بهترین بانک های آلمانی

بهترین بانک‌های آلمانی

زمانی که اقدام به مهاجرت به آلمان می کنید، افتتاح حساب بانکی آلمانی برای گذراندن زندگی روزمره بسیار مهم است. شما برای دریافت حقوق، پرداخت اجاره، ثبت نام برای برق و اینترنت برای آپارتمان و گرفتن بیمه مسئولیت به یک حساب بانکی شخصی آلمانی نیاز خواهید داشت. داشتن اطلاعات درمورد انواع بانک ها در آلمان و مزایا و معایب آنها به شما کمک میکند تا بهترین بانک را جهت افتتاح حساب خود انتخاب نمایید.

مقایسه بهترین بانک های آلمان

بهترین بانک های آلمانی برای انگلیسی زبانان کدام است؟

شاید تعجب کنید ولی در آلمان فقط 5 بانک هستند که خدماتشان را به انگلیسی زبانان هم ارائه می دهند. سایر بانک های آلمانی خدماتشان را تنها به زبان آلمانی ارائه می کنند.

1.    N26

یکی از این بانک ها، بانک N26 آلمان است که از تکنولوژی فین تک (ابزاری برای کارآمد کردن خدمات مالی) استفاده میکند و خدمات خود را به زبان انگلیسی برای افراد مهاجر که هنوز آلمانی یاد نگرفته اند یا برای افرادی که با ویزای کاری وارد آلمان شده اند ارائه میدهد.

 

2.    Vivid Money

دومین بانکی که در آلمان خدماتش را به زبان انگلیسی ارائه میکند، بانک  Vivid Money است. این بانک قابلیت اتصال به نلفن همراه شما را دارد و کاملا امن است. خدماتی که این بانک ارائه میدهد کاملا به زبان انگلیسی است. برای نگهداری پول، سرمایه گذاری و پس انداز در این بانک هیچ هزینه ای را نیاز نیست که پرداخت کنید. همچنین با افتتاح حساب در بانک Vivid Money ، آپشن های کریپتو و رمز ارز نیز در اختیار شما قرار میگیرند.

 

3.Tomorrow Bank

یکی دیگر از بانک های جالب آلمانی که به انگلیسی زبانان خدمات میدهد،Tomorrow Bank  است. این بانک در کنار خدمات مالی، اهداف زیست محیطی را نیز دنبال میکند.

با افتتاح حساب در این بانک و انجام تراکنش، برای شما امتیاز منظور میشود و با جمع شدن امتیازات لازم، به شما یک درخت هدیه داده میشود که میتوانید در نقاط تعیین شده با اپلیکیشن بانکی، اقدام به کاشت کنید.

4.Commerzbank

این بانک یکی از بانک های قدیمی و در عین حال مدرن آلمان است که خدمات گسترده و رایگانی به کاربران خود ارائه میدهد و برای انگلیسی زبانان میتواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

 

5.Deutsche Bank

بانک  Deutsche یکی از بانک های معروف و سابقه دار آلمان است که در کنار خدمات مالی خود به زبان انگلیسی، پیشنهادات بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد، اما افتتاح حساب و استفاده از خدمات Deutsche Bank رایگان نیست و شما برای استفاده از این خدمات نیازمند پرداخت هزینه هستید.

 

معیار برای انتخاب بهترین بانک های آلمانی

همه بانک هایی که در آلمان به زبان انگلیسی خدمات میدهند دارای رتبه و اعتبار بسیار خوبی هستند. با این حال، بسته به عادات و سلیقه هرکس، یکی از این بانک ها برای افتتاح حساب شما ممکن است نسبت به بقیه مناسب تر باشد. برای پاسخ دادن به این سوال که کدام بانک برای شما بهترین است، میتوانید بانک های نام برده را با معیار های زیر بسنجید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

تفاوت بانکداری آنلاین و دفاتر شعب بانکی

تصور کنید در یکی از این بانک ها افتتاح حساب انجام داده اید. آیا ترجیح میدهید تمام امور بانکی خود را به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن انجام دهید، یا اینکه ترجیح می دهید در دفتر شعبه محلی با مشاور بانک به صورت رو در رو و شخصی صحبت کنید؟ پاسخ به این سوال میتواند به شما کمک کند تا بانک مناسب تری را جهت افتتاح حساب خود انتخاب نمایید.

 

تفاوت جیروکارت (بعد از هر خرید حساب مستقیما شارژ می شود) و کارت اعتباری

جالب است بدانید در آلمان سه نوع کارت بانکی مختلف وجود دارد. برای اینکه بدانید کدام کارت بانکی برای شما نیاز است میتوانید اطلاعات مربوط به هرکدام را مطالعه نمایید و بانکی که خدمات مربوطه را ارائه میدهد برای خود انتخاب کنید.

1-کردیت کارت یا کارت های اعتباری

این کارت ها اصطلاحا کارت اعتباری شارژی هستند که نمی توانید با آنها بدهی خود را به صورت اقساط ماهانه پرداخت کنید. در آلمان، کارت های اعتباری ، عمدتا Visa و Mastercard، هستند که محدودیت هزینه ای در ماه دارند. یک بار در ماه (نه لزوماً در پایان ماه)، هزینه های کارت اعتباری شما از موجودی حساب جاری شما کم می شود و اگر حساب جاری شما بودجه کافی نداشته باشد، موجودی شما اضافه برداشت می شود و در این حالت یا حساب شما منفی می شود و یا اینکه پول در زمان دیگری و با افزودن جریمه/سود از حساب شما برداشت خواهد شد.

با وجود این، برخی از ارائه دهندگان کارت اعتباری مستقل (که به حساب شما یا حساب بانکی شما مرتبط نیستند)، کارت های اعتباری گردشی ارائه می دهند. با استفاده از این کارت ها می توانید ترجیحاً موجودی منفی/بدهی خود را با اقساط پرداخت کنید، البته با نرخ سود گران.

 

2- کارتهای اعتباری پیش پرداخت

این کارت ها با ریختن پول به حساب کار میکنند و خودشان به صورت مستقل اعتباری به شما نمیدهند. اگر می خواهید پس اندازی داشته باشید یا نیاز به کارتی دارید که خرید های روزانه را با آن انجام دهید، کارت های اعتباری پیش پرداخت میتوانند بهترین کارت های بانکی در آلمان برای شما باشند.

 

3- دبیت کارت ها

این کارت ها جزو محبوب ترین کارت های بانکی در آلمان هستند که به نام جیرو کارت، EC کارت یا کارت Maestro شناخته می شوند. دبیت کارت ها مستقیماً به حساب جاری شما متصل می شوند. هر پرداختی که با جیروکارت انجام می دهید بلافاصله از حساب جاری شما کم می شود. با این حال girocard مسترکارت نیست و نمی توان از آن برای خریدهای آنلاین استفاده کرد.

 

 هزینه های حساب بانکی در بهترین بانک های آلمانی

قبل از هرچیز و اقدام به پرداخت هزینه باید از خود بپرسید که افتتاح حساب به چه منظوری است؟ آیا برای تامین نیاز های اولیه خود به آن نیاز دارید یا خدماتی که همراه با افتتاح حساب ارائه میشود نیز برایتان اهمیت دارد؟ با پاسخ به این سوال میتوانید بهترین بانک را انتخاب نموده و هزینه های مربوطه را نیز پرداخت نمایید.

 حساب اوراق بهادار در آلمان

آیا با افتتاح حساب به دنبال صرفا دریافت حقوق و پرداخت هزینه های زندگی خود هستید یا دنبال بانکی میگردید که در کنار این مسائل، خدمات اوراق بهادار را نیز به شما پیشنهاد دهد؟ آیا فقط به دنبال افتتاح حساب بانکی ساده هستید یا جایی میخواهید که بتوانید با سهام های مختلف نیز در آن تجارت کنید؟ در آلمانی به این کار Depot می گویند. پاسخ به این سوال افتتاح حساب در آلمان را برای شما ساده تر میکند.

 

برداشت وجه نقد در بهترین بانک های آلمانی

جالب است بدانید وجه نقد در آلمان نسبت به کارت های اعتباری کاربرد بیشتری دارد. آلمانی ها پول نقد خود را ترجیح می دهند و شما با رستوران ها و کافه های زیادی روبرو خواهید شد که فقط پول نقد می پذیرند. 2018 اولین سالی بود که پرداخت با کارت بانکی برای اولین بار از پرداخت های نقدی پیشی گرفت.

همچنین در سال های اخیر به دلیل پاندمی کووید-19 تمایل به پرداخت بدون تماس بین مردم افزایش پیدا کرده است اما وجود پول نقد همچنان در کیف پول برای هر فردی در آلمان یک امر ضروری است. بنابراین در دسترس بودن پول نقد باید عاملی باشد که هنگام انتخاب بانک خود حتما مدنظر قرار  می دهید. همچنین توجه نمایید که در بیشتر مواقع شما فقط می توانید از طریق دستگاه های خودپرداز متعلق به بانک خود یا بانکهای شریک آن، پول نقد را به صورت رایگان برداشت کنید. برخی خودپردازها تراکنش از یک مبلغی بالاتر را به شما اجازه نمیدهند. از آنجایی که در دسترس بودن دستگاه های خودپرداز در آلمان کمتر از آنچه در کشور خود عادت کرده اید وجود دارند، دانستن این موضوع بسیار حیاتی است.

 

به عنوان مثال اگر در بانکی مانند N26 حساب داشته باشید، می توانید از دستگاه خودپرداز Sparkasse پول برداشت کنید، به شرطی که از تعداد برداشت های مجاز یک ماهه تجاوز نکند. در حال حاضر، N26 فقط سه بار برداشت خودپرداز رایگان در ماه را مجاز می داند.

 

برای افزایش امکان برداشت وجه نقد در آلمان، بیشتر سوپرمارکت های آلمان مانند Edeka ، Rewe ، Lidl ، Aldi ، Penny و غیره در سال های اخیر گزینه بازگشت وجه را معرفی کرده اند.

 

با این کار، این امکان برای افراد فراهم شده تا هنگام پرداخت با کارت جیروکارت خود و خرید بیش از 10 یورو از صندوقدار، پول نقد دریافت کنند. این یک پیشنهاد فوق العاده مناسب است، زیرا اشخاص را از یک رفت و آمد اضافی به دستگاه خودپرداز نجات می دهد.

 

Aldi Süd تنها سوپرمارکتی است که با پرداخت کارت اعتباری و نقدی Mastercard بازپرداخت می کند و Lidl تنها سوپرمارکتی است که در حال حاضر با خرید به مقدار 5 یورو پول نقد ارائه می دهد.

 

بررسی عمیق تر بهترین بانک های آلمانی برای مهاجران

اکنون که درک بهتری از بهترین بانک های آلمانی که به دنبال آن هستید پیدا کردید. میتوانیم نگاه عمیق تری به بانک ها داشته باشیم.

N26

در سال 2013 تاسیس شد و از آن زمان به بزرگترین  موبایل بانک در اروپا تبدیل شده است. این بانک امتیازات بسیاری دارد و از اپلیکیشن های بانکی تلفن همراه پشتیبانی می‌کند.

 

هر کسی که در این بانک حساب دارد و میخواهد اقدام به انتقال پول نماید، می تواند بدون نگرانی از کارمزد، مستقیماً با N26 این کار را انجام دهد، زیرا این بانک آلمانی N26 Wise را در برنامه بانکی خود ادغام کرده است و گزینه درخواست وام تا سقف 25.000 یورو و اضافه برداشت را نیز به خدماتش اضافه نموده است.

 

بانک N26 چهار نوع حساب بانکی مختلف را ارائه می دهد. از حساب استاندارد رایگان گرفته تا حساب Premium Metal.

 

مزایای N26:

✅ همه چیز از افتتاح حساب تا اقدامات مربوط به نقل و انتقال و سایر خدمات به زبان انگلیسی است.

✅ حساب استاندارد رایگان بدون نیاز به ورودی ماهانه

✅ دارای debit Mastercard مجازی رایگان

✅ در داخل آلمان می توانید کارت Maestro رایگان را نیز درخواست کنید

 

✅ ماهانه حداکثر 3 برداشت وجه نقد رایگان در آلمان در هر دستگاه خودپرداز با فناوری NFC

✅ بدون کارمزد به هنگام انتقال پول

✅ ادغام رایگان با wise (شما با استفاده از ترنسفر وایز میتوانید دلار خود را به ترنسفر وایز دهید، و ترنسفر وایز در کشور مقصد شما یورو به حساب مورد نظر شما واریز کند.)

✅ کنترل کامل از طریق اپلیکیشن

✅ دو حساب فرعی رایگان به نام spaces

✅ امکان پرداخت با اپل و گوگل

✅ در 8 دقیقه بصورت آنلاین حساب رایگان باز کنید

معایب N26:

⛔️ این بانک شعب محلی ندارد

⛔️ کارت اعتباری فیزیکی ندارد

⛔️ هزینه 10 یورویی برای دریافت کارت اعتباری فیزیکی

⛔️ خدمات حساب اوراق بهادار در این بانک موجود نیست

⛔️ 1/7٪ کارمزد برداشت نقدی با ارزهای خارجی

Vivid Money.

Vivid یکی از بانک های جدید در آلمان است که تمرکز آن بر بانکداری نوین، سرمایه گذاری و مدیریت کریپتو است. از آنجایی که Vivid یک استارت آپ فین تک بسیار جوان است، هنوز مجوز بانکی مختص به خود را ندارد و حساب های خود را از طریق شریک خود Solarisbank ارائه می دهد.

 

مزایای Vivid Money.

✅ همه چیز به زبان انگلیسی است

✅ حساب جاری رایگان بدون ورودی ماهانه

✅ دبیت کارت فیزیکی رایگان

✅ بدون پرداخت هزینه کارت تا 40 روز، هزینه مبادله ای ندارید.

✅ کنترل کامل از طریق اپلیکیشن

✅ پرداخت از طریق اپل و گوگل

✅ تا 15 حساب فرعی رایگان با صندوق های جداگانه که IBAN نامیده می شود

✅ نیاز به چک اعتباری SCHUFA ندارد

✅افتتاح حساب رایگان به صورت آنلاین فقط در 8 دقیقه

✅ تا 20 یورو پول نقد در ماه

 

✅ دارای آپشن های سرمایه گذاری بدون کمیسیون برای سهام و ETF

✅ سرمایه گذاری بدون کمیسیون برای رمز ارز

معایب VIVID:

⛔️ دفاتر و شعب حضوری ندارد

⛔️ کارت اعتباری فیزیکی ارائه نمیدهد.

⛔️ جیروکارت ندارد

⛔️  ثبت نام در حال حاضر فقط از طریق اپلیکیشن امکان پذیر است

⛔️ امکان برداشت نقدی رایگان حداکثر 200 یورو در ماه

 

Tomorrow Bank

Tomorrow Bank از تراکنش کاربران برای سرمایه گذاری روی پروژه های پایدار و حفاظت از جنگل های بارانی استفاده می کند. این بانک در سال 2017 در هامبورگ تاسیس شد و یکی از بهترین بانک های آلمانی هست که مشابه Vivid هنوز مجوز بانکی خود را ندارد و حساب های خود را از طریق شریک خود Solarisbank ارائه می دهد.

مزایای tomorrow bank

✅ همه چیز به زبان انگلیسی است

✅ حساب جاری رایگان بدون نیاز به ورودی ماهانه

✅ کارت بدهی/دبیت کارت ویزا رایگان

✅ در هر ماه حداکثر 3 برداشت رایگان وجه نقد در آلمان در هر دستگاه خودپرداز

✅ بدون پرداخت هزینه اضافی برای هر ارزی

✅ کنترل کامل از طریق اپلیکیشن

✅ پرداخت از طریق گوگل و اپل

✅ دو حساب فرعی به نام Pockets

✅  بدون نیاز به چک اعتباری SCHUFA

✅ افتتاح حساب آنلاین فقط در 8 دقیقه

معایب Tomorrow:

⛔️ دفتر شعب حضوری ندارد

⛔️ کارت اعتباری فیزیکی ارائه نمیدهد.

⛔️ جیروکارت ندارد

⛔️ گزینه حساب اوراق بهادار وجود ندارد

⛔️ 1/5٪ کارمزد برداشت نقدی برای ارزهای خارجی

 

 Commerzbank

Commerzbank در سال 1870 تاسیس شد و دومین بانک بزرگ آلمان است. برای سومین سال متوالی، بهترین بانک دارای شعبه در سال 2020 انتخاب شد. این یک بانک خصوصی است .

در سال های اخیر، commerzbank برای مطابقت با روند فعلی و جلب نظر خارجی ها سرمایه گذاری زیادی کرده است.  این بانک دارای شعبه است و حداقل بخشی از وب سایت خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. از همه مهمتر ، Commerzbank خدمات بانکی آنلاین و یک برنامه تلفن همراه و پشتیبانی مشتریان به زبان انگلیسی دارد.

تنها اشکال آن در روند افتتاح حساب آنلاین است. اگرچه آنها افتخار می کنند که سریعترین ثبت نام آنلاین را در آلمان انجام می دهند، اما این برنامه فقط به زبان آلمانی در دسترس است. مطمئن شوید که از Chrome به عنوان یک مرورگر استفاده کرده و روی صفحه کلیک راست کرده و “ترجمه به انگلیسی” را انتخاب کنید، در این صورت شما برای انجام ثبت نام آماده هستید.

 

مزایای commerzbank:

✅ دارای 800 دفتر شعب در آلمان

✅ حساب رایگان چک (با حداقل 700 یورو ورودی ماهانه)

✅ کارت بدهی Mastercard مجازی رایگان

✅ جیروکارت رایگان

✅ برداشت وجه نقد نامحدود بصورت رایگان در بیش از 7.000 دستگاه خودپرداز گروه نقدی در آلمان همراه با جیرو کارت

✅  استفاده آسان از اپلیکیشن بانکداری تلفن همراه

✅ گزینه حساب و اوراق بهادار و مشاوره

✅ پرداخت از طریق گوگل و اپل

✅ افتتاح حساب به صورت آنلاین تنها در 8 دقیقه.

 

معایب commerzbank

⛔️ ثبت نام آنلاین انگلیسی ندارد

⛔️ هزینه حساب 9،90 یورویی با ورودی ماهانه کمتر از 700 یورو

⛔️ هزینه کارت اعتباری فیزیکی 39،90 یورو در سال است

⛔️ 1/75٪ هزینه های ارزی برای پرداخت با ارزهای دیگر با کارت اعتباری

⛔️حداقل 5،98 یورو برای برداشت نقدی با ارزهای خارجی یا کارت اعتباری به علاوه ی 1،75٪ هزینه های ارز خارجی

 

Deutsche Bank

Deutsche Bank در سال 1870 تاسیس شد و بزرگترین بانک آلمان است. همچنین یک بانک خصوصی است.

 

بخشی از وب سایت آنها به انگلیسی است. از همه مهمتر ، دویچه بانک خدمات بانکی آنلاین، یک اپلیکیشن تلفن همراه و خدمات مشتری به زبان انگلیسی را ارائه می دهد. این اپلیکیشن تلفن همراه همچنین یک مدیر گذرواژه و امکان افزودن حسابهای بانکی خارجی برای یک نمای کلی چند بانکی را ارائه می دهد.

 

بزرگترین اشکال، هزینه های مکرر ماهیانه حساب جاری و هزینه سالیانه کارت اعتباری Mastercard است. درست مانند Commerzbank، روند ثبت نام آنلاین فقط به زبان آلمانی در دسترس است.

 

دویچه بانک هنوز به عصر مدرن بانکی بدون کارمزد نرسیده است و گرانترین بانک این لیست است. اگر همچنان علاقه مند به مشاهده لیست کامل هزینه ها هستید، در صورت تمایل نگاهی بیندازید.

مزایای Deutsche Bank

✅ دارای 500 دفتر شعبه در آلمان

✅ برداشت نقدی نامحدود رایگان در بیش از 7.000 دستگاه خودپرداز گروه نقدی به یورو با جیرو کارت

✅ استفاده آسان از اپلیکیشن موبایل بانک

✅ گزینه حساب و اوراق بهادار و مشاوره

✅ پرداخت با اندروید و اپل از طریق اپلیکیشن

✅ افتتاح حساب در چند دقیقه

✅ مشاوره ویدیویی

 

معایب Deustche Bank

⛔️ ثبت نام آنلاین انگلیسی ندارد

⛔️ هزینه های مبادله ای برای پرداخت به ارزهای دیگر

⛔️ حساب جاری 6،90 یورو در ماه است

⛔️ هزینه کارت اعتباری ویزا یا مسترکارت 39 یورو در سال است

⛔️ 1/75٪ هزینه های ارزی / حداقل 1/50 یورو برای پرداخت با ارزهای دیگر با کارت اعتباری

⛔️ حداقل 5،75 یورو برداشت پول نقد یا ارزهای خارجی با کارت اعتباری

 

نتیجه گیری

N26 بهترین موبایل بانک تاسیس شده و موردعلاقه در میان مهاجران است.

اگر گزینه موبایل را برای سرمایه گذاری در سهام و رمزارز می خواهید، Vivid بسیار عالی است.

Tomorrow تنها بانکی پایدار است که دارای امکانات رایگان عالی برای بانکداری روزمره است.

Commerzbank بهترین بانک دارای دفتر شعبه برای انگلیسی زبانان با کارمزد کمتر از دویچه بانک است.

 

منبع:

simplegermany

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

1 دیدگاه برای “بهترین بانک های آلمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *