برای مهاجرت به کانادا چقدر سرمایه نیاز است؟

برای مهاجرت به کانادا چقدر سرمایه نیاز است؟

زمانی که حرف از هزینه‌های مهاجرتی می‌شود کانادا نسبت به سایر کشورهای مهاجرتی همانند استرالیا و آمریکا به طور تقریبی مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. باید گفت هزینه یک خانواده 4 نفره که به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند، به طور حتم از هزینه یک خانواده 4 نفره که به کشور استرالیا می‌روند کمتر خواهد بود. تفاوت هزینه این 2 کشور مبلغ قابل‌توجهی است، مبلغی حدود 11000 دلار کانادا در نظر گرفته می‌شود.

هر کسی که به مهاجرت فکر می‌کند، می‌داند که مهاجرت به کشوری جدید فرآیندی پیچیده و طولانی خواهد داشت. در ضمن این فرآیند با پرداخت هزینه‌های گزافی همراه است. اما به طور حتم نتیجه تمام این سختی‌ها و هزینه‌ها ارزشمند خواهد بود. با پرداخت هزینه‌های مهاجرتی، زندگی جدیدی پر از فرصت‌های خوب و آینده‌ای امیدوارکننده برای شما و خانواده‌تان رقم می‌خورد.

سرمایه موردنیاز برای مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا چه مقدار پول لازم است؟

اگر به مهاجرت به کانادا فکر می‌کنید، باید پول زیادی پس‌انداز کرده باشید. در صورتی که در کشور کانادا شغلی ندارید، بهتر است پس‌انداز کافی برای خود تعبیه کنید تا از پس هزینه‌های زندگی در کانادا به مدت 3 ماه برآیید.

اگر برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام می‌کنید، به محض ورود به این کشور باید مبلغی برای مایحتاج خود بپردازید. در واقع برای نیازهای اولیه زندگی در کشور کانادا همانند خواروبار، اجاره خانه در کانادا، حمل و نقل، قبض آب، و برق باید مبلغی همراه شما باشد.

در نظر داشته باشید، حتی اگر از طریق ویزای کار برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید، باز هم باید مبلغی به عنوان پس‌انداز در حساب شما وجود داشته باشد. دولت کانادا این موضوع را الزامی می‌داند. تصور کنید یک ماه در کانادا کار کردید ولی دستمزد شما تا پایان ماه بعد کفاف نداد. در این صورت چطور از پس هزینه‌های خوب برمی‌آیید؟

پس‌انداز به همین دلیل برای مهاجرت به کشور کانادا امری الزامی است. به خاطر داشته باشید، مبلغ مورد نظر برای مهاجرت به کانادا سالانه تغییر می‌کند. برای مثال در سال 2021 یک فرد متقاضی مجرد بدون همسر یا شریک زندگی مشترک و فرزند باید حداقل 13213 دلار کانادا پس‌انداز داشته باشد تا واجد شرایط اقامت دائم در این کشور محسوب شود.

 برای مهاجرت به کانادا چقدر سرمایه نیاز است؟

اثبات سرمایه برای مهاجرت به کانادا

مهم‌ترین مسئله در مهاجرت به کانادا ارائه مدارکی است که ثابت کند شما سرمایه دارید. در واقع باید ثابت کنید که شما پول کافی برای حمایت خود یا افراد خانواده‌تان دارید. فرقی ندارد به کدام یک از روش‌های زیر به  این کشور وارد می‌شوید:

  •       ویزای کار
  •       فرد خود اشتغال

هنگام ثبت درخواست مهاجرت به کشور کانادا باید مدارکی دال بر اثبات سرمایه خود به دفتر مرکزی و موسسه ویزای کانادا در کشور ایران ارائه دهید.

هزینه‌های مهاجرت به کانادا

براساس قوانین 11 دولت استانی کشور کانادا، افراد متقاضی برای مهاجرت به کانادا باید مدیریت مالی خوبی داشته باشند. افرادی که سرمایه و پس‌انداز بیشتری دارند، به طور حتم برای انواع مهاجرت‌ها، از مهاجرت تحصیلی به کانادا گرفته تا سایر مدل‌های مهاجرتی شانس بیشتری خواهند داشت. فراموش نکنید با توجه به محل زندگی و هدف شما از مهاجرت، هزینه‌ها نیز متغیر خواهد بود.

به طور کلی هزینه درخواست یا اپلای کردن برای هر دانشگاه، استان، یا سایر شرایط مهاجرتی با یکدیگر متفاوت است. در صورتی که حساب بانکی قوی داشته باشید، جزء مهاجرانی به حساب می‌آیید که شانس بیشتری در دریافت اقامت دائم دارند. قدم اول برای ثبت درخواست اعلام موجودی خود خواهد بود.

در ضمن هزینه مهاجرت به کشور کانادا به محل زندگی شما نیز بستگی دارد. برای مثال اگر فردی به تنهایی قصد مهاجرت داشته باشد، باید مبلغی حدود 12669 دلار کانادا بپردازد. ناگفته نماند هزینه حق اقامت دائم برای هر متقاضی حدود 500 دلار است. این هزینه را می‌توان در زمان ثبت درخواست خود پرداخت کرد یا با گذر زمان و بعد از پرداخت هزینه‌های مهاجرت به کانادا آن را واریز نمود.

سرمایه برای مهاجرت به کانادا

هزینه‌های زندگی در کانادا

هزینه زندگی شما در کانادا ممکن است متغیر باشد. بدون‌شک زندگی شما در کشور کانادا با زندگی در ایران فرق دارد. برای مثال شاید مجبور شوید برای ارتقا مهارت‌های خود هزینه کنید و در مقابل به ازای شغلی که دارید، دستمزد کم‌تری بگیرید. البته وضعیت مالی شما همیشه یکسان نخواهد بود. بسیاری از ایرانیان حقوق خود را در کانادا با حقوق در ایران مقایسه می‌کنند.

با وجود اینکه حقوق و دریافتی شما در کشور کانادا قابل‌مقایسه با حقوق شما در ایران نیست، اما هزینه‌های زندگی در کانادا نیز مطابق با دریافتی آنها برآورد می‌شود. به عبارت دیگر هزینه‌های زندگی در کانادا فراتر از مبلغی است که شما به آنها عادت دارید. هزینه‌های مربوط به خانه می‌تواند نیمی از دستمزد شما را دربرگیرد. این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  •       خانه
  •       تاسیسات، وسایل گرمایشی، و سرمایشی
  •       غذا و خوراک
  •       لباس یا پوشاک
  •       بیمه سلامتی
  •       حمل و نقل

هزینه‌های مربوط به خانه بیش از سایر موارد گران است. بیشتر کانادایی‌ها حدود 35 تا 50 درصد درآمد خود را برای مسکن و خدمات آب و برق صرف می‌کنند. این درصد شامل هزینه اجاره خانه در کانادا و حتی پرداخت وام مسکن نیز می‌شود. در ادامه سایر هزینه‌های مربوط به وسایل گرمایشی خانه و هزینه‌های برق یا خدمات تلفن و آب نیز باید به حساب آیند.

 برای مهاجرت به کانادا چقدر سرمایه نیاز است؟

هزینه اجاره خانه در کانادا

بسیاری از افراد مهاجر و تازه‌وارد سعی می‌کنند خانه‌ای را در کانادا اجاره کنند. اجاره خانه‌ها به طور معمول ماهانه دریافت می‌شود. فراموش نکنید هزینه اجاره خانه در شهرهای مختلف کانادا با یکدیگر فرق دارد. در سراسر کانادا هزینه‌ها متفاوت هستند. البته به طور معمول اجاره خانه در خارج از شهرهای بزرگ کانادا هزینه کمتری دارد.

به طور تقریبی حداقل هزینه اجاره یک خانه در کانادا ماهانه 350 دلار است. ناگفته نماند این مبلغ برای اجاره یک اتاق مورد نظر خواهد بود. در راستای اجاره یک آپارتمان بزرگ‌تر یا یک خانه بزرگ حداقل باید 2000 دلار در ماه پرداخت کنید. سازمان مهاجران کشور کانادا به مهاجران کمک می‌کند تا خانه‌ای با قیمت مناسب پیدا کنند.

هزینه‌های اساسی زندگی در کانادا

شاید از خود بپرسید هزینه‌های اساسی شامل کدام موارد می‌شود؟ برای مثال غذا یکی از هزینه‌های اساسی است. این هزینه‌ها به تعداد نفرات بستگی دارد. همان‌طور که می‌دانید غذا خوردن در رستوران‌ها یا درست کردن غذاهای با کیفیت با مواد غذایی خاص، باعث 2برابر شدن هزینه‌ها می‌شود.

لباس و پوشاک نیز یکی دیگر از این هزینه‌ها به حساب می‌آید. ممکن است حدود 10 درصد از حقوق شما نیز صرف لباس شود. البته اگر لباس‌های خود را از برندهای اروپایی یا مزون‌های حرفه‌ای بخرید، به طور حتم این مبلغ افزایش پیدا می‌کند. می‌توانید از فروشگاه‌هایی که لباس دست دوم می‌فروشند نیز دیدن کنید تا در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی شود.

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *