مهاجرت تحصیلی به اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش

همه چیز درباره مهاجرت تحصیلی به اتریش

اگر می خواین به اتریش  مهاجرت کنین  یکی از روش های آسون و به صرفه رو به شما پیشنهاد می کنیم که مهاجرت از طریق تحصیل هست.

اتریش 9 میلیون جمعیت داره و به زبان آلمانی صحبت می کنند و آموزش و پرورش نقش حیاتی در رشد و پیشرفت اجتماعی این کشور داره. بخاطر همین دانشگاه‌های دولتی و سراسری متعددی در رشته‌های مختلف هستند که شرایطی مانند بورسیه تحصیلی و اخذ ویزا برای تحصیل در دانشگاه را برای دانشجویان مهاجر ایجاد می کنند.

کشور اتریش از لحاظ جغرافیایی

کشور اتریش از کشورهای اروپای مرکزی  و دارای 9 ایالت هست. پایتخت اون شهر زیبای وینه و حدود 60 درصد از اون رو رشته کوه های آلپ شرقی تشکیل داده است. و به همین دلیل از لحاظ آب و هوا  مرطوب و کمی سرد  در فصل زمستان به اندازه کافی برف و باران در سرتاسر آن می بارد.

واحد پول کشور اتریش یوروئه و افراد از سن 4 سالگی به بعد می تونن مذهب خودشونو انتخاب کنن. برخی مردم در کشور اتریش مسیحی و بعضی دیگه مسلمان و از سایر ادیان مانند کاتولیک و پروتستان در آن زندگی می کنند.

شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش

برای تحصیل در دانشگاه‌های اتریش ابتدا باید پذیرش تحصیلی از دانشگاه دریافت کنید و بعد از آن ویزای دانشجویی برای شما صادر میشه. گرفتن پذیرش دانشگاه به عوامل زیادی مثل مقطع تحصیلی رشته تحصیلی بستگی داره. یعنی باید ثابت کنید که میتونید موقعیت مشابه در یک دانشگاه در کشور خود را دریافت کنید.

با انجام کار پاره وقت میتونی از پس هزینه‌های زندگی و تحصیل بر بیای و در واقع اگر میخوای در حین تحصیل در اتریش کار هم کنی باید اجازه کار دریافت کنی. بعد از اینکه ویزای مهاجرت تحصیلی به اتریش برای شما صادر شد. شما میتونی برای مجوز اقامت همسر و یا فرزندان خود اقدام کنی.

تحصیل یکی از راه های دریافت اقامت این کشور است. اما تحصیل در اتریش به تنهایی باعث اخذ اقامت دائم در اتریش نمیشه. بعد از تحصیل شما اجازه داری تا یک سال در اتریش بنمانی و کار مرتبط به رشته خود را پیدا کنی و اقامت تحصیلی را به اقامت کاری تبدیل کنی.

در ضمن تحصیل در مقطع دکتری در این کشور بصورت شغل به شمار میاد و شخص دانشجو حقوق دریافت میکنه  و این موضوع جزو اقامت شخص نیز به حساب میاد.

مهاجرت تحصیلی به اتریش
مهاجرت تحصیلی به اتریش

شرایط تحصیل در مدارس اتریش

به طور کلی مدارس در اتریش  در دو نوع خصوصی و دولتی هستند و البته تعداد مدارس دولتی از خصوصی بیشتر است. مدارس خصوصی از دانش آموزان به طور سالاته مقدار شهریه ثابت دریافت می کنند. مدارس دولتی با وجود کیفیت بالایی که نسبت به مدارس دیگر در اروپا هستند اما از دانش آموزان شهریه دریافت نمی کنند.

از شرایط تحصیلی در مدارس اتریش تحصیل در یک دوره 9 ساله است که از سن 6 سالگی تا 15 سالگی ادامه داره و در دو مقطع ابتدایی و متوسطه است و کاملا هم اجباری هست.

دانش آموزان ایرانی هم می تونن در مدارس خصوصی اتریش در دو بخش روزانه و شبانه تحصیل کنند. هزینه تحصیل در این مدارس سالانه بین 25 تا 60 هزار یوروئ هست. که یکی از معروفترین اونها مدرسه آمادئوس در وین هست که از سطح کیفی و علمی خوبی برخوردار هست.

پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی در اتریش

دوره مقطع کارشناسی در اتریش هم مثل ایران 4 ساله است و دانشجو می تونه میانگین 10 ساعت در هفته کار کنه تا بتونه هزینه‌های زندگی در اتریش رو به راحتی پرداخت کنه.

از اونجایی که مدارک دانشگاه‌های دولتی در اتریش از ارزش بالایی برخوردار هست. و بعد از فارغ التحصیلی شرایط خوبی برای کار و شغل ایجاد می کنه ، دانشجویان خارجی برای تحصیل در این دانشگاه ها باید سالانه در حدود 1500 یورو پرداخت کنند و البته مسلط به زبان آلمانی باشند . نمره 6 آیلتس برای مهاجرت داشته باشند.

پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

نکته حائز اهمیت برای پذیرش در دانشگاه‌های اتریش در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش مدرک کارشناسی از طرف دانشگاه‌های اتریش هست. در بعضی موارد بنابر صلاح‌ دید دانشگاهی رشته درخواستی ما امکان تطبیق واحدهای درسی در دانشگاه اتریش وجود داره. یکی دیگه از مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد داشتن مدرک زبان آلمانیه .

برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی و آزاد اتریشی نیاز به مدرک زبان آلمانی نخواهید داشت و با نمره 6 یا 6.5 آیلتس می‌تونید پذیرش تحصیلی بگیرید. نگران نباشین در صورت نداشتن مدرک آیلتس نیز برای تحصیل در هر یک از دانشگاه های خصوصی یک دوره رایگان در اختیارتون می ذارن تا بتونید مدرک زبانتونو بگیرین.

مهاجرت تحصیلی به اتریش

 مهاجرت تحصیلی در مقطع دکتری به اتریش

یه راه دیگه برای مهاجرت از طریق تحصیل به اتریش، اقدام برای اخذ ویزا در مقطع دکتری هست که البته داشتن مدرک کارشناسی ارشد و آیلتس الزامی هست. اما مدرک زبان آلمانی ضروری نیست، نکته مهم دیگه برای تحصیل در این مقطع نیاز به سوپروایزر و یا استاد راهنما هست.

این استاد راهنما  از طریق یک گواهی کتبی برای تایید تحصیل شما مشخص میشه و به دانشگاه ارائه میشه. به این معنی که شما از طریق یک استاد برای تحصیل در اتریش انتخاب می شوید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش از طریق بورسیه تحصیلی

برای داشتن  بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی و ارشد دانشگاه‌های اتریش نیاز به معدل بالا و یا ثبت اختراع مربوط به رشته خود و یا تایید استاد راهنما دارید. رزومه غنی علمی و تحصیلی و ثبت مقالات ISI، کتاب های چاپ شده و داشتن معدل بالا در طی تحصیل از عوامل مهم و تاثیرگذار برای اخذ بورسیه تحصیلی هستند. ناگفته نمونه که در زمان تحصیل در مقطع دکترا در اتریش دانشجویان مبلغ 1000 تا 2000 یورو از دانشگاه به عنوان حقوق دریافت می کنند.که با این مبلغ به راحتی می شه از پس مخارج در این کشور برآمد.

شرایط تحصیل در اتریش و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی

بعد از دریافت پذیرش تحصیلی در اتریش، مهمترین نکته برای اخذ ویزای تحصیلی داشتن مدارکی کامل هست. به طور کلی پذیرش در دانشگاه‌های کشور اتریش براساس تاریخ ثبت‌نام در دانشگاه و ارائه درخواست شما به آن انجام میشود. مدارک ویزای تحصیلی اتریش عبارتند از:

  • شناسنامه شخص متقاضی
  • پاسپورت و در صورت وجود همراه، ارائه پاسپورت همراه
  • ارائه سند ازدواج یا طلاق فرد
  • اگر فرد دانشجو باشد برگه اشتغال به تحصیل
  • مدارک تحصیلی مقطع قبل با ریز نمرات
  • ارائه مدارک زبان آلمانی یا انگلیسی
مهاجرت تحصیلی به اتریش
مهاجرت تحصیلی به اتریش

تحصیل در اتریش و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت بعد از تحصیل

با داشتن ویزای تحصیلی اتریش اولین گام را برای وارد شدن به بازار کار این کشور را برداشتید. برای درخواست اقامت دائم متقاضی باید ویزای کار را کسب کند. با تمدید این ویزا به مدت حداقل 5 سال در کشور اتریش بماند.

اما شرایط اخذ تابعیت کشور اتریش متفات‌تر هست. به صورتی که فرد باید به مدت 10 سال اقامت قانونی کشور اتریش را داشته باشد و از تاریخ شروع اقامت دائم آنها 5 سال گذشته باشد. فرد در صورت رعایت شرایط زیر می‌تواند برای درخواست تابعیت و پاسپورت کشور اتریش نامزد شود.

اپلای مورنینگ همراه شما برای مهاجرت تحصیلی به اتریش

برای هر فردی که قصد مهاجرت تحصیلی داره و دوست داره تحصیل در کشور دیگه رو تجربه کنه. این راه خیلی مهم و پر استرس هست. اپلای مورنینگ قرار هست وصل کننده شما باشه به رشته و دانشگاهی که علاقه دارید. مشاوران ما بعد از گپ و گفت با شما بهترین شرایط و دانشگاه را به شما پیشنهاد میدهند. در اپلای مورنینگ تا رسیدن شما به هدف خود کنارتون هستیم. این شغل ما نیست این وظیفه ماست.

 

سوالات متداول

شرایط مهاجرت تحصیلی در مقطه کارشناسی در دانشگاه های دولتی اتریش چیست؟
داشتن مدرک دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی . ندارک زبان آلمانی و قبولی دانشگاه دولتی در ایران.
هزینه زندگی در اتریش بصورت ماهیانه چقدر است؟
به طور متوسط هزینه ماهیانه در کشور اتریش 950 یورو میباشد.
ضمانت نامه بانکی برای احذ ویزا چه مقدار باید باشه؟ این مقدار بلوکه میشه؟
حداقل مبلغی که به عنوان ضمانت بانکی باید در حساب باشه در حدود 12 هزار یورو هست و این مبلغ بلوکه نمیشه.
آیا مدرک تحصیلی کارشناسی در ایران مورد تایید اتریش هست؟
بله اما حتما باید نامه ای از دانشگاه های ایران دریافت کنی که اجازه نامه تحصیل در مقاطع بالاتر به شما داده شده است.
تحصیل در اتریش رایگان است؟
تحصیل در اتریش رایگان است.  و دانشگاه‌های ا ین کشور مثل دانشگاه ملی وین جزو بهترین دانشگاه‌های جهان هستند.
تحصیل در اتریش به چه زبانی است؟
دوره های تحصیلی در اتریش به دو زبان آلمانی و انگلیسی ارائه میشود.
اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *