بهترین اینترنت موبایل در آلمان [راهنمای فارسی 2021]  

شبکه اینترنت در آلمان

  در این مقاله قرار است درباره بهترین اینترنت موبایل در آلمان توضیح دهیم. بهتر است بدانید که علاوه بر قیمت و نوع خدمات اپراتورها، بر اساس شهر و موقعیت جغرافیایی که قرار است در آن زندگی کنید، می‌توانید انتخاب‌های متفاوتی داشته باشید. در ادامه سه تا از بهترین اپراتورها را به همراه تعرفه‌ و نوع اینترنت برای افرادی که قصد مهاجرت به آلمان دارند بررسی می‌کنیم.

لیست بهترین اپراتورهای تلفن همراه در آلمان

بر اساس تحقیقات بدست آمده و رضایت مردم از خدمات شرکت‌ها، سرعت و پهنای اینترنت، سه شرکت در رتبه‌های اول برای خرید سیم کارت وجود دارند.

  • Deutsche Telekom (T-Mobile)
  • Vodafone
  • O2 (Telefónica)

  طبق آخرین تحقیقات Telekom برای 9 سال متوالی بهترین اپراتور برای دسترسی اینترنت و خط موبایل است. Vodafone در رتبه دوم و Telefónica در رتبه سوم قرار دارد.  

کدام شبکه را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب اپراتور شما می‌توانید با توجه به آدرس و موقعیت جغرافیایی خود تصیم بگیرید. در صورتی که در اطراف شهر سکونت دارید یکی از شبکه‌ها می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

اگر در مرکز شهر ساکن هستید، یک شبکه‌ی دیگر می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای خرید اینترنت باشد. پس در ابتدا برای انتخاب اینترنت موبایل در آلمان می‌توانید وارد سایت هر یک از اپراتورها شده، آدرس خود را وارد کنید. سپس دسترسی آن را در محل زندگی خود بسنجید.  

سیم کارت دائمی یا اعتباری

برای خرید اینترنت موبایل در آلمان باید در زمان خرید سیم کارت تصمیم بگیرید که سیم کارت دائمی یا اعتباری گزینه بهتری برای شما است. باید در نظر بگیرید که هر کدام مزیت‌های خاص خود را دارند.

اگر شما سیم کارت دائمی خریداری کنید تا 24 ماه باید از آن استفاده کرده و اقساط آن را پرداخت کنید. اما در عوض شما به صورت همزمان می‌توانید برای خرید تلفن همراه جدید هم اقدام کرده و به صورت اقساطی پرداخت کنید.

توصیه ما به شما این است که ابتدا بر اساس موقعیت جغرافیایی آپارتمان خود، یک شبکه را انتخاب کرده و برای مدتی از سیم کارت اعتباری آن استفاده کنید. در این صورت می‌توانید به صورت ماهانه آن را شارژ کنید تا تصمیم بگیرید کدام اینترنت موبایل در آلمان برای شما مناسب است.  

5 ویژگی برای خرید اینترنت موبایل در آلمان

 

مدت زمان مکالمه و تعداد پیامک

امروزه (حتی در ایران) اپراتورها برای جذب مشتری بیشتر خدماتی مانند مدت زمان و پیامک نامحدود را ارائه می‌دهند. البته هزینه پرداختی برای این خدمات بیشتر است. اما اگر این مورد برای شما مزیت محسوب می‌شود، می‌توانید به مدت زمان مکالمه رایگان و تعداد پیامک در اپراتورهای مختلف توجه کنید.  

سرعت اینترنت

سرعت اینترنت بسته به اپراتوری که انتخاب می‌کنید و موقعیت جغرافیایی آپارتمانی که در آن ساکن هستید، متفاوت است. برای مثال دسترسی به اینترنت 5G فقط در بعضی از مناطق امکان پذیر است.

از سال 2017 می‌توانید از اینترنت خط، در داخل اتحادیه اروپا بدون هزینه رومینگ استفاده کنید. این طرح فقط مربوط به سفرهای کوتاه مدت و داخلی است.  ممکن است برای طولانی مدت در خارج از کشور محل سکونت شما، کاربردی نداشته باشد. البته برخی از اپراتورها، مانند Telekom، کشور سوئیس را نیز در منطقه رومینگ آزاد قرار می‌دهند.  

مدت زمان قرارداد

این موضوع متغیری است که باید براساس شرایط خود آن را انتخاب کنید. ولی به طور معمول قرارداد برای اینترنت موبایل در آلمان 24 ماه یا 2 سال است.  

اینترنت موبایل

هنوز اصطلاحات قدیمی D-Netz و E-Netz توسط ارائه دهندگان اینترنت موبایل در آلمان استفاده می شود. شبکه D1 به D2 ,Telekom به Vodafone و شبکه E به O2 اشاره دارد.  

شماره تلفن در آلمان

اگر قبلا شماره تلفن آلمانی داشتید و از آن استفاده می‌کردید، بسته به شبکه‌ای که انتخاب می‌کنید، می‌توان شماره را انتقال داد. در این صورت نیاز به خرید شماره جدید نیست. پس برای خرید اینترنت موبایل در آلمان این گزینه تنها در صورت داشتن سیم کارت آلمانی، برای شما مزیت محسوب می‌شود.  


شبکه اینترنت در آلمان
اینترنت موبایل در آلمان

مقایسه بین شرکت‌ها برای اینترنت موبایل در آلمان

  در این عنوان شبکه‌های مختلف را از نظر سرعت دانلود، حجم اینترنت، قیمت و مدت زمان قرارداد بررسی می‌کنیم.  

  • شرکت Vodafone  اینترنت را با حداکثر سرعت دانلود 100 تا 500 مگابایت بر ثانیه، بدون محدودیت حجم، همراه قرارداد دوساله از  30 یورو قیمت گذاری کرده است.
  • شرکت Telekom اینترنت نامحدود با سرعت 50 تا 300 مگابایت را به همراه قرارداد دو ساله از 40 یورو قیمت گذاری کرده است.
  • شرکت Telefónica با شروع قیمت از 20 یورو، اینترنت نامحدود با سرعت 50 تا 300 مگابایت بر ثانبه ارائه می‌دهد.
  • شرکت Telekom, Vodafone اینترنت نامحدود با سرعت 50 تا 255 مگابات بر ثانیه را از شروع قیمت 8 یورو با قرارداد منعطف (از نظر مدت زمان) ارائه می‌دهد.

 

Vodafone

قسمتی از دفتر مرکزی این شرکت در شهر دوسلدورف و قسمت دیگر آن در انگلیس قرار دارد. این شرکت در سال 2019 بزرگترین ارائه دهنده سیم کارت در آلمان بود. شرکت Vodafone از شبکه D2-Netz استفاده می‌کند.

همچنین دارای طرح‌ها مختلف برای افراد زیر 28 سال یا خرید اینترنت با تلفن همراه یا بدون تلفن همراه است. با طرح خاص این شرکت یعنی Vodafone Passes می‌توانید بعضی از اپلیکیشن‌های خود مانند Instagram، WhatsApp ، Facebook ، Spotify یا Netflix که بیشتر استفاده می‌کنید را مشخص، و نرخ اینترنت را تغییر دهید. کمترین تعرفه برای خرید اینترنت از این شرکت برای 4 گیگ در ماه مبلغ 30 یورو است.

Telekom

Telekomبزرگترین شرکت ارتباط از راه دور در سطح اروپا است. این شرکت در گذشته دولتی و از سال 1996 به حالت خصوصی در آمده است.  Telekom بهترین اپراتور برای اینترنت موبایل در آلمان است و باتوجه به سطح خدمات، قیمت بالاتری نسبت به اپراتورهای دیگر دارد.

شما برای خرید 6 گیگ اینترنت در ماه از این شرکت باید مبلغ 40 یورو پرداخت کنید. اگر شما نسخه Premium از این شرکت را خریداری کنید، هر یکسال می‌توانید یک موبایل جدید به صورت اقساطی داشته باشید.

1&1

شرکت 1&1 ارائه دهنده ارتباطات نیز برنامه های خود را در شبکه Telefónica ارائه می دهد. این شبکه 3 گیگ اینترنت برای 6 ماه را باقیمت 10 یورو برای ماه اول و 20 یورو برای ماه های بعدی قیمت گذاری کرده است.

Mobilcom debitel

یکی دیگر از ارائه دهنگان شخص ثالث است که بیشتر خدمات فروش تلفن همراه را ارائه می‌دهد. این شبکه قیمت 10 یورو، برای 1 گیگ اینترنت از شرکت Telekom را ارائه می‌دهد. همچنین 8 یورو برای سه گیگابایت اینترنت را از شرکت Telefónica قیمت گذاری کرده است. پس این یکی از به صرفه‌ترین اینترنت موبایل در آلمان است.

O2

از سال 2005 فعالیت خود را در کشور آلمان آغاز کرد. امروزه از نظر رتبه بندی در سه شرکت اول قرار دارد. دفتر مرکزی آن در شهر مونیخ قرار دارد و و 3 گیگ اینترنت را در ماه با 20 یورو ارائه می‌دهد.

اینترنت 5G

از سال 2019 شبکه 5G را شرکت‌های Telekom و Vodafone ارائه دادند. شرکت O2 از سال 2020 برای ارائه اینترنت 5G به هامبورگ، برلین، فرانکفورت، مونیخ و کلن آغاز به کار و توسعه کرد.          

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

1 دیدگاه برای “بهترین اینترنت موبایل در آلمان [راهنمای فارسی 2021]  

  1. تصویر کاربری آوين
    آوين گفته:

    خط من ايراني أست و الان يك هفته أست كه تماس ورودي از ايران ندارم ، خواستم بپرسم به چه علت ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *