تفاوت استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا

تفاوت استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا

تفاوت استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا

به درس و تحصیل علاقه زیادی دارید؟ آیا حاضرید تحصیل خود را در یکی از دانشگاه‌های کانادا ادامه دهید؟ زمانی که حرف از مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌شود، به طور حتم ویزای تحصیلی این کشور به ذهن شما می‌آید. ویزای تحصیلی یک ویزا اقامت موقت است که توسط اداره ویزای کانادا در ایران صادر می‌شود. این ویزا در پاسپورت شما قرار می‌گیرد. شاید برایتان سوال شود تفاوت استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا در چیست؟

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا ، در نظر داشته باشید با در دست داشتن ویزای موقت تحصیلی، شما ثابت می‌کنید که در کشور کانادا دانشجو هستید. در ضمن این ویزا نشان می‌دهد شما شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا را دارید. در مقابل استادی پرمیت توسط اداره شهروندی و مهاجرت کانادا صادر می‌شود. با این گواهی فرد متقاضی می‌تواند برای دوره مشخصی در یکی از موسسات آموزشی کانادا حضور پیدا کند. در ادامه تفاوت استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا را بررسی می‌کنیم.

استادی پرمیت چیست؟

استادی پرمیت سندی است که توسط اداره مهاجرت کشور کانادا صادر می‌شود. به طور کلی این سند به یک فرد خارجی اجازه می‌دهد تا در یکی از موسسات آموزشی کانادا تحصیل کند. اگر کمی با زبان انگلیسی آشنا باشید، معنای استادی پرمیت (Study Permit) را بهتر درک می‌کنید.

از آنجاییکه بیشتر افراد خارجی برای تحصیل در کشور کانادا به مجوز نیاز دارند، اداره مهاجرت این کشور چنین مجوزی را تعبیه کرده است. قبل از اینکه درخواست استادی پرمیت خود را ثبت کنید، مدارک لازم را گرد هم آورید. در ضمن باید قبل از ورود به کشور کانادا برای این مجوز درخواست دهید.

این مجوز تحصیلی یا استادی پرمیت را با ویزا اشتباه نگیرید. شما با استادی پرمیت نمی‌توانید وارد کشور کانادا شوید. زیرا استادی پرمیت یک ویزا برای ورود نیست. بنابراین بعد از دریافت استادی پرمیت به یک ویزا مسافرتی یا سایر ویزاها نیاز خواهد داشت.

در صورتی که ویزای تحصیلی داشته باشید، می‌توانید با استفاده از استادی پرمیت نیز در یکی از موسسات آموزشی کانادا مشغول تحصیل شوید. دریافت استادی پرمیت به صورت الکترونیکی ممکن است. ایرانیان می‌توانند از طریق سامانه استادی پرمیت درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنند.

 استادی پرمیت

ویزای تحصیلی چیست؟

سالانه بیش از 130000 دانشجوی بین‌المللی دانشگاه‌های کانادا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. آیا دلیل این انتخاب را می‌دانید؟ سیستم آموزشی این کشور از بالاترین سطح کیفیتی تحصیلی بهره‌مند است. در ضمن کشور کانادا امکانات متعددی دارد. همچنین فرهنگ غنی این کشور یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن به حساب می‌آید.

بدین‌ترتیب، همکاری‌های بین‌المللی انتشارات علمی، دانشگاه‌ها، و موسسات آموزشی این کشور سبب جذب دانشجویان زیادی می‌شود. اما ویزای تحصیلی کانادا چیست؟ این نوع ویزا گواهی اجازه ورود شما به کشور کانادا با هدف ادامه تحصیل خواهد بود. در واقع کشور کانادا به دانشجویان واجد شرایط اجازه می‌دهد به کشور کانادا وارد شوند و در یکی از دانشگاه‌هایی که پذیرش شده‌اند، درس بخوانند.

برای ثبت درخواست ویزای تحصیلی کانادا باید رشته و دانشگاه موردنظر خود را انتخاب کنید. در ادامه به دانشگاه منتخب خود درخواست بزنید و در صورتی که واجد شرایط باشید، دانشگاه شما را می‌پذیرد. با گواهی پذیرش دانشگاه می‌توانید برای ویزای تحصیلی خود اقدام کنید. به عبارت دیگر پذیرش دانشگاه برای درخواست ویزای تحصیلی الزامی است. همچنین برای اطلاعات بیشتر به محتوای پیکاپ ویزای کانادا مراجعه کنید.

بررسی تفاوت استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا

بررسی تفاوت استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا

بدون‌شک می‌دانید که ویزای تحصیلی مجوز ورود به کشور کانادا است. البته در بعضی از شرایط خاص حتی اگر ویزای تحصیلی داشته باشید، افسر مرزی می‌تواند از ورود شما به کانادا جلوگیری کند. در مقابل استادی پرمیت به شما اجازه می‌دهد در کشور کانادا بمانید. البته باید هدف خود را مشخص کنید و جزئیات آن را در اختیار سازمان مربوطه بگذارید. استادی پلن چیست را اینجا بخوانید.

برای مثال باید تعیین کنید دلیل شما از حضور در کانادا چیست؟ چرا این کشور را انتخاب کرده‌اید؟ قصد دارید در چه مقطعی تحصیل کنید؟ مدت زمان نسبی برای دوره تحصیل شما چقدر است؟ در ضمن باید اعلام کنید که برای کار کردن محدودیت دارید یا می‌توانید مشغول شوید؟ به طور کلی تفاوت استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا به صورت زیر است:

  •       ویزای تحصیلی به شما امکان می‌دهد به کانادا وارد شوید
  •       استادی پرمیت به شما اجازه می‌دهد در کانادا بمانید

به خاطر داشته باشید، دولت کانادا ویزای تحصیلی را صادر نمی‌کند. در واقع زمانی که از سمت یک دانشگاه پذیرفته شوید تا استادی پرمیت شما ثبت شود، به صورت الکترونیکی می‌توانید برای دریافت ویزا درخواست دهید. ویزای تحصیلی کانادا توسط افسر خدمات مرزی صادر می‌شود. فراموش نکنید قبل از ثبت درخواست خود برای ویزای تحصیلی تمام اطلاعات شخصی را با دقت بررسی کنید.

رابطه استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا

می‌توان گفت اگر به عنوان دانشجو قصد دارید به کشور کانادا وارد شوید، مهم‌ترین مجوز برای ورود به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، استادی پرمیت خواهد بود. از آنجاییکه قوانین مهاجرتی این کشور به طور دائم در حال تغییر است، توصیه می‌کنیم اطلاعات مربوط به ویزای تحصیلی یا استادی پرمیت خود را به طور مداوم به‌روزرسانی کنید.

در ضمن اداره مهاجرت این کشور به‌روزترین اطلاعات را در اختیار شما می‌گذارد. همان‌طور که گفتیم قبل از اینکه برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهید باید از یکی از دانشگاه‌های این کشور گواهی پذیرش دریافت کنید. از این‌رو، شما باید دانشگاه یا برنامه آموزشی خود  را مشخص نمایید، استادی پرمیت را بگیرید و سپس برای ویزای تحصیلی خود دست به کار شوید.

انتخاب دانشگاه یا موسسه آموزشی شاید برای شما کمی سخت باشد اما لیستی از دانشگاه‌های منتخبی که دانشجویان بین‌المللی را می‌پذیرند، در سایت‌های مختلف در دسترس است. ابتدا مطمئن شوید که دانشگاه مورد نظر شما در این لیست وجود دارد، سپس برای استادی پرمیت خود درخواست دهید. بعد از این مرحله نیز می‌توانید ویزای تحصیلی به کانادا را دریافت کنید.

مهلت حضور در کانادا با داشتن استادی پرمیت

در صورتی که در یکی از دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی کانادا مشغول به تحصیل باشید و به دوره‌های جدیدی نیاز شود، دانشگاه یا موسسه آموزشی شما مجوز تحصیلی شما را 1 سال دیگر معتبر اعلام می‌کند. در واقع اعتبار استادی پرمیت شما به طول دوره‌های آموزشی بستگی دارد.

بعد از اینکه مهلت استادی پرمیت شما تمام شد یا دوره آموزشی شما پایان یافت، باید برای ویزای تحصیلی کشور کانادا اقدام کنید. در ضمن باید طی دوره تحصیل خود نیز به فکر تمدید استادی پرمیت باشید. اگر این گواهی را تمدید نکنید باید دست از تحصیل بردارید و کانادا را ترک کنید.

 

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *