ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک

ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک

تا چه حدی با استفاده از سامانه میخک آشنا هستید؟ این سامانه الکترونیکی در جهت بهبود روند امور وکالتی ایرانیان ساکن در خارج از کشور توسط وزارت امور خارجه راه‌اندازی شد. با روی کار آمدن چنین سایتی، لازم نیست ایرانیان برای انجام امور قضایی، حقوقی، و قانونی خود به ایران برگردند بلکه از راه دور و به صورت غیرحضوری می‌توانند کار خود را پیش برند.

سامانه میخک براساس مدارکی که فرد متقاضی بارگذاری می‌کند، پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهد و کارشناسان مربوطه نتیجه نهایی را به فرد متقاضی ابلاغ می‌کنند. فراموش نکنید هر یک از امور اجرایی توسط سامانه میخک دارای روند مشخصی است که در ادامه روند ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک را توضیح می‌دهیم.

انواع وکالت‌نامه در سامانه میخک

آیا می‌دانید وکالت‌نامه چیست و چه کاربردی دارد؟ زمانی که فردی قصد دارد ملک یا مال خود را بفروشد ولی در محل فروش حضور ندارد، در واقع فردی را به عنوان نماینده رسمی خود انتخاب می‌کند تا مراحل فروش ملک یا مال را به جای او انجام دهد. با این کار فرد وکالت‌نامه‌ای در اختیار شخص نماینده می‌گذارد.

علاوه بر فروش ملک یا مال، برای رسیدگی به امور حقوقی، طلاق، ازدواج یا سایر این مسائل نیاز به وکالت‌نامه خواهد بود. از این‌رو ایرانیانی که در خارج کشور زندگی می‌کنند برای انجام امور ذکرشده در بالا نمی‌توانند به ایران برگردند، در نتیجه باید وکالت‌نامه‌ای در اختیار فردی معتمد قرار دهند که این وکالت‌نامه‌ها در سامانه میخک صادر می‌شوند.

برای صدور وکالت‌نامه در سامانه میخک، فرد متقاضی باید نوع وکالت‌نامه خود را انتخاب کند و مشخص شود که برای انجام کدام امور به حضور وکیل نیاز دارد. با صدور انواع وکالت‌نامه در سامانه میخک فرد متقاضی می‌تواند بدون هیچ دغدغه‌ای به یکی از وکلا پایه یک دادگستری وکالت دهد تا امور حقوقی او را دنبال کند.

ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک

یکی از اصلی‌ترین خدمات موجود در سامانه میخک، ثبت وکالت‌نامه است. بعد از ورود و ثبت‌نام در سایت سامانه میخک، شما می‌توانید نوع خدمت مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر به دنبال صدور وکالت‌نامه هستید باید نوع خدمت مورد نیازتان را ثبت وکالت‌نامه انتخاب کنید.

در ادامه باید مدارک و اسناد مربوط به وکیل خود را بارگذاری کنید. بدین‌ترتیب، کارشناسان این سامانه درخواست شما برای صدور وکالت‌نامه و اطلاعات فرد وکیل را بررسی می‌کنند و نتیجه نهایی را به شما اطلاع می‌دهند.

بسیاری از ایرانیان ساکن در خارج از کشور برای طلاق ایرانی خود باید به این سامانه سر بزنند. روند ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک دشوار نیست.

شما بعد از تکمیل ثبت‌نام خود در این سامانه و پر کردن فرم‌های مربوطه می‌توانید نوع خدمت خود را ثبت وکالت‌نامه انتخاب کنید و در ادامه با بارگذاری اطلاعات وکیل خود در ایران، برای صدور وکالت‌نامه منتظر بمانید. وکالت‌نامه برای طلاق و انتقال ملک بیش از سایر وکالت‌نامه‌ها کاربرد دارد.

ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک

دریافت کد رهگیری از سامانه میخک

بعد از اینکه خدمت مورد نظر خود را در سامانه میخک انتخاب می‌کنید، باید برای دریافت کد رهگیری منتظر بمانید. پیش از این نیز گفتیم، ورود و ثبت‌نام در سامانه میخک جزء مراحل اولیه استفاده از این سامانه به حساب می‌آیند.

در ادامه انتخاب نوع خدمت، دریافت کد رهگیری، و احراز هویت مراحل پایانی محسوب می‌شوند. پس از تکمیل ثبت‌نامه و انتخاب نوع خدمت، سامانه میخک کد رهگیری را برای شما راسال می‌کند، با در دست داشتن این کد و مدارک مورد نیاز می‌توانید به سفارت ایران در کشور محل سکونت خود مراجعه کنید.

در نظر داشته باشید بیشتر سامانه‌های الکترونیکی بعد از تکمیل روند پرونده کد رهگیری برای فرد متقاضی ارسال می‌کنند.

بنابراین سامانه میخک نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و بعد از اینکه شما پرونده مورد نظر خود را در این سامانه ثبت کردید، در راستای ادامه روند رسیدگی به پرونده شما و احراز هویت سامانه میخک کد رهگیری در اختیار شما می‌گذارد. نگه‌داری و حفظ این کد رهگیری را جدی بگیرید.

احراز هویت در سامانه میخک

آخرین مرحله ثبت پرونده در سامانه میخک، احراز هویت خواهد بود. سامانه میخک با کمک سیستم نوبت‌دهی خود زمان مشخصی را برای حضور در سفارت ایران واقع در کشور محل سکونت شما اعلام می‌کند.

بدین‌ترتیب شما باید در زمان و تاریخ تعیین‌شده به همراه مدارک و اسناد لازم و همچنین کد رهگیری خود به سفارت ایران مراجعه کنید. البته تمام سفارت‌ها به صورت حضوری پذیرای شما نخواهند بود. برای مثال کشور آمریکا روند احراز هویت را با کمک برنامه اسکایپ اجرا می‌کند.

بنابراین لازم نیست شما با اسناد و مدارک لازم به صورت حضوری به سفارت مراجعه داشته باشید. این در حالی است که بیشتر کشورها تمایل دارند فرد متقاضی به صورت حضوری احراز هویت شود.

چگونه به وکیل در ایران وکالت دهیم؟

اگر در خارج از ایران زندگی می‌کنید و قصد دارید از همسر خود جدا شوید باید هم براساس قوانین ایران و هم براساس قوانین کشور محل سکونت خود طلاق بگیرید. از آنجایی که برگشت به ایران در راستای اجرای مراحل طلاق ایرانی برای شما دشوار است، می‌توانید از کمک وکلا پایه یک دادگستری ایران کمک بگیرید.

در ادامه باید به سراغ سامانه میخک بروید و پس از تکمیل ثبت‌نام خود، نوع خدمت مورد نظرتان را صدور وکالت‌نامه انتخاب کنید. سپس اطلاعات وکیل خود را وارد کنید تا کارشناسان مربوطه بعد از بررسی‌های لازم، وکالت‌نامه‌ای به نام وکیل منتخب شما صادر کنند.

البته نه تنها برای طلاق ایرانی، بلکه برای اجرا سایر امور حقوقی و قضایی افراد ایرانی ساکن در خارج از کشور می‌توانند از حضور وکیل در ایران بهره‌مند شوند، تنها کافی است به سامانه میخک مراجعه کنند و درخواست صدور وکالت‌نامه خود را به ثبت برسانند.

در ادامه با صدور این وکالت‌نامه وکیل منتخب به عنوان نماینده رسمی شما امور مورد نظر را پیگیری می‌کند. همان‌طور که گفتیم سامانه میخک، خدمات زیادی ارائه می‌دهد که یکی از بهترین و کاربردی‌ترین خدمات مربوط به این سامانه، ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک است.

افراد برای اجرای امور مختلف قضایی، حقوقی، و اداری خود می‌توانند در این سامانه درخواست صدور وکالت‌نامه ثبت کنند و امور مربوطه را به نماینده رسمی خود بسپارند. در این صورت نیازی نیست فرد متقاضی به کشور ایران برگردد و برای اجرای روند پرونده خود در ایران حضور داشته باشد.

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *