چطور در آلمان در هزینه های زندگی صرفه جویی کنیم؟

چطور در آلمان در هزینه های زندگی صرفه جویی کنیم؟

اینکه با زندگی در کشور دوم مثل آلمان، بتونیم هزینه های خودمون رو کنترل کنیم نیاز به مهارت داره اما قبل از آن باید صرفه جویی به شکل کلی رو بلد باشیم. اما چطور میشه بعد از مهاجرت در هزینه های زندگی صرفه جویی کرد؟

صرفه جویی در زندگی موضوع بزرگی هست که نیازمند نگاهی دقیق‌تر به عادت های زندگی، سبک زندگی و عادات خرج کردن شما دارد. با این حال در این مقاله به 10 نکته کاربردی در مورد اینکه چطور در آلمان در هزینه ها صرفه جویی کنید میگیم بدون اینکه نیاز باشه کمتر بخورید یا کمتر خرید کنید.

اگه شما هم علاقه دارید بدونید چقدر پول برای زندگی کردن در آلمان نیاز دارید، موارد ذکر شده در مورد هزینه زندگی در آلمان را مطالعه کنید.

1 – یک حساب بانکی و کارت اعتباری بدون کارمزد در آلمان انتخاب کنید

در دنیای دیجیتالی امروز نیازی به افتتاح حساب در یک مکان بنام بانک آن هم به شیوه سنتی ندارید که برای انجام هر کاری نیاز به پرداخت کارمزدهای زیادی داشته باشید.

شما میتونید با افتتاح مستقیم حساب، در بانک های دیجیتالی مثل DKB یا Comdirect و یا موبایل بانک هایی مانند N26  ، Vivid  یا  Tomorrow به راحتی سالی 150 یورو ذخیره کنید . گزینه های آخر حتی به طور کامل به زبان انگلیسی قابل دسترس هستند.

2 – در آلمان فقط بیمه های ضروری را دریافت کنید

شاید شما هم شنیدید که ” آلمان سرزمین بیمه هاست” . با این حال این به این معنی نیست که شما کورکورانه هر بیمه ای که بهتون پیشنهاد شد و یا یافتید ، باید تهیه کنید. قبل از خرید بیمه های مختلف از خودتون بپرسید آیا میتونید هزینه های احتمالی بابت اتفاقات پیش رو مثل تصادف، آسیب، سرقت رو از جیب خودتون بپردازید یا خیر ؟ بدون اینکه نیاز به استفاده از بیمه باشه.

قطعا شما نباید در بیمه شخصی/ فردی صرفه جویی کنید. با این حال بیمه تلفن همراه ممکنه ضروری نباشه .

چطور در آلمان در هزینه های زندگی صرفه جویی کنیم؟
چطور در آلمان در هزینه های زندگی صرفه جویی کنیم؟

3   – از دوچرخه سواری به عنوان وسیله حمل و نقل اصلی خود استفاده کنید

ارزون ترین ، تمیزترین و سالم ترین راه برای رفت آمد در شهرهای آلمان، استفاده از دوچرخه است. کشور آلمان  بسیار دوستدار دوچرخه سواری است و در بسیاری از شهرهای این کشور، مسیر دوچرخه سواری مشخصی دارند.

4 – در آلمان سوپرمارکت‌های خود را هوشمندانه انتخاب کنید

شکل فروش مواد غذایی و نوع سوپرمارکت ها تا حدودی در کشورهای مختلف، متفاوت است. کشور آلمان دارای انواع سوپرمارکت های متنوعی است که قیمت های متفاوت و شکل ارائه متفاوتی دارد. از سوپرمارکت های ارگانیک تا تخفیف دار و یا گرانقیمت انواع مختلفی دارد و شما باید آگانه انتخاب کنید که چه چیزی را از کدام سوپرمارکت تهیه کنید تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

معرفی 12 سوپرمارکت آلمان با کیفیت خوب

نام نوع سوپرمارکت سطح قیمت
denn’s Biomarkt ارگانیک گرانقیمت
Alnatura ارگانیک گرانقیمت
Kaufland هایپر مارکت متوسط
real هایپر مارکت متوسط
METRO هایپر مارکت فقط برای عضویت دار ها متوسط
Edeka سوپر مارکت متوسط
REWE سوپرمارکت متوسط
Aldi Nord  سوپر مارکت تخفیف دار ارزان قیمت
Aldi Süd سوپر مارکت تخفیف دار ارزان قیمت
Lidl سوپر مارکت تخفیف دار ارزان قیمت
Netto سوپر مارکت تخفیف دار ارزان قیمت
Penny سوپر مارکت تخفیف دار ارزان قیمت
چطور در آلمان در هزینه های زندگی صرفه جویی کنیم؟
چطور در آلمان در هزینه های زندگی صرفه جویی کنیم؟

5 –  با شارژ ماهانه یا سالانه کارت های حمل و نقل عمومی صرفه جویی کنید

اگر دوچرخه سواری کار شما نیست یا مسافت های طولانی رو هر روز طی می کنید. استفاده از حمل و نقل عمومی یک گزینه عالی هست. اما برای اینکار به جای پرداخت هزینه برای هر سفر به صورت جداگانه، اگر اهل استفاده روزانه وسایل عمومی هستید یک بلیط 10 سفره بخرید که در هر سفر 25 درصد تخفیف برای شما دارد.

یا اگر به طور منظم سفر شهری ندارید از بلیط های ماهانه چند سفره با تخفیف 50 درصد استفاده کنید. همچنین اگر در آلمان مشغول به کار هستید از مدیر خود در مورد همکاری با  Firmenticket بپرسید تا در صورت دارا بودن ، یک بلیط ماهانه با تخفیف برای حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

اگه شما بین شهرهای بزرگتر سفر می کنید، Bahn Card یه راه عالی برای پس انداز پول در آلمان است. شما میتونید هر مدل بلیط را برای یکبار تهیه کنید که در نتیجه بلیط های بعدی شما 25 درصد کاهش هزینه خواهد داشت.

6 – ارائه دهنده خدمات برق و بیمه خود را هر سال تغییر بدید

پس از اجاره خانه در آلمان و نقل مکان به خانه خود، شما یک ارائه دهنده برق خواهید داشت که معمولا ارائه دهنده های عمومی شهر هستند. اما شما می تونید انتخاب کنید ارائه دهنده برق، خدمات دریافت کنید. وقتی شما با ارائه دهنده جدید کار کنید معمولا از خدمات بهتر با قیمت مناسب بهر مند می شوید.

اگر در آلمان خودرو بخرید باید بیمه خودرو داشته باشید. مثل برق ، شما باید سالیانه بیمه های خودرو را چک و مقایسه کنید تا از بهترین خدمات با هزینه کم استفاده کنید.

چطور در آلمان در هزینه های زندگی صرفه جویی کنیم؟
چطور در آلمان در هزینه های زندگی صرفه جویی کنیم؟

7 – هر سال یک اظهارنامه مالیاتی انجام دهید

شاید برای شما عجیب باشه یا به عنوان یه کارمند عادی بدون داشتن درآمد جانبی اضافی، فکر کنید نیازی به اظهارنامه مالیاتی ندارید.  با این حال شما باید محاسبه کنید که آیا می تونید با ارائه اظهارنامه مالیاتی در هزینه مالیات خود صرفه جویی کنید.

زیرا میانگین اظهارنامه مالیاتی در آلمان در حدود 1000 یورو میباشد. در ادامه پنج نرم افزار مالیاتی در آلمان که جزو بهترین ها هستند با هم بررسی می کنیم. که به شما امکان میده مالیات خود را به صورت رایگان محاسبه کنید.

بهترین نرم افزار اظهارنامه مالیاتی در آلمان

SteuerGo Taxfix smartsteuer Zasta Taxando
پشتیبانی و وب سایت انگلیسی دارد دارد دارد دارد دارد
تعداد اظهار نامه مالیاتی در سال 2 1 5 منحصر به یک فرد 1
مناسب برای افراد خوداشتغال دارد ندارد دارد ندارد دارد
امتحان رایگان و محاسبه مالیات دارد دارد دارد دارد دارد
زمان تخمینی برای تکمیل 20 دقیقه 22 دقیقه 60 دقیقه یا بیشتر 3 دقیقه 15 دقیقه
انتقال داده ها از سال قبل دارد دارد دارد منحصر به یکفرد دارد
هزینه 29.95 یورو 39.99 یورو 34.99 یورو با توجه به هر فرد 33.80 یورو

 

8 – از چیزهای رایگان و مشترک در محله استفاده کنید

اشتراک گذاری روز به روز در آلمان محبوبیت بیشتری پیدا میکنه. اگر در آلمان خانه اجاره کردید یا خریده اید، در پلتفرم محله ای به نام nebenan.de ثبت نام کنید. تا بتونید از همسایه هاتون قرض بگیرید، بخرید و یا بفروشید . این پلتفرم همچنین یک راه خوب برای شناخت افراد جدید در محله شماست.

اگر اهل کتابخوانی هستید به تبادل رایگان کتاب در محله توجه کنید. اغلب این امور در پارک ها اتفاق می افتد.

9 – ورزش هایی انتخاب کنید که نیاز به باشگاه ندارد

حدود 9500 سالن بدنسازی در آلمان با حدود 10 میلیون عضو وجود دارد. این نشون میده عضویت در باشگاه ورزشی یه انتخاب محبوب بین مردم آلمان است. با این حال بسته به نوع باشگاه، عضویت در باشگاه بین 15 تا 80 یورو ماهیانه هزینه دارد.

یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی در هزینه ها استفاده از وسایل ورزشی در سطح شهر و یا تمرین های گروهی در پارک است. در کنار طبیعت زیبای آلمان و هوای پاک، شما با حداقل هزینه، زمان ورزش خود را میتونید سپری کنید و جمع دوستان جدید پیدا کنید.

چطور در آلمان در هزینه های زندگی صرفه جویی کنیم؟
چطور در آلمان در هزینه های زندگی صرفه جویی کنیم؟

10 – از تخفیف های دانشجویی و کارمند بهره‌مند شوید

اگر مهاجرت تحصیلی به آلمان کردید و حالا در این کشور دانشجو هستید. در هر جایی می تونید از تخفیف های دانشجویی بهره مند بشید . بنابراین قبل از خرید هر چیزی، درخواست یا جستجوی Studententarife یا Studentenrabatt کنید. بعد از مهاجرت تحصیلی به آلمان رایج ترین مکان هایی که می تونید به عنوان دانشجو در هزینه های خود صرفه جویی کنید. ارائه دهندگان اینترنت و موبایل، حمل و نقل عمومی، بیمه درمانی، رویدادهای فرهنگی، سالن های ورزشی و بسیاری موارد دیگه هست.

اگر شما مهاجرت کاری به آلمان داشتید یا از طریق آوسبیلدونگ اقدام کردید. اگر شرکت شما به پورتال هایی برای مزایای شرکتی ملحق شده ، شما به عنوان کارمند ممکن هست بتونید از تخفیف های ویژه کارمندان بهره ببرید. البته این امکانات همیشه در ابتدای همکاری اطلاع رسانی نمیشه بنابراین حتما از مدیران و یا همکاران خود بپرسید که آیا شرکت شما هم این امکانات را دارد یا نه. اگر چنین مزایایی داشت حتما قبل از خرید های بعدی از شرایط استفاده از تخفیف ها اطلاعات کامل دریافت کنید.

کلام آخر

امیدواریم نکات مربوط به صرفه جویی در آلمان برای شما هم مفید بوده باشه تا بتونید به بهترین شکل در هزینه ها صرفه جویی کنید. برای اینکه با چند و چون هزینه ها و شیوه زندگی در آلمان آشنا بشوید بهتر با افرادی که این مسیر را رفتند در ارتباط باشید تا مشاوره های تخصصی دریافت کنید.

اپلای مورنینگ با وصل کردن متقاضیان مهاجرت به افرادی که این راه را رفته اند قصد دارد در زمان و هزینه متقاضیان صرفه جویی کند. برای ارتباط با کارشناسان ما در اپلای مورنینگ میتونید از طریق واتساپ و یا رزرو وقت مشاور اقدام کنید. در آخر برای شما موفقیت آرزو داریم و همراه شما هستیم.

 

منبع:

simplegermany

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *