افتتاح حساب بانکی در مجارستان

نحوه افتتاح حساب بانکی در مجارستان

نحوه افتتاح حساب بانکی در مجارستان، درعین حال که روند ساده‎ای دارد، نیازمند داشتن مدارک و شرایط ویژه‎ ای است. جالب است بدانید مجارستان یکی از جذاب‎ترین مقصد‎ها در بین کشور‎های اروپای مرکزی است، به طوریکه طبق آمار بیش از 250 هزار نفر از ساکنین آن را مهاجرین تشکیل می‎دهند. این کشور به نسبت دیگر کشور‎های اتحادیه اروپا، کیفیت زندگی بالایی دارد و هزینه‎‌های زندگی نیز در آن پایین و مقرون به صرفه است، از این رو هرساله شاهد مهاجرت افراد زیادی اعم از دانشجویان و متخصصین به این کشور هستیم که مشتاق زندگی و افتتاح حساب بانکی در مجارستان هستند.

 

نحوه افتتاح حساب بانکی در مجارستان

اگر قصد مهاجرت یا سفر به مجارستان را دارید، قطعا به یک حساب بانکی در آنجا نیاز خواهید داشت. در اغلب کشور های اروپایی افتتاح حساب بدون داشتن برگه اقامت، کار چندان آسانی نخواهد بود. برای افتتاح حساب در مجارستان نیازمند مجموعه از مدارک هستید که در زیر به آن میپردازیم :

مدارکی لازم برای افتتاح حساب بانکی در مجارستان

افتتاح حساب بانکی در مجارستان

  • برگه اقامت یا ویزای کار
  • کارت آدرس یا اثبات آدرس محل سکونت مانند قراداد اجاره آپارتمان
  • گذرنامه که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد

توجه نمایید برای افتتاح حساب در مجارستان، برخی بانک ها نیاز به قبض آب و برق و فیش‎های حقوقی برای اثبات درآمد هستند. البته فقط برخی از بانک‎ها موارد فوق را درخواست میکنند، الباقی با گذرنامه و ویزای کار، افتتاح حساب را انجام می‎دهند. با این‎حال ، هرچه اطلاعات بیشتری ارائه دهید ، برای خودتان بهتر است و کارتان زود‎تر انجام می‎شود.

 

آیا می توانم به عنوان یک فرد غیر مقیم در مجارستان حساب بانکی داشته باشم؟

افتتاح حساب بانکی در مجارستان

افتتاح حساب به عنوان یک فرد مقیم کار بسیار آسان تری است اما بله ، امکان افتتاح حساب در مجارستان  به عنوان فرد خارجی و غیرمقیم نیز وجود دارد. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی، به هنگام انتخاب بانک، شرایط واقعی آن‎ها را بررسی کنید. چراکه شرایط بانک‎ها برای افتتاح حساب در مجارستان با یکدیگر متفاوت است. بانک‎هایی با حساب‎های ویژه در این کشور وجود دارند که برای افتتاح حساب از شما ویزای کار یا اجازه اقامت درخواست نمی‎کنند و در عوض مدارک دیگری نیاز دارند. بنابراین قبل از انتخاب بانک، حتما درمورد حساب‎ها و مدارک موردنیاز اطلاعات کافی به دست بیاورید.

 

مزایای افتتاح حساب در مجارستان

مزایای افتتاح حساب در مجارستان

افتتاح حساب در این کشور یکی از اولین و مهم‎ترین اقداماتی است که پس از مهاجرت باید انجام دهید. افتتاح حساب در مجارستان مزایای فراوانی دارد. با داشتن یک حساب بانکی میتوانید از سرمایه خود در مقابل تغییرات سیاسی و اقتصادی محافظت کنید و از خدمات مختلف بین المللی که بانک های مجارستان ارائه می‎دهند استفاده نمایید. افتتاح حساب در بانک های مجارستان میتواند شما را از معافیت های مالیاتی بهره ‎مند گرداند و درکوتاه‎ترین زمان ممکن، ارتباط شما را با جهان برقرار سازد.

 

بهترین بانک‎‌ها در مجارستان

بهترین بانک‎‌ها در مجارستان

بانکداری در مجارستان سابقه طولانی دارد و یک اصل کاملا شناخته شده است. به عنوان کسی که به مجارستان مهاجرت کرده‎، بانک‎های زیادی برای شما وجود دارند که می‎توانید از بین آن‎ها بهترین را برای خود انتخاب نمایید. بانک‎هایی که برای افراد غیرمقیم در مجارستان افتتاح حساب انجام می‎دهند، شامل OTP Bank ، K&H Bank ، Erste و CIB Bank هستند. همه آن‎ها تمام خدمات پایه بانکی مثل ، کارت‎های اعتباری ، حساب‎های پس انداز و خدمات پرداخت قبوض آنلاین را که شما برای زندگی در آن‎جا نیاز دارید، در اختیارتان می‎گذارند. همچنین بسیاری از بانک‎ها حساب‎هایی در HUB و Euro ارائه می‎دهند که برای کسانی که نیاز به انجام معاملات در سطح بین المللی دارند ، می‎تواند بسیار مفید و راه گشا باشد. در مجارستان برای افتتاح و نگهداری حساب بانکی و همچنین استفاده از خدمات کارت‎های بانکی باید هزینه بپردازید. اما برای همه این‎ها مبلغ کمی درنظر گرفته‎ شده است و جای نگرانی ندارد. اغلب بانک‎ها برای افتتاح حساب در مجارستان از شما هزینه ‎ای در حدود پنج هزار HUF دریافت می‎کنند. البته بانک‎هایی هم هستند که مبلغ کمتری می‎گیرند.

4 بانک اصلی در مجارستان

4 بانک اصلی در مجارستان

OTP Bank

OTP بزرگترین بانک در مجارستان است که 1500 شعبه در سراسر اروپای مرکزی و شرقی دارد. این بانک در مجارستان با داشتن بیش از 2000 دستگاه خودپرداز و اپلیکیشن اختصاصی برای گوشی‎های هوشمند به زبان انگلیسی، یکی از بهترین گزینه‎ ها برای مهاجرین این کشور است. کارت بانکی برای سال اول در بانک OTP کاملا رایگان است و هزینه‎ ای در پی ندارد.

 K&H Bank

 این بانک یکی از مهمترین بانک های مجارستان است که بیش از 200 شعبه و صدها دستگاه خودپرداز در سراسر کشور دارد. K&H با طیف گسترده ای از خدمات مالی و انواع حساب، گزینه بسیار مناسبی برای افتتاح حساب در مجارستان می‎تواند باشد. هزینه‎ های ماهانه حساب در این بانک، حدود چهارصد و هفتاد HUF می‎باشد. با افتتاح حساب در K&H Bank برای شما کارت اعتباری نیز به صورت رایگان صادر می‎شود که قابلیت استفاده در داخل و خارج از خاک مجارستان را دارد. اگر در مورد افتتاح حساب بانکی، برایتان سوالی پیش بیاید می‎توانید به صورت رایگان و به زبان انگلیسی درخواست مشاوره بدهید تا شما را راهنمایی نمایند.

Erste Bank

 این بانک 2700 شعبه در سراسر جهان دارد و یکی از بانک‎های بسیار قوی در جهان محسوب می‎شود. دستگاه های خودپرداز این بانک در سراسر اروپا وجود دارد و شما  به راحتی می‎توانید از آن استفاده نمایید. در مجارستان Erste Bank بیش از 130 شعبه و بیش از 450 دستگاه خودپرداز دارد. حساب‎های خود را در این بانک میتوانید همراه با debit cart دریافت نمایید. همچنین حساب ویژه‎ای برای دانشجویان و جوانان و متخصصان و مشاغل در بانک Erste درنظر گرفته شده است که برای افتتاح حساب در مجارستان جزو یکی از بهترین‎ها محسوب می‎شود.

CIB Bank

 دومین بانک بزرگ مجارستان ، CIB بانک است که دارای یک شبکه جامع و 140 شعبه و بیش از 200 دستگاه خودپرداز است. حساب بانکی پایه در CIB BANK شامل هزینه ‎های مدیریت حساب، کارت بدهی و خدمات مرتبط مانند سفر و حمایت است. همچنین این بانک سرویس‎هایی جهت تراکنش‎های اضافه، به کاربران می‎دهد که می‎تواند گزینه خوبی برای تجار باشد.

 

داشتن یک حساب بانکی مخصوص به خود در مجارستان یک فرآیند نسبتاً آسان است به شرط اینکه شرایط بانک‎های مختلف را بدانید. برای افتتاح حساب در مجارستان هزینه ‎های مختصری وجود خواهد داشت اما تا زمانی که تحقیق خود را انجام دهید نیازمند پرداخت هیچ هزینه ای نیستید. همچنین هنگام افتتاح حساب می‎توانید درخواست لیست هزینه کنید تا از تمام هزینه‎ های جانبی باخبر شوید و بدون نگرانی روند را طی نمایید.

 

توصیه می‎شود بانک را طبق نیاز های خود انتخاب کنید و راحتی مسیر رفت و آمد را حتما جزو معیار های خود به هنگام انتخاب بانک در نظر بگیرید. بانکی که انتخاب میکنید ترجیحا شعبه هایش به محل زندگی شما نزدیک باشد. ساختار خودپردازها را بررسی نمایید و بانکی را انتخاب کنید که با توجه به سبک زندگی شما روند آسانتری برای انتقال پول و دادن خدمات دارد. بانکی که برای افتتاح حساب در مجارستان انتخاب می‎کنید باید برای شما به عنوان دانشجو یا کسی که با ویزای کار وارد این کشور شده باشد بهترین و مناسب ترین گزینه باشد.

 

 

حساب بانکی مجازی در مجارستان

حساب بانکی مجازی در مجارستان

 انجام انتقال پول بین المللی در مجارستان گران است. به طور کلی در همه جای دنیا انتقال پول بین المللی گران است زیرا بانک‎ها از آنچه که به عنوان نرخ متوسط بازار شناخته می‎شود برای انتقال پول بین المللی استفاده نمی‎کنند. این نرخ برای تبادلات بانکی داخل کشور است و طبعا نسبت به انتقال پول در سطح بین المللی، نرخ پایین‎تری دارد. با این‎حال ، بانک‎ها در مجارستان همانند بانک‎های سایر کشور ‎‎ها برای انجام خدمات در سطح بین المللی هزینه بالاتری دریافت می‎کنند و به طور معمول نرخ استاندارد SWIFT را نیز از مشتریان به هنگام انجام معامله درخواست میکنند که باید صرف نظر از هزینه‎ های دیگر پرداخت شود.

 

این موضوع ،در رابطه با حساب بانکی مجازی با  B2B Payوجود ندارد. بانک‎هایی که خدمات حساب بانکی مجازی به شما می‎دهند، هزینه ثابت که 1٪ بالاتر از نرخ بازار است، بدون هزینه SWIFT از شما می‎گیرند اما در عوض بیش از 80٪ در هزینه ها صرفه جویی میشود و سرعت انتقال نیز بالاتر می‎رود که در مقایسه با انتقال سنتی SWIFT معمولاً دو برابر سریع‎تر است. اگر می‎خواهید همراه با افتتاح حساب در مجارستان کد IBAN اروپایی نیز دریافت کنید تا بتوانید نقل و انتقالات بین المللی را به هر نقطه از جهان با بهترین نرخ انجام دهید ، بهترین گزینه همین B2B Pay است.

 

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *