آزمون زبان دولینگو duolingo، یک تیر و دو نشون!

آزمون زبان دولینگو duolingo، یک تیر و دو نشون!

از اولین اقدامات قبل از مهاجرت، داشتن یک مدرک زبان معتبره که از اولین دغدغه‌های یک مهاجر محسوب میشه. آزمون زبان دولینگو duolingo، آزمونی تطبیقی  هست که البته در شرایط کرونا و با لغو آزمون‌هایی مثل آیلتس و تافل و استفاده از فضای مجازی، بیش از پیش طرفدار پیدا کرده.

سوالی که همیشه برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا یا هر کشوری را دارن، پیش میاد اینه که اگه قراره دو فاکتور مهم مثل هزینه و زمان رو برای گرفتن یک آزمون زبان صرف کنن، کدوم آزمون رو باید انتخاب کنن تا برگ برنده رو در دست داشته باشن؟

آزمون زبان دولینگو duolingo، آزمون زبان معتبری هست که خیلی‌ها، خصوصا تو ایران، اطلاعات خاصی در موردش ندارن؛ بخاطر همین با این مقاله توضیحاتی راجع به این آزمون می‌دیم افراد بتونن تا راه بهتری رو در مسیر مهاجرتی خودشون انتخاب کنن.

اغراق نیست اگه بگیم که آزمون دولینگو duolingo، آزمون معتبری هست با یک تیر و دو نشون! یعنی هم مدرکش معتبره و هم نسبت به آیلتس و تافل، شما هزینه و زمان کمتری رو بهش اختصاص دادین.

در ادامه توضیح می‌دیم که چرا و چگونه! ما تو این مقاله سعی داریم نشون بدیم که اصلا آزمون زبان دولینگو duolingo چی هست و چه تفاوت‌هایی با بقیه آزمون‌ها داره و مهم‌تر از همه اینکه چرا باید روی چنین آزمونی تمرکز کرد؟

مهم‌ترین علت‌ انتخاب آزمون زبان دولینگو duolingo

بذارین راحت بگم اگه شما از اون دسته افرادی هستین که زمان و هزینه براتون اهمیتی نداره، پس فرقی نمیکنه که کدوم آزمون رو بدین ولی اگه این دو فاکتور طلایی برای لحظه لحظه و ذره ذره‌اش ارزش قائل‌اید باید بگیم که تفاوت‌های زیادی بین این آزمون‌ها وجود داره.

خب! پس قبل از انتخاب آزمون زبان دولینگو duolingo، باید سایت https://englishtest.duolingo.com/institutions  چک کنین و از اینکه دانشگاهی که قصد اپلای دارین  مطمئن بشین که این آزمون  رو قبول داره یا نه.
البته شاید بدون چک کردن هم تقریبا بتونین تصمیمتون رو بگیرین، چون بیش از ۵۰۰ موسسه و دانشگاه معتبر مثل دانشگاه کلمبیا و دانشگاه NYU و … این مدرک رو قبول دارن و با داشتن مدرک دولینگو، می‌تونین در این دانشگاه‌ها پذیرفته بشین.

این مدرک نه فقط برای دانشگاه که برای کار تو شرکت‌ها و موسسات هم قطعا می‌تونه مفید فایده باشه و آینده شغلی شما رو ارتقا بده.

هر آنچه که تا حالا در مورد آزمون زبان دولینگو duolingo، نمی‌دونستین

ابتدا لازمه یک توضیح مختصر در مورد ساختار کلی آزمون زبان دولینگو duolingo بدیم؛ آزمون دولینگو از 3 قسمت تقسیم شده:

Quick Setup (1

این قسمت از آزمون، مقدمه‌ای برای شروع آزمون محسوب می‌شه. کلا ۱۰ دقیقه طول می‌کشه و از شما خواسته میشه که عکس پاسپورت خودتون رو چک کنین یا میکروفون یا وب‌کم‌ رو درست تنظیم کنین و در کل یک پیش آمادکی برای شروع آزمون هست تا داوطلب آماده بشه و این قسمت سوالی پرسیده نمیشه و تاثیری در نمره‌گذاری آزمون نداره.

2) Adaptive Questions

این قسمت از آزمون، قسمت اصلی آزمون محسوب میشه که چیزی حدود ۴۵ تا ۵۵ دقیقه زمان می‌بره. آزمون زبان دولینگو duolingo، یک آزمون هوشمند و مدرن محسوب میشه و یک ویژگی منحصر بفردی که داره اینه که سوالات به صورت هوشمند مطابق مهارت و تسلط داوطلب، تغییر می‌کنه، بخاطر همین آزمون زبان دولینگو duolingo رو یک آزمون تطبیقی یا Adaptive به حساب میارن.

ساده‌تر اگه بخوایم بگیم چنانچه شما سوالات اول رو به درستی جواب بدین، سوالات بعدی شما سخت‌تر خواهد شد و اگه سوالات رو به نادرستی جواب بدین، سوالات آسون‌تر و آسون‌تر میشه؛ یعنی به صورت خودکار و مطابق سطح شما سوالات آزمون تغییر می‌کنه.

سوالات آزمون زبان دولینگو duolingo، متفاوت از آزمون آیلتس و تافل و یک جورایی میشه گفت همه مدل سوال داره، از جمله سوالاتش میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • جا خالی و پر کردن کلمه مناسب
  • انتخاب کلمه مناسب انگلیسی (کتبی یا صوتی)
  • خوندن متنی که خودتون نوشتین
  • بازخوانی جملات برای بررسی تلفظ شما
  • توصیف تصاویر
  • نوشتن به صورت تایپی متن نوشتار

و خلاصه اینکه، در هر چهار مهارت انگلیسی باید تسلط کافی رو داشته باشین تا بتونین به سوالات رنگارنگ و جورواجور آزمون زبان دولینگو duolingo جواب بدین.

3) Video Interview & Writing

اگرچه در قسمت اصلی آزمون یا همون قسمت تطبیقی مهارت رایتینگ و اسپیکینگ شما مورد سنجش قرار می‌گیره ولی به صورت تخصصی‌تر، تو این قسمت هم مجددا مورد ارزیابی قرار می‌گیره. مدت زمان این قسمت، ۱۰ دقیقه هست و چند موضوع به شما داده میشه و ازتون خواسته میشه که از بین این موضوعات، یک موضوع رو به دلخواه خودتون انتخاب کنین و جواب بدین.

آزمون زبان دولینگو

تفاوت آزمون زبان دولینگو duolingo با آیلتس و تافل

  • آنلاین بودن

آنلاین بودن آزمون‌ دولینگو، مزیتی بزرگی محسوب میشه تا حجم زیادی از استرس داوطلب‌ها رو کم کنه. علاوه بر این شرایط کرونا، هم در کنارش، مزید بر علت شد. آزمون زبان دولینگو duolingo هم از این دست آزموناست که شما با یک سیستم و سرعت نت خوب و ۶۰ دقیقه زمان و یک پاسپورت و شناسنامه، آزمون رو می‌تونین شرکت کنین.

  • صرفه‌جویی در هزینه

اگه مهم‌ترین دغدغه یک دانشجو سطح متوسط رو در نظر بگیریم، بحث هزینه مطرح میشه که با یک حساب دو تا دوتا چهار تا، متوجه می‌شوین که آزمون زبان دولینگو duolingo، خیلی باصرفه‌تره.

اگه بخوایم دقیق‌تر بگیم، هزینه آزمون زبان دولینگو duolingo، چیزی حدود ۴۹ دلاره درحالیکه برای آزمون‌های آیلتس و تافل این مبلغ بالای ۲۰۰ دلاره و این یعنی شما چیزی بیشتر از ۴ برابر این هزینه رو باید برای آیتلس و تافل پرداخت کنین!

خب پس می‌تونیم بگیم آزمون زبان دولینگو duolingo، آزمونی به شدت مقرون به صرفه است.

اما بریم ببینیم با وجود این مقرون به صرفه بودن، امتیازات دیگه‌ای هم داره یا نه؟!

  • زمان

آزمون زبان دولینگو duolingo، هر وقت و زمانی که شما آماده بشین می‌تونین آزمون رو انجام بدین هر روزی از ۳۶۵ روز که آمادگی و فرصت داشته باشین!

محدود نبودن برگزاری زمان آزمون خیلی مزیت بزرگی محسوب میشه و دیگه دغدغه اینکه اخبار و اطلاعیه‌ها رو بخواین چک کنین، ندارین، یعنی اینجوری دیگه استرس ندارین که خودتون رو به روز مقرر شده آزمون برسونین.

دولینگو با برداشتن این محدودیت بهتون میگه که هر وقتی دوست داشتین و آماده بودین و محیط براتون فراهم بود، آزمونش رو انتخاب کنین و خودتون رو محک بزنین.

علاوه بر این، مدت زمان این آزمون هم مهمه. آزمون زبان دولینگو duolingo، اینجا هم از بقیه آزمون‌ها برتری خودش رو نشون داده؛ آزمون آیلتس و تافل با مدت زمان سه ساعت و چهار ساعت ممکنه دواطلبان رو کلافه و خسته کنه، در حالیکه آزمون زبان دولینگو duolingo تنها با مدت زمان ۱ ساعت، انرژی و تمرکز داوطلب رو می‌تونه در حد بالا نگه داره.

  • دریافت سریع نتیجه

آزمون زبان دولینگو duolingo، حتی بعد از آزمون هم مسیر رو برای داوطلب هموارتر و راحت‌تر کرده. چرا اینو میگیم؟ چون نتیجه عرض فقط دو روز به دست داوطلب می‌رسه! این در حالیکه نتایج آیلتس یا تافل حدود ۱۰ تا ۱۳ روز طول می‌کشه.

  • اپلای نامحدود با مدرک دولینگو

وقتی که نتایج قبولی آزمون زبان دولینگو duolingo میاد، دیگه شما به راحتی و نامحدود می‌تونین مدرک زبانتون رو برای دانشگاه‌هاو موسسات و کالج‌های مختلف ارسال کنین، درحالیکه برای ارسال مدرک تافل و آیلتس محدود وجود داره و بعد از ارسال نتیجه آزمونتون به ۴ یا ۵ دانشگاه با موسسه، به ازای هر ارسال‌  گزارش دیگه، مجددا ۲۰ دلار باید بپردازین!

یعنی هرجوری حساب کنین، باز هم آزمون زبان دولینگو duolingo، اینجا هم جانب داوطلب رو در نظر گرفته.

  • یک بار هزینه، دو بار امکان آزمون دادن!

از اونجایی که آزمون دولینگو مجازی هست، اگه حین آزمون به دلیل اشکالات فنی یا قطع نت یا هر مشکل احتمالی که پیش بیاد، شما تا یک ماه دیگه فرصت دارین که دوباره تو این آزمون شرکت کنین و اگه بار اول آزمون به پایان نرسه و شما در آزمون دوم موفق بشین، آزمون اول هیچ تاثیری منفی در نتیجه نمره آزمون دوم نداره. بنظر می‌رسه این مزیت آزمون زبان دولینگو duolingo می‌تونه بهترین مزیتی محسوب بشه که تا حد زیادی استرس داوطلبان رو کم کنه.

  • تست‌های آزمایشی سایت دولینگو برای آمادگی

اگرچه این آزمون، هر چهار مهارت لیسینیگ و ریدینگ و اسپیکینگ و رایتینگ رو داره، اما متن‌های انتخاب شده تو این آزمون متن‌های طولانی نیستن.

آزمون زبان دولینگو duolingo، یک آزمون جدیده و به واسطه جدید بودنش شاید داوطلبان خیلی با نحوه سوالاتش آشنا نباشن، اما سایت اصلی دولینگو، نمونه سوالات مشابه این آزمون  رو در سایت قرار داده و یه جورایی مشابه‌سازی آزمون رو می‌تونین رایگان امتحان بدین تا نمره‌تون رو براتون تخمین بزنه و این یعنی یک فرصت  خیلی عالی که بتونین خودتون رو قبل از آزمون اصلی، محک بزنین.

البته ناگفته نمونه، این آزمون مشابه، زمانش حدود ۸ دقیقه کمتر از آزمون اصلیه و نمره‌ای را که ارائه میده تقریبی هست.

آزمون زبان دولینگو duolingo

5 کاری که هرگز در حین آزمون زبان دولینگو duolingo نباید انجام بدید

اگرچه آزمون زبان دولینگو duolingo، آزمونی محبوب و سریع و آسان و کم‌هزینه محسوب میشه که جانب داوطلب رو داره، اما در صورت پیروی نکردن از قوانین تعیین شده حین آزمون، سخت برخورد می‌کنن و ممکنه حتی در حین آزمون داوطلب رو از ادامه آزمون محروم کنن و هزینه‌ای رو که هم دواطلب پرداخت کرده در نظر نگیرین.

جالبه بدونین حتی بعد از پایان آزمون هم بازرسین آزمون، ویدیو و تصاویر شما در حین آزمون رو مجددا چک می‌کنن تا از پیروی کردن شما از قوانین آزمون مطمئن بشن. پس بریم ببینیم این کارهای ممنوع حین آزمون چی هستن؟

  • داشتن دو حساب کاربری برای آزمون زبان دولینگو duolingo ممنوع

شما برای آزمون باید با یک ایمیل و حساب وارد آزمون شوید در غیر این صورت سایر حساب‌های شما مسدود خواهد شد.

  • یادداشت‌برداری ممنوع

از اونجایی که شما در آزمون زبان دولینگو duolingo باید ارتباط چشمی خودتون رو با مانیتور روبرو حفظ کنین، بنابراین یادداشت‌برداری ممنوعه ولی نگران تایپ با کیبورد نباشین چون ناظران آزمون متوجه این تفاوت می‌شن و شما با خیال راحت می‌تونین کار تایپ رو انجام بدین ولی دور و برتون نباید خبری از کاغذ و نوشتن باشه و اگه موقع آزمون چیزی بنویسین، از ادامه آزمون محروم می‌شین.

  • استفاده از آی‌پد، تلفن، موبایل، تبلت، هدفون، ایرپاد ممنوع

اگه ناظران آزمون متوجه بشن شما از یکی از این وسایل کمک می‌گیرین، شما از این آزمون به طور کامل حذف خواهین شد.

  • پوشاندن چشم ممنوع

استفاده از عینک آفتابی یا هر وسیله جانبی که مانع دیدن چشم داوطلب بشه، ممنوع هست و تصویر شما در وب‌کم باید واضح و دقیقا بالای صفحه مانیتور قرار داشته باشه و اگه حالتی غیر از این باشه، ممکنه اخطار هم دریافت کنین.

  • پوشاندن گوش ممنوع

گوش‌های شما هم دقیقا مثل چشم‌ها، باید کاملا قابل‌رویت باشه. این روش برای جلوگیری از تقلب‌های احتمالی داوطلبان هست که پوشیده از مو، کلاه و هندزفری و… نباشه.

کلام آخر

آزمون زبان دولینگو duolingo، برای مهاجرت تحصیلی مطابق مقررات هر دانشگاهی، یک سری نکات و ریزه‌کاری‌هایی داره که برای نتیجه بهتر گرفتن خوبه که کار رو سپرد دست کاردان! اینجا تجربه و کاربلدی کارشناسای ما حتما برای شما مفید فایدست.

برای استارت یک مهاجرت با پوزیشن عالی و متناسب با توانمندی ‌شخصی خودتون، کمک افرادی متخصص می‌تونه شما رو از ریسکی مثل مهاجرت هم سربلند بیرون بیاره. به قول معروف «دانا هم داند و هم پرسد!»

هر آنچه رو که تو این مقاله در مورد آزمون زبان دولینگو گفتیم، فقط بخشی از موارد ضروریه. مراحل پیش از اقدام برای مهاجرت، معضلیه که به خاطر نداشتن اطلاعات کافی، نگرانی زیادی رو می‌تونه برای متقاضی به وجود بیاره.

اگه بعد از مطالعه این مقاله و با تحقیقات کامل خودتون، همچنان دچار شک و تردیدین، با ما در میون بذارین؛ تا با توجه به توانمندی‌های منحصر بفرد خودتون، کارشناسای ما، شما رو به بهترین شیوه راهنمای کنن تا با خیالی راحت برای مهاجرت، برنامه‌ریزی کنین.

از ویژگی منحصر بفرد کارشناسان ما اینه که خیلی‌هاشون تو کشوری که احتمالا شما مدنظرتونه یا دارن زندگی می‌کنن یا مشغول به تحصیلن و این یعنی بهترین فرصت که شما رو با اون کشور و مشکلات یا مزایاش آگاه کنن.

راستی اصلا نگران نباشین! خدمات اپلای مورنینگ، کاملا به صورت آنلاینه و سعی داره هم در هزینه و هم در وقت شما صرفه‌جویی کنه. اعتماد شما، سرمایه ماست. منتظرتون هستیم :

https://applymorning.com/online-consultation/

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *