میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

یکی از مراحل مهم مهاجرت تحصیلی به کانادا ارائه تمکن مالی است. در واقع زمانی که شما کشور کانادا را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنید، باید توان مالی خود را نشان دهید. به عبارت دیگر شما باید ثابت کنید که می‌توانید از خود و اعضای خانواده‌ای که با شما می‌آیند، از لحاظ مالی حمایت کنید.

تا زمانی که در کانادا هستید باید این تمکن مالی شما معتبر باقی بماند. به طور کلی قبل از اینکه به این کشور پا بگذارید باید تمکن مالی خود را در اختیار کانادا بگذارید. مهاجرت به کانادا بدون ارائه گواهی تمکن مالی امکان‌پذیر نیست. شاید برایتان سوال شود تمکن مالی لازم برای مهاجرت تحصیلی در کانادا چقدر است؟

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا پولی در حساب بانکی شما در کانادا به حساب می‌آید. شما می‌توانید مبلغی را به عنوان تمکن مالی خود به کشور کانادا منتقل کنید. البته تمکن مالی به حالت‌های مختلفی قابل ارائه است که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  •       ارائه گواهی سرمایه‌گذاری تضمین‌شده در یکی از موسسه‌های مالی کانادایی
  •       دارای مدرک وام دانشجویی یا تحصیلی از یکی از بانک‌های کانادا
  •       صورتحساب بانکی شما طی 4 ماه گذشته نیز می‌تواند نوعی تمکن مالی به حساب آید
  •       پیش‌نویس بانکی که براساس دلار کانادا محاسبه شده باشد
  •       اثبات اینکه شما توانایی پرداخت شهریه و هزینه مسکن را دارید
  •       گواهی پرداخت کل هزینه‌های شهریه و مسکن طی مدت اقامت در کانادا
  •       نامه‌ای از فردی که شما را تحت حمایت مالی خود قرار می‌دهد
  •       گواهی از مدرسه یا دانشگاهی که هزینه تحصیل شما را پرداخت می‌کند
  •       ارائه گواهی بورسیه تحصیلی یا بودجه‌ای مطابق با برنامه آموزشی
  •       تسلیم مدارکی دال بر هزینه‌های پرداخت‌شده از داخل کانادا

براساس قوانین وضع‌شده شما باید حداقل بودجه 1 سال هزینه‌های تحصیل در کانادا را در حساب خود داشته باشید. البته برای محاسبه دقیق هزینه‌های تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به کانادا دانشگاه و رشته شما نیز مهم است. در صورتی که به صورت خانوادگی برای مهاجرت اقدام می‌کنید باید سرمایه بیشتری داشته باشید.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

شرایط تمکن مالی

برای تحصیل در یکی از موسسات عالی کشور کانادا در سال‌های 2022-2023 دانشجویان بین‌المللی به گواهی تمکن مالی با مبلغ 25000 دلار نیاز دارند. یکی از شرایط مورد نظر برای تمکن مالی وجود این مبلغ در حساب‌های بانکی دانشجو یا حساب فرد حامی او خواهد بود.

به خاطر داشته باشید اگر فرد دانشجو همراه داشته باشد باید مبلغی اضافی برای همسر و یا فرزندان تحت تکفل خود در نظر بگیرد. کانادا مقصد اصلی دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال کسب دانش از رشته‌های تحصیلی پردرآمد در کانادا هستند.

ارائه تمکن مالی مورد نظر ارزش تحصیل در این کشور را دارد. بعد از ارائه گواهی تمکن مالی و شروع برنامه تحصیلی خود می‌توانید کار دانشجویی نیز داشته باشید. کار دانشجویی هزینه تحصیل در کانادا را تا حدودی تامین می‌کند.

فراموش نکنید هزینه‌های تحصیل در بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی به طور حتم از سایر شهرها بیشتر است. از این‌رو تمکن مالی شما با توجه به شرایط اقامت و تحصیل در کشور کانادا برآورد می‌شود.

گواهی تمکن مالی

اگر قصد دارید تحصیلات با کیفیتی در کشور کانادا داشته باشید، باید گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی خود تهیه کنید. کشور کانادا نه تنها دارای تحصیلات با کیفیت است، بلکه برای دانشجویانی که مایل به ادامه اقامت در این کشور هستند، شرایط مناسبی برای دوران پس از فارغ‌التحصیلی آنها ایجاد می‌کند.

به منظور ادامه تحصیل در کانادا، مدرکی که نشان‌دهنده وجود بودجه کافی برای پوشش شهریه و هزینه‌های زندگی در کانادا است جزء ملزومات اولیه به حساب می‌آید. شانس موفقیت شما در هنگام درخواست برای ویزای دانشجویی یا مجوز تحصیل بیش از هر چیزی به توانایی شما برای حمایت مالی از خود در هنگام ورود به کانادا بستگی دارد.

اینکه بتوانید مدرکی از توان مالی خود طی دوره اقامت و تحصیل در کشور کانادا، ارائه دهید، مسئله‌ای بسیار مهم و ضروری است. در صورتی که در یک موسسه عالی کانادایی تحصیل می‌کنید، شهریه سال اول می‌تواند تا 15000 دلار محاسبه شود. مهاجرت و کسب شهروندی کانادا به علاوه هزینه‌های زندگی در این کشور به بودجه‌ای حدود 10000 دلار نیاز دارد.

تمکن مالی

مبلغ تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

در مجموع برآورد هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا شما باید مبلغی حدود 25000 دلار برای حمایت از درخواست خود به منظور کسب مجوز تحصیل در این کشور ارائه دهید. پیش از این نیز گفتیم مبلغ تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا به محل اقامت و دانشگاه منتخب شما بستگی دارد.

در صورتی که در یکی از موسسات فوق متوسطه کانادا (دانشگاه یا کالج) تحصیل می‌کنید شهریه می‌تواند در سال اول تا 15000 دلار کانادا برآورد شود. هزینه‌های زندگی نیز به بودجه‌ای حدود 10000 دلار نیاز دارد. مقدار تمکن مالی به وجوهی بستگی دارد که قرار است در کشور کانادا پرداخت کنید.

تصمیم نهایی را افسر مهاجرت تعیین می‌کند. مبلغ تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا به برنامه تحصیلی شما و داشتن یا نداشتن همراه بستگی دارد. اگر به تنهایی برای مهاجرت تحصیلی خود اقدام کرده‌اید، استاندارد یا حداقل مبلغ تمکن مالی برای اثبات سرمایه را می‌توان با یک روش ساده محاسبه کرد.

مقدار پول لازم برای هزینه یک سال زندگی به اضافه هزینه یک سال تحصیل در کشور کانادا باید در حساب شما موجود باشد. ناگفته نماند بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دلیل کمبود بودجه، برای یک دوره تحصیلی یک ساله اقدام می‌کنند. پس از اتمام این دوره تحصیلی برای برنامه تحصیلی دیگری دست به کار می‌شوند.

حداقل مقدار تمکن مالی ویزای تحصیلی در کانادا

همان‌طور که گفتیم برای اثبات سرمایه خود باید مبلغی معادل هزینه تحصیل و زندگی در کشور کانادا در حساب شما یا فرد حامی مالیتان موجود باشد. در واقع دانشجویان بین‌المللی موظف به ارائه مدارکی هستند که نشان دهد از پس تمام هزینه‌های پیش‌رو خود برمی‌آیند.

فردی که به تنهایی به کانادا می‌آید باید سالانه مبلغی معادل 10000 دلار و ماهانه 833 دلار پرداخت کند. البته اگر با اعضای خانواده خود برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام کنید، به طور حتم هزینه‌های شما بیشتر می‌شود. در ضمن هزینه‌ تحصیل و زندگی در استان کبک کانادا بیش از سایر استان‌ها خواهد بود.

حداقل مبلغ تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در استان کبک کشور کانادا معادل 11000 دلار سالانه و 917 دلار ماهانه است. اضافه شدن هر یک از اعضای خانواده شما به برنامه اقامتتان، سالانه مبلغی معادل 5100 دلار نیز تمکن می‌خواهد. البته این مبلغ ماهانه حدود 425 دلار خواهد بود.

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *