خرید سیم کارت در مجارستان

خرید سیم کارت در مجارستان

مجارستان در سال‌های اخیر محبوبیت فوق العاده زیادی در بین گردشگران پیدا کرده است به طوری که هرساله افرادی زیادی برای سفر، این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب میکنند.

در اغلب شهرهای مجارستان بافت سنتی شهر حفظ شده و هیچ تغییری در برخی از تزیینات به کار رفته در ساختمان های قدیمی انجام نگرفته است و به همان صورت کلاسیک و قدیمی باقی مانده‌اند. سقف‌های پتینه شده با نقاشی‌های سبک اروپای غربی و پنجره های قدیمی طاقی شکل با سایز و فرم کلاسیک، در مکان‌های تاریخی، هر بیننده‌ای را مسحور خود میکند.

 

قرن‌هاست که انسان از تماشای جریان و تلالوی آب به وجد می‌آید و شگفت زده می‌شود. این مسئله شاید به دلیل صدای تسکین دهنده جریان آب یا شکل گرفتن طرح‌هایی زیبا در اثر حرکت وارونه آن باشد. دلیل این احساس خوشایند هر چه که باشد، فرقی نمی‌کند، حقیقت این است که در کنار زندگی شهرنشینی همراه با ترافیک و سر وصدا، استفاده از آب در معماری، نقش بسیار مهمی در آرامش ایفا میکند.

 

در کوچه خیابان‌های بوداپست از آبنما‌های زینتی و بوته‌های گل جهت شاداب ساختن فضا بهره گرفته است. نیمکت‌های سنگی و چوبی بین مسیر به منظور افزایش رفاه حال عابرین نصب شده‌اند و ساعت‌ها میتوان روی آن‌ها نشست و از بوی قهوه ی تازه و صدای کودکانی که در حال بازی کردن هستند، لذت برد. مجارستان علاوه بر این‌ها به دلیل پایین تر بودن قیمت ها از اروپایه غربی برای سفر در میان مردم محبوب تر است و امکانات بسیار خوبی برای مسافران در این کشورفراهم شده است.

 

سیم کارت مجارستان

خرید سیم کارت در مجارستان

یکی از امکانات فراهم شده برای کسانی از مجارستان بازدید میکنند، سیم کارت بین المللی است. خرید سیم کارت بین المللی در مجارستان و هرکشوری که به آن سفر میکنید، امری بسیار حیاتی است. این امر نه تنها برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان، بلکه برای آنلاین شدن در مواقعی که دسترسی به وای فای رایگان وجود ندارد، بسیار میتواند حائز اهمیت باشد. از طریق خدماتی که با خرید سیم کارت در مجارستان میتوانید دریافت کنید،  قادر خواهید بود برای خودتان هتل یا محل اقامت رزرو کرده و یا برای جابجایی وسایل خود تاکسی بگیرید.

 

شرکت‌های ارائه دهنده سیم کارت در مجارستان

چهار شبکه ارتباطی در مجارستان وجود دارد: سه شرکت مخابراتی تله کام (T-Mobile سابق) ، Telenor و Vodafone. و Digi که نسبت به بقیه شرکت‌ها تازه کار است و سابقه کمتری دارد.

Telenor از بین اینها، کمپانی قدیمی‌تر و بهتری برای خرید سیم کارت در مجارستان است. اکثر مسافران از خدماتی که Telenor به مسافران خارجی ارائه میدهد، رضایت کامل دارند.

Telekom بیشترین سهم بازار را در مجارستان دارد. بهترین پوشش را در شبکه های 2G و G / LTE4 دارد اما متاسفانه پوشش 3G خوبی ندارد. LTE تقریباً  همه نقاط کشور را تحت پوشش خود قرار می دهد ، اما در مناطق دور افتاده با سرعت کمتری کار خواهد کرد.

در پایتخت و سایر شهرهای بزرگ ، Telekom و Telenor هر دو خدمات خوبی دارند. Vodafone پوشش کمتری نسبت به شرکت‌های دیگر دارد. از بین Telekom و Telenor واقعا Telenor پوشش و سرعت خیلی بالاتری دارد. استفاده از Vodafone هم خیلی رایج است. اگر به Telenor دسترسی نداشتید میتوانید از خدمات این کمپانی نیز استفاده کنید.

 

مزایای خرید سیمکارت در مجارستان

  • با داشتن سیم کارت میتوانید با خیالی آسوده در سراسر کشور سفر کنید و با تعرفه مناسب با تمامی کشورهای جهان به مکالمه با دوستان و آشنایان خود بپردازید.
  • سیم کارت خریداری شده در مجارستان قابلیت استفاده در اکثر کشور‌ها را دارد و میتوانید به راحتی آن را شارژ نمایید.
  • تا ۹۰ درصد در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • هزینه رومینگ و دریافت مکالمات در کشور‌های اتحادیه اروپا محاسبه نمیشود.
  • گرفتن سیم کارت در مجارستان نسبت به سایر کشور‌های دیگر هم ساده و هم مقرون به صرفه است، اگرچه به هنگام ثبت نام و گرفتن سیم کارت، باید شناسنامه رسمی و پاسپورت به همراه داشته باشید و برخی مدارک را تکمیل کنید اما کاملا ارزشش دارد.

 

نحوه خرید سیم کارت اعتباری در مجارستان

خرید سیم کارت در مجارستان

تنها شرکت ارائه‌دهنده سیم کارت در مجارستان که در حال حاضر در فرودگاه بوداپست خدمات ارائه می‌دهد Vodafone است. اگر می‌خواهید مستقیما از کمپانی های دیگر یا فروشندگان آنها سیم کارت بخرید، باید تا هنگام رسیدن به شهر صبر کنید. در فرودگاه کمپانی‌های دیگر متاسفانه هیچ خدماتی ارائه نمیدهند.

برای اتصال به اینترنت هنگام ورود به سالن‌های لابی، میتوانید بدون خرید سیمکارت تا رسیدن به شهر، از شاتل miniBud استفاده کنید. در وسایل حمل و نقل عمومی هم امکان اتصال به اینترنت وجود دارد اما نیاز به transfer دارید.

از دفتر حمل و نقل در فرودگاه بوداپست می‌توانید بلیط های رفت و آمد در شهر را خریداری کنید و برای رسیدن به شهر از طریق حمل و نقل عمومی راهنمایی بگیرید.

 

حمل و نقل بین شهری برای خرید سیمکارت در مجارستان

 

ورود به مجارستان با هواپیما:

از آنجایی که مجارستان کشور کوچکی است، پروازهای داخلی در آن دیده نمی شود. زیرا دسترسی به شهرها به راحتی با قطار، اتوبوس و یا ماشین قابل انجام است. اگر از طریق هواپیما میاید و تصمیم دارید سیم کارت خود را در شهر خریداری کنید ، توصیه می‌کنم به مرکز شهر WestEnd در بوداپست بروید. این مرکز خرید بزرگ به ایستگاه قطار Nyugati pályaudvar متصل است و از طریق مترو و تراموا (واگن برقی) 6/4 به حمل و نقل عمومی متصل می‌شود.

 

ورود به مجارستان با قطار:

راه آهن ملی مجارستان به نام MÁV  و GYSEV  است که می‌توانید در سایت آنلاین که به زبان انگلیسی نیز موجود است، از قیمت‌های دقیق مطلع شوید. اگر با قطار به بوداپست میاید ، مرکز خرید Arena Plaza ، حدوداً 10 دقیقه پیاده روی تا ایستگاه قطار Keleti pályaudvar فاصله دارد. فروشگاه‌های Telenor ، Telekom و Vodafone و همچنین Media Markt داخل این مرکز خرید وجود دارند که سیم کارت را میتوانید به راحتی از آنها خریداری نمایید.

 

ورود به مجارستان با اتوبوس و ماشین :

در سفر به مجارستان می‌توانید از شبکه اتوبوسرانی آن که با ۲۸ شرکت اجرا می‌شود، برای تردد بین شهرها استفاده کنید. اتوبوس، مخصوصا زمانی که سفرتان طولانی تر است، ارزان تر می‌باشد؛ در حالی که سرعت آن تقریبا با قطار برابر است. به دلیل آنکه اتوبوس‌ها وسیله حمل و نقلی هستند، بسیار زود پر می‌شوند؛ پس پیشنهاد می‌کنیم که برای رفتن به مقصدی، چند روز زودتر اتوبوستان را رزرو کنید.بیشتر جاده‌هایی که در سفر به مجارستان می بینید دو لاین هستند و معمولا از شرایط خوبی برخوردارند.

 

اگر با اتوبوس و ماشین سفر میکنید برای خرید سیمکارت میتوانید به مرکز خرید WestEnd سر بزنید. این مرکز خرید دارای فروشگاه های Telekom ، Vodafone، Telenor و همچنین یک فروشگاه Media Markt و Digi است که برای خرید سیم کارت در مجارستان یکی از بهترین مرکز ها محسوب میشود.

در همه این مغازه‌ها ، به احتمال زیاد کارمندی وجود دارد که انگلیسی صحبت می‌کند و می تواند به شما کمک کند. شما می‌توانید با پول نقد ، کارت مجهز به پین و کارتهای اعتباری، مبلغ درخواستی را پرداخت کنید.

 

نحوه خرید سیم کارت در مجارستان

خرید سیم کارت در مجارستان با توجه به مدارک مورد نیاز در گذشته حدود 30 دقیقه طول میکشید، اما به تازگی به دلیل قانون مبارزه با تروریسم اطلاعات مورد نیاز برای دریافت سیم کارت را از سال 2017 به بعد  افزایش پیدا کرده است که سبب میشود کمی معطل شوید و کمی بیشتر از قبل روند کار طول بکشد.

برای خرید سیم کارت در مجارستان باید عکس 3*4 مشابه عکس گذرنامه یا کارت شناسایی ارائه دهید و چندتا از فرم‌ها مربوطه را امضا کنید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود آدرس یا محل اقامت خود در مجارستان را ارائه کنید، بنابراین حتماً مشخصات هتل / آپارتمان خود را از قبل یادداشت کنید و همراه خود داشته باشید.

قبل از هرچیز حتما برای خرید سیم کارت در مجارستان اقدام کنید تا اگر خدای نکرده برایتان مشکلی پیش آمد بتوانید به راحتی با دیگران ارتباط بگیرید. وقت برای گشت و گذار و تفریح زیاد است. نگران نباشید.

 

سیم کارت نارنجی در مجارستان

سیم کارت نارنجی نام یکی از سیم کارت‌های رایج و قابل استفاده در مجارستان است که  شامل 20 گیگابایت داده (اینترنت)، 1000 پیامک بین المللی و دو ساعت مکالمه بین المللی است. سیم کارت نارنجی برای مدت دو هفته در 30 کشور اروپایی اعتبار دارد. برای خرید این سیم کارت در مجارستان اگر هنگام پرداخت از کد SIMOFF20 استفاده کنید میتوانید تا 20٪ تخفیف بگیرید.

اگر مدت طولانی‌تری می مانید ، به یک نقطه اتصال قابل حمل نیاز دارید یا ترکیبی متفاوت از تماس ، پیامک و داده (اینترنت) را می‌خواهید ، گزینه‌های دیگر موجود است. در هر صورت ، قبل از اینکه فرودگاه را ترک کنید با افرادی که میخواهید صحبت کنید.

 

هزینه های سیم کارت اعتباری در مجارستان

اگر سیم‌کارت خود را در فرودگاه خریداری کردید، به Vodafone محدود خواهید شد. برنامه استاندارد “Tuti”  اعتباری شده شامل هیچ داده‌ای نیست ، در حالی که بسته “Tuti Net” برای 1 گیگابایت داده(اینترنت) HUF 1245(4دلار) یا 5گیگابایت داده(اینترنت) HUF 3559(11دلار)  هزینه دارد.

هزینه مکالمه هر دقیقه HUF 19 (6 سنت) است و 300 HUF در روز محدودیت دارد. قیمت پیامک نیز هر کدام 19 HUF است.

Vodafone در نسخه انگلیسی وب سایت خود ، گزینه‌های اعتباری را به طور خلاصه گفته است.  ولی خرید در فرودگاه راحت است ، اما پوشش و سرعتشون خیلی مناسب نیست ، اگر عجله ندارید بهتر است صبر کنید تا وارد شهر شوید.

Telenor مقدار داده(اینترنت) بیشتری در اختیارتان قرار میدهد، بسته 1 گیگابایت telenor هزینه HUF 1100(3.50دلار) دارد که 30 روز معتبر است. نسخه 3 گیگابایتی 2500 HUF(8دلار)هزینه دارد ، در حالی بسته پنج گیگابایتی  3500 HUFاست. شما برای هر دقیقه یا پیامک 25 HUF با اسن سیم کارت باید پرداخت کنید که هزینه بسیار معقولی است.

اگر مرتباً  تماس می‌گیرید یا پیام کوتاه می دهید، بسته به میزان تماس ، پیامک و اینترنت مورد نیاز میتوانید از بسته های مختلفی استفاده کنید. نسخه انگلیسی وب سایت Telenor در دسترس است و اطلاعات بسته های مختلف را در اختیارتان قرار داده است.

Telekom به طور معمول قیمت هایش مشابه Telenor است:  ولی گاهی اوقات کمی گران‌تر است. نسخه انگلیسی وب سایت تله‌کام ، اطلاعات بسته و پیشنهادات فعلی را به طور خلاصه قرار داده است.

 

افزایش اعتبار سیم کارت های مجارستان

برای اینکه اعتبار تمام شده سیم کارت حود در مجارستان را مجددا از نو به دست بیاورید یا به اصطلاح سیم کارت خود را شارژ کنید، روش‌های آسان و بسیار زیادی وجود دارد.

برای بسیاری از مسافران، ساده‌ترین گزینه برای شارژ مجدد سیم کارت خود، این است که به فروشگاه‌های مخابراتی که سیم کارت را خریداری کرده‌اند مراجعه کنند و شماره تلفن خود را در اختیار آنها بگذارند تا آنها سیم کارت را برایشان شارژ کنید.

روش بعدی شارژ آنلاین است. هر سه ارائه دهنده اصلی سیم کارت در مجارستان، گزینه های شارژ آنلاین نیز ارائه میدهند اما مشکل اینجاست که ممکن است با همه کارت‌های اعتباری بین المللی کار نکنند.

 

پوشش دهی و سرعت داده اینترنت در مجارستان

خرید سیم کارت در مجارستان

پوشش‌دهی اینترنت در بوداپست و هر شهری خارج از پایتخت بسیار عالی است. سرعت داده اینترنت به طور کلی در مجارستان بسیار سریع و بالا است.

در بوداپست ، سرعت دانلود 147 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود، 39 مگابیت بر ثانیه تخمین زده میشود که سرعت بسیار خوبی است. سرعت اینترنت در شهرهای دیگر هم تقریبا در همین حوالی است و خیلی تفاوتی نمیکند.

رومینگ اتحادیه اروپا

مجارستان بخشی از اتحادیه اروپا است ، مقررات رومینگ اعمال شده در اتحادیه اروپا، هزینه‌های اضافه رومینگ را سال 2017 در اروپا پایان داد. قوانین وضع شده در این حوزه به شما امکان می‌دهد از سیم کارت کشور های اتحادیه اروپا در سایر کشورها بدون هزینه اضافی استفاده کنید.

البته هنوز قوانین سخت گیرانه و برخی موارد استثنا و محدودیت وجود دارد ، به خصوص در رابطه با بسته هایی با داده زیاد اما قوانین موجود بسیاری از مشکلات را حل کرده و هزینه‌ها را به شدت کاهش داده است. با این حال در هنگام خرید جزئیات را به طور دقیق بررسی نمایید.

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *