برای مهاجرت به کانادا آیلتس جنرال یا آکادمیک

برای مهاجرت به کانادا آیلتس جنرال یا آکادمیک

برای مهاجرت به کانادا آیلتس جنرال یا آکادمیک

تمام افرادی که به فکر مهاجرت هستند، می‌دانند که مدرک زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین موارد برای دریافت ویزای این کشور است. به عبارت دیگر در راستای اخذ ویزای کانادا باید توانایی زبان انگلیسی خود را به اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کشور کانادا نشان دهید. شاید برایتان سوال شود که برای مهاجرت به کانادا باید آیلتس جنرال دریافت کنید یا آیلتس آکادمیک لازم است؟

قبل از اینکه به پرسش شما پاسخ دهیم باید بگوییم مدرک آیلتس یکی از پر مخاطب‌ترین و پرکاربردترین آزمون‌های زبان انگلیسی در سطح بین‌الملل است. این آزمون سالانه بیش از 3 میلیون بار برگزار می‌شود. کشور کانادا نیز این آزمون را به عنوان پایه زبان انگلیسی متقاضیان موسسات آموزشی و انجمن‌های حرفه‌ای خود در نظر دارد. طی این راهنما به 2 آیلتس قابل‌قبول اداره مهاجرت کانادا اشاره خواهیم کرد.

آیلتس جنرال یا آکادمیک برای اپلای

اگر کمی در مورد مهاجرت تحصیلی به کانادا بررسی کرده باشید، می‌فهمید که آزمون آیلتس به 2 صورت آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود. اگر قصد دارید برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام کنید، بهتر است در آزمون آیلتس آکادمیک به نمره خوبی دست یابید. در صورتی که قصد دارید برای مهاجرت کاری به کشور کانادا بروید، پس بهتر است در آزمون ایلتس جنرال نمره خوبی بگیرید.

به طور کلی هدف شما از مهاجرت به کانادا در نوع آزمون آیلتس نیز تاثیرگذار خواهد بود. آیلتس جنرال برای تمامی مقاصد مهاجرتی تعبیه شده است. شاید برایتان سوال شود که این 2 آیلتس چه فرقی با یکدیگر دارند؟ و یا کدام یک از این آیلتس‌ها برای اپلای مناسب‌تر است؟ در نظر داشته باشید بخش مربوط به خواندن و نوشتن این آزمون‌ها با یکدیگر فرق دارد.

در ضمن آزمون آیلتس آکادمیک از سوالاتی تشکیل شده که بیشتر به درد دانش‌آموزان می‌خورد. در واقع ماهیت این نوع از آزمون‌های آیلتس، آکادمیکی و مربوط به تحصیلات است. در مقابل بخش مربوط به نوشتن و خواندن آیلتس جنرال مربوط به کار و زندگی روزمره افراد خواهد بود. سوالات آزمون آیلتس جنرال بیشتر جنبه عمومی دارند.

آیلتس جنرال بهتر است یا آکادمیک؟

آیلتس جنرال بهتر است یا آکادمیک؟

باید گفت این 2 آزمون آیلتس برتری نسبت به یکدیگر ندارند. به طور کلی آزمون آیلتس آکادمیک برای کسانی که قصد دارند در محیط‌های آموزشی حضور داشته باشند و به طور کلی قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارند، کاربرد بیشتری دارد. تصور کنید به دانشگاه کانادا پا می‌گذارید، بدون‌شک تمام اساتید دانشگاه به زبان انگلیسی دروس را تدریس می‌کنند. بنابراین باید از لحاظ گفتاری، شنیداری، و نوشتاری در حد آکادمیک به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

ناگفته نماند برای ثبت‌نام در موسسات آموزش و تحصیلات عالی نیز می‌توانید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید. برای کسب انواع گواهی‌های حرفه‌ای و تحصیلی، نمره این آزمون ملاک خواهد بود. با کمک این آزمون مشخص می‌شود که زبان انگلیسی شما در چه سطحی قرار دارد. آیلتس آکادمیک کلماتی دارد که بیشتر در محیط‌های دانشگاهی استفاده می‌شوند.

تمام موارد ذکر شده در مورد آیلتس آکادمیک دلیلی بر برتری این آزمون از آزمون آیلتس جنرال نیست. اما آزمون آیلتس جنرال برای افرادی که تحصیلات بالایی ندارند نیز مناسب است. در واقع سوالات این آزمون در حد یک مدرسه یا کالج زبان انگلیسی خواهد بود. به خاطر داشته باشید اغلب متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری دارند از این آزمون‌ها استفاده می‌کنند.

کدام آیلتس سخت‌تر است؟

قبل از اینکه به درجه سختی این 2 آزمون آیلتس اشاره کنیم، بهتر است بدانید که آزمون آیلتس یکی از ساده‌ترین آزمون‌ها نسبت به سایر آزمون‌های زبان انگلیسی محسوب می‌شود. سوالات این آزمون تنها برای سنجیدن سطح زبان انگلیسی افراد تعبیه شده‌اند. در این آزمون‌ها رد یا قبولی وجود ندارد. در ضمن هیچ محدودیتی برای شرکت در این آزمون نخواهید داشت.

مسئله مهم کسب نمره مربوطه است. بنابراین شما می‌توانید بارها در آزمون آیلتس شرکت کنید تا به نمره مطلوب خود دست یابید. هرچه نمره آزمون آیلتس شما بیشتر باشد امتیاز بیشتری کسب می‌کنید در نتیجه راحت‌تر می‌توانید به یک دانشگاه برتر وارد شوید. البته قبل از ورود به دانشگاه باید کمی خود را آماده کنید.

اگر بخواهید درجه سختی این 2 آزمون آیلتس را با یکدیگر مقایسه کنید، باید بگوییم که نسخه آکادمیک آیلتس سطح درک شما از زبان انگلیسی را می‌سنجد. از این‌رو شاید این آزمون کمی سخت‌تر از آزمون آیلتس جنرال به حساب آید. بخش خواندن آزمون آیلتس جنرال در مقایسه با آیلتس آکادمیک ساده‌تر است. فراموش نکنید فرمت امتیازدهی این آزمون‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.

آیلتس جنرال یا آکادمیک

چهار تفاوت اساسی آزمون آیلتس

بدون‌شک با ساختار آزمون‌های آیلتس آشنایی دارید. هر یک از این آزمون‌ها به 4 بخش شنیداری، گفتاری، خوانش، و نگارش تقسیم‌بندی می‌شوند. همچنین تفاوت عمده این 2 آزمون به همین بخش‌ها مربوط خواهد بود. البته سیستم نمره‌دهی و محاسبه امتیاز این آزمون‌ها باهم فرق دارد.

  •   طی آزمون آیلتس آکادمیک در بخش خوانش، متون متنوعی در اختیار شما قرار می‌‌گیرد. این متون امکان دارد توصیفی، واقعی، یا حتی تحلیلی باشند. در ضمن در آزمون آیلتس آکادمیک شما با انواع نمودارها و جداول نیز سروکار دارید.
  •   طی آزمون آیلتس جنرال در بخش خوانش 2 تا 3 متن کوتاه برای متقاضیان تعبیه شده است. بخش دوم مربوط به خوانش نیز دارای 2 متن کوتاه خواهد بود. اما بخش آخر این آزمون یک متن طولانی در مورد یک موضوع کلی را در اختیار متقاضیان می‌گذارد.
  •   در آزمون آیلتس آکادمیک بخش نگارش شامل نوشتن جداول، نمودارها، و سایر این موارد است. در ضمن به طور معمول از شما می‌خواهند متنی را برایشان بنویسید. شبیه انشانویسی در دوران مدرسه.
  •   آزمون آیلتس جنرال در بخش نگارش دارای 2 قسمت است. قسمت اول مربوط به نامه‌نگاری و قسمت دوم مربوط به انشا نویسی خواهد بود.

نحوه محاسبه نمره آیلتس آکادمیک و جنرال

تا چه حدی با روند سیستم نمره‌دهی آزمون آیلتس آشنایی دارید؟ نمره این آزمون از 4 بخش نگارش، خوانش، شنیداری، و گفتاری بین 1 تا 9 نمره متغیر است. امتیاز نهایی هر آزمون براساس میانگین کلی نمرات این 4 بخش محاسبه می‌شود.

در هر دو آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک نمره نهایی 9 در نظر گرفته شده است. پس بعد از ثبت آزمون خود نمره شما بین 1 تا 9 متغیر خواهد بود. برای مثال اگر شما 9 نمره بگیرید به طور حتم تسلط زیادی بر روی زبان انگلیسی دارید و اگر نمره شما 0 باشد، یعنی به هیچ‌یک از سوالات پاسخ نداده‌اید.

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *