خرید ملک یا خانه در کانادا

خرید ملک یا خانه در کانادا

خرید خانه و مالکیت یک ملک می‌تواند مسئله بسیار هیجان‌انگیزی باشد، اما همیشه این قضیه بهترین اتفاق به حساب نمی‌آید. قبل از اینکه برای خرید خانه یا ملک در کانادا دست به کار شوید و تصمیم خود را عملی کنید، بهتر است هزینه‌ها را به طور کامل برآورد کنید و مطمئن شوید که از پس آنها برمی‌آیید.

براساس گفته‌های اداره مسکن کانادا هزینه‌های ماهانه مسکن شما نباید بیش از 35 درصد از درآمد ناخالص ماهیانه شما را شامل شود. این هزینه‌ها شامل وام مسکن، هزینه آب، و برق خواهد بود. از آنجایی که بعد از مهاجرت به کانادا، دانشجویان و مهاجرین باید هزینه اجاره خانه در کانادا را متحمل شوند، بسیاری از مهاجران به فکر خرید خانه در این کشور هستند. اما سوال این خواهد بود که برای مهاجرت به کانادا چقدر سرمایه نیاز است؟

شرایط خرید خانه در کانادا

مراحل و شرایط خرید خانه در کانادا خیلی سخت و پیچیده نیست. در ادامه مراحل این عمل را برای شما شرح می‌دهیم و به طور دقیق بر روی خرید خانه در کانادا تمرکز خواهیم داشت.

خرید خانه در کانادا

برای پیش پرداخت پول پس‌انداز کنید

اولین قدم برای خرید خانه در کانادا پس‌انداز پول پیش‌پرداخت است. در کانادا ابتدا باید حداقل 5 درصد از قیمت خانه را به عنوان پیش‌پرداخت در اختیار فروشنده بگذارید. البته برای خرید خانه‌هایی که ارزش آنها از 1 میلیون دلار بیشتر است باید حداقل 20 درصد پیش پرداخت را بپردازید.

در صورتی که سرمایه زیادی با خود ندارید و تنها می‌توانید از پس هزینه زندگی در کانادا برآیید، بهتر است به خرید خانه فکر نکنید زیرا با پس‌انداز ماهانه ممکن است خرید خانه شما سال‌ها طول بکشد. با پرداخت پیش‌پرداخت در کشور کانادا از مزایای خوبی برخوردار می‌شوید برای مثال حق بیمه، وام مسکن، و سود کمتر از جمله این مزایا به حساب می‌آیند.

برنامه‌ریزی کنید

در حالی که از پیش‌پرداخت هزینه خانه خود مطمئن هستید، باید امور اداری و مالی مربوط به خرید خانه در کشور کانادا را به درستی پیش برید. از این‌رو بهتر است برنامه‌ریزی مشخصی برای این امور در نظر بگیرید تا بتوانید هم کار کنید و هم امور اداری مربوط به خرید خانه را به خوبی انجام دهید.

در ادامه اگر بدهی اعتباری، بدهی وام دانشجویی، وام خودرو، و سایر بدهی‌های خود را پرداخت نکنید نمی‌توانید برای خرید خانه دست به کار شوید. در نظر داشته باشید هر چه بدهی شما کمتر باشد شانس بیشتری برای خرید خانه خواهید داشت. در ضمن هر چه بدهی کمتری داشته باشید راحت‌تر به شما وام مسکن تعلق می‌گیرد.

خرید خانه در کانادا نیاز به مدارک زیادی دارد. در صورتی که خانه رویایی خود را پیدا کردید باید بلافاصله برای خرید آن دست به کار شوید. مدارکی که برای خرید خانه نیاز دارید را در زیر نام می‌بریم:

  •       اطلاعات شغلی یا تحصیلی
  •       فیش حقوقی یا نامه‌ای از کارفرما
  •       صورت حساب پس‌انداز یا درآمد حاصل از کسب و کار شما
  •       صورت حساب پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در 90 روز قبل از خرید خانه

خرید ملک یا خانه در کانادا

تخفیف‌ها و کمک‌های مالی را بررسی کنید

خرید خانه عملی گران است، بنابراین مطمئن شوید که این کار ارزشش را دارد و شما از پسش برمی‌آیید. از این‌رو توصیه می‌کنیم قبل از خرید خانه بررسی کنید که آیا واجد شرایط برای تخفیف یا کمک هزینه مالی هستید یا باید کل مبلغ را به صورت یکجا پرداخت کنید.

خانه‌ای با نرخ مناسب پیدا کنید

اگر بتوانید خانه‌ای با نرخ پایین پیدا کنید، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اید. هرچند پیدا کردن خانه‌ای با نرخ مناسب کمی سخت است و امکان دارد خیلی طول بکشد ولی خوشبختانه کارگزاران بسیاری در این بازار حضور دارند که به شما کمک می‌کنند بهترین نرخ را به همراه وام مسکن برای خود بیابید.

به منظور پیدا کردن یک خانه به قیمت مناسب، کافی است درخواستی را پر کنید و در اختیار کارگزار مربوطه بگذارید. در ادامه این کارگزار با بررسی شرایط بازار، بهترین قیمت پیشنهادی را برای شما انتخاب می‌کند و با خانه‌ای با کمترین نرخ به شما برمی‌گردد. حتی اگر کارگزار مسکن نتواند خانه‌ای با نرخ مناسب برای شما پیدا کند، می‌تواند بدون هیچ هزینه‌ای به شما مشاوره تخصصی و شخصی دهد.

پیش تاییدیه خرید مسکن خود را دریافت کنید

بعد از اینکه پیش‌پرداخت خود را پرداخت کردید و اسناد و مدارک را ارائه دادید و همچنین یک کارگزار مسکن پیدا کردید، نوبت به پیش تاییدیه خرید مسکن می‌رسد. در نظر داشته باشید پیش تاییدیه خرید مسکن رایگان است. قبل از دریافت این پیش تاییدیه باید بدانید چقدر می‌توانید برای خرید خانه هزینه کنید.

پیش تاییدیه خرید خانه یک روش کم خطر برای دریافت اطلاعات مهم است تا به شما کمک کند خانه‌ای براساس پول خود خریداری کنید. در صورتی که پیش تاییدیه را پرداخت کنید در واقع شما قیمت آن خانه را قفل کرده‌اید و حتی اگر قیمت‌ها افزایش پیدا کنند، شما همچنان به نرخ قبلی خرید خود را کامل خواهید کرد.

خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا را تکمیل کنید

در آخر نوبت به بخش اصلی تکمیل خرید خانه می‌رسد. با در دست داشتن پیش تاییدیه خرید خانه شما می‌توانید علاوه بر تحصیل در کانادا، برای خرید خانه خود نیز اقدام کنید. برای تکمیل خرید خود بهتر است به مشاور املاک زنگ بزنید و نکات مورد نظر خود را بررسی کنید.

شما می‌توانید خانه‌ای در ارزانترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی بیابید. در قدم اول باید به سراغ یک مشاور املاک و مستغلات بروید. توصیه می‌کنیم برای انتخاب محل زندگی خود از متخصصان و افراد حاضر در این حوزه کمک بگیرید. برخی از بایدها و نبایدها را به این مشاوران منتقل کنید تا بتوانید خانه‌ای باب میل خود بیابید.

پیشنهاد خرید خود را نهایی کنید

بعد از اینکه خانه مورد نظر خود را پیدا کردید و برای تکمیل خرید خود دست به کار شدید، باید برای خرید خانه قیمتی را پیشنهاد کنید. از آنجایی که بازار مسکن در کانادا داغ است، به طور حتم شما تنها خریداری نیستید که برای خرید این خانه مشتاق است. در این مرحله شما حتی سپرده‌ای به فروشنده پرداخت می‌کنید و در ادامه با کمک کارگزاران مسکن خرید خود را نهایی خواهید کرد.

البته بهتر است قبل از اینکه خرید خانه را نهایی کنید، از بازرسی آن نیز مطمئن شوید. در اکثر موارد بازرسی و کارشناسی ملک به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرید. در ضمن حتی می‌توانید از حضور یک وکیل نیز استفاده کنید و تامین مالی خود را ضمانت دهید.

در زمان خرید خانه در کانادا به چه نکاتی توجه کنیم؟

به هنگام خرید خانه باید بررسی لازم را انجام دهید تا بفهمید بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی کدام هستند. سپس برای خرید خانه مورد نظر خود اقدام کنید. بسیاری از مهاجرین بعد از دریافت پیکاپ ویزای کانادا خود به اجاره خانه در کانادا فکر می‌کنند در حالی که برخی دیگر به فکر خرید خانه خواهند بود.

به طور کلی به منظور تکمیل خرید خانه در کانادا و تصاحب یک ملک به عنوان مالک آن بهتر است حسابی بررسی و تحقیق کنید و بی‌گدار به آب نزنید. در ادامه 6 نکته مهم در هنگام خرید ملک در کانادا را برای شما شرح می‌دهیم:

  •       بررسی کنید که آیا مالکیت یک خانه برای شما بهتر است یا اجاره آن
  •       هزینه‌های خرید خانه را برآورد کنید
  •       بهترین پیشنهاد قیمتی را برای فروشنده محاسبه کنید
  •       پس‌انداز و دارایی خود را در راستای خرید خانه بسنجید
  •       برای پیدا کردن بهترین خانه جستجو کنید
  •       به قیمت خانه توجه داشته باشید و از سرمایه خود حفاظت کنید

موارد مذاکره در قرارداد خرید خانه در کانادا

قرارداد خرید خانه در کانادا به طور معمول با جایگذاری اطلاعات اولیه در مورد خریدار و فروشنده و همچنین جزئیات مربوط به خانه مورد نظر شروع می‌شود. در ادامه این قرارداد شرایط مالی و تامین بودجه نیز بازگو خواهند شد. در این بخش به 3 مورد از مواردی که باید در قرارداد خرید خانه ذکر شوند اشاره می‌کنیم:

  •   مبلغ سپرده: به طور معمول خریدار مبلغی را به عنوان سپرده در اختیار مالک و فروشنده می‌گذارد. در واقع با این کار نشان می‌دهد که در تکمیل خرید خانه جدی است.
  •   قیمتی که توسط خریدار پیشنهاد می‌شود: مذاکره خریدار و فروشنده بر سر قیمت پیشنهادی امری طبیعی است. به منظور نهایی کردن خرید، خریدار و فروشنده با یکدیگر مذاکره می‌کنند. به طور کلی و در نهایت خریدار قیمت نهایی خرید ملک را پیشنهاد می‌دهد.
  •   مالیات‌های ضروری: به هنگام خرید یک خانه در کانادا، خریدار جدید ملزم به پرداخت مالیات است. البته در صورتی که خریدار خانه‌ای را بخرد که پیش‌تر صاحب آن بوده است، دیگر نیازی به پرداخت مالیات نیست. در واقع از پرداخت این نوع مالیات معاف می‌شود.

قرارداد خرید خانه در کانادا

نحوه پرداخت هزینه در خرید خانه کانادا

به منظور پرداخت هزینه خرید خانه در کانادا باید از متخصصان پرداخت و انتقال این هزینه‌ها کمک بگیرید. همان‌طور که می‌دانید به عنوان اولین قدم برای خرید خانه یا هر ملک دیگری در کانادا بهتر است با یک موسسه مالی و وام‌دهنده تماس بگیرید.

این کارگزاران با تجارب هیجان‌انگیز خود می‌توانند موقعیت‌های منحصربه‌فردی را برای شما رقم بزنند. به طور کلی برای پرداخت هزینه خرید خانه در این کشور باید حداقل مبلغ پیش‌پرداخت را در اختیار فروشنده بگذارید. به طور معمول 5 درصد از ارزش خانه را به عنوان پیش پرداخت به فروشنده بپردازید.

البته وضعیت و سمت یا موقعیت اجتماعی شما در کانادا بر روی نحوه پرداخت مبلغ خرید خانه تاثیرگذار خواهد بود. در ضمن دارایی‌ها و درآمد شما در این کشور یکی دیگر از دلایلی است که نحوه پرداخت هزینه خرید خانه را به خود مشغول کرده بود.

خریدهایی که 500000 تا 999000 دلار کانادا هزینه‌بر هستند به 10 درصد از پول اولیه نیاز خواهند داشت. در مقابل خانه‌هایی که بیش از 1 میلیون دلار قیمت دارند، باید حداقل 20 درصد از ارزش آنها به عنوان پیش پرداخت در اختیار فروشنده قرار بگیرد.

شرایط دریافت وام خرید خانه در کانادا

پیش از این نیز اشاره کردیم که برای خرید خانه حتی می‌توان وام گرفت. ناگفته نماند به روش‌های متخلفی می‌توانید برای خرید خانه وام دریافت کنید و دست به کار شوید. به طور کلی می‌‎توان گفت شما به 3 نوع وام دسترسی خواهید داشت. در ادامه توضیحاتی در مورد این وام‌ها در اختیار شما می‌گذاریم.

با توجه به توضیحات و اطلاعاتی که مطالعه می‌کنید، تصمیم بگیرید که کدام نرخ وام مسکن برای شما بهتر است. به خاطر داشته باشید همه چیز به آستانه تحمل شما بستگی دارد.

  •   وام با نرخ ثابت: نرخ وام شما در طول مدت تسویه این وام ثابت می‌ماند. در صورتی که به دنبال بالاترین سطح امنیتی هستید، همین وام برای شما بهترین نرخ به حساب می‌آید. اگر به فکر فروش خانه هم باشید، می‎‌توانید با فروش خانه وام خرید آن را به صورت یکجا تسویه کنید.
  •   وام با نرخ متغیر: نرخ سود وام شما ممکن است افزایش یا کاهش پیدا کند. این موضوع به تورم و فراز و نشیب بازار بستگی دارد. در صورتی که نرخ سود شما کاهش پیدا کرد، بهتر است سرمایه اصلی خود را حفظ کنید. از شرایط این نوع وام می‌توان به 5 سال تعهد مالی آن اشاره کرد. این نوع وام مزایای زیادی نسبت به سایر وام‌ها دارد.
  •   وام با نرخ قابل‌محاسبه: این نوع از وام‌ها به چندین موضوع مختلف اشاره دارند و تنها برای خرید خانه در کانادا استفاده نمی‌شوند. در ضمن این نوع وام ترکیبی از وام با نرخ ثابت و وام با نرخ متغیر به حساب می‌آید. شما می‌توانید از این وام برای خرید خانه استفاده کنید. از پرداخت‌های ثابت و مشخص لذت ببرید. در ضمن از فواید نرخ سود بهره‌مند شوید تا بتوانید پول خود را پس‌انداز کنید. این نوع وام‌ها به طور معمول 6 ماه تا 1 سال تعهد خواهند داشت. البته در برخی موارد وام‌ها 3 ماه تا 10 سال نیز طول کشیده‌اند. این در حالی است که وام با نرخ متغیر طی 5 سال به اتمام می‌رسد.

خدمات خرید ملک در کانادا

کسب درآمد از ملک اجاره‌ای یکی از بدون استرس‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای درآمد بیشتر یک مالک خانه خواهد بود. بدون‌شک می‌دانید برای خرید خانه نیاز به پیش پرداخت دارید. برای پرداخت این هزینه‌های اولیه باید پول نقد در دست داشته باشید. همچنین می‌توانید بخشی از بودجه ماهانه خود را برای این پیش پرداخت کنار بگذارید.

به منظور خرید خانه در کانادا خدمات بسیاری در اختیار شما قرار می‌گیرد تا راحت‌تر پیش‌پرداخت خود را در پرداخت کنید و همچنین سریع‌تر به نتیجه مطلوب خود دست پیدا یابید. در ادامه خدمات مهم برای خرید خانه را به طور خلاصه شرح می‌دهیم:

  •       خدماتی که در برآورد هزینه‌ها به شما کمک می‌کند
  •       سرویس‌های یاری‌دهنده برای برآورد هزینه‌ها
  •       سرویس پرداخت
  •       خدمات مربوط به پرداخت مالیات
  •       سرویس‌های پرداخت هزینه خرید خانه
  •       کارگزاری و مشاوران املاک
  •       خدمات مربوط به خریداران تازه‌وارد کانادا

خرید خانه در کانادا برای تازه واردین

خرید خانه در کانادا برای تازه واردین

اگر به تازگی به کانادا پا گذاشته‌اید و به فکر خرید اولین خانه خود هستید، می‌توانید از راهنمایی مشاوران و متخصصان این حوزه کمک بگیرید. می‌توان گفت شما به اطلاعاتی در مورد نحوه تامین مالی، میزان سرمایه، انواع خانه‌های حاضر در کانادا، روش تعیین قیمت مناسب خانه، محل خرید، نحوه تکمیل خرید خانه، و غیره نیاز خواهید داشت.

در ضمن اینکه چه چیزی را جستجو کنید و چگونه پیشنهاد قیمتی خود را به فروشنده ارائه دهید و از چه کسانی حمایت و پشتیبانی بخواهید نیز از دیگر مسائلی است که به هنگام خرید اولین خانه خود در کانادا به آنها نیاز دارید. در صورتی که کانادا را خانه جدید خود در نظر گرفته‌اید و به دنبال مکانی برای خود هستید، خرید یک خانه تجربه‌ای هیجان‌انگیز و چالش‌برانگیز خواهد بود.

به عنوان یک تازه‌وارد در کانادا از خدمات با کیفیتی برای خرید انواع خانه‌های مقرون‌به‌صرفه بهره‌مند خواهید شد. قبل از شروع مراحل خرید خانه، باید از هزینه‌های خانه‌دار شدن مطلع شوید. بهتر است قبل از دست به کار شدن هزینه‌های مختلف را بررسی کنید و برای پرداخت این هزینه‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید.

آیا با خرید خانه می‌توان اقامت کانادا را اخذ کرد؟

فراموش نکنید خرید خانه یا داشتن یک ملک در کانادا باعث نمی‌شود متقاضیان کسب اقامت دائم به مزایای مهمی دست پیدا کنند. به عبارت دیگر متقاضیان اقامت کانادا با خرید ملک به هدف خود نزدیک نمی‌شوند بلکه براساس شرایط اقتصادی، تجربه کاری، میزان تحصیلات، و همچنین واجد شرایط بودن خود می‌توانند برای کسب اقامت دائم دست به کار شوند.

به خاطر داشته باشید برای خرید و کسب مالکیت خانه در کانادا نیازی نیست شهروندی این کشور را داشته باشید. افراد خارجی می‌توانند بدون هیچ محدودیتی برای خرید خانه دست به کار شوند. تنها مسئله مهم به هنگام خرید خانه پرداخت مالیات‌های مربوط به اموال کانادایی است.

بررسی قیمت خانه در شهرهای مهم کانادا

برای برآورد قیمت خانه در شهرهای مهم کانادا بهتر است وام مسکن حاضر در این شهرها را بررسی کنید. همچنین باید هزینه‌های اولیه را محاسبه و پرداخت کنید. به طور معمول 1.5 تا 4 درصد از هزینه‌های خرید خانه در شهرهای مهم کانادا شامل همین هزینه‌های اولیه خواهد بود.

این هزینه‌ها تا زمانی که فروش خود را تکمیل و نهایی نکنید همراه شما هستند. زمانی که خرید خانه خود را نهایی می‌کنید باید بین 400 تا 2500 دلار برای هزینه‌های اولیه خرید خانه در شهرهای مهم کانادا بپردازید. در ضمن حضور وکیل و کمک گرفتن از دفتر اسناد رسمی در تعیین نرخ این هزینه‌ها نقش مهمی دارد.

به منظور تکمیل خرید خود در شهرهای مهم کانادا بهتر است از حضور یک وکیل کمک بگیرید تا از منافع قانونی شما محافظت کند. آنها بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و حق شما به هیچ‌وجه ضایع نمی‌شود. در ضمن طی پرداخت بدهی‌های خود نیز می‌توانید از دانش و تجربه یک وکیل خبره استفاده کنید.

سخن آخر

شاید این مقاله در نگاه اول خیلی جامع به نظر برسد، اما تا حدودی به موضوعات سطحی خرید خانه اشاره دارد. در صورتی که همچنان برای خرید خانه در کانادا دودل هستند و نمی‌توانید تصمیم قاطعی بگیرید، توصیه می‌کنیم از کارگزاران وام مسکن و مشاوران متخصص این حوزه کمک بگیرید.

تنها نکته مهم قبل از دست به کار شدن برای خرید، پس‌انداز و جمع کردن پیش پرداخت خرید خانه است. باید قبل از شروع کار مطمئن شوید که وضعیت مالی خوبی دارید و می‌توانید از پس هزینه‌های این عمل برآیید. به هر حال خرید خانه نیاز به سرمایه‌ زیادی دارد.

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *