ترجمه گواهینامه در سامانه میخک

ترجمه گواهینامه در سامانه میخک

تمام ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، در راستای دریافت بهترین و کامل‌ترین خدمات کنسولی باید به سامانه میخک سر بزنند. سامانه الکترونیکی که توسط وزارت امور خارجه برای تسهیل روند کارهای حقوقی، قانونی، و قضایی ایرانیان ساکن در خارج از کشور روی کار آمده است.

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین خدماتی که این سامانه در اختیار ایرانیان خارج از کشور قرار می‌دهد، ترجمه گواهینامه است. به منظور پیش بردن روند ثبت درخواست برای ترجمه گواهینامه خود در این سامانه بهتر است راهنمای استفاده از سامانه میخک را مطالعه کنید.

معرفی و ورود به سامانه میخک

همان‌طور که گفتیم ایرانیان خارج از کشور به منظور کسب بهترین خدمات کنسولی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با هزینه‌های قابل‌قبول می‌توانند به سامانه میخک وارد شوند. این سامانه خدمات زیادی برای ایرانیان ساکن در خارج از کشور فراهم کرده است. خدمات این سامانه به طور معمول حقوقی، قضایی، و اداری هستند.

در جهت بهره‌مندی از این خدمات متقاضیان بعد از ورود به سایت سامانه میخک، باید در این سایت ثبت‌نام کنند. به عبارت دیگر با تکمیل ثبت‌نام و ارائه اطلاعات اولیه متقاضیان در سامانه میخک حساب کاربری می‌سازند و با کمک همین حساب کاربری می‌توانند برای خدمات مورد نظر خود درخواست دهند.

ظهور این سامانه تا حد زیادی توانست به ایرانیان ساکن در خارج از کشور کمک کند زیرا امور اداری و خدمات کنسولی در سریع‌ترین زمان ممکن برای متقاضیان فراهم می‌شود. فراموش نکنید بعد از ورود به سامانه و تکمیل مراحل ثبت‌نام خود، باید خدمت مورد نظرتان را انتخاب کنید و درخواست خود را به ثبت برسانید.

خدماتی که در سامانه میخک به ایرانیان ارائه می‌شود

پیش از این نیز گفتیم سامانه میخک با هدف اجرای بهتر امور قضایی، حقوقی، و اداری مربوط به اداره کنسولگری روی کار آمد. به زبان ساده این سامانه خدمات کنسولی را به بهترین وجه ممکن در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

کافی است بعد از ورود به سامانه، تکمیل ثبت‌نام، انتخاب نوع خدمت و دریافت کد رهگیری از سامانه میخک منتظر نتیجه درخواست خود بمانید. کارشناسان مربوطه طی مدت زمان مشخص و بعد از احراز هویت شما نتیجه نهایی پرونده‌تان را به شما اعلام خواهند کرد. در ادامه 6 مورد از خدمات این سامانه را به طور مفصل شرح می‌دهیم:

تشکیل پرونده تحصیلی

افرادی که در یکی از دانشگاه‌های خارج از ایران تحصیل کرده‌اند و قصد دارند از مدرک دانشگاهی خود در کشور ایران نیز استفاده کنند، به سراغ سامانه میخک می‌آیند. با تشکیل پرونده تحصیلی در سامانه میخک آنها می‌توانند برای دریافت مدرک خود از دانشگاه خارجی درخواستی ثبت کنند.

بعد از تکمیل مراحل اولیه و ثبت درخواست برای تشکیل پرونده تحصیلی در سامانه میخک، می‌توانند مدارک مورد نیاز خود را در این سامانه آپلود کنند. سپس این مدارک توسط کارشناسان وزارت امور خارجه بررسی می‌شوند و نتیجه نهایی بعد از استعلام در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

استعلام و ترجمه گواهینامه

درخواست گواهی عدم سو پیشینه

افرادی که برای مهاجرت اقدام کرده‌اند و در ایران حضور ندارند برای دریافت گواهی عدم سو پیشینه نیازی نیست به کشور ایران یا اداره پلیس +10 مراجعه کنند. همان‌طور که گفتیم سامانه میخک خدمات کنسولی خوبی در اختیار ایرانیان خارج از کشور می‌گذارد که گواهی عدم سو پیشینه نیز یکی از همین خدمات است.

ایرانیان ساکن در کشورهای خارجی می‌توانند بدون مراجعه حضوری به اداره مربوطه، برای دریافت گواهی عدم سو پیشینه خود اقدام کنند. کافی است در سامانه میخک درخواست دریافت گواهی عدم سو پیشینه را ثبت کنند و منتظر پاسخ نهایی کارشناسان باقی بمانند.

درخواست عابرین غیرمجاز

در برخی موارد ممکن است افراد به صورت غیر قانونی و از روش‌های دریافت پناهندگی به کشورهای خارجی سفر کنند. در ادامه این افراد نیاز به گذرنامه خواهند داشت. با توجه به اینکه افراد ساکن در کشورهای خارجی نمی‌توانند به صورت حضوری به دفاتر مربوطه مراجعه کنند، پس باید درخواست خود را در سامانه میخک به ثبت برسانند.

در واقع این افراد می‌توانند برای دریافت گذرنامه یا پاسپورت خود از طریق سامانه میخک دست به کار شوند. کافی است بعد از ورود به سایت سامانه میخک و تکمیل ثبت‌نام درخواستی براساس دریافت گذرنامه به ثبت برسانند.

امور سجلات

یکی از خدمات سامانه میخک مربوط به ثبت اموری همانند طلاق، ازدواج، و فوت است که به این امور، سجلات گفته می‌شود. بنابراین افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، برای انجام امور مربوط به شناسنامه خود می‌توانند در سامانه میخک ثبت‌نام کنند و پرونده‌ای در مورد همین امورات تشکیل دهند.

در ادامه با بارگذاری مدارک خود در سامانه میخک و دریافت کد رهگیری باید به نماینده کنسولگری ایران در کشور محل سکونت خود مراجعه کنند. ثبت درخواست برای ارث نیز از طریق این سامانه امکان‌پذیر خواهد بود. البته که هر یک از امور سجلات مراحل مربوط به خود را دارد.

ثبت درخواست کد ملی برای ایرانیان بدون کد ملی

در برخی مواقع ایرانیانی در کشورهای خارجی زندگی می‌کنند که هنوز کد ملی ایرانی ندارند. شاید با خود فکر کنید این افراد باید به کشور ایران برگردند و از طریق اداره ثبت دست به کار شوند. ولی این روش برای ایرانیان ساکن در کشورهای خارجی سخت، پرهزینه، و تا حدودی غیر ممکن است.

به طور کلی ایرانیان ساکن در خارج از کشور می‌توانند درخواست مربوط به دریافت کد ملی خود را در سامانه میخک ثبت کنند و سپس برای احراز هویت آماده شوند. در ادامه پس از تکمیل تمام مراحل اولیه و مراجعه نهایی به یکی از دفاتر کنسولگری ایران در کشور محل سکونت خود، در واقع درخواستی برای دریافت کد ملی ثبت کرده‌اند.

درخواست صدور گذرنامه

همه ما می‌دانیم ایرانیان به منظور تمدید یا صدور گذرنامه جدید به تایید وزارت امور خارجه نیاز دارند. تصور کنید فردی به آلمان مهاجرت کرده و اعتبار پاسپورت او به اتمام رسیده است. آیا باید برای تمدید پاسپورت خود به ایران برگردد و به اداره وزارت امور خارجه مراجعه کند؟ خیر، راه ساده‌تری وجود دارد.

صدور گذرنامه سامانه میخک راحت‌ترین راه برای ایرانیان ساکن در خارج از کشور است که به دنبال تمدید پاسپورت خود هستند. این افراد می‌توانند در سامانه میخک پرونده تشکیل دهند و درخواست صدور گذرنامه خود را ثبت کنند، سپس کارشناسان مربوطه به درخواست آنها رسیدگی می‌کنند.

استعلام و ترجمه گواهینامه

افرادی که به کشورهای خارجی مهاجرت کرده‌اند و قصد دارند گواهینامه ایرانی خود را در کشور محل سکونتشان استفاده کنند، باید گواهینامه ایرانی خود را ترجمه کنند. از این‌رو باید به سامانه میخک سر بزنند و درخواستی برای استعلام و ترجمه گواهینامه خود ثبت کنند.

در نظر داشته باشید افراد با بارگذاری مدارک مربوط به ترجمه گواهینامه در سامانه میخک، منتظر ترجمه نهایی گواهینامه خود باقی می‌مانند. تایید نهایی توسط وزارت امور خارجه ایران انجام می‌شود.

طی این مقاله شما را با سامانه میخک و انواع خدمات آن آشنا کردیم. همان‌طور که برایتان شرح دادیم سامانه میخک در راستای تسهیل اجرای روند خدمات کنسولی ایرانیان ساکن در خارج از کشور توسط وزارت امور خارجه روی کار آمد و بدون نیاز به مراجعه حضوری به درخواست متقاضیان رسیدگی می‌کند.

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *