پیکاپ ویزای کانادا

پیکاپ ویزای کانادا

پیکاپ ویزا کانادا

در صورتیکه قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید و یا می خواهید به این کشور سفر کنید، با تغییر وضعیت ویزای شما به « آماده برای تحویل» و ذکر شدن تاریخ دقیق و اعتبار در ویزای شما، می‌توانید برای پیکاپ ویزا اقدام کنید. برای اجرای صحیح این کار، بهتر است از قبل سری به کنسولگری کشور مقصد بزنید، درخواست خود را ثبت کنید، و فیش رسید بگیرید. این فیش تاریخ دقیق آماده شدن ویزای شما را نشان می‌دهد. قبل از رسیدن به مرحله پیکاپ ویزای کانادا ، باید وضعیت درخواست خود را بررسی کنید.

برای جستجوی وضعیت ویزای خود، نام و نام خانوادگی را به طور کامل شبیه نام و نام خانوادگی ذکرشده در  پاسپورت بنویسید. بعد از اینکه از آمادگی ویزای خود مطمئن شدید، می‌توانید فردی را برای تحویل پاسپورت و ویزا خود مامور کنید. البته باید رسید مورد نظر را در دست داشته باشد و شما آن مجوز را امضا کرده باشید.

پیکاپ ویزا چیست؟

اگر کمی با زبان انگلیسی آشنا باشید، می‌دانید که پیکاپ (Pick Up) به معنای برداشتن است. پس پیکاپ ویزا نیز به معنای دریافت و برداشتن ویزا خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید ویزا کشورهای خارجی توسط اداره شهروندی و مهاجرت آن کشورها صادر می‌شود.

بنابراین بعد از صدور ویزا باید مجوز ورود خود را از کشور مورد نظر دریافت کنید. در حال حاضر به دلیل شرایط بد اقتصادی و صرفه‌جویی در وقت، بیشتر افراد از دریافت حضوری ویزا خودداری می‌کنند. زمانی که فرد معتمدی را به عنوان کارگزار به اداره مربوطه می‌فرستید تا ویزا شما را دریافت کند، در واقع پیکاپ ویزا انجام می‌شود.

توجه داشته باشید، این فرد نماینده باید مورد اعتماد باشد زیرا شما مدارک و اسناد مهم خود را در اختیار او می‌گذارید. این کارگزار بدون منع قانونی و با ارائه مدارکی همانند پاسپورت، به کنسولگری کشور مربوطه مراجعه می‌کند و اقدامات لازم جهت الصاق ویزا به پاسپورت را انجام می‌دهد.

با اتمام تمام مراحل ضروری، پاسپورت به همراه ویزا در کشور ایران به شما تحویل داده می‌شود. به تمام این مراحل از ارسال پاسپورت تا دریافت آن پیکاپ ویزا گفته می‌شود.

پیکاپ ویزا چیست؟

مراحل درخواست پیکاپ ویزا

با تکمیل و تصحیح درخواست ویزا، نوبت به پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌رسد. در واقع برای خدمات تحویل ویزا باید هزینه پرداخت کنید. طی درخواست پیکاپ ویزا شما انتخاب می‌کنید که مدارک خود را از طریق پیک و درب منزل تحویل بگیرید. البته برای اجرای صحیح این عمل باید دستورالعمل‌هایی را به کار گیرید:

  •       اسناد خود را به طور قطع درون پاکت قرار دهید
  •       آدرس محل دریافتی که برای پیکاپ ویزا خود در نظر دارید را یادداشت کنید

در نظر داشته باشید شما حتی می‌توانید آدرس محل تحویل سند را تغییر دهید. به سایت سفارت کشور مقصد بروید و آدرس تحویل سند را عوض کنید. البته این تغییرات باید قبل از روز مصاحبه شما در سفارت کشور مقصد اعمال شوند. بعد از اینکه درخواست ویزای شما تایید شد، پاسپورت و ویزا نهایی شما برای تحویل گرفتن آماده است.

بعد از انجام مصاحبه در کنسولگری کشور مقصد، زمان مشخصی برای دریافت ویزا تعیین می‌شود. در ادامه به طور خلاصه مراحل پیکاپ ویزا را ذکر می‌کنیم:

  •       تکمیل و ثبت درخواست در کنسولگری کشور مقصد
  •       انجام مصاحبه در سفارت کشور مقصد
  •       منتظر ماندن به مدت 3 روز برای تعیین وضعیت درخواست
  •       بررسی وضعیت درخواست ثبت‌شده
  •       در صورت آماده بودن ویزا باید با رسیدی که در مرحله مصاحبه دریافت کرده‌اید، ویزا خود را تحویل بگیرید
  •       ارسال نماینده معتمد برای دریافت ویزا و پاسپورت نهایی شما

پیکاپ ویزا کانادا

کشور کانادا به طور معمول ویزا سفر را برای متقاضیان پست می‌کند. اما اگر برای دریافت ویزا خود به اداره گذرنامه کانادا درخواست بدهید، با پرداخت مبلغی اضافه به صورت حضوری و بلافاصله بعد از صدور این ویزا می‌توانید ویزا خود را دریافت کنید. برای استفاده از شرایط پیکاپ ویزا کانادا باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

بررسی اطلاعات

از صحت اطلاعات ذکر شده در سند و مدارک ارائه‌شده مطمئن شوید. در صورت وجود هرگونه تناقض و اشتباه خیلی سریع با اداره گذرنامه کانادا تماس بگیرید.

امضا پاسپورت و سایر مدارک مربوط به مسافرت

افرادی که 16 سال به بالا سن دارند باید در صفحه 3 امضا کنند. اگر فرزند شما زیر 16 سال سن دارد، نیازی به امضا نخواهد بود. کودکان 11 تا 15 سال بهتر است امضا کنند. در ضمن حتی اگر کودک زیر 11 سال آن را امضا کند، همچنان معتبر خواهد بود. اما اگر فرزند شما امضایی وارد نکرد، آن صفحه باید خالی بماند.

آدرس و اطلاعات تماس  خود را اضافه کنید

نام، رابطه شما با نماینده، و اطلاعات شخصی خود را ذکر کنید. به خاطر داشته باشید، در صورت ایجاد هرگونه تغییر بهتر است خیلی فوری اطلاعات خود را به روز کنید.

پیکاپ ویزا کانادا

پیکاپ ویزا کانادا از ترکیه

کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که بهترین خدمات پیکاپ ویزا کانادا را در اختیار متقاضیان می‌گذارد. در نظر داشته باشید با توجه به زمان پیکاپ ویزا شما، هزینه‌ها و شهر دریافت خدمات پیکاپ ویزا می‌تواند متغیر باشد. شاید از خود بپرسید چرا در کشور ایران نمی‌توان این خدمات را دریافت کرد؟

از آنجاییکه کشور کانادا در ایران سفارتخانه‌ای ندارد، متقاضیان مهاجرت به کانادا ، باید از کشور دیگری کمک بگیرند. بنابراین می‌توان برای دریافت خدمات مربوط به ویزا کانادا از کشور ترکیه اقدام کرد. در 2 شهر استانبول و آنکارا سفارت کشور کانادا وجود دارد. در نتیجه برای اخذ خدمات ویزای کانادا باید به یکی از این 2 شهر مراجعه کنید.

پیکاپ ویزا از استانبول

همان‌طور که می‌دانید استانبول محبوب‌ترین و معروف‌ترین شهر کشور ترکیه به حساب می‌آید. از این‌رو روزانه حداقل یک پرواز رفت و برگشت میان استانبول و تهران قابل‌دسترس خواهد بود. با وجود اینکه ترکیه جزء کشورهای همسایه محسوب می‌شود، اما باز هم برای این رفت و آمدها باید هزینه و زمان زیادی صرف کنید.

توصیه می‌کنیم زمانی که برای مصاحبه به کشور ترکیه، شهر استانبول، و سفارت کانادا مراجعه کردید، درخواست اخذ خدمات پیکاپ ویزای خود را ثبت کنید. هزینه‌های پیکاپ ویزا کانادا از استانبول کمتر از هزینه‌های سفر به ترکیه خواهد بود.

پیکاپ ویزا از آنکارا

پیش از این نیز گفتیم، کشور کانادا در آنکارا نیز سفارتخانه دارد. بدین‌ترتیب، ایرانیان می‌توانند برای اخذ ویزای این کشور به آنکارا مراجعه کنند. پروازهای آنکارا به تهران نسبت به پروازهای استانبول به تهران کمتر هستند. در ضمن وقفه زمانی نیز بین پروازهای رفت و برگشت وجود دارد. پس بعد از مراجعه به سفارت کانادا در آنکارا باید چند روزی را در آنکارا به سر ببرید.

به طور کلی هزینه‌های رفت و آمد به آنکارا زیاد می‌شود. توصیه می‌کنیم برای انگشت‌نگاری و مصاحبه به آنکارا سفر کنید اما برای ثبت ویزا خود از خدمات پیکاپ ویزا کانادا کمک بگیرید. در آخر با صرف کمترین هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان خود می‌توانید پاسپورت خود را به همراه ویزا در کشور ایران تحویل بگیرید. تفاوت استادی پرمیت و ویزای تحصیلی کانادا را در این مطلب بخوانید.

مدارک لازم برای پیکاپ ویزا

مدارک لازم برای پیکاپ ویزا از ترکیه  

فراموش نکنید مدارک لازم برای پیکاپ ویزا کانادا از ترکیه به نوع درخواست شما بستگی دارد. در واقع اگر برای ویزای مهاجرتی اقدام کنید، مدارکی متفاوت از ویزای مسافرتی الزامی خواهند بود. می توانید مهم ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا را در این مطلب بخوانید.

در ادامه مدارک لازم برای پیکاپ ویزای مهاجرت به کانادا تحصیلی و مسافرتی را ذکر می‌کنیم:

مدارک لازم برای پیکاپ ویزا مهاجرتی

  •       پاسپورت به همراه امضا
  •       کپی ایمیل ارسال‌شده توسط سفارت
  •   تکمیل اطلاعات ضروری و خواسته‌شده همانند نام و نام خانوادگی، قد، رنگ چشم، آدرس، پست الکترونیکی، و شماره تلفن)
  •       دو قطعه عکس 7*5
  •       وکالتنامه جهت دریافت ویزا

مدارک لازم برای پیکاپ ویزا مسافرتی

  •       کپی از ایمیل سفارت
  •       پاسپورت به همراه امضا
  •       برگه رسید انگشت‌نگاری
  •       وکالتنامه جهت اخذ ویزا

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *