هرچیزی که باید در مورد هزینه‌های زندگی در اتریش بدانید

هرچیزی که باید در مورد هزینه‌های زندگی در اتریش بدانید

 

اگر قصد مهاجرت به اتریش را دارید باید در رابطه با حقایق موجود در آنجا اطلاعات لازم را کسب کنید. یکی از مهمترین مسائلی که به هنگام مهاجرت باید توجه کنید، هزینه زندگی در آن کشور است. مهاجرت به اتریش همانند مهاجرت به سایر کشور‌ها پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که حتما قبل از اقدام باید تمام موارد را بررسی نمایید. اگر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، در رابطه با هزینه‌های زندگی در اتریش، گران ترین و ارزان ترین شهرهای این کشور و هزینه های زندگی دانشجویی اطلاعات بسیار زیادی به دست خواهید آورد.

هزینه زندگی در اتریش از شهری به شهر دیگر متفاوت است اما در کل، اقامت در این کشور نسبتا گران است. این امر به ویژه در مورد خرید ملک بسیار صادق است. خرید مواد غذایی و سایر وسیله‌های مورد نیاز روزمره در اتریش روند ساده‌ای دارد. مجموعه‌ای از سوپرمارکت‌ها در اینجا وجود دارند که تقریبا هر چیزی را که نیاز دارید می‌توانید از آنها خریداری بکنید. به عنوان مثال Spar – دارای پنج فروشگاه مختلف- Lidl ، Merkur و غیره است که هر انچه برای یک زندگی نرمال نیاز دارید در آنجا میتوانید پیدا کنید.

ارتباطات در اتریش به خوبی توسعه یافته است. چندین گزینه خدمات اینترنت و تلفن همراه برای انتخاب وجود دارد که بسته به نیاز خود میتوانید از آن‌ها استفاده نمایید. رانندگی و حمل و نقل عمومی نیز نسبتاً آسان است و جاده‌ها به خوبی نگهداری و محافظت میشوند. و به طور کلی رانندگی در اتریش یک تجربه راحت و ایمن است.

 

 

آیا زندگی در اتریش گران است؟

هزینه زندگی در اتریش

از جهاتی اینطور است. به عنوان مثال ، احتمالاً متوجه خواهید شد که مسکن در اتریش نسبت به ایالات متحده از نظر فضایی که بابت پول خود دریافت می‌کنید، گران‌تر است. (یعنی برای فضای کوچکتر هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد). با این حال، گزینه‌های مسکن در اتریش بیش از 10% ارزان‌تر از آلمان همسایه خود و به طور متوسط تقریبا 30 %ارزان تر از فرانسه است.

هزینه زندگی در اتریش چقدر است ؟

هزینه زندگی در اتریش بستگی به محل اقامت شما دارد. درواقع بین استان‌ها و شهرهای مختلف به طور قابل توجهی، هزینه زندگی متفاوت است. به طور کلی، وین و اینسبروک گران‌ترین شهرهای اتریش هستند، در حالی که ارزان‌ترین یا مقرون به صرفه ترین شهرها در اتریش شامل گراتس و کلاگنفورت میشود.

 

اگرچه زندگی در وین بر اساس استانداردهای اتریش، هزینه بالاتری دارد است، اما مسکن عمومی به طور گسترده‌ای در شهر وجود دارد که بیشتر آنها بعد از سال 1920 ساخته شده‌اند. اگر 48 تا 400 یورو (53.225 دلار) درآمد دارید می‌توانید برای مسکن عمومی درخواست دهید. حدود 60 درصد از ساکنان وین در مسکن اجتماعی زندگی می‌کنند.

 

هزینه مواد غذایی در اتریش

هزینه مواد غذایی در اتریش

گزارش اخیر مجله CEOWORLD، اتریش را هجدهمین کشور گران قیمت برای زندگی در جهان معرفی کرد. سوئیس همسایه آن گران‌ترین کشور در رتبه بندی قرار گرفت.

هزینه مواد غذایی بخش مهمی از هزینه‌های زندگی در اتریش را تشکیل میدهد. در ادامه نگاهی به قیمت‌های غذا، شیر و تخم مرغ و الکل می‌اندازیم.

هزینه غذا در اتریش

برای اتریشی‌ها ، ناهار مهمترین وعده غذایی روز است. به همین دلیل، اکثر رستوران‌ها در حدود ظهر منوهای ارزان قیمت ارائه می‌دهند. ارزان‌ترین آنها معمولاً رستوران‌های چینی هستند، اما اگر می‌خواهید غذاهای سنتی اتریشی را امتحان کنید، به سراغ Gasthaus یا Gasthof بروید که غذاهای سنتی را با قیمت مناسب برایتان سرو می‌کنند.

قیمت متوسط وعده‌های غذایی در برخی از میخانه‌ها یا رستوران‌های ارزان قیمت در حدود 7 تا 10 یورو است. گولاش سوپ حدود 7 یورو است و قیمت دسر حدود 4 یورو است.

با این حال، در مناطق توریستی، باید قیمت 12 تا 18 یورو برای غذای اصلی و 6 یورو دیگر برای یک نوشیدنی انتظار داشته باشید. هزینه یک وعده غذایی سه وعده‌ای در یک رستوران متوسط برای هر نفر بین 20 تا 30 یورو هزینه دارد.

قیمت سوپرمارکت‌ها بسیار مناسب است، به این معنی که شما ماهی 200 تا 250 یورو برای خرید مواد غذایی خود هزینه خواهید کرد. ارزان‌ترین سوپر مارکت‌ها هوفر(آلدی اتریش)، Zielpunkt ، Spar و Billa هستند.

  • شیر: 1.10
  • یک قرص نان: 1.80
  • مرغ 1 کیلوگرم: 10.50
  • سیب 1 کیلوگرم: 2.20
  • موز 1 کیلوگرم: 1.70
  • سیب زمینی 1 کیلوگرم: 1.30
  • بطری آب 1.5 لیتر 0.60
  • شراب 1.5 لیتر 7
  • بطری آبجو 0.5 لیتر: 1.10
  • سیگار 20تایی: 5.50

 

میانگین اجاره خانه در اتریش

اتریش جزو کشورهای نسبتا گران در اروپا طبقه بندی میشود اما نسبت به امکاناتی که برای شهروندان ارائه میکند، واقعا هزینه زندگی در آن بسیار معقول و به صرفه است. از آنجایی که تورم در اتریش بسیار اندک است و درآمد خانوارها کفاف زندگی متوسط و حتی High-Level را میدهد، میتوان به جرئت گفت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اقامت طولانی مدت است. میانگین اجاره خانه در اتریش عبارت است از :

آپارتمان یک خوابه: 720 یورو

آپارتمان سه خوابه: 1330 یورو

 

هزینه تفریح در اتریش

بسته به رستوران، غذا خوردن معمولاً 12 تا 50 یورو (13 تا 55 دلار) هزینه دارد. بلیط ماهیانه باشگاه بدنسازی در اتریش به طور متوسط 32 یورو (35 دلار) است. بلیط سینما هم تقریباً 10 یورو (11 دلار) در اتریش هزینه دارد.

 

هزینه‌های خدمات در اتریش

قبوض آب و برق در اتریش بر اساس اندازه خانه و منابع مصرفی محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، خانواده‌های اتریشی به طور متوسط 20 یورو (21 دلار) در ماه هزینه برق می‌پردازند. بسته به منبع و سرعت، قیمت اینترنت از 9 تا 83 یورو (10 تا 91 دلار) متغیر است. به طور کلی، هرچه سرعت اینترنت بیشتر باشد، گران‌تر است.

 

هزینه گاز طبیعی در اتریش به طور متوسط برای بیشتر خانوارها، 19 یورو (20 دلار) است. خانوارهای اتریشی بیشترتمایل دارند بین 20 تا 200 گیگا جی گاز طبیعی در سال استفاده کنند. آب معمولاً همراه با حذف زباله، مالیات بر زمین و هزینه فاضلاب پرداخت می‌شود. این مسئله همچنین معمولاً شامل هزینه‌های نگهداری، تعمیرات و بیمه ساختمان نیز می‌شود. به طور متوسط، ساکنان می‌توانند انتظار داشته باشند ماهیانه بین 1.80 تا 3.50 یورو (2 تا 3.90 دلار) برای این قبض هزینه پرداخت کنند.

 

هزینه تحصیل در اتریش

هزینه تحصیل یکی از هزینه‌هایی است که در اغلب کشور‌ها به هزینه‌های زندگی اضافه میشود اما برای مهاجرت تحصیلی به اتریش ، خوشبختانه این موضوع جزو هزینه‌های زندگی در اتریش نیست. اتریش دارای سیستم آموزش عمومی رایگان است. مدارس متوسطه خصوصی نیز در این کشور وجود دارد که می‌توانند تا 55.000 یورو (60.600 دلار آمریکا) هزینه داشته باشند اما تا ضرورتی پیش نیاید میتوانید از آموزش رایگان بهره بگیرید.

 

هزینه زندگی در اتریش و در استان‌ها و شهرهای مختلف

هزینه‌های زندگی در اتریش

به طور کلی، هزینه‌های زندگی در اتریش بسته به شهری که در آن زندگی میکنید متفاوت است، اما باید توجه کنید کجا با توجه به بودجه و شیوه زندگی مورد نظر شما بیشتر مناسب است. به عنوان مثال، گراتس دومین شهر بزرگ اتریش است، که یکی از مقرون به صرفه‌ترین مناطق برای زندگی در این کشور است.

 

لینز به طور کلی ارزانتر از وین و سالزبورگ است. لینز دارای رود دانوب است که در تابستان یک منطقه تفریحی محبوب برای ساکنان است. این شهر همچنین دارای سیستم جامع تراموا و اتوبوس است.

 

به عنوان پایتخت، وین دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی است. این شهر گرانتر از شهرهای کوچکتر است اما هزینه زندگی در آن هنوز ارزان‌تر از هزینه‌های زندگی در سایر شهرهای اتریش و سراسر اروپا محسوب میشود.

 

هزینه مراقبت‌های بهداشتی در اتریش

تامین اجتماعی حدود 45 درصد از کل هزینه مراقبت‌های بهداشتی در اتریش را پرداخت می‌کند. اگر در یک موقعیت تمام وقت یا نیمه وقت مشغول به کار هستید (و حداقل 438 یورو/488 دلار در ماه درآمد دارید)، 12.12٪ از حقوق شما به تأمین اجتماعی می‌رسد. با این حال، کارفرمای شما نیمی از این مبلغ را خودش پرداخت خواهد کرد.

هزینه‌های سفر و حمل و نقل در اتریش

هزینه‌های زندگی در اتریش

هزینه یک سفر شخصی با وسایل حمل و نقل عمومی در اتریش بین 1.80 تا 2.20 یورو (2 تا 2.45 دلار) هزینه دارد. سفر با اتوبوس و قطار در مناطق روستایی به طور متوسط 2 یورو (2.25 دلار) هر پنج کیلومتر (3.1 مایل) هزینه دارد. بنابراین میتوان نتیجه گرفت هزینه حمل و نقل در اتریش آنچنان بالا نیست.

 

هزینه اقامت در اتریش

نرخ اقامت در اتریش بین 200 تا 500 یورو در ماه متغیر است. برخی از شهرها مانند وین که گرانتر از سایر شهرها هستند. اگر در مرکز شهر یا بسیار نزدیک به آن زندگی می‌کنید، قیمت‌ها نیز بالاتر است.

 

به طور متوسط، دانشجویانی که به تنهایی زندگی می‌کنند حدود 400 یورو در ماه هزینه دارند، و دانشجویانی که در محل اقامت دانشجویی زندگی می‌کنند ماهانه حدود با 260 یورو میتوانند هزینه‌های خود را پوشش دهند. در حالی که کسانی که با یک شریک یا همکار زندگی می‌کنند حدود 370 یورو در ماه هزینه می‌کنند.

 

هزینه‌های زندگی دانشجویی در اتریش

هزینه‌های زندگی در اتریش

با توجه به کیفیت بالای زندگی در اتریش، میتوان گفت که هزینه‌های زندگی دانشجویی در اتریش بسیار مقرون به صرفه است. قیمت‌ها از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است.

در وین و سالزبورگ، شما باید بودجه‌ای ماهانه 900 تا 1.300 یورو داشته باشید تا تمام هزینه‌های خود (اقامت ، غذا، فعالیت های اجتماعی و حمل و نقل عمومی) را پوشش دهید.

در سایر شهرهای دانشجویی ، مانند لینز یا گراتس، هزینه‌های زندگی در اتریش بین 900 تا 1.000 یورو در ماه متغیر است.

نتیجه گیری

اگر قصد اقامت در یکی از کشورهای اروپایی را دارید، اتریش با توجه به امکاناتی که در اختیارتان قرار میدهد میتواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. اما توجه بفرمایید که نسبت به کشور‌های اروپایی دیگر ممکن است هزینه زندگی در اتریش یه مقدار بالاتر باشد. البته اگر بتوانید خرید را از مکان‌های مناسب انجام بدهید و خانه‌ای را پیدا کنید که قبض آب و برق را شامل شود هزینه‌های شما تا حد زیادی میتواند کاهش پیدا کند.

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *