مهاجرت به اروپا یا کانادا؟ کجا برای مهاجران ایرانی بهتر است؟

مهاجرت به اروپا یا کانادا

گذشته از افکار و اعتقادات متعصبانه‌ای که عده‌ای از ایرانیان به آن دچار هستند، بعضی از ساکنین کشور ایران به فکر مهاجرت به کانادا، مهاجرت به اتریش، مهاجرت به مجارستان، و سایر کشورها هستند. ولی اینکه کدام کشور برای ایرانیان بهتر است، هنوز برای آنها مشخص نشده، هرچند مهاجرت تحصیلی به کانادا بیش از سایر مهاجرت‌ها به چشم می‌خورد.

عوامل بسیاری وجود دارند که باعث می‌شوند برخی از کشورها مقصد بهتری برای تحصیل یا مهاجرت ایرانیان به حساب آیند. برای مثال اجاره خانه در آلمان شاید از هزینه‌های زندگی در کانادا بیشتر باشد. یا مهاجرت به سوئد و فرانسه برای ایرانیان سخت‌تر از مهاجرت به آلمان باشد. از این‌رو با توجه به شرایط، قوانین، و هزینه‌ها می‌توان تصمیم گرفت کدام کشور برای مهاجران ایرانی بهتر است.

کجا برای مهاجران ایرانی بهتر است؟

آیا مهاجرت به کانادا بهتر از مهاجرت به کشورهای اروپاییست؟

برای پاسخ به پرسش بالا باید گفت، افرادی که می‌خواهند به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنند و امنیت و راحتی بیش از هر چیز دیگری برایشان اهمیت دارد، بهتر است کانادا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند. در واقع کانادا مناسب‌ترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی و حتی کاری است.

براساس گزارشات به دست آمده کشور کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان به حساب می‌آید. بنابراین مهاجرت به کانادا بهتر از مهاجرت به کشورهای اروپایی است. در حال حاضر کشور کانادا یکی از مقاصد محبوب برای مهاجران ایرانی محسوب می‌شود. این کشور تنوع فرهنگی بالایی دارد.

در ضمن کانادا از نظر اقتصادی ثابت است و همین امر موجب افزایش تعداد مهاجران این کشور شده است. مهاجرت به مجارستان یا سایر کشورها در مقایسه با مهاجرت به کانادا دردسرها و هزینه‌های بیشتری دارند. از این‌رو در میان کشورهای مختلف کانادا بالاترین نرخ مهاجرت را دارد.

مهاجرت به کشورهای اروپایی و کانادا

قبل از اینکه تصمیم خود را در مورد مهاجرت به کشورهای اروپایی یا مهاجرت به کانادا به طور قطعی اجرا کنید. بهتر است در مورد این دو مقصد مهاجرتی بررسی‌های لازم را انجام دهید و با توجه به هدف مهاجرتی خود، هزینه‌های زندگی در آن مقصد مهاجرتی، شرایط پذیرش درخواست مهاجرت شما، و سایر موارد برای مهاجرت خود اقدام کنید.

بدون‌شک می‌دانید نحوه و شرایط دریافت ویزای کشورهای اروپایی با مراحل اخذ ویزای کشور کانادا فرق دارد. در ضمن باید قبل از شروع این مراحل از واجد شرایط بودن خود مطمئن شوید. با کمک راهنماهایی که در این مسیر حضور دارند، می‌توانید بهترین مقصد مهاجرتی را برای خود یا حتی خانواده‌تان بیابید.

پیش از این نیز  گفتیم، طبق گزارشات به دست آمده مهاجرت به کانادا بهتر از مهاجرت به کشورهای اروپایی همانند آلمان است. زیرا این کشورها سخت‌گیری بیشتری دارند و همچنین هزینه‌های زندگی در کشورهایی همانند فرانسه و سوئد بیشتر از کشور کانادا است. اقتصاد کانادا به طور معمول ثابت می‌ماند.

مهاجرت به کشورهای اروپایی و کانادا

بررسی بعد فاصله و مکان رفت و آمد به اروپا و کانادا

بعد از اینکه کانادا یا اروپا را به عنوان مقصد خود در نظر می‌گیرید، باید تصمیم خود را از نظر بعد فاصله و رفت و آمد نیز مورد ارزیابی قرار دهید. در نظر داشته باشید مدت زمان پرواز از ایران به کانادا حدود 12 ساعت است. در ضمن باید 30 دقیقه نیز برای فرود آمدن و برخاستن هواپیما در نظر بگیرید.

همچنین زمان دقیق این پرواز به سرعت باد نیز بستگی دارد. این در حالی است که با توجه به مقصد اروپایی که در نظر دارید، از راه‌های مختلفی می‌توانید برای ترک ایران اقدام کنید. نه تنها از طریق هواپیما، بلکه با کمک قطار، اتوبوس، و حتی ماشین نیز می‌توانید به اروپا قدم بگذارید.

کافی است مسیر و مقصد خود را انتخاب کنید و بلیط بخرید. به خاطر داشته باشید سفر هوایی از سریع‌ترین روش‌های ترک ایران به حساب می‌آید. اگر بخواهید با اتوبوس به اروپا بروید باید مسیرهای مختلفی را تغییر دهید و حدود 3 روز در راه خواهید بود.

در حالی که با هواپیما زمان کمتری را صرف می‌کنید. برای سفرهای قطاری نیز باید تا تبریز بروید و در ایستگاه قطار تبریز برای رفتن به اروپا دست به کار شوید.

بررسی آب و هوای کانادا و اروپا

علاوه بر بعد مسافت و رفت و آمد، آب و هوا نیز یکی از مسائل مهمی است که هنگام مهاجرت باید در نظر بگیرید. کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که آب و هوای متنوعی دارد. بخش شمالی کانادا هوا بسیار سرد است و تابستان کوتاهی دارد. می‌توان گفت تابستان در این بخش از کانادا کمتر از 2 ماه طول می‌کشد.

ناگفته نماند همه کانادایی‌ها در نزدیکی مرز جنوبی این کشور زندگی می‌کنند زیرا هوای این بخش گرم‌تر است. همچنین آب و هوای اطراف ونکوور در سواحل غربی کانادا، بارانی و معتدل خواهد بود. شاید برخی از شهرهای اروپایی در مقایسه با کشور کانادا گرم‌تر باشند. به خصوص کشورهای حاشیه دریای مدیترانه از اسپانیا گرفته تا یونان همگی جزء کشورهای گرم به حساب می‌آیند.

میانگین دمای روزانه در بعضی از کشورهای اروپایی در طول سال بین 20 تا 22 درجه سانتیگراد خواهد بود. گرم‌ترین کشورها نیز دارای میانگین دمای بین 14 تا 15 درجه سانتیگراد هستند. میانگین‌های ثبت‌شده در مورد آب و هوای اروپا بر اساس میانگین سالانه حداکثر و حداقل دمای روزانه برآورد شده‌اند.

مهاجرت به اروپا یا کانادا و بررسی هزینه‌های زندگی و نرخ مالیات

بدون‌شک می‌دانید که مهاجرت به انگلیس تا چه حدی هزینه‌بر است. همه ما شنیده‌ایم که کشور انگلیس مالیات‌های سنگینی دریافت می‌کند. در مقابل برخی از کشورهای دیگر همانند کانادا نرخ مالیات کمتری دارند. فراموش نکنید طی سال‌ها نرخ مالیات کشورها تغییر می‌کند.

در سال 2022 نرخ مالیات کشور کانادا حدود 15 درصد از درآمدی است که به آن مالیات تعلق می‌گیرد. این نرخ متغیر است و گاهی به 33 درصد نیز می‌رسد. پایین‌ترین مبلغی که در کانادا مالیات گرفته می‌شود حدود 50.197 دلار است. در برخی موارد نیز نرخ مالیات در کانادا به بیش از 221.708 دلار می‌رسد.

نرخ مالیات در کشورهای اروپایی به طور معمول ساختار تصاعدی دارد. بدین‌صورت که با افزایش دستمزد افراد، نرخ مالیات آنها نیز افزایش می‌یابد. در نظر داشته باشید نرخ مالیات در کشورهای مختلف اروپایی متفاوت است. در ضمن هر کشور گروه‌های مالیاتی مختلفی دارد که نرخ‌های جداگانه‌ای برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

مهاجرت به اروپا یا کانادا و بررسی شرایط شغلی

شاید زمانی که برای مهاجرت به اروپا یا کانادا آماده می‌شوید به شرایط شغلی خود در آن کشور فکر نکنید. اما پیدا کردن شغل مناسب با درآمد کافی یکی از مسائلی است که در زمان انتخاب کشور مقصد مهاجرتی خود باید به آن اهمیت دهید. برای مثال بررسی کنید که کدام مشاغل در کشور کانادا پردرآمد هستند؟

بازار کار کانادا با برنامه‌های حمایتی زیادی همراه است. همچنین نرخ افزایش درآمد مشاغل کانادا سالانه فراتر از انتظارات کارمندان و کارگران خواهد بود. براساس گزارشات به دست آمده، آمار اشتغال به کار در کانادا 153700 نفر بیش از ماه‌های گذشته بوده است. مقررات فعلی اروپا نیز به افراد مهاجر اجازه کار می‌دهد.

دانشجویان بین‌المللی حاضر در اروپا حتی می‌توانند با داشتن مجوز کار در حین تحصیل در بعضی از کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند. این امر اروپا را به مکانی محبوب برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی تبدیل کرده است. البته طی 3 سال گذشته کشورهای اروپایی با رشد کم اقتصادی و نرخ بالای بیکاری مواجه بوده‌اند.

مهاجرت تحصیلی به اروپا یا کانادا

مهاجرت به اروپا یا کانادا و انواع روش‌های مهاجرت

به نظر شما ساده‌ترین روش مهاجرتی کدام است؟ به طور حتم ساده‌ترین راه برای مهاجرت به کانادا به مشخصات  فرد متقاضی و تحصیلات و شرایط او بستگی دارد. با توجه به هدفی که برای خود در نظر دارید، باید بررسی کنید که مهاجرت به اروپا برایتان بهتر است یا اگر به کانادا مهاجرت کنید موفق‌تر خواهید بود.

انواع روش‌های مهاجرتی ( کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و غیره) وجود دارند که شما کافی است تنها مدارک لازم برای تکمیل درخواست خود را آماده کنید. برای مثال مهاجرت تحصیلی به پذیرش در یکی از دانشگاه‌های کانادا یا اروپا نیاز دارد.

قبل از اینکه سفر مهاجرتی خود را شروع کنید باید تمام جوانب انتخاب مقصد را در نظر بگیرید. در ضمن نمی‌توان گفت برای مهاجرت به کانادا یا اروپا شرایط یکسانی دارید زیرا هر یک از این مقاصد سخت‌گیری‌ها و ویژگی‌های خود را دارند.

از این‌رو تنها راه برای انتخاب مقصد و روش مهاجرتی، بررسی هدف، سرمایه، و ویژگی‌های فردی شما است. همچنین باید بررسی کنید که از کیفیت زندگی در کانادا راضی‌تر هستید یا دوست دارید در کشوری اروپایی حضور داشته باشید.

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *