بزرگی مثل تحصیل در کشور دیگه، از این دست تصمیمات محسوب میشه.

آزمون تافل برای مهاجرت تحصیلی یک سری نکات و ریزه‌کاری‌هایی داره که برای نتیجه بهتر گرفتن خوبه که کار رو سپرد دست کاردان! اینجا کاربلدی کارشناسان ما حتما برای شما مفید فایدست. برای استارت یک مهاجرت با پوزیشن عالی و متناسب با توانمندی ‌شخصی شما، کمک افراد متخصص می‌تونه شما رو از ریسکی مثل مهاجرت هم سربلند بیرون بیاره. به قول معروف «دانا هم داند و هم پرسد!»

هر آنچه رو که تو این مقاله در مورد تافل برای مهاجرت تحصیلی گفتیم، فقط بخشی از موارد ضروری هست در رابطه با این آزمونه. مراحل پیش از اقدام برای مهاجرت، معضلیه که به خاطر نداشتن اطلاعات کافی، نگرانی زیادی رو می‌تونه برای متقاضی به وجود بیاره.

اگه بعد از مطالعه این مقاله و با تحقیقات کامل خودتون، همچنان دچار شک و تردیدین، با ما در میون بذارین؛ تا با توجه به توانمندی‌های منحصر بفرد خودتون، کارشناسان ما، در اپلای مورنینگ شما رو به بهترین شیوه راهنمای کنن تا در نهایت با خیالی راحت برای مهاجرت، برنامه‌ریزی کنین.

از ویژگی منحصر بفرد کارشناسان ما اینه که خیلی‌هاشون تو کشوری که احتمالا شما مدنظرتونه یا دارن زندگی می‌کنن یا مشغول به تحصیلن و این یعنی بهترین فرصت که شما رو با اون کشور و مشکلات یا مزایاش آگاه کنن.

راستی اصلا نگران نباشین! خدمات اپلای مورنینگ، کاملا به صورت آنلاینه و سعی داره هم در هزینه و هم در وقت شما صرفه‌جویی کنه. اعتماد شما، سرمایه ماست. منتظرتون هستیم

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

1 دیدگاه برای “همه چیز درباره تافل برای مهاجرت تحصیلی

  1. اشتراک‌ها: مهاجرت تحصیلی به ترکیه ، شرایط و هزینه و مدارک مورد نیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *