هزینه های تحصیل در کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا

هزینه‌ های تحصیل در کانادا مقرون‌به‌صرفه‌تر از بسیاری از کشورها است. به طور احتمالی برای پوشش هزینه‌های تحصیل در این کشور سالانه مبلغی بین 20000 تا 30000 دلار کانادا نیاز دارید. در نظر داشته باشید این مبلغ یک تخمین عددی است و به عنوان میانگین هزینه‌های تحصیل در کانادا به حساب می‌آید.

به طور کلی میزان هزینه تحصیل در کشور کانادا به موسسه آموزشی که در آن درس می‌خوانید بستگی دارد. همچنین برنامه تحصیلی شما نیز در میزان هزینه‌های تحصیل تاثیرگذار خواهد بود. هزینه‌های زندگی در کانادا هم باید مورد نظر قرار بگیرند. هزینه مسکن، غذا، یا سایر اسباب زندگی به موقعیت مکانی و نیازهای شما بستگی دارد.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل در کانادا متغیر خواهد بود. در ضمن علاوه بر هزینه‌های تحصیل خود باید به هزینه‌های زندگی در کانادا نیز توجه داشته باشید. به طور معمول برآورد هزینه‌های زندگی در کانادا حدود 15000 دلار کانادا است. اما هزینه تحصیل سالانه مبلغی بیش از این عدد خواهد بود.

به طور کلی هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در استان‌ها و دانشگاه‌های مختلف کانادا متفاوت است. میزان هزینه تحصیل بعد از مهاجرت تحصیلی در کانادا به رشته تحصیلی شما بستگی دارد. همچنین دانشجویان خارجی که به صورت تمام‌وقت در برترین دانشگاه‌های کانادا تحصیل می‌کنند، هزینه زیادی می‌پردازند.

به خاطر داشته باشید هزینه‌های مربوط به تحصیل در دانشگاه‌های کانادا شامل هزینه‌های حضور در دانشگاه و شهریه آن خواهد بود. در ضمن باید مبلغی را برای خرید کتاب یا سایر موارد مرتبط به تحصیل خود پرداخت کنید. هزینه‌های زندگی و مسکن نیز باید بودجه‌بندی شوند تا بتوانید زندگی خوبی در این کشور داشته باشید.

شهریه تحصیل در کانادا چقدر است؟

دانشگاه‌های کانادا خودشان هزینه‌ها و شهریه خود را تعیین می‌کنند. شهریه دانشگاه‌های کانادا تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد.

  •       نوع برنامه تحصیلی فرد محصل
  •       بین‌المللی یا داخلی بودن دانشجو
  •       مقطع تحصیلی ( کارشناسی، کارشناسی ارشد، و غیره)

براساس گزارشات به دست آمده هزینه‌های تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی در سال 2022 حدود 7.6 درصد افزایش پیدا کرده است. طبق آمار ثبت‌شده متوسط شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی از سال 2019 تا 2021 حدود 22500 دلار کانادا برآورد شده است.

می‌توان گفت دوره‌های تحصیلی رشته‌های مربوط به علوم انسانی شهریه ارزان‌تری دارند: مبلغی حدود 5542 دلار کانادا. این در حالی است که رشته‌های مهندسی و پزشکی جزء گران‌ترین  رشته‌های تحصیلی به حساب می‌آیند. به طور میانگین برای رشته‌ دندانپزشکی باید شهریه‌ای حدود 21717 دلار کانادا پرداخت کرد.

رشته‌های پزشکی عمومی و غیر تخصصی نیز 14162 دلار کانادا شهریه دارند. شهریه تحصیلی در رشته‌های کسب و کار یا دوره‌های مدیریتی برترین دانشگاه‌های کانادا نسبت به میانگین جهانی و در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها کمتر است. می‌توان گفت برای رشته‌های مدیریتی باید مبلغی حدود 6827 دلار کانادا شهریه پرداخت کرد. رشته های تحصیلی پردرآمد کانادا را اینجا بخوانید.

تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

در حال حاضر کشور کانادا به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی و کشورهای محبوب دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی تبدیل شده است. در سال‌های گذشته این کشور دانش‌آموزان بسیاری را به مدارس خود جذب کرد. بسیاری از افرادی که به فکر مهاجرت به کانادا هستند، به آینده فرزندان خود فکر می‌کنند.

در واقع این افراد بعد از مهاجرت به کانادا فرزند خود را در یکی از مدارس معتبر این کشور ثبت‌نام خواهند کرد. سبک زندگی منظم و شهریه‌های مقرون‌به‌صرفه مدارس کانادا شهرت این کشور را دو چندان کرده است. در ضمن تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به کانادا بیش از سایر کشورها خواهد بود.

کشور کانادا بیش از 30 مدرسه دارد که براساس رتبه‌بندی مدارس جهانی جزء بهترین موسسات آموزشی به حساب می‌آیند. بعد از تحصیل در این مدارس و گذراندن رشته تحصیلی در دانشگاه، افراد می‌توانند شغل خوبی برای خود پیدا کنند. شغلی که جزء مشاغل پردرآمد کشور کانادا محسوب شود.

هزینه تحصیل در مدارس شبانه کانادا

گذشته از حضور ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا، این کشور مدارس شبانه‌ زیادی با شهریه مناسب دارد. مدارسی که یک تجربه منحصربه‌فرد را در اختیار فرد محصل می‌گذارد. افراد در مقاطع تحصیلی کلاس 7 تا 12 این فرصت را دارند که از مدارس شبانه با شهریه مناسب بهره‌مند شوند. این مدارس ترکیبی از بهترین‌ها خواهند بود.

مدارس شبانه تخصص زیادی در نحوه آموزش به خرج می‌دهند اما با وجود تمام این خدمات، باز هم هزینه کمتری نسبت به سایر مدارس دریافت می‌کنند. به تازگی این کشور خانواده‌ها را تشویق می‌کند فرزندان خود را در این مدارس ثبت‌نام کنند. آموزش به دانش‌آموزان یکی از بخش‌های مهم کشور کانادا به حساب می‌آید.

تلاش‌های آگاهانه این مدارس برای ترویج تحصیل و تخصص در محیطی امن، یکی از بهترین ویژگی‌های تحصیل در کشور کانادا خواهد بود. دانش‌آموزان در مدارس شبانه پرورش داده می‌شوند و همه مسائل را به بهترین شکل ممکن یاد می‌گیرند. در آخر باید گفت با پرداخت هزینه‌ای کم می‌توانید بیشترین و با کیفیت‌ترین آموزش‌ها را به دست آورید.

هزینه تحصیل در کالج‌های کانادا

مهاجرت به کانادا به منظور ادامه تحصیل در کالج‌های این کشور، یکی از مطمئن‌ترین روش‌های مهاجرتی به حساب می‌آید. این کشور در مقایسه با کشورهای دیگر زندگی با کیفیت‌تری را در اختیار دانشجویان بی‌المللی می‌گذارد. در ضمن هزینه‌های تحصیل در کالج‌های کانادا نسبت به سایر کشورها مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

شاید با خود فکر کنید، تحصیل در کالج‌های کانادا رایگان است. باید گفت خیر برای تحصیل در این کالج‌ها باید مبلغی بپردازید، اما این مبلغ خیلی زیاد نخواهد بود. به طور کلی هزینه‌های تحصیل در کالج‌های کانادا در مقایسه با کالج‌های سایر کشورها مانند ایالات متحده آمریکا بسیار ناچیز خواهد بود.

متوسط شهریه سالانه کالج‌های کانادا 20000 دلار کانادا است. به طور حتم عوامل زیادی بر روی قیمت‌ها و هزینه‌ها تاثیر می‌گذارد. در نتیجه میانگین هر رشته و هر کالج کشور کانادا، با سایر کالج‌های آن متفاوت است. دانشجویان بین‌المللی نباید انتظار داشته باشند که مبلغ هزینه تحصیل آنها در کالج‌های کانادایی کمتر از 20000 دلار کانادا محاسبه شود.

هزینه تحصیل در کشور کانادا

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

شاید با خود فکر کنید، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا بالا است، اما شک نکنید این هزینه‌ها در مقایسه با سایر کشورها همانند انگلستان و ایالات متحده یا حتی استرالیا بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های این کشور سالانه تغییر می‌کند. همچین این هزینه‌ها به شهر سکونت و برنامه تحصیلی شما نیز بستگی دارد.

برای مثال دانشگاه‌های نیو فاندلند (Newfoundland) کمترین هزینه‌ها را در بر دارند، در حالی که دانشگاه‌های انتاریو گران‌ترین دانشگاه‌ها به حساب می‌آیند. در ادامه هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را براساس رشته و مقطع تحصیلی در اختیار شما می‌گذاریم.

شهریه دانشگاه‌های کانادا در مقطع لیسانس

میانگین شهریه این دانشگاه‌ها و مقطع لیسانس سالانه حدود 550 تا 30000 دلار کانادا خواهد بود. در نظر داشته باشید لیسانس در رشته‌های پزشکی، مهندسی، و علوم اجتماعی از جمله گران‌ترین برنامه‌های تحصیلی هستند.

  •       لیسانس کسب و کار و مدیریت: سالانه 550 الی 56000 دلار کانادا
  •       لیسانس علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات: سالانه 1535 تا 55500 دلار کانادا
  •       لیسانس مهندسی: سالانه 1350 تا 55000 دلار کانادا
  •       لیسانس علوم طبیعی: سالانه 1780 تا 53000 دلار کانادا

شهریه دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

حدود و میانگین شهریه و هزینه دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد 1075 تا 65000 دلار کانادا است. کسب مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های بازرگانی، مهندسی، علوم کامپیوتر، و حقوق جزء گران‌ترین رشته‌های تحصیلی در این کشور خواهند بود.

  •       فوق لیسانس کسب و کار و مدیریت:سالانه 2150 الی 52700 دلار کانادا
  •       فوق لیسانس علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات: سالانه 2150 تا 52500 دلار کانادا
  •       فوق لیسانس مهندسی: سالانه 2150 تا 52500 دلار کانادا
  •       فوق لیسانس علوم اجتماعی: سالانه 2150 تا 37000 دلار کانادا

با کسب اطلاعات در مورد رشته‌های پردرآمد کانادا و تحصیل در آن رشته‌ها می‌توانید آینده خود را در کشور کانادا تضمین کنید. بعد از مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا، بهتر است به فکر پیدا کردن شغلی باشید تا در هزینه‌های زندگی در کانادا نیز به شما کمک شود. کار دانشجویی تا حدودی هزینه‌های تحصیل در این کشور را تامین می‌کند.

تحصیل در دانشگاه های کانادا

ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا کدام هستند؟

حتی برای تحصیل در ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا باید بیش از 30000 دلار کانادا در سال هزینه کنید. از آنجایی که برنامه تحصیلی شما به طور دائم تغییر می‌کند و شما یک دانشجوی بین‌المللی هستید، بدون‌شک هزینه‌های تحصیلتان نیز بیش از یک دانشجوی بومی خواهد بود.

اگر به فکر تحصیل در رشته‌هایی همانند بازرگانی، دندان‌پزشکی، و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی هستید، باید بدانید که بیش از 50000 دلار کانادا هزینه لازم دارد. بعضی از رشته‌ها حتی در ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا نیز گران هستند. در ادامه 5 مورد از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا را به شما معرفی می‌کنیم.

دانشگاه نیو فاند لند (Newfoundland)

شهریه این دانشگاه سالانه حدود 2150 تا 11460 دلار کانادا خواهد بود. این دانشگاه یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که به دانشجویان بین‌المللی احترام می‌گذارد. نام این دانشگاه به عنوان یادبودی از نیو فاند لند هایی است که در طول جنگ جهانی اول و درگیری‌های آن جان خود را از دست دادند. با انتخاب این دانشگاه می‌توانید آینده بهتری را برای خود رقم بزنید.

دانشگاه رجینا (Regina)

هزینه تحصیل در دانشگاه رجینا سالانه حدود 1715 تا 20050 دلار کانادا خواهد بود. این دانشگاه در زمین‌های اجدادی واقع شده است. از این‌رو جزء دانشگاه‌های جامع ولی کم‌هزینه به حساب می‌آید. این دانشگاه دبیرستانی به همین نام نیز تاسیس کرده است.

دانشگاه رویال رودز (Royal Roads)

می‌توان گفت هزینه تحصیل در دانشگاه رویال رودز سالانه حدود 3750 تا 27600 دلار کانادا خواهد بود. این دانشگاه بهترین آموزش‌های کاربردی را با کیفیت بالا و هزینه‌های پایین در اختیار دانشجویان می‌گذارد. نوآوری این دانشگاه سبب جذب دانشجویان بین‌المللی شده است. بعد از تحصیل در این دانشگاه می‌توانید شغل پر درآمدی نیز برای خود پیدا کنید. در ضمن با انتخاب این دانشگاه از نظر اجتماعی و تحصیلی نیز ارتقا می‌یابید.

دانشگاه ساسکاچوان (Saskatchewan)

شهریه و هزینه سالانه دانشگاه ساسکاچوان 4110 دلار تا 24000 دلار کانادا محاسبه شده است. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا به حساب می‌آید که در قلب ساسکاچوان قرار دارد. با انتخاب این دانشگاه زندگی بهتری را تجربه خواهید کرد.

دانشگاه آتاباسکا (Athabasca)

دانشجویان سالانه باید مبلغی بین 1625 تا 17250 دلار کانادا هزینه کنند. در این دانشگاه مقرون‌به‌صرفه نه تنها تحصیل می‌کنید بلکه درس زندگی نیز یاد می‌گیرید. دستاوردهای دانشجویان و اساتید دانشگاه آتاباسکا بسیار نوین و چشم‌گیر هستند. با پرداخت کمترین هزینه می‌توانید بالاترین کیفیت آموزشی را تجربه کنید.

چه افرادی شامل شهریه کانادایی می‌شوند؟

اگرچه سیستم آموزشی و قوانین مشخصی در مورد هزینه‌ها و شهریه تحصیل در کشور کانادا وجود ندارد. اما آموزش‌های عمومی پایه تا کلاس‌های 11 و 12 تنها برای ساکنان کشور کانادا و با توجه به موقعیت مکانی رایگان خواهد بود. این در حالی است که دانش‌آموزان بین‌المللی باید هزینه کامل را پرداخت کنند.

بعضی از کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور شرایط و زمینه مالی خوبی برای افراد ایجاد می‌کنند تا به تحصیلات عالی خود ادامه دهند. کشور کانادا به دنبال راهی برای گسترش فرصت‌های تحصیلی دانشجویان بین‌المللی است. این کشور قصد دارد راه‌های هموارتر و کم‌هزینه‌ای در اختیار دانشجویان بگذارد.

فراموش نکنید، دانشجویان بین‌المللی تحت هر شرایطی موظف به پرداخت کامل شهریه خواهند بود. هیچ دانشگاه رایگانی برای این دانشجویان وجود ندارد. در ضمن حتی دانشگاه‌های کانادا از دانشجویان کانادایی نیز مبلغی دریافت می‌کنند. پس به طور کلی دانشگاه‌های کانادا رایگان نیستند.

هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا

بعد از مهاجرت تحصیلی به کانادا، هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا فکر دانشجویان را به خود مشغول می‌کند. خبر خوب اینکه تحصیل در کشور کانادا برای دانشجویان بین‌المللی مقرون‌به‌صرفه است. حتی می‌توان گفت هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا، ارزان‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید.

زمانی که صحبت از تحصیل در دانشگاه‌های کانادا مطرح می‌شود، می‌توان گفت هزینه‌های تحصیل در این کشور نسبت به کالج‌ها و دانشگاه‌های استرالیا، بریتانیا، و ایالات متحده کمتر خواهد بود. هزینه‌های تحصیل دانشجویان بین‌المللی شامل شهریه دانشگاه و سایر هزینه‌ها همانند محل اقامت، خرید مایحتاج، و غیره است.

فراموش نکنید هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا شامل هزینه دوران تحصیل شما ( دانشگاه یا مدرسه)، هزینه برنامه تحصیلی، هزینه یادگیری زبان، شهریه کالج، شهریه دانشگاه، هزینه فارغ‌التحصیلی، هزینه دریافت گواهی معتبر، هزینه تغییر برنامه تحصیلی، هزینه شرکت در جلسات آنلاین، و هزینه‌های زندگی در کانادا خواهد بود.

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *