آیا امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی و اقامت وجود دارد؟

آیا امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی و اقامت وجود دارد؟

 آیا امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی و اقامت وجود دارد؟

اگر در کشور کانادا هستید و قصد دارید ویزای توریستی کانادا خود را به ویزای تحصیلی تبدیل کنید باید واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی باشید. زمانی که شما قصد تغییر این 2 ویزا را دارید، بدین‌معنی است که در حال حاضر در کشور کانادا حاضر هستید.

بنابراین کافی است با کمک سازمان‌های مربوطه واجد شرایط بودن خود را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا بررسی کنید. براساس گزارشات به دست آمده تغییر ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا کار سختی نخواهد بود.

در صورتی که شرایط مورد نظر را نداشته باشید، به طور حتم درخواست ویزای تحصیلی شما به منظور مهاجرت تحصیلی به کانادا رد می‌شود. در این راهنما توضیحات کاملی در مورد تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی در اختیار شما می‌گذاریم.

آیا می‌توان ویزای توریستی کانادا را به ویزای تحصیلی در کانادا تبدیل کرد؟

برای پاسخ به پرسش بالا باید گفت تنها کافی است واجد شرایط بودن خود را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا بررسی کنید. آیا می‌دانید در چه صورتی درخواست تبدیل ویزای توریستی کانادا شما به ویزای تحصیلی رد می‌شود؟ در ادامه این موارد را برای شما بازگو می‌کنیم:

  •       سن زیاد
  •       تحصیلات نامعتبر
  •       مادر مجرد
  •       وجود مسائل و مشکلات مالی
  •       عدم توانایی انتخاب برنامه تحصیلی مناسب
  •       اصرار برای مهاجرت

افرادی که به طور واضحی تصمیم به مهاجرت تحصیلی به کانادا دارند و به دنبال اقامت دائم هستند، به طور معمول درخواست ویزای آنها رد می‌شود. در نظر داشته باشید درخواست ویزای توریستی کانادا و تبدیل آن به ویزای تحصیلی یکی از راه‌های پر استفاده برای مهاجرت به کانادا است.

شخصی که ویزای تحصیلی خود را از طریق تغییر وضعیت ویزای توریستی خود دریافت می‌کند، می‌تواند در برترین دانشگاه‌های کانادا مشغول به تحصیل شود. همچنین همسر او نیز بدون هیچ قید و شرطی می‌تواند در این کشور شغلی برای خود پیدا کند.

تبدیل ویزای توریستی به اقامتی

چگونه می‌توانیم ویزای توریستی خود را به ویزای دانشجویی در کانادا تبدیل کنیم؟

زمانی که در کشور کانادا حضور دارید، می‌توانید ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی این کشور تغییر دهید. با دریافت این ویزای تحصیلی می‌توانید در یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا مشغول تحصیل شوید. در این صورت در هزینه‌های زندگی در کانادا نیز کمی صرفه‌جویی می‌کنید. در این بخش قصد داریم شما را با مراحل تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی آشنا کنیم.

ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید

اگر قصد دارید از طریق تغییر ویزای توریستی خود ویزای تحصیلی کشور کانادا را دریافت کنید، در ابتدا باید برای دریافت ویزای توریستی دست به کار شوید. به طور معمول ویزای توریستی کانادا برای بیشتر شهروندان کشورهایی همانند هند، چین، ویتنام، و غیره صادر می‌شود.

دانشگاهی در کانادا انتخاب کنید

توصیه می‌کنیم قبل از اقدام برای تغییر ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی، یک دوره پیش‌نیاز مرتبط با رشته مورد نظر خود را در یکی از موسسات آموزشی معتبر این کشور بگذرانید. در ادامه با توجه به وضعیتی که دارید، برای دریافت ویزای تحصیلی یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا اقدام کنید.

کشور محل تولد و سکونت شما در اخذ و تغییر ویزای شما بسیار مهم است. همچنین سطح زبان شما نیز سنجیده می‌شود. باید برنامه‌های مشخصی برای آینده خود در نظر داشته باشید. به طور کلی قبل از رفتن به کانادا دوره‌های زبان پیشرفته را در مناسب‌ترین آموزشگاه‌های زبان بگذرانید.

برای اخذ پذیرش کوتاه مدت اقدام کنید

همان‌طور که می‌دانید مدت اعتبار یک ویزای توریستی تنها حدود 6 ماه خواهد بود. پس باید برای مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی خود برنامه‌ریزی کنید. قبل از رفتن بهتر است مدت اقامت و مدت زمان مورد نظر برای تحصیل خود را محاسبه کنید. در ادامه براساس این مدت زمان برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید تا مجبور نشوید به صورت اجباری کانادا را ترک کنید.

برای یکی از کالج‌های کانادا درخواست پذیرش ارسال کنید

قبل از اینکه برای یکی از کالج‌های کشور کانادا درخواست پذیرش ارسال کنید، بهتر است شرایط پذیرش و الزامات زبان آن کالج را مورد بررسی قرار دهید. سپس برای مدت کوتاهی در آن کالج مشغول به تحصیل شوید. پس از اتمام دوره پذیرش کوتاه مدت خود باید برای پذیرش تکمیلی اقدام کنید.

در ادامه این کالج نیز طی مدت زمان کوتاهی پاسخ نامه و درخواست پذیرش شما را ارسال می‌کند. به خاطر داشته باشید اگر یکی از اعضای خانواده شما پیش‌تر مجوز تحصیلی یا کاری دریافت کرده باشد، راه شما نیز هموارتر می‌شود. در واقع درخواست شما به صورت کتبی تایید شده است و نیازی به نامه پذیرش نخواهید داشت.

برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید

پس از انجام تمامی مراحل بالا، تا زمانی که ویزای توریستی شما اعتبار دارد باید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. به منظور تغییر ویزای توریستی به ویزای تحصیلی باید طبق روال عادی اخذ ویزای دانشجویی دست به کار شوید.

بدین‌ترتیب از طریق وب‌سایت رسمی سرویس‌های مهاجرت به کانادا درخواست خود را ثبت کنید. برای تکمیل فرآیند درخواست یک حساب کاربری برای خود بسازید. در ادامه باید مدارک زیر را بارگذاری کنید:

  •       گذرنامه
  •       ویزای توریستی
  •       فرم پر شده درخواست ویزای تحصیلی
  •       برگه پذیرش کوتاه‌مدت در کالج
  •       گواهی تمکن مالی
  •       مدارک سوابق تحصیلی
  •       انگیزه‌نامه

مجوز تحصیل در کانادا

چگونه می‌توان برای مجوز تحصیل به عنوان بازدیدکننده در کانادا اقدام کرد؟

بعد از ورود در کانادا می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی دست به کار شوید. به عنوان قدم اول باید یک دوره کوتاه‌مدت را در یکی از موسسات آموزشی کشور کانادا به سر برید. برنامه‌های تحصیلی کوتاه‌مدت این موسسات به صورت پیش‌نیاز برای تحصیلات عالی کشور کانادا در نظر گرفته می‌شوند.

همچنین اگر والدین یا همسر شما نیز دارای ویزای تحصیلی یا پیکاپ ویزا این کشور باشد، راه ورود و مهاجرت شما نیز هموارتر خواهد شد. همچنین بد نیست در دوران اعتبار ویزای توریستی خود از دانشجویان حاضر در این کشور نیز پرس‌وجو کنید و اطلاعات تکمیلی برای خود به دست آورید.

برای تغییر ویزای توریستی خود به ویزای تحصیلی، باید مرحله به مرحله دست به کار شوید. برای مثال به محض اینکه وارد کشور کانادا شدید با مرکز پذیرش این کشور ارتباط برقرار کنید. براساس قوانین و دستورالعمل‌های ثبت‌شده پیش روید و مدارک مورد نیاز برای پذیرش پیش‌نیاز را آماده کنید.

بهتر است شرایط تحصیل در کالج های کانادا را بدانید، برای یک کالج خصوصی یا دولتی درخواست بفرستید. به تدریج استادی پرمیت خود را دریافت کنید. در این مرحله شما ویزای تحصیلی خود را می‌گیرید و در یک کالج کانادایی مشغول به تحصیل می‌شوید. به طور معمول روند تغییر ویزای توریستی به ویزای تحصیلی 4 هفته طول می‌کشد.

آیا می‌توان با داشتن ویزای توریستی کانادا اقامت دائم در کانادا را دریافت کرد؟

در بعضی از موارد می‌توانید با کمک ویزای توریستی خود اقامت دائم کشور کانادا را به دست آورید. البته ما توصیه می‌کنیم این کار را انجام ندهید زیرا کسب اقامت دائم این کشور به عوامل مختلفی وابسته است پس خیلی امیدوار نباشید. شما می‌توانید تنها برای سفر به کانادا درخواست ویزای توریستی دهید.

در بعضی موارد حتی داشتن ویزای توریستی معتبر تضمینی برای ورود شما به این کشور نخواهد بود. به طور کلی افسر خدمات مرزی این کشور تصمیم نهایی را می‌گیرد. در واقع او مسئول ورود شما و مدت زمان حضورتان در کشور کانادا خواهد بود.

فراموش نکنید، اخذ اقامت دائم کشور کانادا به راحتی میسر نمی‌شود. شما می‌توانید تنها نام خود را در سایت مربوطه این کشور اضافه کنید. درخواست اخذ اقامت دائم به صورت آنلاین انجام می‌شود. در این صورت می‌توانید از هر نقطه از جهان برای ارسال درخواست خود اقدام کنید. ناگفته نماند به طور معمول ویزای توریستی تنها 6 ماه اعتبار دارد، بنابراین باید طی این دوره درخواست خود را تکمیل و ارسال کنید.

چرا امکان تغییر ویزای توریستی به ویزای تحصیلی در اکثر مواقع از داخل کانادا وجود ندارد؟

براساس گزارشات به دست آمده شما می‌توانید زمانی که در کشور کانادا حضور دارید، برای تغییر ویزای توریستی خود به ویزای تحصیلی دست به کار شوید. فقط کافی است دستورالعمل‌های لازم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور را بدانید و فرم‌های مربوطه آنها را پر کنید.

خبر خوب اینکه در بعضی مواقع نیازی به دریافت ویزای تحصیلی ندارید. اگر کلاس یا برنامه تحصیلی شما کمتر از 6 ماه طول بکشد، می‌توانید در دوران اعتبار ویزای توریستی خود تحصیل کنید. پس قبل از هر چیزی بررسی کنید که آیا به ویزای تحصیلی نیاز دارید یا می‌توانید بدون ویزا و مجوز تحصیلی طی دوره بازدید خود از کشور کانادا، برنامه تحصیلی نیز داشته باشید.

ناگفته نماند، روند اصلی تغییر ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کشور کانادا نیازمند برگشت شما به کشور محل سکونتتان است. زیرا باید معاینه پزشکی بر روی شما انجام شود. همچنین گواهی عدم سوء پیشینه تهیه کنید.

گواهی‌های مختلفی همانند داشتن شغل و حیطه خاصی در کشور محل سکونت خود، گواهی مربوط به صورت‌حساب‌های بانکی، و سایر مدارک را جمع‌آوری کنید. در ضمن مصاحبه نهایی شما بیشترین نقش را در پذیرش شما خواهد داشت پس مدارک خود را به طور کامل تهیه کنید و ارائه دهید.

اقامت دائم در کانادا

چه کسانی می‌توانند از داخل کانادا برای ویزای تحصیلی درخواست دهند؟

وقتی نوبت به درخواست ویزای دانشجویی در کشور کانادا می‌رسد، سن یکی از مهم‌ترین مسائل برای افسر ویزا خواهد بود. در واقع او با توجه به عوامل مختلف ویزای شما را تایید می‌کند. در صورتی که بیش از 2 سال از فارغ‌التحصیلی شما گذاشته باشد یا سن شما بیش از 25 سال باشد، ممکن است نتوانید ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی کشور کانادا تغییر دهید.

ناامید نشوید، براساس گزارشات به دست آمده، تغییر ویزای توریستی به ویزای تحصیلی در 90 درصد اوقات موفقیت‌آمیز بوده است. می‌توان گفت درخواست افرادی برای تغییر ویزای توریستی به ویزای تحصیلی قبول می‌شود که شکاف تحصیلی کمی را تجربه کرده باشند.

همچنین باید طی دوره این شکاف تحصیلی تجربه کاری معتبری به ثبت برسد. در بعضی موارد این شکاف تحصیلی به دلایل شخصی رخ می‌دهد و افراد برای بهبود تمرکز خود از تحصیل فاصله می‌گیرند. البته اگر از داخل کشور کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام می‌کنید، شکاف تحصیلی شما خیلی مشکل‌ساز نخواهد بود.

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *