انواع محل اقامت در اتریش

انواع محل اقامت در اتریش

با وجود اینکه خوابگاه دانشگاه‌های اتریش به تعداد محدود به دانشجویان بین المللی ارائه میشود، اما اقامت در خوابگاه به طور کلی در اتریش خیلی رایج نیست. یعنی محل سکونت دانشجویان اکثر اوقات خارج از محوطه دانشگاه در نظر گرفته میشود.

اگر قرار است مهاجرت تحصیلی به اتریش داشته باشید ، لازم است بدانید که دانشجویان اتریش در سالن‌های اقامتی و یا در محل اقامت خصوصی خود زندگی می‌کنند. برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، هنگام ثبت نام در کورس‌های مختلف دانشگاهی، به طور خودکار برای شما اتاقی اختصاص نمی‌یابد. شما خودتان پس از گرفتن پذیرش، باید به دنبال اقامتگاه‌های دانشجویی مناسب باشید.

 

پیدا کردن محل اقامت مناسب در اتریش

پیدا کردن محل اقامت مناسب در اتریش

راه‌های زیادی برای پیدا کردن محل اقامت در اتریش وجود دارد، فقط مطمئن شوید که در اسرع وقت به دنبال اتاق می‌گردید. همچنین از دانشگاه خود بپرسید که آیا آنها می‌توانند اتاقی در اختیار شما قرار بدهند یا خیر. در ادامه انواع اقامتگاه‌های دانشجویی در اتریش را مورد بررسی قرار میدهیم.

 

پانسیون دانشجویی OeAD در اتریش

محل اسکان دانشجویی OeAD و سایر اقامتگاه‌های دانشجویی اتریش در وین ، گراتس ، سالزبورگ ، اینسبروک ، لینز ، کلاگنفورت و لئوبن سالانه حدود 12.000 دانشجو را در خود جای میدهند. 3/2 این دانشجویان، در وین مستقر هستند و بیش از 2.500 نفر در passive house‌ ها اقامت میکنند. هدف از ارائه این پانسیون‌ها ایجاد حس راحتی و آرامش در کنار هزینه ها پایین برای دانشجویان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وب سایت www.oeadstudenthousing.at مراجعه فرمایید.

 

زندگی در آپارتمان‌های مشترک (به اصطلاح “WG”) در اتریش

آپارتمان‌های مشترک خصوصی (که در آلمانی Wohngemeinschaften نامیده می شود ، یا WG) جزو محبوب ترین اقامتگاه‌های دانشجویی اتریش هستند. در این نوع از اقامتگاه‌ها چندین دانشجو با هم یک آپارتمان مشترک اجاره مکینند و هر یک اتاق مخصوص به خود را دارند. معمولا در این خانه‌ها آشپزخانه و حمام مشترک است. ساکنان نیز اجاره را تقسیم می‌کنند. بسته به جایی که تحصیل می‌کنید ، برای اجاره خانه‌های مشترک، ماهیانه حدود 250 تا 450 یورو باید برای اجاره بپردازید.

اگر به دنبال آپارتمان مشترک در اتریش هستید، در سایت www.jobwohnen.at می توانید انواع مختلف آن را ببینید.

 

زندگی در خوابگاه در اتریش

خوابگاه‌های دانشجویی اتریش به صورت آپارتمان‌های مجرد و مشترک بین دو ، سه یا چهار دانشجو ارائه میشود. این نوع از اقامت‌های دانشجویی معمولا دارای حمام و توالت خصوصی هستند. در وب سایت اتحادیه دانشجویان اتریش می‌توانید نمای کلی اقامتگاه‌های دانشجویی در سراسر اتریش را بیابید.

 

قرارداد خوابگاه خود را بررسی کنید

دومین مسئله مهم پس از گرفتن پذیرش و پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی مناسب در اتریش، عقد قرار‌داد اجاره است. قبل از امضای قرارداد، مطمئن شوید که چه مواردی include است و چه موارد نیست. برخی از اقامتگاه‌ها شامل قبض‌های گاز ، برق ، تلویزیون و اینترنت در اجاره هستند اما برخی دیگر هیچکدام از این موارد را شامل نمیشوند.

قبل از امضا قرارداد اجاره خانه خود را نیز مطالعه کنید. بررسی کنید که مجاز به انجام چه کاری در اتاق خود هستید. به عنوان مثال ، ممکن است مجاز به نقاشی دیوارها نباشید. یا اگر مشکلی برایتان پیش آمد، فرضا خانه دچار گرفتگی فاضلاب شد یا لوله‌های آب دچار آسیب شدند، چه کسی مسئولیت این ماجرا را بر عهده دارد.

 

هر آنچه که باید درباره یافتن خانه جدید خود در اتریش بدانید

هر آنچه که باید درباره یافتن خانه جدید خود در اتریش بدانید

اقامت در اتریش عمدتاً شامل آپارتمان‌ها در شهرهای بزرگ و خانه‌ها و کلبه‌ها در مناطق کم جمعیت است. مسکن‌های این کشور همگی دارای استانداردادهای بالا هستند و معمولاً گرمایش مرکزی دارند. با این حال ، اگر بومی اتریش نیستید و قصد مهاجرت دارید باید بدانید که مسیر چندان ساده نیست و بسیاری از مکان‌ها هنگام فروش ، مبله نیستند. این یعنی اکثر وسیله‌های منزل را نیز باید خودتان خریداری کنید.

 

مسکن‌های اتریش در انواع مختلف وجود دارند که بسته به نیاز خود میتوانید هریک از آنها را انتخاب کنید. اگر برای یافتن مسکن دائمی در اتریش به مکانی برای اقامت نیاز دارید ، اجاره کوتاه مدت می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

 

پس از آماده شدن برای جستجوی خانه و آپارتمان‌های دائمی برای اجاره ، باید درباره متوسط اجاره بها در اتریش به علاوه شرایط و مدارک اجاره اطلاعات به دست بیاورید. اگر در زمینه فرایند اجاره و قوانین ، قرارداد اجاره و سپرده ها و قبوض آب و برق سوال دارید یا به دنبال خرید خانه در اتریش هستید میتوانید به صورت مستقیم با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

خرید ملک به عنوان یک خارجی

اگر به دنبال خرید ملک مجلل در اتریش هستید، وین یکی از بهترین مکان‌ها برای این امر است. خانه‌های این شهر دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های قرن 19 و 20 بوده و صفا و صمیمت دلچسبی در آنجا حاکم است. اما هزینه خرید مسکن در اتریش چندان ارزان نیست. برای خرید یکی از این املاک در وین ، باید بیش از یک میلیون یورو (1.103.350USD) هزینه کنید.

 

خدمات رفاهی در اتریش

در اتریش ، سیاست گذاران معتقدند که همه باید از مسکن مناسب و مقرون به صرفه بهره مند شوند و دولت پول زیادی را برای اطمینان از این امر هزینه کرده است. وین دارای یکی از بی نظیر‌ترین سیستم ‌های مسکن اجتماعی در جهان را دارد و بیش از 60 درصد از ساکنان شهر را در خود جای داده است. هرکسی که سالانه تا 53.225 یورو (58.980 دلار آمریکا) درآمد داشته باشد و حداقل پنج سال در اتریش زندگی کرده باشد، می‌تواند برای یکی از این آپارتمان‌های شهری یارانه عمومی دریافت کند.

 

مقررات اجاره در اتریش به این معنی است که خانوارها فقط 21 درصد از درآمد خود را صرف مسکن می‌کنند، در حالی که در ایالات متحده امریکا 37 درصد و حتی در شهرهایی مانند نیویورک 60 درصد است.

 

با وجود شرایط موجود در سایر کشورها ، مسکن یارانه‌ای فقط برای خانوارهای کم‌درآمد در اتریش نیست. مسکن یارانه‌ای برای بسیاری ازافرادی که درطبقه متوسط نیز زندگی میکنند، اختصاص پیدا میکند. این مسکن‌ها دارای امکانات فراوانی من جمله استخرهای شنا، سونا، امکانات مراقبت از کودکان، معماری چشم نواز، محوطه سبز، لابی و دیگر امکانات مدرن هستند.

آپارتمان‌های شهری اتریش را می توانید در روزنامه‌های ملی اتریش مانند Der Standard و Kurier پیدا کنید.

 

میانگین اجاره در اتریش

در سه ماهه دوم سال 2019، متوسط اجاره در اتریش، فارغ از هزینه‌های جاری ، 530 یورو (590 دلار آمریکا) در ماه برای هر ملک و 8 یورو (9 دلار آمریکا) برای هر متر مربع (10.76 فوت مربع) فضای زندگی بود.

در سال 2018 متوسط اجاره در اتریش، بدون هزینه‌های جاری، 385 یورو (425 دلار آمریکا) بود. با این حال، به خاطر داشته باشید که اجاره شما بسته به استان ومحل زندگی شما متفاوت خواهد بود.

 

اجاره ماهانه در اتریش چقدر است؟

متوسط اجاره ماهانه، بدون احتساب هزینه های جاری، برای انواع مختلف ملک در اتریش را میتوانید اینجا بیابید. میانگین اجاره ملی 390 یورو در ماه است. حداقل متوسط اجاره خانه در اتریش را می‌توان در کارینتیا یافت، جایی که اجاره ماهانه آن حدود 310 یورو (350 دلار آمریکا) است. بالاترین متوسط اجاره ماهانه 500 یورو (550 دلار آمریکا) در فورارلبرگ است.

متوسط اجاره ماهانه در مناطق مختلف

متوسط اجاره ماهانه در مناطق مختلف

برگلند: 350 یورو (390 دلار آمریکا)

کاریتنیا: 313 یورو (350 دلار آمریکا)

اتریش پایین: 350 یورو (390 دلار آمریکا)

اتریش بالا: 370 یورو (410 دلار آمریکا)

سالزبورگ: 450 یورو (500 دلار آمریکا)

ستایرا: 350 یورو (390 دلار آمریکا)

تیرول: 460 یورو (510 دلار آمریکا)

فورارلبرگ: 500 یورو (550 دلار آمریکا)

وین: 390 یورو (430 دلار آمریکا)

 

میانگین فضای زندگی در اتریش

متوسط فضای زندگی در اتریش در حال افزایش است. در سال 2018 ، 100.1 متر مربع (1.077 فوت مربع) بود که از 99.6 متر مربع (1.072 فوت مربع) در سال 2017 و 99.3 متر مربع (1.069 فوت مربع) در سال 2016 افزایش یافت.

 

تنظیم قیمت اجاره خانه در اتریش

تنظیم قیمت اجاره خانه در اتریش

هزینه اجاره دراتریش وابسطه به معیارهایی است، اما بیشتر توسط مقامات دولتی تنظیم می‌شود. به عنوان مثال،اگر ملک در منطقه‌ای بالاتر از حد متوسط باشد، صاحبان خانه می‌توانند اضافه هزینه محل که 0.33 در هر متر مربع هست را به قیمت نهایی اعلام شده اجاره اضافه کنند. دیوان عالی خواستار رعایت معیارهای خاصی برای اضافه شدن هزینه خانه در اتریش است.

برخی از معیارها برای مقایسه مناطق و تصمیم گیری در مورد اضافه کردن هزینه اضافی به مکان عبارتند از:

منطقه با تراکم بالا

منطقه با تراکم متوسط

منطقه با تراکم کم

معیارهای دیگری که در نظر گرفته می‌شود دسترسی به حمل و نقل عمومی، زیرساخت‌ها، مجاورت با موسسات فرهنگی مانند تئاترها و موزه‌ها، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی، سینماها و سالن‌های اجتماع است.

 

مراحل اجاره خانه و رهن در اتریش

مراحل اجاره خانه و رهن در اتریش

انواع قرارداد اجاره خانه در اتریش

در اتریش دو نوع قرارداد و اجاره‌نامه وجود دارد: اجاره نامه اصلی (Hauptmiete) و sublet (Untermiete). قرارداد اجاره در اتریش معمولاً حداقل سه سال است و حداکثر مدت وجود ندارد. قراردادهای محدود (Befristeted) و نامحدود (Unbefristeted) در اتریش، هر دو در دسترس هستند. بنا به نیاز خود میتوانید هر یک را انتخاب نمایید.

 

جزئیات قرارداد خانه در اتریش

اگر فکر میکنید اقامت شما در اتریش زیر سه سال خواهد بود یا به دلایلی خانه‌ای که اجاره کرده‌اید را زیر سه سال میخواهید تحویل صاحب خانه دهید، دو راه برای ترک خانه وجود دارد. راه اول این است که روی قرارداد بند دیپلماتیک یا بازگشت به کشور را اضافه و امضا کنید. این  کاربه شما امکان می‌دهد تا قبل از سه سال تمام شدن مدت قرارداد، ملک را با اطلاع قبلی به صاحبخانه، ترک کنید. در این صورت، باز هم سپرده امنیتی خود را پس می‌گیرید. راه دوم این است که حدود 16 ماه در ملک اقامت داشته باشید و سه ماه قبل به صاحبخانه اطلاع دهید که قصد ترک خانه را دارید. در این صورت نیز میتوانید زیر سه سال، ملکی را که اجاره کرده بودید، ترک کنید.

 

صاحبخانه فقط زمانی اجازه دارد قرارداد اجاره شما را فسخ کند که اجاره بها را پرداخت نکرده باشید یا از ملک به طور نادرستی استفاده کرده باشید. (به عنوان مثال اگر به آن آسیب فیزیکی وارد کرده یا مزاحمتی برای همسایگان ایجاد کنید). در غیر اینصورت به هیچ عنوان حق فسخ قرارداد را ندارد.

 

رهن در اتریش

سپرده امنیتی معمولاً معادل سه ماه اجاره است. با این حال، میتواند معادل شش ماه اجاره هم باشد.

 

امکانات خانه‌ها در اتریش

طبق قانون، یک آپارتمان باید دارای گرمایش مرکزی، آب گرم، سینک آشپزخانه، اجاق گاز، دوش و توالت باشد.

 

پرداخت قبوض آب و برق در اتریش

هر ماه شما میتوانید قبض برق و گاز را با بدهی مستقیم پرداخت کنید. صورت حساب‌ها بر اساس برآورد مصرف در سال قبل محاسبه می‌شود. شما می‌توانید پرداخت ماهانه یا اقساطی را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که قبل از شروع زندگی در ملک ، متراژ آن را بپرسید.

 

مدارک مورد نیاز برای اجاره خانه در اتریش

اجاره‌ خانه به عنوان یک خارجی در اتریش کاملاً ساده است. درواقع برای اقامت در اتریش، شما میتوانید فقط با امضای قرارداد اجاره و نشان دادن هویت خود، یک آپارتمان اجاره کنید. با این حال، ممکن است از شما مدارک کار، ویزای اتریش و موارد دیگر (در صورت لزوم به آلمانی ترجمه شود) درخواست نمایند.

 

مسکن یارانه‌ای

اگر افراد خارجی حداقل پنج سال در این کشور اقامت قانونی داشته باشند، می توانند برای دریافت مسکن یارانه ای اقدام کنند. دقت فرمایید که شایستگی شما در این امر به موارد زیر نیز بستگی دارد:

  • تعداد خانوار
  • درآمد خانواده (درآمد همه افرادی که در یک خانواده زندگی می کنند)
  • متراژ آپارتمان
  • هزینه مسکن (Wohnung Aufwand)

آیا به دنبال جایی برای اجاره در اتریش هستید؟

اجاره خانه در اتریش

به طور معمول ، اقامت در اتریش گران است و وام مسکن نیز در اکثر موارد پیشنهاد نمیشود. با این حال ، اجاره‌های مقرون به صرفه وجود دارد. به ویژه اگر پنج سال است که در اتریش زندگی میکنید و واجد شرایط مسکن یارانه‌ای هستید. اما در مورد آن، در ادامه بیشتر صحبت میکنیم. اجاره ملک در اتریش یک فرایند نسبتاً آسان برای مهاجران است. در اصل، اکثر کارها از طریق یک مشاور املاک انجام می‌شود که شرایط محله، حمل و نقل، بودجه و غیره شما را برآورده می‌کند.

 

آپارتمان مبله در اتریش

اجاره ماهانه آپارتمان مبله در اتریش به سختی امکان پذیر است. بسیاری از آپارتمان‌های اجاره ای مبله نخواهند بود، و اگر به دنبال آپارتمان مبله هستید، هزینه آن به مراتب بیشتر خواهد بود. متوسط هزینه یک آپارتمان مبله در یکی از شهرهای مهم اتریش، مانند وین، اینسبروک و سالزبورگ، حدود 1.380 یورو (1.523 دلار آمریکا) در ماه است.

 

اجاره کوتاه مدت خانه در اتریش

از آنجا که اجاره‎نامه در اتریش معمولاً سه سال طول میکشد، اگر به مکانی برای اقامت تا یک سال (اما کمتر از سه سال) نیاز دارید، اجاره کوتاه مدت احتمالاً بهترین گزینه برای شما است. InterNations GO! یک سرویس پیدا کردن خانه است که به شما برای پیدا کردن خانه خوب، برای کوتاه مدت یا بلند مدت در خارج از کشور کمک میکند.

 

اگر قصد دارید با یک قرارداد کوتاه مدت، جایی را برای زندگی پیدا کنید، باید به خاطر داشته باشید که متوسط قیمت ماهانه اجاره‌های کوتاه مدت و موقت در اتریش حدود 1600 یورو (1765 دلار آمریکا) است.

 

چه مدارکی برای اجاره خانه در اتریش نیاز دارم؟

اکثر اجاره‌های موقت فقط از شما می‌خواهند که شناسنامه خود را نشان دهید و به احتمال زیاد از شما پاسپورت می‌خواهند. صاحبخانه‌ها می‌توانند از شما گواهی اشتغال، ویزای اتریش و حتی آدرس قبلی محل زندگی را نیز درخواست کنند اما این موارد خیلی معمول نیست. اگر فقط چهار هفته یا کمتر در جایی اقامت داشته باشید، بعید است که به جز پاسپورت به مدرک دیگری نیاز داشته باشید.

هنگام بررسی اجاره ملک در اتریش، چند گزینه دارید. به طور کلی، آپارتمان‌هایی که معمولاً در اتریش اجاره داده میشوند، مبله نیستند. آپارتمان‌هایی با سرویس یا محل اقامت دانشجویی، هنگام اجاره، ممکن است بخواهند مواردی مانند بیمه وسایل خانه و نحوه استفاده از شبکه اقامتگاه را در نظر داشته باشید. اگر در رابطه با بیمه وسایل خانه اطلاعات بیشتری نیاز دارید میتونید به لینک مراجعه فرمایید.

 

شهرهای محبوب برای اجاره خانه در اتریش

اتریش یک کشور فوق العاده زیبا با امکانات فراوان برای زندگی است. اکثریت مهاجران برای اقامت در اتریش نسبت به شهرهای بزرگ‌تر که فرصت‌های کاری بهتر و زندگی اجتماعی پر‌جنب و جوش‌تری را ارائه می‌دهند، رغبت بیشتری دارند. در اینجا به برخی از محبوب‌ترین شهرهای اتریش اشاره میکنیم.

 

اجاره خانه در شهر Vienna

ساختمان‌های زیبا تنها ویژگی نیستند که پایتخت اتریش، وین را به مکانی محبوب برای اجاره آپارتمان تبدیل کرده‌اند. در سال 2019، این شهر برای دهمین بار بهترین شهر برای زندگی در جهان لقب گرفت. وین علاوه بر امکانات عالی فرهنگی و تفریحی، دارای شبکه حمل و نقل عمومی گسترده، مراقبت‌های بهداشتی در سطح جهانی و نرخ جرم و جنایت بسیار پایین است. این شهر همچنین پیشرفته‌ترین شهر در اتریش است که افراد مختلف از هر قشر در آن زندگی می‌کنند.

اجاره خانه در شهر Salzburg

این شهر میراث جهانی خیره کننده یونسکو، دارای معماری زیبا باروک و سیستم حمل و نقل سبز است. جالب است بدانید سالزبورگ یکی ازسرسبزترین شهرهای اتریش برای اقامت محسوب میشود و اصلا حال و هوای زندگی شهری، شلوغ و پر از دود و ترافیک را ندارد. این شهر همچنین زادگاه موتزارت، آهنگساز پرکار قرن 18 است و به عنوان محل فیلمبرداری The Sound of Music معروف است. افزون بر اینها، این شهر تاریخی هر سال میزبان مجموعه‌ای از رویدادهای هیجان‌انگیز از جمله هفته موتزارت، جشنواره سالزبورگ و وینترفست است. به همین دلیل، سالزبورگ یک شهر عالی برای افراد خلاق و هنرمند است.

 

اجاره خانه در شهر Graz

دومین شهر بزرگ اتریش گراتس نام دارد که محل زندگی بیش از 440 هزار نفر است. از آنجا که این شهر دانشگاه‌های بسیار زیادی دارد، بین دانشجویان محبوب است. گراتس در جنوب اتریش واقع است و آب و هوای معتدل‌ بهاری دارد. بزرگترین عیب گراتس این است که مکان های بین المللی و گردشگری کمتری نسبت به شهرهایی مانند وین دارد.

 

اجاره خانه در شهر Linz

لینز سومین منطقه شهری بزرگ اتریش است که در مجاورت رودخانه واقع شده است. این شهر محل زندگی 203.000 نفر است. اگرچه وسایل نقلیه عمومی عالی در Linz وجود دارد، اما این شهر برای پیاده روی واقعا فوق العاده است. اگر به زبان آلنسی صحبت کنید، زندگی در لینتز بسیار ساده  است. اگرچه شرکت‌های بین المللی زیادی در آنجا وجود دارند و میتوانید به زبان انگلیسی نیز شغل‌های خوبی پیدا کنید اما اگر با زبان رایج مردم آشنا باشید، موقعیت‌های بهتری برایتان فراهم خواهد بود. در کنار همه این موارد، این شهر آموزش و مراقبت‌های بهداشتی خوبی را ارائه می‌دهد و دسترسی به مناطق طبیعی خیره‌کننده بالای اتریش، از اینجا به آسانی امکان پذیر است.

 

انواع ملک برای اجاره در اتریش

به طور معمول، آپارتمان‌ها در اتریش تقریباً همیشه خالی اجاره  داده میشوند. درواقع با قرارداد اجاره خانه، فقط آب گرم و گرمایش دریافت خواهید کرد. اگر ترجیح می‌دهید خانه‌ای کاملاً مبله داشته باشید، بهتر است به دنبال یافتن آپارتمان‌های سرویس دار باشید. با این حال، به خاطر داشته باشید که هزینه این آپارتمان ها، به ویژه در شهرهای بزرگ، بطور قابل توجهی زیاد است،

 

از آنجا که بسیاری از شهرهای اتریش یکی از بهترین معماری‌ها را دارند، تعجبی ندارد که شما آپارتمان‌هایی با ویژگی‌های بسیارعالی و سنتی بتوانید اجاره کنید. با این حال، تعدادی آپارتمان مدرن و جدید نیز وجود دارد. با توجه به تعداد زیاد دانشگاه‌های مورد تقاضا در سراسر کشور، خوابگاه دانشجویی نیز فراوان است. به طور معمول، این خوابگاه‌ها همان آپارتمان‌های مشترک هستند.

 

مدت زمان اجاره خانه در اتریش معمولاً سه سال است. بنابراین، اگر به دنبال زندگی در جایی کمتر از آن هستید، باید خانه‌ای با اجاره کوتاه مدت پیدا کنید.

 

چگونه مکانی برای اجاره در اتریش پیدا کنیم؟

اجاره خانه در اتریش

اگر قصد دارید به صورت موقت یا دائم در جایی ساکن شوید، این بخش را تا انتها مطالعه کنید. راه‌های بسیار آسانی برای یافتن خانه در اتریش وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نمایندگان املاک در اتریش

اجاره خانه در اتریش

پورتال آنلاین و بسیار مفید Housing Agent، یکی از بهترین وب سایت‌ها جهت یافتن اطلاعات تماس نمایندگان املاک و مستغلات محلی در اتریش است. داخل این پورتال، میتوانید خانه را بر اساس شهر مورد نظرتون جستجو کرده و ویژگی‌ها را با بودن یا نبودن امکانات مبله فیلتر کنید. از دیگر ویژگی‌های این وب سایت، پشتیبانی آن به زبان انگلیسی است. در صورت تمایل و نیاز می‌توانید سوالات خود را از یک نماینده ملک محلی که توانایی انگلیسی صحبت کردن دارد، بپرسید.

در اتریش، بازدید از املاک رایگان است و هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. بعد از اینکه ملک مناسب را برای خود پیدا کردید و مبلغ اجاره را با نماینده املاک یا صاحبخانه صحبت کردید، می‌توانید اجاره‌نامه را امضا کنید. از شما مدرک هویت، ویزای اتریش و یا مدرک اشتغال یا کارت دانشجویی درخواست می‌شود. پس از امضای قرارداد اجاره، باید مبلغ رهن را پرداخت نمایید. به طور معمول، رهن معادل اجاره سه ماه است، با این حال، گاهی اوقات می تواند تا شش ماه هم افزایش یابد.

 

سایت‌های خاصی وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند که آپارتمان‌ها را مستقیماً از طریق مالکان پیدا کنید و هیچ هزینه سنگینی به آژانس‌ها ندهید. به دنبال Provisionsfrei (بدون نماینده) باشید و ببینید چه چیزی پیدا میکنید. با این وجود یافتن آنها دشوار است، اما Privatimmobilien ، Jobwohnen و Willhaben ارزش دیدن را دارند.

 

آژانس های تخصصی اجاره خانه در اتریش

  • Immototal – یک آژانس املاک اروپایی واقع در وین، که در زمینه‌های اجاره املاک لوکس (آپارتمان ، خانه ، قطعه زمین) در سراسر کشور تخصص دارد.
  • knight Frank – نماینده اجاره بین المللی با حضور در اتریش
  • Crown Consulting – برای جستجوی ملک اجاره‌ای و ثبت مجوز اقامت و جابجایی به شما کمک می‌کند.

 

سایت‌های اجاره خانه در اتریش

بسیاری از افرادی که به دنبال خانه در اتریش هستند، جستجوی ملک به صورت آنلاین را بیشتر ترجیح میدهند. این پورتال‌ها طیف وسیعی از خانه‌های مختلف را به شما نشان می‌دهند، حالا به شما بستگی دارد که اجاره بلند مدت دوست دارید یا کوتاه مدت. آنها همچنین ایده خوبی از وضعیت بازار در هر زمان به شما ارائه میکنند. پورتال‌های آنلاین املاک در اتریش عبارتند از:

  • Spotahome
  • Homelike
  • ImmoScout24.
اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *