مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

برای مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه بهتره یکم بیشتر این کشور زیبا رو بشناسید. کشور فرانسه در اروپای غربی قرار داره و یکی از کشورهای شاخص برای مهاجرت تحصیلی به حساب میاد. به طور مهاجرت به فرانسه همیشه یکی از مهمترین انتخاب ها از سرتاسر دنیا بوده. زندگی در این کشور بخصوص برای تحصیل انتخاب بسیاری خوبی است چون تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور رایگان است.

امکان تحصیل رایگان در فرانسه یکی از مهمترین مزایای  این کشور برای تحصیل در اکثر مقاطع تحصیلی است. دانشگاه‌های با کیفیت، شهرهای دانشجویی ، آموزش های به بروز ، اساتید مجرب از سراسر دنیا و مزیت های دیگه ، فرانسه را به یک مقصد ایده‌آل برای تحصیل تبدیل کرده‌.

از دلایل مهم دیگه میشه به آموزش با کیفیت بالا، فرصت های خوب مطالعاتی، پژوهشی برای دانشجویان یاد کرد. کشور فرانسه یک قدرت بزرگ اقتصادی در سطح جهان است که شرکت های بزرگی مثل Airbus، Total، Orange، LVMH، L’Oréal، Danone در آن ساکن اند و فرصت های شغلی زیادی برای فارغ التحصیلان خواهند داشت.

شرایط مهاجرت تحصیلی به فرانسه

تحصیل در فرانسه رزومه قدرتمندی برای شما خواهد داشت و زبان فرانسوی سومین زبان رایج در تجارت هست. در حدود 30 هزار دانشجوی بین المللی در این کشور مشغول به تحصیل هستند. سیستم نظام آموزشی نیمه رایگان فرانسه (برای دانشجویان بین الملل ) و حتی ورود به این کشور با مدرک دیپلم و یا بدون مدرک زبان برای شرکت در کالج زبان فرانسه ، نشان میده راه های زیادی برای ورود به این کشور وجود دارد. پس اگر شما علاقمند به تحصیل در این کشور قدرتمند و زیبا هستید تحصیل در مقاطع مختلف را در این مقاله مطالعه کنید.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه
مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه در مقطع کارشناسی

دوره کارشناسی یک دوره مهم است و چون شروع تحصیلات دانشگاهی فرد است باید به موارد مهمی جهت مهاجرت تحصیلی به فرانسه در مقطع کارشناسی دقت کرد. تحصیل در  مقطع در کشور فرانسه به زبان انگلیسی و فرانسه است. میانگین هزینه تحصیلی در این مقطع سالانه 2.770 یورو میباشد. البته دانشگاه های این کشور رتبه های ممتاز را از وزارت علوم و رتبه های ممتاز جهانی دریافت کردند.

در مقطع کارشناسی فرانسه دانشجو امکان استفاده از خوابگاه دانشجویی دارد و همینطور امکان کار دانشجویی هفته ای 20 ساعت به او داده میشه. حداقل مدرک زبانی برای پذیرش در این مقطع سطح B2 زبان فرانسه است و حداقل معدل مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی معدل 15 هست . برای ورود به این مقطع متقاضی باید حداکثر 20 سال سن داشته باشه و مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی رو تموم کرده باشه.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

مهاجرت تحصیلی به فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد یکی از روش های پر کاربرد برای کسب اقامت و کار در فرانسه محسوب میشه. شرایط مهاجرت به فرانسه برای ادامۀ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وضعیت بهتری داره و میشه گفت شدنی تر هست. در واقع متقاضیان زیادی هر ساله برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند و یکی از بهترین راه ها  مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل است. تمامی موسسات آموزشی و دانشگاه های فرانسه از سطح بسیار بالایی برخوردار هستند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه معمولا 2 ساله زمان میبرد. تحصیل به زبان فرانسوی در این مقطع رایگان هست و  در صورت تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس برای مهاجرت با نمره حداقل 6.5 دارید. دانشجویان در این مقطع بیشتر در سمینارها شرکت و سخنرانی می کنند و از دانشجویان انتظار میره که در مورد موضوعات ارائه شده تحقیق کنند و بعد به هدف تدریس آن ها رو به دیگران آموزش بدهند. هزینه تحصیل در این دوره سالیانه در حدود 3.770 یورو میباشد و شروع سال تحصیلی از ااوسط سپتامبر است. افراد در این مقطع اجاره 20 سااعت کار در هفته را دارند.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه
مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه در مقطع دکتری

کشور فرانسه با بیشتر از 30 هزار دانشجوی بین‌المللی و با دارا بودن ۱۲% از جمعیت دانشجویی جهان، رتبه چهارم دانشجو‌پذیری را بعد از آمریکا، انگلستان و استرالیا در دنیا داره.  25 هزار نفر از این تعداد در مقطع دکتری تحصیل می کنند. برای تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه سابقه تحصیلی و پژوهشی متقاضی بسیار مهم هست.  سوابق پژوهشی، شامل داشتن مقالات بین‌المللی و تحقیق‌های مرتبط با رشته و حوزه کاری استاد انتخابی فرد  است.

امکان دریافت بورسیه و فاند تحصیلی در این مقطع وجود داره و موضوع پرداخت شهریه چندان مطرح نیست. تحصیل دکترا در فرانسه معمولا ۳ سال طول می‌کشه و زبان در این مقطه انگلیسی و فرانسه است . هزینه تحصیل دکتری در فرانسه سالیانه 380 یورو میباشد و امکان 20 ساعت کار در هفته برای دانشجو امکان پذیر هست.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه در رشته پزشکی

تحصیل پزشکی در کشور فرانسه، یک فرصت عالی برای دانشجویانی است که می‌خواهند در رشته پزشکی تحصیل کنند. سالانه بیشتراز 18 هزار دانشجو پزشکی از ملیت های مختلف برای تحصیلی در  این کشور پذیرش میشوند. این مقطع تحصیلی 9 سال زمان نیاز داره اما برای گرفتن تخصص هایی مثل جراحی یا کودکان 10 تا 12 سال دوره تحصیل طول خواهد کشید.

برای مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی به فرانسه نیاز به ویزای تحصیلی ، مدرک دیپلم و مئرک زبان فرانسه دارید.

برای ثبت‌نام در دانشگاه‌های فرانسه، دانشجویان باید دو مجموعه آزمون را بگذرانند:

  • دیپلم زبان فرانسه DELF و DALF
  • آزمون‌های TCF و TFE فرانسه: مدرک زبان TCF برخلاف مدارک زبان DELF و DALF که نیازی به تمدید نداره و فقط یک اعتبار دو ساله دارند
مهاجرت تحصیلی به فرانسه
مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه ارائه مدارک زیر ضروری است:

  • نامه رسمی پذیرش در برنامه آموزشی معتبر در یک موسسه آموزش عالی در فرانسه
  • بلیط برگشت به کشور مبدا همراه با تاریخ بازگشت
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس در ابعاد پاسپورت
  • پاسپورت معتبر و کپی از ویزاهایی که فرد قبلاً گرفته است
  • مدرک زبان مبنی بر تسلط بر زبان فرانسوی
  • سندی مبنی‌بر محل اسکان در طول تحصیل
  • تمکن مالی ۹۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ یورویی
  • هزینه درخواست ویزا.
  • هزینه‌های سفارت به شرح زیر است (مصاحبه، تکمیل و جمع‌بندی پرونده: ۲۲۰ یورو )

 

هزینه های زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه برای دانشجویان، با توجه به تحصیل رایگان مقرون به صرفه است. اما هزینه های دیگر زندگی در فرانسه به ماهیانه بین 700 تا 900 یورو میرسه. بخش عظیمی از این هزینه مربوط به هزینه مسکن در فرانسه می شود. به همین دلیل دولت فرانسه برای رفع این مشکل سازمانی به نام CAF تاسیس کرده. پس از اقامت فرد در فرانسه ، این سازمان حدود 40 درصد از هزینه مسکن را به عنوان کمک هزینه تقبل میکند.

از سپتامبر 2019 به بعد دانشجویان بین المللی در فرانسه نیاز به پرداخت شهریه بیشتری نسبت به دانشجویان این کشور شدند. تنها در مقطع دکتری، این شهریه‌ها ثابت مانده و مثل دانشجویان این کشور در نظر گرفته شده‌.

هزینه سالیانه تحصیل در فرانسه در مقاطع مختلف

مقطع تحصیلی مبلغ سالیانه
مقطع لیسانس ۲,۷۷۰
مقطع فوق لیسانس 3.770
مقطع دکتری 380

 

هزینه های روزمره در فرانسه

عنوان قیمت ها به یورو عنوان قیمت
1 فنجان قهوه 2.78 بلیط سینما 10
1 لیتر شیر 1 بلیط موزه 3 تا 5 یورو
نان 1.41 قبوض شهری (ماهانه9  60
یک وعده غذا در رستوران 13 عضویت در باشگاه (ماهانه) 38
12 عدد تخم مرغ 3 بلیط 1 طرفه نقلیه عمومی 1.7
یک کیلو برنج 18 بلیط ماهانه نقلیه عمومی 70

 

برای دانشجویان که زیر ۲۶ سال سن دارند بلیط مترو و قطار شامل تخفیف خاصی می‌شه که باید کارت مخصوصی تهیه کنند.

هزینه اقامتگاه دانشجویی در فرانسه

  • خوابگاه‌های دانشجویی خارج از دانشگاه: ماهانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ یورو
  • اجاره آپارتمان: ماهانه بین ۴۵۰ تا ۸۰۰ یورو

نکته: دانشجویان در فرانسه بهتر است خوابگاهی را انتخاب کنند که شارژ نداشته باشد. چون هزینه برق در اروپا بسیار بالا است و معمولا خوابگاههای دانشجویی از این مزیت برخوردارند که هزینه شارژ جداگانه ندارند.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه
مهاجرت تحصیلی به فرانسه

نکات مهم راجع به مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

فرانسه یه انتخاب خیلی خوب برای مهاجرت تحصیلی است اما رعایت نکاتی در مهاجرت تحصیلی به این کشور مراحل دریافت پذیرش تحصیلی را سهل تر و شروع اقامت شما رو هموارتر میکنه. این نکات عبارتند از

  • برای اخذ پذیرش از بعضی دانشگاه های فرانسه می توان فرم تقاضا را مستقیما به خود دانشگاه ایمیل کرد.
  • طبق بررسی آمار در سال 2022 ابرای پذیرش در اکثر مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های فرانسه فرد نیازمند مدرک از آزمون های GMAT و GRE، LSAT هست.
  • بهتر هست متقاضی فقط به 1 یا 2 دانشگاه اکتفا نکنه و مدارک  را به 4 تا 5 دانشگاه ارسال کند تا شانس قبولی را بالا ببرند.
  • دانشجویانی که از کشورهای غیر اروپایی هستند، نیازمند گذراندن پذیرش اولیه از TCF-DAP خواهند بود که این موضوع برای دریافت سرویس DAP برای ارائه به سفارت مورد نیاز هست.
  • بیشتر رشته ها در مقطع کارشناسی به زبان فرانسوی است و دانشجویان باید مدرک زبان فرانسه در سطح B1 ارائه دهند و برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا داشتن مدرک آیلتس 6.5 و 7 کافی است.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه با همراهی اپلای مورنینگ

مهاجرت تحصیلی به فرانسه یک انتخاب مناسب برای مهاجرت و اقامت فرانسه است. با تحصیل در فرانسه استانداردهای جهانی خوبی برای یافتن کار مناسب دارید و رزومه شما برای ارائه به شرکت های بزرگ قوی خواهد شد.

اما راه رسیدن به دانشگاه مورد نظر در فرانسه نیاز به تلاش و برنامه ریزی فراوانی دارد. اما چه بهتر این که از کسانی مشورت و راهنمایی بگیریم که این مسیر را روزی طی کردند و در حال حاضر ساکن فرانسه هستند. اپلای مورنینگ خونه مهاجران باتجربه و صادقی است که شما می‌تونید درباره کشور مقصدتون ازشون مشاوره آنلاین بگیرید و خدمات مورد نیازتان رو درخواست کنید. ماموریت ما برطرف کردن چالش‌های مهاجرته با خیال راحت روی کار و تحصیلت تمرکز کن. راه های ارتباط با ما از طریق واتساپ اپلای مورنینگ یا گرفتن وقت مشاوره از وب سایت اپلای مورنینگ است.  با ما همراه باشید چون قرار هست یه دوستی ترتیب بدیم .

 

سوالات متداول

هزینه تحصیل در فرانسه چقدر است؟
تحصیل در فرانسه رایگان است ، برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه شما هزینه هایی پیش رو دارید ولی بدلیل رایگان بودن تحصیل در این کشور هزینه ها شکل کمتری به خود میگیرد. و در صورت تحصیل به زبان فرانسوی تحصیل برای شما رایگان است.
آیا بدون مدرک زبان هم میشه در فرانسه تحصیل کرد؟
بله میتونید قبل از شروع تحصیل در رشته مورد نظر، دوره زبان را در فرانسه بگذرانید.
در چه مقاطعی میتوان در فرانسه تحصیل کرد؟
برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه میتونید برای مقاطع لیسانس، فوق لیسانس، دکتری اقدام کنید.
هزینه زندگی دانشجو ماهانه چقدر است؟
هزینه زندگی برای یک دانشجو در فرانسه ماهانه در حدود 800 تا 900 یورو است. این یک عدد میانگین است و با توجه به سبک زندگی افراد میتونه متغییر باشه.
یک دانشجو در فرانسه چند ساعت در هفته میتونه کار کنه ؟
دانشجویان در فرانسه از بدو ورود میتونند در هفته بین 15 تا 20 ساعت کار کنند و نیازی به دریافت مجوز کار ندارند.
اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *