ارزانترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی

ارزانترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی

کانادا یکی از بهترین مقاصد آموزشی در سراسر جهان است. از آنجاییکه کشور کانادا دانشگاه‌های عالی و رشته‌های تحصیلی متنوعی دارد، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. با وجود تمام این ویژگی‌های خوب، زمانی که حرف از مهاجرت به میان می‌آید، فکر دانشجویان برای هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا درگیر می‌شود. اما همیشه لازم نیست نگران هزینه‌ها باشید، ارزانترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی به حساب می‌آیند.

بنابراین دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با کمترین هزینه ممکن هم به تحصیل خود ادامه دهند و هم از زندگی در کشور کانادا لذت ببرند. در ادامه چند مورد از ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی را نام می‌بریم.

ارزانترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی

ارزانترین شهرهای کانادا برای تحصیل

اگر به فکر مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید، اجازه ندهید هزینه‌های تحصیل و زندگی مانع مهاجرت شما شوند. در نظر داشته باشید، شهریه بعضی از دوره‌های تحصیلی بالا است و به طور حتم شما نیز به دلیل محدودیت‌های مالی که دارید، نمی‌توانید به اهداف رویایی خود دست پیدا کنید.

اما نگران نباشید، این موضوع نیز راه‌حل و چاره دارد. با کمی جستجو می‌توانید ارزانترین شهرهای کانادا برای تحصیل را پیدا کنید. سپس برای ادامه تحصیل خود در این شهرها دست به کار شوید. قبل از اینکه اسامی شهرهای ارزان کانادا برای تحصیل را در اختیار شما بگذاریم، بهتر است هزینه‌های تحصیلی شما در کانادا را برآورد کنیم.

براساس گزارشات ثبت‌شده، دانشجویان بین‌‎المللی برای تحصیل خود در کشور کانادا به طور متوسط باید سالانه 27159 دلار کانادا شهریه پرداخت کنند. با توجه به مبلغ شهریه‌، باید محل زندگی خود را در شهری انتخاب کنید، که هزینه‌های زندگی شما به حداقل برسد. البته دانشجویان برای مدیریت هزینه های تحصیل به کارهای دانشجویی مشغول می شوند، در اینباره می توانید به مطلب آیا کار دانشجویی هزینه تحصیل در کانادا را تامین می کند؟ مراجعه کنید. در ادامه چند مورد از ارزانترین شهرهای کانادا برای تحصیل را در زیر نام می‌بریم:

مونترال، کبک

اگر به دنبال ارزان‌ترین شهر برای تحصیل در کانادا هستید، کبک به عنوان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین استان‌های کشور کانادا محسوب می‌شود. علاوه بر ارزان بودن این شهر، شما با صحنه‌های فرهنگی زیادی نیز روبه‌رو می‌شوید. در ضمن کبک دارای چندین کالج و دانشگاه معتبر است، بنابراین این شهر یکی از بهترین و ارزان‌ترین شهرهای کانادا به حساب می‌آید. شرایط تحصیل در کالج های کانادا را اینجا بخوانید.

با انتخاب این شهر، شما تنها دانشجوی بین‌المللی آن نخواهید بود، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی نیز سال‌های تحصیل خود را در همین شهر می‌گذارنند. در ضمن بعضی از دانشجویان دانشگاه مک‌گیل نیز در این شهر زندگی می‌کنند. شاید برایتان سوال شود اجاره ماهانه در شهر مونترال چند دلار کانادا است؟

می‌توان گفت براساس آمار به دست آمده، اجاره ماهانه یک آپارتمان 1 خوابه در مونترال حدود 1290 دلار کانادا هزینه دارد. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در پلاتو زندگی می‌کنند، محله‌ای مملو از مغازه‌های خاص و عجیب، کافه‌ها، و رستوران‌های مقرون‌به‌صرفه که غذاهای خوشمزه‌ای ارائه می‌دهند.

شربروک، کبک

شربروک نیز در استان کبک واقع شده است. البته این شهر در 160 کیلومتری شهر مونترال قرار دارد. شربروک یک شهر دانشجویی غیررسمی در استان کبک محسوب می‌شود. خبر خوب اینکه در این شهر 8 موسسه آموزشی وجود دارد که حدود 40000 دانش‌آموز در آنها تحصیل می‌کنند.

در ضمن هزینه تحصیل در این شهر 15.6 درصد کمتر از میانگین ملی محاسبه شده است. گذشته از هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه تحصیلی، شما می‌توانید یک سوئیت 1 خوابه را با مبلغی معادل زیر 800 دلار کانادا برای خود پیدا کنید.

ارزان ترین شهرهای کانادا برای تحصیل

لاوال، کبک

لاوال یکی از شهرهای بزرگ استان کبک است که در 30 کیلومتری شمال غربی مونترال قرار دارد. خوشبختانه هزینه تحصیل در این شهر 9 درصد از میانگین هزینه‌های سایر شهرهای کشور کانادا کمتر است. اما دلیل این میانگین پایین چیست؟ موسسات آموزشی لاوال کمترین شهریه را دریافت می‌کنند. بدین‌ترتیب این شهر در مقایسه با میانگین‌های ملی کشور کانادا ارزان‌تر از سایر شهرها است.

در صورتی که شهر لاوال را برای تحصیل خود انتخاب کنید، می‌توانید پس‌اندازی خوبی داشته باشید و حتی در هزینه‌های تحصیلی خود صرفه‌جویی کنید. برای مثال اجاره ماهانه یک آپارتمان 1 خوابه در شهر لاوال کانادا حدود 1273 دلار کانادا است.

کلگری، آلبرتا

کلگری بزرگ‌ترین شهر استان آلبرتا در کشور کانادا است. برخی از بهترین کالج‌های تحصیلی کشور کانادا در همین شهر واقع شده‌اند. علاوه بر هزینه مناسب تحصیل در این شهر، کلگری دارای پیست اسکی خوبی است. به خاطر داشته باشید کلگری جوان‌ترین جمعیت را در میان سایر شهرهای کانادا دارد.

دانشجویان بین‌المللی که به دنبال هزینه‌های کم تحصیل هستند، می‌توانند کلگری را برای مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کنند. همچنین کالج هنر و طراحی آلبرتا در همین شهر واقع شده است که خلاقانه‌ترین برنامه‌ها را در اختیار دانشجویان می‌گذارد. می‌توان گفت کالج هنر کلگری، یکی از برترین دانشگاه های کانادا ؛ کالج‌های طراحی و هنر در کشور کانادا است.

به گفته بعضی از مردم، شهر کلگری کشور کانادا تگزاس نامیده می‌شود. زیرا بعضی از فرهنگ‌های شهر کلگری شبیه تگزاس است. در نظر داشته باشید، اجاره ماهانه یک آپارتمان 1 خوابه در این شهر بین 800 تا 2967 دلار کانادا هزینه‌بر خواهد بود.

اتاوا، انتاریو

شهر شاد و پرنشاط و پر جنب‌وجوش اتاوا، پایتخت کانادا است. شاید فکر کنید اتاوا چون پایتخت این کشور است، هزینه‌های تحصیل بالایی دارد، اما این‌طور نیست. اتاوا دارای 2 دانشگاه مشهور است:

  •       دانشگاه اوتاوا
  •       دانشگاه کارلتون

این 2 دانشگاه به دانشجویان بین‌المللی توجه زیادی دارند و تا حدود زیادی کمک حال هزینه‌های تحصیلی این دانشجویان هستند. ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل را اینجا بخوانید.

همچنین رستوران و بارهای زیادی در اتاوا وجود دارند که  نرخ قیمتی متنوع آنها برای هر قشر دانشجویی مناسب است. فراموش نکنید منطقه مرکزی شهر اتاوا با کافه‌های عجیب و خاص خود بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

گذشته از هزینه مناسب تحصیل در پایتخت کانادا، بعضی از خیابان‌های این شهر برای اجاره مسکن نیز گزینه مناسبی خواهند بود. برای مثال در بخش ایتالیای کوچک خیابان‌های اسگود، اتاوا قدیمی جنوبی، و غیره می‌توان آپارتمان‌هایی با قیمت مناسب پیدا کرد. یک آپارتمان 1 خوابه حدود 1200 دلار کانادا هزینه‌بر است.

کینگستون، انتاریو

کینگستون کالج‌ها و دانشگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد که وجود همین دانشگاه‌ها فضای دانشجویی قوی و مناسبی را برای دانشجویان بین‌المللی ایجاد کرده است. دانشگاه کوئینز در همین شهر واقع شده، همچنین کالج نظامی سلطنتی کانادا و دانشگاه سنت لارنس نیز در کینگستون قرار دارند.

از آنجاییکه این شهر به رفاه و زندگی مدرن دانشجویان خود توجه دارد، تمام محله‌های آن مملو از دانشجویان بین‎‌المللی است. با توجه به زندگی اجتماعی و جامعه خاص دانشجویی این شهر، شما به عنوان یک دانشجوی مهاجر هرگز احساس غربت نخواهید داشت و همیشه حس می‌کنید در خانه خودتان هستید.

هزینه‌های تحصیل در کینگستون نسبت به تورنتو بسیار کمتر است. اجاره خانه در کانادا ؛ برای اجاره ماهانه یک آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر کینگستون باید 1220 دلار کانادا هزینه کنید. این مبلغ، مناسب اجاره یک آپارتمان متوسط خواهد بود.

هزینه‌های تحصیلی ارزانترین شهرهای کانادا

در این بخش شما را با میانگین هزینه‌های تحصیلی ارزان‌ترین استان‌های کشور کانادا آشنا خواهیم کرد. در واقع میانگین شهریه سالانه دانشگاه‌های هر استان این کشور را به صورت کلی در اختیار شما می‌گذاریم:

  •       آلبرتا: 21548 دلار کانادا
  •       انتاریو: 34961 دلار کانادا
  •       کبک: 21857 دلار کانادا

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *