بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی

تحصیل در خارج از کشور، از بسیاری جهات تجربه خوب و دلنوازی است. شما با فرهنگ‌های جدید روبه‌رو می‌شوید، با مردم به زبان‌های مختلفی صحبت می‌کنید، و تنوع عظیمی در زندگیتان ایجاد می‌شود. در حال حاضر کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی به حساب می‌آید، در این مطلب به معرفی بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی پرداخته ایم.

این کشور از نظر کیفیت سطح آموزش، سبک زندگی، امکانات تفریحی، و هزینه‌های زندگی جزء بهترین کشورها است. بیشتر شهرهای این کشور با آغوش باز دانشجویان بین‌المللی را می‌پذیرند. اگر به دنبال مقصدی خاص برای ادامه تحصیل خود هستید، توصیه می‌کنیم کشور کانادا را در اولویت‌های خود قرار دهید. بسیاری از شهرهای این کشور بهترین مقصد برای تحصیل و زندگی خواهند بود.

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

زمانی که برای مهاجرت تحصیلی خود تصمیم می‌گیرید، به فکر انتخاب کشور هستید، بعد از انتخاب کشور باید شهر و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. بهتر است بدون کسب اطلاعات کافی شهری را برای زندگی و تحصیل خود در نظر نگیرید.

اگر کشور کانادا را برای تحصیل خود در نظر دارید، ما قصد داریم بهترین شهرهای این کشور را برای ادامه تحصیل به شما معرفی کنیم. کانادا یکی از شناخته‌شده‌ترین کشورهای جهان است. این کشور هم بالاترین کیفیت آموزشی را برای دانشجویان فراهم می‌کند و هم زیبایی‌های طبیعی زیادی دارد.

سالانه هزاران دانشجو برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام می‌کنند. دانشگاه‌های معتبر این کشور بهترین خدمات دانشجویی را در اختیار دانشجویان می‌گذارد. شاید از خود بپرسید کدام شهر کانادا برای دانشجویان بین‌المللی بهتر است؟

به طور حتم سازگاری و زندگی در کشور غریب با فرهنگ و زبان متفاوت برای شما سخت خواهد بود. در واقع کنار آمدن با شرایط جدید و زندگی در شهری غریب برای هر فردی سخت و دشوار است. اما بعضی از شهرها سازگاری بیشتری با شرایط دانشجویان بین‌المللی دارند.

در ضمن هر چه اطلاعات و تخصص شما در مورد یک مکان بیشتر باشد بدون‌شک راحت‌تر می‌توانید در آن شهر زندگی کنید. هزینه‌های زندگی در کانادا اولین نکته‌ مهم برای دانشجویان بین‌المللی خواهد بود. همچنین بهتر است شهرهای مناسب برای تحصیل در کانادا را بشناسید تا دانشگاه خود را براساس آن شهرها انتخاب کنید.

تورنتو

یکی از مقاصد برجسته برای دانشجویان بین‌المللی شهر تورنتو است. این شهر میزبان بسیاری از دانشگاه‌های برجسته کشور کانادا محسوب می‌شود. می‌توان گفت تورنتو یکی از بهترین شهرهای بین‌المللی نیز به حساب می‌آید. در نظر داشته باشید این شهر در بین شهرهای کانادا بالاترین رتبه را کسب کرده است.

تنوع اقلیت‌ها در این شهر زیاد است، در واقع حدود 50 درصد از جمعیت این شهر را اقلیت‌ها تشکیل داده‌اند. پس می‌توان گفت تورنتو پذیرای مردمی از نقاط مختلف جهان آسیا، آفریقا، و اروپا است. بیش از 160 زبان در این شهر صحبت می‌شود به همین دلیل تورنتو برای مهاجران بهترین شهر به حساب می‌آید.

براساس رتبه‌بندی جهانی در سال 2020 تورنتو در رتبه 11 بهترین شهر دانشجویی قرار گرفت. گذشته از همه این موارد، شهر تورنتو دارای مقاصد توریستی متعددی برای تحقیقات دانشجویان است. در اینجا 7 مورد از بهترین دانشگاه‌های این شهر را نام می‌بریم:

  •       دانشگاه تورنتو
  •       دانشگاه رایرسون
  •       کالج هامبر
  •       دانشگاه یورک
  •       دانشگاه ترنت
  •       کالج جورج برون
  •       کالج سنکا

هزینه تحصیل در تورنتو

به طور تخمینی می‌توان گفت هزینه تحصیل در شهر تورنتو بین 11000 تا 60000 دلار کانادا خواهد بود. در نظر داشته باشید هزینه‌های زندگی جدا از هزینه‌های تحصیل در کانادا محاسبه می‌شوند. در واقع برای اجاره محل سکونت در شهر تورنتو طی دوران تحصیل خود باید 500 تا 4000 دلار کانادا هزینه کنید.

شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی

مونترال

شهر مونترال کشور کانادا با تعداد زیادی دانشگاه معتبر، یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای دانشجویان بین‌المل به حساب می‌آید. شهری که برای ادامه تحصیلات عالی بهترین رتبه را در کشور کانادا کسب کرده است. براساس گزارشات به دست آمده از رتبه‌بندی‌های جهانی، شهر مونترال در سال 2019 در رتبه 6 بهترین شهر دانشجویی قرار گرفت.

 

همچنین بر اساس نظرات دانشجویان این شهر به رتبه 2 دست یافت. براساس نظرسنجی‌ها و رتبه‌بندی‌های انجام‌شده مشخص شد، شهر مونترال بیش از هر شهر دیگری مورد علاقه و توجه دانشجویان بین‌المللی قرار دارد. شاید مونترال مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهر نباشد، اما از استانداردهای خوب زندگی برخوردار است.

این شهر ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف خواهد بود، از این‌رو به خاطر مهمان‌نوازی و مردم مهربانش مشهور شده است. دانشجویان بین‌المللی به طور معمول این شهر را برای تحصیل خود انتخاب می‌کنند تا از مقاصد توریستی جذاب آن نیز بهره‌مند شوند.

هزینه تحصیل در شهر مونترال

به طور تخمینی می‌توان گفت هزینه تحصیل در شهر مونترال نیز همانند تورنتو بین 11000 تا 60000 دلار کانادا خواهد بود. اما هزینه زندگی در مونترال گران‌تر از تورنتو است. در نظر داشته باشید هزینه‌های زندگی جدا از هزینه‌های تحصیل محاسبه می‌شوند. در واقع برای اجاره محل سکونت در شهر مونترال طی دوران تحصیل خود ممکن است به پرداخت 1500 دلار کانادا مجبور شوید.

پنج دانشگاه خوب شهر مونترال

  •       دانشگاه مک گیل
  •       دانشگاه دی مونترال
  •       دانشگاه کنکوردیا
  •       کالج ونیر
  •       کالج روزمونت

ونکوور

در بین بهترین شهرهای کانادایی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی می‌توان ونکوور را جزء بهترین شهرها در نظر گرفت. از آنجایی که ونکوور سطح آموزشی بالایی دارد و زندگی آرامی را برای دانشجویان فراهم می‌کند، همیشه جزء مقاصد پر رفت و آمد دانشجویان بین‌المللی به حساب می‌آید.

شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است. براساس رتبه‌بندی‌های اقتصادی جهانی که انجام شده، ونکوور یکی از خوش‌نشین‌ترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید. بیش از 50 درصد از جمعیت این شهر را اقلیت‌های مختلف تشکیل داده‌اند. از این‌رو ونکوور محلی ایده‌آل برای دانشجویان بین‌المللی خواهد بود.

شاید برایتان سوال شود در این شهر پر مهاجر به چه زبانی باید صحبت کرد؟ رایج‌ترین زبان‌های حاضر در این شهر، انگلیسی و فرانسوی خواهند بود. سازمان‌های بزرگ و قدری همانند گوگل، آمازون، و مایکروسافت در این شهر حضور دارند. شهر ونکوور براساس رتبه‌بندی جهانی سال 2019 در رتبه 16 بهترین شهر برای دانشجویان قرار گرفت.

هزینه تحصیل در شهر ونکوور

به طور تخمینی می‌توان گفت هزینه تحصیل در شهر ونکوور بین 11000 تا 60000 دلار کانادا خواهد بود. در نظر داشته باشید هزینه‌های زندگی جدا از هزینه‌های تحصیل محاسبه می‌شوند. در واقع برای اجاره محل سکونت در شهر ونکوور طی دوران تحصیل خود باید 600 تا 900 دلار کانادا هزینه کنید.

هزینه تحصیل در شهرهای کانادا

هفت دانشگاه خوب شهر ونکوور

  •       دانشگاه بریتیش کلمبیا
  •       دانشگاه سایمون فریزر
  •       دانشگاه کانادا غربی
  •       دانشگاه جزیره ونکوور
  •       کالج کلمبیا
  •       کالج لانگارا
  •       کالج ریجنت

اتاوا

شهر اتاوا بهترین شهر دارای موسسات آموزشی در سطح جهانی است. همچنین اعضای هیئت‌های علمی این شهر همگی درجه یک هستند. اتاوا به دلیل کیفیت بالا موسسات آموزشی خود شهرت خوبی کسب کرده است. براساس رتبه‌بندی جهانی در سال 2019 شهر اتاوا در رتبه 45 بهترین شهر دانشجویی قرار گرفت.

اتاوا نیز یکی دیگر از شهرهای کانادایی با تنوع فرهنگی است. این شهر به طرزی صمیمی و دوستانه از دانشجویان بین‌المللی خود استقبال می‌کند. دانشجویانی که از آفریقا، آسیا، و اروپا به این شهر نقل مکان کرده‌اند. می‌توان گفت اتاوا یکی از محبوب‌ترین مقاصد مورد علاقه دانشجویان بین‌المللی است.

به خاطر داشته باشید دانشجویان بین‌المللی در این شهر فرصت‌های شغلی خوبی پیدا می‌کنند. همچنین حمل و نقل نیز در این شهر مقرون‌به‌صرفه است. هزینه زندگی در اتاوا خیلی گران نخواهد بود. ارزان ترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی در کانادا را اینجا ببینید، بدین‌ترتیب اتاوا یکی از ایده‌آل‌ترین مقاصد دانشجویان بین‌الملل محسوب می‌شود. در ادامه 5 مورد از بهترین دانشگاه‌های این شهر را نام می‌بریم:

  •       دانشگاه اتاوا
  •       دانشگاه کارلتون
  •       دانشگاه سینت پاول
  •       کالج آگوستین
  •       کالج زنان اتاوا

هزینه تحصیل در شهر اتاوا

به طور تخمینی می‌توان گفت هزینه تحصیل در شهر اتاوا بین 11000 تا 50000 دلار کانادا خواهد بود. در نظر داشته باشید هزینه‌های زندگی جدا از هزینه‌های تحصیل محاسبه می‌شوند. در واقع برای اجاره ماهانه محل سکونت خود در شهر اتاوا طی دوران تحصیل باید 110 دلار کانادا نیز هزینه کنید.

زندگی و تحصیل در کانادا

کبک

بدون‌شک نام این شهر را زیاد شنیده‌اید. کبک به دلیل معماری خاصی که دارد مشهور شده است. در ضمن این شهر حس اروپایی زیادی را به ساکنین خود منتقل می‌کند. کبک استان فرانسوی زبان کشور کانادا به حساب می‌آید. همچنین این شهر جزء بهترین شهرهای کانادا قرار دارد.

کبک شهری با جشنواره‌ها و جشن‌های بی‌پایان است. این شهر در هر فصل و به هر مناسبت درگیر شادی و پایکوبی خواهد بود. همچنین ورزش‌های زمستانی زیادی در کبک برگزار می‌شوند. پس از مونترال، این شهر در رتبه 2 با درصد بالایی از اقلیت‌ها قرار دارد. در ادامه 4 مورد از بهترین دانشگاه‌های کبک را نام می‌بریم:

  •       دانشگاه لاوال
  •       کالج بارت
  •       کالج سنت لارنس
  •       کالج مورین

هزینه‌های تحصیل در کبک

به طور تخمینی می‌توان گفت هزینه تحصیل در شهر کبک بین 10000 تا 40000 دلار کانادا خواهد بود. در نظر داشته باشید هزینه‌های زندگی جدا از هزینه‌های تحصیل محاسبه می‌شوند. در واقع برای اجاره ماهانه محل سکونت خود در شهر کبک طی دوران تحصیل باید 525 تا 700 دلار کانادا هزینه کنید.

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *