صدور گذرنامه سامانه میخک

صدور گذرنامه سامانه میخک

تمام ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، برای انجام کارهای قضایی،اداری، حقوقی، یا حتی هویتی خود باید براساس قوانین ایران پیش روند. ولی شخصی که خارج از ایران زندگی می‌کند، چطور می‌تواند به قوانین ایران دست یابد؟

سامانه میخک توسط وزارت امور خارجه تاسیس شد و راه‌حلی برای این موضوع محسوب می‌شود. صدور گذرنامه از سامانه میخک یکی از مهم‌ترین خدمات این سامانه است که ایرانیان بیش از سایر خدمات از آن استفاده می‌کنند

اگر شما نیز در خارج از ایران زندگی می‌کنید و برای تمدید یا تعویض پاسپورت ایرانی خود به خدمات خاصی نیاز دارید، خدماتی که تنها در حوزه فعالیت سازمان امور خارجه کشور ایران قرار دارند، بهتر است به سامانه میخک سر بزنید. با ایجاد یک حساب کاربری در این سامانه به تمامی خدمات قابل‌ارائه آن دسترسی پیدا می‌کنید.

مدارک برای تمدید پاسپورت

به خاطر داشته باشید برای اجرای هر کار اداری باید مدارک لازم را جمع‌آوری کنید و در اختیار کارشناسان سازمان یا سامانه مربوطه بگذارید. تمدید گذرنامه نیز همین روند را دربردارد. پس از ثبت‌نام در سامانه میخک و تکمیل فرم‌های مربوطه می‌توانید مدارک لازم را گردآوری کنید و از طریق این سامانه به کارشناسان مربوطه بدهید

به نظر شما مدارک لازم برای تمدید گذرنامه چه مدارکی هستند؟ در ادامه این بخش لیستی از مدارک لازم برای تمدید گذرنامه را در اختیار شما می‌گذاریم

  •       گذرنامه ایرانی
  •       اصل شناسنامه ایرانی

اگر اقامت کشوری را دارید باید اصل گواهی اقامتی خود را در اختیار این سامانه بگذارید .

  •       اصل کارت ملی ایرانی

یک قطعه عکس که مورد تایید سازمان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باشد.

  •       ارائه فرم‌های تکمیل‌شده در سامانه میخک
  •       اصل کارت پایان خدمت آقایان
  •       ارائه اجازه کتبی از طرف شوهر زنان متاهل

تمدید پاسپورت از سامانه میخک

پس از مهاجرت به کانادا ایرانیانی که در این کشور زندگی می‌کنند ولی هنوز جزء شهروندان دائم کانادا محسوب نمی‌شوند، بدون‌شک برای نشان دادن هویت خود باید از پاسپورت ایرانی استفاده ‌کنند. طی مهاجرت تحصیلی به کانادا اگر مهلت اعتبار پاسپورت فرد مهاجر تمام شود، باید بلافاصله برای تمدید پاسپورت خود اقدام کند.

شاید برایتان سوال شود که آیا فرد متقاضی برای تمدید پاسپورت خود باید به کشور ایران برگردد؟فرد متقاضی می‌تواند به منظور تمدید پاسپورت خود به ایران برگردد، ولی این کار خیلی منطقی به نظر نمی‌آید. پیش از این نیز گفتیم وزارت امور خارجه در جهت رفاه حال متقاضیانی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند، سامانه الکترونیکی به نام میخک راه‌اندازی کرده است.

این سامانه خدمات ویژه‌ای در اختیار ایرانیان ساکن خارج از کشور قرار می‌دهد. فرقی ندارد شما در مراحل پیکاپ ویزای کانادا هستید یا در کدام کشور زندگی می‌کنید، به هر حال دسترسی به خدمات این سامانه الکترونیکی برای شما امکان‌پذیر است.

تمدید پاسپورت ایرانی در سامانه میخک کانادا

در نظر داشته باشید سامانه میخک خدمات خوبی در اختیار ایرانیان ساکن تمام کشورها قرار می‌دهد. پس فرقی ندارد شما در کانادا ساکن هستید یا در فرانسه. سامانه میخک این کشورها می‌توانند در دسترسی به خدمات مورد نظر شما را کمک و راهنمایی کنند.

کشور کانادا نیز دارای سامانه میخک است که به ایرانیان ساکن در این کشور خدمات خوبی ارائه می‌دهد. یکی از خدماتی که سامانه میخک کانادا فراهم می‌کند مربوط به تمدید گذرنامه افراد ایرانی است. فرد متقاضی ابتدا باید در سامانه میخک کانادا ثبت‌نام کند و حساب کاربری برای خود بسازد.

در ادامه این روند نوع خدمت مورد نیاز خود را انتخاب کند. برای مثال به منظور درخواست تمدید گذرنامه ایرانی خود باید فرم‌های مربوط به این درخواست را در سامانه میخک کانادا پر و تکمیل کند. در آخر فرم‌ها را به همراه مدارک درخواستی برای کارشناس مربوطه بفرستید.

در جهت دریافت اطلاعات کامل در مورد این مراحل بهتر است از راهنمای استفاده از سامانه میخک کمک بگیرید.

سه روش پیگیری صدور گذرنامه سامانه میخک

در چه تاریخی برای صدور یا تمدید پاسپورت یا گذرنامه خود درخواست داده‌اید؟ اگر چند وقتی از درخواست شما می‌گذرد اما هنوز خبری از پاسپورت شما نیست، بهتر است از طریق سامانه میخک پیگیر روند و فرآیند صدور پاسپورت خود باشید. ولی سوال این است که از چه طریقی می‌توان برای اطمینان از تکمیل روند صدور پاسپورت اقدام کرد؟

  •       برقراری تماس تلفنی
  •       برقراری ارتباط با سامانه 1100
  •       پیگیری از طریق کد ملی

همان‌طور که گفتیم به منظور پیگیری روند تکمیل پرونده صدور پاسپورت راه‌های زیادی وجود دارد، که بهترین راه پیگیری این روند از طریق کارت ملی است اما از طریق روش‌های دیگری مانند برقراری تماس تلفنی با سازمان و اداره مربوطه نیز می‌توانید برای صدور گذرنامه خود دست به کار شوید.

البته اگر شما خارج از ایران زندگی کنید، متاسفانه نمی‌توانید با تلفن‌های ثابت اعلام‌شده در این سامانه تماس بگیرید. روش دیگری که برای پیگیری روند صدور گذرنامه وجود دارد، مراجعه به سامانه 1100 است.

افرادی که می‌خواهند به صورت غیر حضوری روند صدور پاسپورت خود را پیگیری کنند، می‌توانند از طریق این سامانه به نتیجه مورد نظرشان دست یابند. کافی است با تلفن همراه خود به 1100 زنگ بزنید در ادامه برای شما پیامکی ارسال می‌شود. در نهایت با تایید و فعال‌سازی می‌توانید از روند تمدید پاسپورت خود باخبر شوید.

از چه طریق پاسپورت خود را دریافت کنیم؟

در بخش‌ قبلی گفتیم اولین قدم در جهت تعویض، تمدید، یا صدور پاسپورت ارسال درخواست، پر، و تکمیل کردن فرم‌های مربوطه خواهد بود. هنگامی که مدارک خواسته‌شده را برای دریافت گذرنامه خود فراهم کردید، ادامه مراحل روند ساده‌ای دارد.

در واقع دریافت گذرنامه مراحل سختی ندارد، شما تنها در عرض 2 ساعت می‌توانید در راستای دریافت، تعویض یا تمدید گذرنامه خود دست به کار شوید. ناگفته نماند برای دریافت گذرنامه باید مدارک خواسته‌شده را بدون هیچ نقصی فراهم کرده و در اختیار کارشناسان و سامانه مربوطه بگذارید.

سپس به سامانه مورد نظر همانند سامانه میخک کانادا سر بزنید. همچنین پرداخت هزینه‌های لازم برای دریافت گذرنامه نیز یکی از مراحل اخذ پاسپورت به حساب می‌آید. در صورتی که تمام مراحل مربوط به صدور پاسپورت سامانه میخک را به طور کامل انجام دهید، به منظور دریافت پاسپورت خود باید منتظر پست بمانید.

به زبان ساده، گذرنامه جدید یا تمدید شده از طریق پست به آدرس کنونی شما ارسال می‌شود. اگر ارسال گذرنامه شما با تاخیر روبه‌رو شد بهتر است با رسیدی که در دست دارید از طریق اداره پست مربوطه اقدام کنید.

اهمیت سامانه میخک برای تعویض گذرنامه

در این مقاله شما را با سامانه میخک و خدمات مربوط به تعویض گذرنامه آشنا کردیم. همچنین توضیح دادیم سامانه میخک کاربردهای مختلفی دارد که یکی از محبوب‌ترین کاربردهای آن صدور، تعویض، و تمدید پاسپورت است.

در واقع هر متقاضی ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کند در راستای تمدید یا تعویض گذرنامه ایرانی خود باید به سامانه میخک مراجعه کند.به عبارت دیگر، سامانه میخک بهترین راه برای اجرای تمام روندهای قضایی، قانونی، حقوقی، و اداری ایرانیان ساکن در خارج از کشور به حساب می‌آید.

سامانه میخک توسط وزارت امور خارجه به منظور تسهیل روند صدور و ارسال پاسپورت‌ها روی کار آمد. در پایان می‌توان گفت، نباید اهمیت این سامانه را در صدور گذرنامه یا پاسپورت ایرانی دست کم گرفت.

خوشبختانه سامانه میخک توانسته است بهترین خدمات مربوط به ارائه پاسپورت را در اختیار ایرانیانی بگذارد که در خارج از کشور زندگی می‌کنند. به منظور صدور پاسپورت سامانه میخک قبل از شروع روند این سامانه را بخوانید و یک حساب کاربری برای خود بسازید، سپس دست به کارشوید

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *