مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا می‌تواند در هر شرایطی ناامید کننده باشد زیرا با این اتفاق تمام برنامه‌های تحصیلی و حتی زندگی شما بهم می‌ریزد. خیلی نگران نباشید، ریجکت شدن ویزای تحصیلی دلایل مشخصی دارد. کافی است مراحل مورد نظر را به درستی پشت سر بگذارید تا به نتیجه مطلوب، مهاجرت تحصیلی، دست پیدا کنید.

بسیاری از مردم بر این باورند که بعد از ریجکت شدن ویزا دیگر نمی‌توانند دوباره درخواست خود را ارسال کنند. این تفکر اشتباه است، ارسال مجدد درخواست برای ویزای تحصیلی، به دلیل ریجکت شدن ویزای تحصیلی شما بستگی دارد.

ناگفته نماند کارشناسان مربوطه که ویزای تحصیلی شما را رد می‌کنند، در نامه خود دلیل اصلی ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا را ذکر نمی‌کنند. اما دلایل این اتفاق مشخص و معلوم است که در ادامه به طور مفصل به دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا اشاره خواهیم کرد.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

دلایل اصلی ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

دلایل اصلی ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا با دلایل ریجکتی سایر ویزاها فرقی ندارد. بنابراین ما شاهد رد درخواست ویزای دانشجویان بین‌الملل هستیم. به عبارت دیگر به طور معمول ویزاهای کانادا به 3 دلیل ریجکت می‌شوند. در ادامه این 3 دلیل عمومی را نام می‌بریم.

  •       عدم ارائه منابع مالی کافی
  •       عدم اثبات ترک کردن کشور بعد از دوران تحصیل یا مدت سفر
  •       ارائه مدارک مشکوک هویتی

علاوه بر دلایل عمومی ذکرشده در بالا که مشمول تمام ویزاهای کانادا می‌شود. برای مهاجرت به کانادا ، ویزای تحصیلی این کشور امکان دارد به 3 دلیل دیگر نیز ریجکت شود. در نظر داشته باشید این 3 دلیل تنها مربوط به ویزای تحصیلی کشور کانادا است و تمام ویزاهای این کشور به این دلایل ریجکت نمی‌شوند:

  1.     ارائه اسناد و مدارکی که برنامه تحصیلی شما در کانادا را زیر سوال ببرد
  2.     عدم وجود رابطه سازگار و مشخص میان برنامه تحصیلی منتخب شما و سوابق تحصیلی یا کاریتان
  3.     تنظیم نکردن یک بیانیه شخصی از دلیل انتخاب رشته تحصیلی مورد نظر

این 3 دلیل ذکر شده در بالا دلایل اصلی و مهم ریجکتی ویزای کانادا هستند، سایر ویزاها به این دلایل ریجکت نمی‌شوند. افسر ویزا به طور معمول پرونده شما را بررسی می‌کند و اگر ارتباطی میان برنامه تحصیلی منتخب شما و سوابق تحصیلیتان پیدا نکند، به طور حتم شما را رد می‌کند. همچنین دلیل ریجکت شدن ویزا را برای شما شرح نمی‌هد.

درصد ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

برای درک بهتر از درصد ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا باید گفت، از میان هر 10 متقاضی ویزای تحصیلی حدود 4 نفر رد می‌شوند. در واقع حدود 39 درصد از ویزاهای تحصیلی کانادا بعد از بررسی‌های لازم ریجکت می‌شوند. ناگفته نماند این عدد در سال‌های گذشته حدود 28 درصد بود. به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر افسران ویزا تحصیلی سخت‌گیری‌های بیشتری را اعمال می‌کنند.

همان‌طور که گفتیم افسران ویزا تحصیلی کانادا اگر مشکل مالی در پرونده دانشجو ببینند او را رد می‌کنند. در ضمن آزمایشات پزشکی نیز یکی دیگر از مسائل مهمی است که افسران ویزا به آن اهمیت می‌دهند. همچنین قانونی بودن برنامه تحصیلی منتخب شما در درصد قبولی یا ریجکت شدن درخواست ویزای شما تاثیرگذار است.

براساس گزارشات به دست آمده، تعداد ویزاهای ریجکت‌شده مهاجرت تحصیلی کانادا روبه افزایش است. به خاطر داشته باشید بیشترین درصد رد ویزاهای تحصیلی کانادا مربوط به مقطع لیسانس بود. حتی در سال 2019 بیش از نیمی از متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس کالج‌های مختلف ریجکت شدند. اما مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد کمتر با این مسئله روبه‌رو هستند.

 ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

پس از ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا چکار کنیم؟

بعد از اینکه ویزای تحصیلی شما رد شد، نباید ناامید شوید. بلکه باید به فکر حل این مشکل باشید. توصیه می‌کنیم بعد از ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا، دوباره برای این نوع از ویزا درخواست دهید. البته دوباره درخواست دادن شما به دلیل رد شدن درخواست اول بستگی دارد. پیش از این نیز گفتیم برای ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا دلایل زیادی وجود دارد.

در نظر داشته باشید، نامه ریجکت شدن شما نامه بسیار مهمی است که در بعضی موارد حتی دلایل ریجکتی درخواست شما را به طور کامل توضیح می‌دهد. باید این نامه را با دقت بخوانید و اطلاعات خوبی از آن کسب کنید. از این‌رو، از اطلاعات کسب‌شده در این نامه می‌توانید در راستای تقویت درخواست بعدی خود استفاده کنید.

در ادامه برای ثبت درخواست مجدد خود، باید اخبار و اطلاعات مربوط به ثبت درخواست را دنبال و طبق مراحل خواسته‌شده عمل کنید. به طور کلی بعد از رد شدن درخواست اول خود، باید برای ارسال درخواست دوم آماده شوید. این‌بار باید بدون هیچ نقصی اطلاعات خود را جمع‌آوری کنید و مطمئن شوید که به شکلی پیش می‌روید که دوباره شکست نمی‌خورید.

اعتراض به ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

حتی کسی که به اعدام محکوم می‌شود نیز می‌تواند به حکم صادرشده در دادگاه اعتراض کند. در نتیجه بعد از ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا، دانشجویان می‌توانند نسبت به دلایل رد شدن این ویزا اعتراض داشته باشند.

از آنجاییکه به طور معمول نامه ریجکتی ویزای تحصیلی تنها شامل توضیحات ابتدایی در مورد رد شدن ویزا است، شما به طور کامل متوجه دلیل ریجکت شدن ویزای خود نمی‌شوید. با این حال بعد از بررسی اطلاعات اولیه ثبت‌شده در نامه ریجکتی ویزای تحصیلی، شما می‌توانید با افسر ویزا مورد نظر مکاتبه کنید تا از دلایل مشخص و کامل این اتفاق با خبر شوید.

بدین‌ترتیب بعد از دریافت اطلاعات تکمیلی از افسر مورد نظر باید دلایل و صحت این اتفاق را ارزیابی کنید. در این صورت اگر مدارک شما نقص داشته باشد، برای بار دوم با اطلاعات کامل‌تر می‌توانید درخواست ویزای خود را برای افسران مربوطه بفرستید.

اما در صورتی که بعد از بررسی پرونده ریجکتی ویزای خود به این نتیجه رسیدید که به دلایل نامعلوم یا حتی به اشتباه درخواست شما را رد کرده‌اند، بدین‌ترتیب باید درخواست تجدیدنظر خود را آماده کنید. فراموش نکنید برای ارسال درخواست تجدید نظر نباید زمان را از دست داد. بنابراین بعد از اطمینان از اشتباه افسر فوری با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید تا در صورت نیاز در برنامه تحصیلی شما تغییراتی را اعمال کنند.

هفت راهکار علمی برای افزایش شانس ویزای تحصیلی کانادا

بدون‌شک شما نیز به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل به فکر ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کانادا هستید. این در حالی است که به شدت از ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی خود ترس دارید. اما با استفاده از راهکارهای علمی و ثابت‌شده می‌توانید شانس قبولی درخواست ویزای تحصیلی کانادا خود را افزایش دهید.

افزایش شانس ویزای تحصیلی کانادا

دانشگاه‌های کانادا یکی از بهترین کالج‌ها برای تحصیل بعد از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان هستند. بنابراین درنگ نکنید و یکی از موسسات آموزشی کانادا را برای خود انتخاب کنید. در ادامه 7 راهکار برای افزایش شانس قبولی ویزای تحصیلی کانادا را ذکر می‌کنیم:

1.     زمان ثبت درخواست

اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارد، هرچه زودتر نامه درخواست ویزای خود را ارسال کنید. تمام دانشگاه‌ها و کالج‌های تحصیلی برنامه مشخصی دارند، در نتیجه اگر زودتر از زمان مورد نظر درخواست خود را ثبت کنید، شانس بیشتری خواهید داشت.

در این صورت سرعت پردازش درخواست شما نیز افزایش می‌یابد. در صورتی که ثبت درخواست خود را به مهلت‌های پایانی موکول کنید، افسران ویزا بسیار شلوغ خواهند بود. در نتیجه مقایسه‌های سخت‌تری انجام می‌شود. در واقع در این شرایط رقابت با بهترین نامزدها کمی سخت‌تر خواهد بود.

2.    اثبات توانایی مالی

توجه داشته باشید، به طور معمول دانشجویانی که توانایی مالی بالایی ندارند، با رد شدن ویزای تحصیلی خود مواجه می‌شوند. بنابراین سعی کنید تا حد امکان توانایی مالی خود را به بهترین شکل ممکن به اثبات برسانید. حامی و پشتیبان شما چه کسی خواهد بود؟ هر چه با حامی مالی خود ارتباط نزدیک‌تری داشته باشید احتمال قبولی درخواست ویزا شما بیشتر می‌شود.

شاید برایتان سوال شود که چه مقدار پول باید در بانک داشته باشید تا شانس قبولی شما بیشتر شود؟ در صورتی که شهریه سال اول دانشگاه و مبلغی به عنوان هزینه‌های زندگی در کانادا را در حساب خود داشته باشید، افسران ویزا شما را راحت‌تر قبول می‌کنند. پول بیشتر در واقع شانس شما را افزایش می‌دهد. توصیه می‌کنیم این مبالغ 4 الی 6 ماه قبل از ثبت درخواست در حساب شما موجود باشند.

3.   اقدام در سن مناسب

شاید با خود بگویید برای مهاجرت تحصیلی به کانادا محدودیت سنی وجود ندارد، بله این موضوع درست است. اما بعضی از افراد با توجه به سنی که دارند در اولویت قرار می‌گیرند. به طور کلی افسرهای ویزای تحصیلی دانشجویان مسن را انتخاب نمی‌کنند.

  •       برای مقطع کارشناسی تا 25 سالگی بهترین سن است
  •       برای مقطع تحصیلات تکمیلی تا 35 سالگی سن مناسبی خواهد بود

4.   عدم وجود شکاف تحصیلی 

توصیه می‌کنیم بین سال‌های تحصیل خود فاصله نیاندازید تا در قبولی درخواست ویزای خود شانس بیشتری داشته باشید. در صورتی که بیش از 6 ماه فاصله تحصیلی وجود داشته باشد، باید طی یک رزومه دلیل این فاصله را توضیح دهید.

  •       پس از اتمام تحصیلات دبیرستان 3 تا 5 سال زمان مناسب است
  •       مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی 5 تا 7 سال

در ضمن اگر شکاف تحصیلی شما زیاد باشد، داشتن 2 سال سابقه کار نیز کمک خوبی خواهد بود.

5.    ارائه اسناد نشان‌دهنده پیش‌زمینه تحصیلی فرد دانشجو

پیش از این نیز گفتیم، سعی کنید برنامه تحصیلی برای خود انتخاب کنید که به سابقه درسی شما مرتبط باشد. در صورتی که برنامه تحصیلی ارتباط کمی به سابقه شما دارد، شانس قبولی درخواست ویزا شما کم می‌شود. سعی کنید برنامه‌های مرتبط با سابقه کاری یا تحصیلی خود را انتخاب کنید.

در ضمن اگر برنامه تحصیلی را انتخاب می‌کنید که به سابقه شغلی شما نزدیک است، توصیه می‌کنیم رزومه خود را ارائه دهید. در نظر داشته باشید، اگر برنامه تحصیلی دانشگاه مورد نظر باب دل شما نباشد، می‌توانید آن را تغییر دهید.

6.    دریافت نمره زبان مورد نظر

اگر زبان انگلیسی زبان اول شما نیست، باید نمره آیلتس یا تافل قابل‌قبولی دریافت کنید. تنها در صورت بالا بودن نمره زبان می‌توانید شانس زیادی برای قبولی داشته باشید.

7.   نگارش یک برنامه آموزشی معتبر

طرح مطالعاتی خود را به بهترین شکل ممکن بنویسد و ارسال کنید. این برنامه آموزشی باید هدف شما از تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، برنامه مشابه در کشور خود، اسناد تحقیقاتی که در کشور خود انجام داده‌اید، چشم‌انداز شغلی شما، و دارایی‌های مالی والدین شما را شامل شود.

در واقع برنامه آموزشی نقش بسیار مهمی در افزایش شانس قبولی شما دارد. حتی با نوشتن سابقه سفرهای خارجی خود و اینکه مهاجران در محل اقامت فعلی شما چه وضعیتی دارند، می‌توانید اعتبار برنامه آموزشی خود را افزایش دهید.

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *