بهترین بیمه‌های وسایل خانه در آلمان [راهنمای فارسی ۲۰۲۱ ]

بهترین بیمه‌های وسایل خانگی در کشور آلمان

اگر وسایل خانه شما به سرقت برود یا در اثر آتش سوزی و سایر حوادث غیرمترقبه از بین برود ، ممکن است به زودی متوجه شوید که از نظر مالی توانایی جایگزینی همه چیزهای قبلی را که سوخته یا به سرقت رفته اند را ندارید.

بیمه‌های وسایل خانه در آلمان (Hausratversicherung) به عنوان بیمه خانه یا منزل شناخته می‌شود. با استفاده از این بیمه قادر خواهید بود با هزینه اندک سالانه، از وسایل منزل خود در برابر حوادث گوناگون و ناگهانی محافظت نمایید. در پروسه مهاجرت به آلمان ممکن است با چالش های مختلفی رو به رو شوید، در ادامه به معرفی بهترین بیمه‌های وسایل خانه در آلمان و مقایسه آن ها پرداخته ایم.

 

مقایسه بهترین بیمه‌های وسایل خانه در آلمان

بهترین بیمه‌های وسایل خانه در آلمان

به عنوان شخصی که تازه در آلمان ساکن شده‌اید، ممکن است تصمیم گیری برای انتخاب بیمه برایتان دشوار باشد. اگر وقت کمی دارید، میتوانید با خواندن این بخش به طور اجمالی با بهترین بیمه‌های وسایل منزل در آلمان آشنا شوید.

Getsafe

اگر بیمه نامه با مبلغ مشخص (حداکثر 250.000 یورو) می‌خواهید ، این بیمه بسیار عالی است؛ چون کلیه خدمات و وب سایت آن‌ها به زبان انگلیسی موجود است و روند ساده ای برای ثبت نام دارد.

Feather

همه چیز به زبان انگلیسی داخل وب سایت نوشته شده است. این بیمه خسارت های ساده و خسارت های سنگین وسایل منزل را جبران می‌کند. اگر از قبل ثبت نام کرده باشید، در صورت بروز حادثه بیمه تمام هزینه ها را می‌پردازد‌.

Lemonade

وب سایت و خدمات این بیمه تماما به زبان انگلیسی است. تنها نکته منفی در رابطه با بیمه‌ وسایل منزل Lemonade در آلمان، ندادن معافیت بیمه‌ای است. برای مدیریت این بخش و قوانین مربوطه باید از اپلیکیشن خود کمپانی که به زبان آلمانی است، استفاده کنید.

Adam Riese

این بیمه یکی از بیمه‌های خوب وسایل خانه در آلمان محسوب می‌شود که روند ساده‌ای برای ثبت نام دارد اما نکته منفی این است که وب‌سایت و پشتیبانی مشتری آن‌ها، فقط به زبان آلمانی در دسترس است.

 

بیمه وسایل خانه چیست؟

بیمه وسایل منزل یا بیمه وسایل خانه ، وسایل شما را در برابر آتش سوزی ، تگرگ ، طوفان ، انفجار ، سرقت ، دزدی ، تخریب ، سیل و آب‌گرفتگی ناشی از ترکیدن لوله ها محافظت کرده و تحت پوشش قرار می‌دهد.

منظور از “وسایل شما” همه مواردی است،که اگر به خانه یا آپارتمان دیگری بروید ممکن است با خود ببرید.

 

چرا به بیمه های وسایل خانه در آلمان نیاز دارید ؟

بهترین بیمه‌های وسایل خانه در آلمان

اگر وسایل آپارتمان شما خراب یا دزدیده شود ، مسئولیت جایگزینی آن‌ها بر عهده شما است. مالک، مسئولیت تعویض وسایل شما را در آلمان برعهده ندارد. درست است که آلمان یکی از کشور‌های قانون‌مند و امن در جهان طبقه بندی می‌شود اما اینطور نیست که چون به کشور امنی مانند آلمان نقل مکان کرده‌اید ، لزومی ندارد که احتیاط کنید.

جالب است بدانید طبق اعلام فدراسیون بیمه‌های خصوصی در آلمان (GDV) ، خسارات گزارش شده برای سال 2019 اصلا کم نبوده است:

پرداخت مبلغ ناچیزی ماهانه برای داشتن خیالی آسوده که می‌توانید همه چیزهای از دست رفته منزل را با آن جایگزین نمایید کاملاً ارزش انجام دادن را دارد.

 

بهترین بیمه های وسایل خانه در آلمان چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

بهترین بیمه‌های وسایل خانه در آلمان

بیمه وسایل خانه در آلمان شامل تمام وسایل داخل خانه است. برای مثال: وسایل الکترونیکی ، پوشاک ، مبلمان ، فرش ، آنتن ، پول نقد و سایر اشیا  با ارزش (مثل جواهرات) به مقدار محدود.

 

آیا بیمه وسایل خانه موارد خارج از خانه شما را پوشش می‌دهد؟

برخی از بیمه‌های وسایل خانه در آلمان، وسایلی را که در خارج از خانه شما به سرقت رفته‌اند را نیز پوشش می‌دهند. به عنوان مثال ، برخی بیمه‌ها هزینه خسارت وسایلی که که در طول سفر یا در اتاق هتل شما، گم شده اند یا به سرقت رفته‌اند را میپردازند.

 

آیا بیمه وسایل خانه در آلمان دوچرخه به سرقت رفته یا آسیب دیده را تحت پوشش قرار می‌دهد ؟

بسته به بیمه وسایل خانه ، دوچرخه شما تنها در صورت سرقت در آپارتمان یا گاراژ شما، تحت پوشش بیمه قرار میگیرد.

اگر مرتباً از دوچرخه استفاده می‌کنید ، حتما از بیمه خسارت نیز استفاده نمایید. معمولاً در مراحل ثبت نام می‌توانید این ویژگی را به بیمه نامه خود اضافه کنید.

 

چه موارد جانبی را می‌توانید برای بیمه وسایل خانه خود در آلمان اضافه کنید؟

  1. شکستن وسایل شیشه ای و شکستنی:
    اگر وسایل شیشه ای گران قیمت دارید و نگران شکستن یا آسیب آن‌ها در حوادث گوناگون هستید. میتوانید این مورد را به بیمه‌نامه خود اضافه کنید. وسایل شیشه‌ای شامل پنجره‌ها ، سرامیک شیشه‌ای ، آکواریوم، گلخانه و ظروف شکستنی میشود.
  2. سهل انگاری فاحش:
    همه بیمه‎‌های وسایل خانه این آپشن را ندارند. به عنوان مثال اگر از خانه خارج شدید در حالی که ماشین لباسشویی هنوز روشن بود و حادثه‌ای پیش آمد، مقصر شما هستید و بیمه مبلغی را برای جبران خسارت پرداخت نمی‌کند. اما برخی بیمه‌های وسایل خانه در آلمان درخواست می‌کنند که این آپشن را به بسته خود اضافه کنید تا اطمینان حاصل شود که اگر حادثه‌ای به خاطرشما اتفاق افتاده باشد ، 100٪ از حداکثر مبلغ بیمه شده را دریافت می‌کنید.بهترین بیمه‌های وسایل خانه در آلمان
  3. دوچرخه:
    همانطور که در بالا ذکر شد ، برخی از بیمه‌ها دوچرخه شما را برای سرقت در خارج از ملکی که در آن زندگی می‌کنید ، پوشش نمی‌دهند. بنابراین اگر مرتباً از دوچرخه استفاده میکنید حتماً از یک بیمه دیگر بهره بگیرید.
  4. اشیا ارزشمند:
    بسیاری از بیمه‌ها در صورتی که اشیا با ارزش مانند پول نقد ، گواهینامه‌ها ، جواهرات ، وسایل هنری گران‌قیمت یا سایر کالاهای بسیار گران قیمت، در اثر حادثه ای آسیب ببینند، تنها 20٪ از مبلغ بیمه را پرداخت می‌کنند. اگر چیزی با ارزش زیادی دارید ، مطمئن شوید که بیمه شما 100٪ این مورد را پوشش می‌دهد.

 

موارد اضافی دیگر که ممکن است بیمه های وسایل خانه درآلمان برای شما آن را پوشش دهد

علاوه بر تمام اشیا مادی خانه، برخی از بیمه‌ها خسارت ناشی از موارد زیر را نیز تحت پوشش قرار می‌دهند:

بهترین بیمه‌های وسایل خانه در آلمان

  • خسارات مالی ناشی از هک کردن کامپیوتر شما
  • بازیابی اطلاعات
  • آسیب به فایل‌های قانونی ذخیره شده در هارد دیسک کامپیوتر شما

 

بیمه های وسایل خانه در آلمان چه مواردی را پوشش نمی‌دهد؟

  • وسایل خانه شما که متعلق به شما نیست – “بیمه مسئولیت” این موارد را پوشش می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید از وسایلی که متعلق به شما نیست محافظت نمایید باید از بیمه مسئولیت در آلمان استفاده کنید.
  • اتومبیل ، قایق و هواپیما – بیمه وسایل خانگی، این موارد را پوشش نمی‌دهد. برای محافظت از وسایل نقلیه باید از بیمه وسیله نقلیه موتوری استفاده نمایید.
  • خسارات ناشی از حیوانات خانگی – “بیمه حیوانات خانگی” در آلمان این موارد را پوشش می‌دهد. با بیمه خانگی نمیتوانید خسارت وارد شده به حیوانات خانگی را دریافت نمایید.

 

هزینه بیمه‌های وسایل خانه در آلمان چقدر است ؟

هزینه بیمه‌های وسایل خانه در آلمان چقدر است ؟

پوشش بیمه شما باید به اندازه‌ای باشد که در صورت خرابی یا تخریب وسایل، بتوانید با مبلغی که از بیمه دریافت می‌کنید، وسایل از دست رفته را جایگزین نمایید.

فقط خودتان می‌دانید که وسایل شما چقدر ارزش دارد. به هیچ وجه شرکت‌های بیمه نمی‌توانند ارزش تمام متعلقات شما را تخمین بزنند. بنابراین، قبل از هرگونه اقدامی یک برآورد دقیق از ارزش وسایل خود تهیه کنید.

برای تعیین میزان بیمه وسایل خانه در آلمان، روند زیر را طی نمایید:

  1. اتاق به اتاق بروید و از همه چیزهایی که برای شما مهم هستند فیلم (یا عکس) بگیرید.
  2. لیستی در Excel یا Google Sheets با موارد مهم تهیه کنید و هزینه همه چیز را تخمین بزنید.
  3. از رسیدهایی که هنوز در دست دارید، عکس بگیرید. تصاویر را روی حافظه مجازی یا رسیدها را در مکان دیگری نگهداری کنید. درصورت از دست دادن رسیدهای اصلی در آتش سوزی یا به سرقت رفتن آن‌ها، این کار میتواند بسیار کمک کننده باشد.
  4. برای محصولات الکترونیکی و گران قیمت ، حتماً مدل و زمان و مکان خریداری آن‌ها را یادداشت کنید.
  5. .تخمین بزنید که هزینه لباس ، وسایل آشپزخانه غیر الکترونیکی و سایر اقلام دیگر حدودا چقدر است.
  6. همه این‌ها را جمع کنید تا به مبلغ بیمه مدنظر برسید.

نکته: حداقل سالی یک بار لیست خود را به روز کنید تا اطمینان حاصل شود که بیمه نامه شما هنوز اشیا با ارزش شما را پوشش می‌دهد. شاید تعجب آور باشد اما گاهی بیش از آن چیزی که فکرش را بکنید به خانه وسایل گران‌بها اضافه کرده‌اید.

 

تفاوت بیمه Haftpflichtversicherung با Hausratversicherung در چیست ؟

Haftpflichtversicherung هزینه خساراتی را که به طور تصادفی به آپارتمان یا آپارتمان همسایگان خود وارد کرده‌اید، تأمین می‌کند. به عنوان مثال اگر به دلیل خرابی فریزر شما، آب به دیوار همسایه نشت کرده باشد و خسارتی را به خانه او وارد آورده باشد، میتوانید از طریق این بیمه خسارت وارده را جبران نمایید.

از طرف دیگر ، Hausratversicherung هزینه‌های تعویض وسایل شما را در صورت سرقت ، آتش سوزی ، طوفان یا سیل تأمین می‌کند. بسته به بیمه شما ، ممکن است سهل انگاری شما نیز پوشش داده شود.

به عنوان مثال ، اگر به هنگام بیرون رفتن، پنجره را باز گذاشته باشید و شخصی وارد خانه شما شده باشد و همه چیز با ارزش را سرقت کرده باشد، مسئولیت این ماجرا عملا باید با خودتان باشد چرا که این اتفاق به دلیل سهل انگاری خودتان رخ داده است اما بسته به نوع بیمه، ممکن است موارد این چنینی نیز تحت پوشش قرار بگیرند.

 

بهترین بیمه های وسایل خانه در آلمان کدامند؟

Getsafe

بیمه Getsafe

این شرکت بیمه آلمانی در سال 2016 تاسیس شده است. کاربران از پشتیبانی عالی و همچنین کاربری آسان آن رضایت دارند.

بیمه های وسایل خانه در این کمپانی  از 2.99 یورو در ماه شروع می‌شود و بدون توجه به اینکه فضای زندگی شما چقدر است ، تا 250.000 یورو را پوشش می دهد. یعنی این که حق بیمه ماهانه تحت تأثیر مساحت خانه شما نیست. Getsafe آپارتمان های بین 10 تا 350 متر مربع را به طورکلی بیمه می‌کند.

 

علاوه بر این ، Getsafe خسارت وسیله‌های دزدیده شده یا آسیب‌دیده را با ارزش اصلی آن ها پرداخت میکند.برای مثال اگر لپ تاپ شما موقع دزدیده شدن فقط 800 یورو بیارزد درصورتی که شما قبلا آن را 1200 یورو خریداری کرده باشید، بیمه getsafe همان مبلغ 1200 یورو را به شما پرداخت می‌کند. به این بیمه می‌توانید موارد شکستنی و سرقت دوچرخه را نیز اضافه کنید.

بهترین بیمه‌های وسایل خانه در آلمان

 

مزایای Getsafe

  1. می‌توانید در هر زمان آن را لغو نمایید
  2. تمام اطلاعات ، از جمله خدمات به مشتری ، به انگلیسی موجود است
  3. دسترسی آسان به هر چیزی که تحت پوشش قرار گرفته است
  4. معافیت بیمه نامه دارد
  5. در صورت سهل انگاری میتوانید مبلغ خسارت وارد شده را دریافت نمایید
  6. وسایل خارج از خانه شما تحت پوشش قرار می‌گیرند

 

معایب Getsafe

برای برقراری ارتباط با آن ها باید از اپلیکیشن آن‌ها استفاده کنید.

 

Feather

بیمه Feather

Feather یک کارگزار بیمه معتبر برای مهاجران است. این شرکت از سال 2018 شروع به فعالیت کرده و تمام خدمات خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. هزینه این بیمه حداقل از 2،50 یورو در ماه شروع می‌شود و خسارات ناشی از آتش سوزی ، طوفان ، تگرگ ، آب ، سرقت را پوشش می‌دهد.  همچنین این بیمه خسارت‌های سنگین را نیز تحت پوشش قرار مید‌هد.

 

مزایا کمپانی feather

  1. می‌توانید در هر زمان آن را لغو کنید
  2. امکان چت انگلیسی در وب سایت آن‌ها موجود است (اگرچه زمان پاسخگویی کمی کند است)
  3. پشتیبانی وب سایت به زبان انگلیسی است
  4. معافیت بیمه نامه دارد

معایب Feather

  1. بیمه اصلی در این کمپانی دارای حداکثر میزان پوشش است ، برای دریافت 100٪ ارزش کالای خسارت دیده، باید بیمه را به سطح premium تغییر دهید.

 

Lemonade

بیمه Lemonade

این بیمه جدیدترین شرکت در این لیست است. برای اولین بار بیمه Lemonade در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد و در سال 2019 در اروپا نیز گسترش یافت.

روند ثبت نام این بیمه بسیار ساده است. طبق نظر سنجی‌ها مشتریان از پاسخ سریع و پشتیبانی عالی آن‌ها رضایت دارند.

بیمه وسایل خانه Lemonade ، از 2 یورو در ماه شروع می‌شود و قابلیت‌های متعددی دارد. به عنوان مثال ، می توانید نوع خانه خود را انتخاب کنید (آپارتمان ، خانه ویلایی و غیره) ، یا اینکه چند نفر باید بیمه شوند و آیا وسایل با ارزش بالاتر از 5.000 یورو دارید یا خیر.

بهترین بیمه‌های وسایل خانه در آلمان

آپشن‌هایی Lemonade که می توانید انتخاب کنید عبارتند از:

  • بسته ضد سرقت ، حدود 2 یورو اضافی در ماه
  • آسیب دیدن اشیای شما در اثر بلایای طبیعی ، با 2 یورو در ماه می‌توانید این مورد را نیز اضافه کنید

 

مزایا Lemonade

  1. می‌توانید در هر زمان آن را لغو کنید
  2. دارای قابلیت‌های متعدد
  3. دارای شرایط آسان برای ثبت نام
  4. تمام اطلاعات ، از جمله خدمات به مشتری ، به زبان انگلیسی است

معایب Lemonade

  1. چت کردن در این وبسایت امکان‌پذیر نیست- خدمات مشتری فقط از طریق ایمیل و تلفن قابل دسترسی است.
  2. برای طرح شکایت یا تماس با خط تلفن آن‌ها باید از اپلیکیشن خود آن‌ها استفاده کنید

 

 Adam Riese

بیمه Adam Riese

Adam Riese ، در سال 2017 تاسیس شده و بخشی از گروه Wüstenrot & Württembergische AG در آلمان است که به عنوان، یکی از ارائه‌دهندگان بزرگ خدمات مالی در دنیا شناخته می‌شود.

این کمپانی دو بسته ،XL (استاندارد) با قیمت 1،46یورو در ماه و ،XXL (حق بیمه) با شروع 1،67یورو در سال ارائه می‌دهد.

 

اگرچه وب‌سایت آنها فقط به زبان آلمانی است اما مراحل ثبت نام آن بسیار ساده است و از طریق Chrome’s translate به راحتی قابل ترجمه است.

بهترین بیمه‌های وسایل خانه در آلمان

آپشن هایی که می‌توانید به این بیمه اضافه کنید شامل :

  • سرقت دوچرخه
  • شکستن شیشه
  • بلایای شدید طبیعی (با کسر 1.000 یورو)

 

مزایا  Adam Riese

  1. می‌توانید در هر زمان آن را لغو کنید
  2. در صورت سهل انگاری می‌توانید مبلغ بیمه را دریافت کنید
  3. اگر وسایل شما خارج از خانه آسیب ببینند، تحت پوشش قرار می‌گیرند.
  4. معافیت بیمه نامه دارد

معایب Adam Riese

  1. پشتیبانی انگلیسی فقط از طریق ارتباط ایمیل، در دسترس است.

برای انتخاب بیمه وسایل خانه در آلمان چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟

  1. پوشش وسایل خارج از خانه: شامل سفر، کمد بدنسازی در باشگاه ، اتاق بیمارستان ، مرکز توانبخشی
  2. شریک و اعضای خانواده: در صورت لزوم اگر با همسر یا سایر اعضای خانواده زندگی می‌کنید ، حتماً آنها را به بیمه‌نامه خود اضافه کنید.
  3. تحت پوشش قرار دادن مواردی که ارزش آن‌ها بالاتر از 5.000 یورو است: به این معنی که اگر مالک چیزی بالاتر از 5.000 یورو هستید ، مطمئن شوید که در صورت سرقت یا خراب شدن آن‌ها ، بیمه کل مبلغ را پوشش می‌دهد.
  4. الزامات دریافت بیمه را چک کنید: به هنگام مسافرت، زمانی که بیش از 60 روز یا بیشتر از خانه خود دور هستید حتما با شرکت بیمه در رابطه با این موضوع مشورت کنید تا اگر مدارکی یا مواردی نیاز داشتند قبل از سفر تهیه کنید.

 

نتیجه

پس از ارزیابی چهار بیمه وسایل خانه در آلمان ، فکر می‌کنم شما هم به این نتیجه رسیده‌اید که بیمه Getsafe از باقی بیمه ها خدمات بیشتر و بهتری دارد.  تمام مشتریان از روند ثبت‌نام این بیمه رضایت دارند.

 

توجه: مطمئن باشید بیمه‌نامه ای که می‌خواهید خریداری کنید نیازهای شخصی شما را پوشش می‌دهد. قبل از خرید حتماً نسخه چاپی را بخوانید و با شرایط و ضوابط بیمه خود آشنا شوید.

منبع:

simplegermany

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *