ویزای همراه تحصیلی کانادا چیست؟

ویزای همراه تحصیلی کانادا چیست؟

ویزای همراه تحصیلی کانادا چیست؟

اگر برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام کرده‌اید، اقامت دائم کشور کانادا را گرفته‌اید، یا مجوز کار در این کشور را دارید، می‌توانید افراد تحت تکفل خود را به کانادا بیاورید. به منظور تسهیل زندگی مشترک خانواده‌ها، دولت کانادا به مهاجران واجد شرایطی که بالای 18 سال سن دارند، اجازه می‌دهد همسر تحت تکفل، فرزند، والدین، شرکا، پدربزرگ، و مادربزرگ خود را همراه خود به کانادا بیاورند.

پس اگر می‌خواهید در کشور کانادا و بعد از مهاجرت تحصیلی خود، در کنار افراد خانواده‌تان زندگی کنید، کافی است برای دریافت ویزای همراه کانادا دست به کار شوید. ویزای همراه کشور کانادا به شما این امکان را می‌دهد تا افراد تحت تکفل خود را به کانادا بیاورید. همچنین این افراد می‌توانند پس از دریافت مجوزهای مربوطه برای کار یا تحصیل تمام‌وقت دست به کار شوند.

ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا

افرادی که برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده‌اند می‌توانند همسر یا شریک زندگی مشترک خود و حتی فرزندان تحت تکفل خود را به کانادا بیاورند. در ادامه باید گفت شاید این افراد همراه برای گرفتن مجوز تحصیلی یا کاری واجد شرایط باشند.

زمانی که جهت تحصیل در کانادا اقدام می‌کنید، باید درخواست‌ ویزای همراه را به صورت آنلاین بفرستید. خبر خوب اینکه شما می‌توانید همسر یا شریک واقعی خود را به عنوان متقاضی دوم به ویزای دانشجویی فعلیتان اضافه کنید.

البته شرایط و الزامات ویژه‌ای وجود دارد که شما و شریک زندگیتان باید رعایت کنید. برای مثال اگر رابطه شما مربوط به تاریخی قبل از ارسال درخواست ویزای دانشجویی است، باید حضور شریک زندگیتان را در درخواست ویزای دانشجویی خود اعلام کنید.

در صورتی که هنگام ورود اطلاعات ویزای همراه یکی از اعضای خانواده را وارد نکنید، امکان اینکه بتوانید این فرد را به درخواست ویزای دانشجویی فعلی خود اضافه کنید، بسیار کم خواهد بود. در نظر داشته باشید ویزای همراه نیز تنها در صورتی صادر می‌شود که همراه شما معیارهای لازم را داشته باشد و واجد شرایط به حساب آید.

ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا

ویزای همراه تحصیلی کانادا

برای دریافت ویزای همراه تحصیلی کانادا، باید متاهل و حداقل 12 ماه در یک رابطه واقعی حضور داشته باشید. شریک زندگی شما باید واقعی باشد. رابطه 12 ماهه شما نشان می‌دهد شما به شریک زندگی خود علاقه دارید و می‌خواهید با او زندگی کنید و مایل هستید رابطه خود را در دفتر ثبت روابط دولتی کانادا نیز ثبت کنید.

در صورتی که شما هنگام درخواست ویزای دانشجویی همسرتان را به عنوان متقاضی دوم این ویزا معرفی کنید، پس از اعطای ویزای تحصیلی، او می‌تواند از همین طریق به تحصیل خود ادامه دهد. به خاطر داشته باشید همراه شما باید تا زمان صدور ویزای تحصیلی خودش به تحصیل خود ادامه دهد.

اگر همراه شما دست از تحصیل و پیروی از برنامه‌های آموزشی کشور کانادا بردارد، در واقع ویزای دانشجویی فعلی نیز لغو می‌شود و حضور شریک زندگی شما در کشور کانادا غیرقانونی خواهد بود. به طور کلی شما در صورت دریافت ویزای تحصیل در کانادا می‌توانید همراهان خود را به کانادا بیاورید.

ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا

برخی از افرادی که به عنوان دانش‌آموز به کشور کانادا مهاجرت می‌کنند، قصد دارند از شرایط ویزای همراه نیز بهره‌مند شود. برای اطلاع از قوانین ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا با راهنمای ما همراه باشید. زمانی که برای پیوستن همراه با ویزای دانش‌آموزی خود دست به کار می‌شوید باید به مسائل مختلفی توجه کنید.

برای مثال هزینه‌های تحصیل در کانادا را باید برآورد کنید و بدانید همراه شما واجد شرایط تحصیل یا کار در این کشور است. می‌توان گفت موفقیت در دریافت ویزای همراه تنها با برنامه‌ریزی دقیق امکان‌پذیر خواهد بود. در ابتدا حتی می‌توانید درخواست ویزای توریستی برای خانواده خود ثبت کنید.

در ادامه می‌توان ویزای توریستی را به ویزای تحصیلی کانادا تبدیل کرد. برای مثال درخواست کنید که مادر شما برای یک بازدید کوتاه به شما ملحق می‌شود و در ادامه اعلام کنید مادرتان تا اتمام دوران تحصیل در کنار شما حضور خواهد داشت. در صورت تایید دولت کانادا، مادر شما می‌تواند همزمان با شما یا حتی پس از شما نیز به کانادا وارد شود.

ویزای همراه تحصیلی کانادا

شرایط ویزای همراه کانادا

در صورتی که خودتان به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل برای مهاجرت تحصیلی به کانادا واجد شرایط باشید، می‌توانید از همسر، شریک زندگی، یا فرزند تحت تکفل خود نیز حمایت مالی کنید تا آنها نیز به عنوان ساکنین کشور کانادا در این کشور حضور داشته باشند. از شرایط مهم ویزای همراه کانادا می‌توان به 2 مورد زیر اشاره کرد:

  •       حمایت مالی شما از همراه
  •       ثابت کنید و مطمئن شوید که فرد همراه شما به دریافت کمک‌های اجتماعی و دولتی نیازی ندارد

به منظور ثبت درخواست خود برای ویزای همراه کشور کانادا 2 راه پیش‌رو دارید.

  •       درخواست دهید که شما حامی و اسپانسر آنها هستید
  •       همسر، شریک زندگی، یا فرزند شما خودش برای اقامت دائم درخواست بدهد

توصیه می‌کنیم هر 2 درخواست را به طور همزمان ارسال کنید. در ضمن شما حتی می‌توانید فرزندخوانده خود را با ویزای همراه به کشور کانادا ببرید. البته برای دریافت این نوع ویزای همراه باید شرایط ویژه‌ای را پشت سر بگذارید. ناگفته نماند اگر مقصد اصلی شما و ویزای همراهتان استان کبک است، شرایط حمایت مالی از همسر یا فرزند کمی متفاوت خواهد بود.

مراحل دریافت ویزای همراه کانادا

به منظور دریافت ویزای همراه کانادا شما 4 مرحله پیش‌رو دارید، در ادامه این مراحل را به طور خلاصه برای شما بازگو می‌کنیم:

برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید

به منظور حمایت مالی از همراه خود یک چک لیست تهیه کنید و قدرت مالی خود را تخمین بزنید. در ادامه فرم‌های مربوط به خود و فرد همراه را پر کنید. در ضمن باید دستورالعملی که برای کمک به شما و فرد همراهتان تعبیه شده است را مطالعه کنید.

قبل از اینکه فرم درخواست را به طور کامل پر کنید آن را با دقت بخوانید زیرا هزینه درخواست ویزای همراه بعد از پردازش درخواست شما قابل بازگشت نیست. بنابراین موارد زیر را به خوبی بررسی کنید:

  •       از واجد شرایط بودن خود و حمایت مالیتان مطمئن شوید
  •       تمام اعضای خانواده خود را در فهرست ذکر کنید
  •       صحت اطلاعات حاضر در برنامه را تایید کنید
  •       در آخر درخواست خود را کامل کنید

پرداخت هزینه ویزای همراه

همان‌طور که می‌دانید دریافت ویزای همراه نیز همانند سایر ویزاها، هزینه‌هایی در بر دارد. آیا می‌دانید هزینه‌های این ویزا بر چه اساسی تعیین شده است؟

  •       هزینه پردازش پرونده شما و فرد همراهی که حمایت مالی او را عهده‌دار شده‌اید
  •       هزینه حق اقامت در کانادا
  •       هزینه بیومتریک

در نظر داشته باشید این هزینه‌ها به صورت آنلاین پرداخت می‌شوند. در بیشتر موارد هنگام ارسال درخواست باید هزینه بیومتریک ( اثر انگشت و عکس) را پرداخت کنید. در غیر این صورت ممکن است درخواست شما با تاخیر مواجه شود. هزینه‌های فرد همراه نیز به موقعیت او بستگی دارد. معاینات پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه از سایر مواردی است که شامل حال فرد همراه می‌شود.

ارسال درخواست

بعد از اینکه طبق دستورالعمل‌های ثبت‌شده از واجد شرایط بودن خود و فرد همراهتان مطمئن شدید و هزینه‌ها را پرداخت کردید، باید طبق برنامه دست به کار شوید و مدارک و درخواست خود را ارسال کنید. در صورت تمایل می‌توانید از خدمات مختلفی برای ارسال درخواست خود کمک بگیرید.

در صورتی که درخواست خود را توسط موسسه‌های معتبر ارسال کنید، می‌توانید به طور دائم درخواستتان را پیگیری کنید. همچنین می‌توانید خودتان برای ارسال درخواست دست به کار شوید. البته اگر خودتان این روند را پیش بگیرید شاید مدت زمان پذیرش شما خیلی طول بکشد. در صورتی که درخواست شما ناقص یا هزینه آن به طور کامل پرداخت نشده باشد، به طور حتم رد می‌شود.

ارسال مدارک و اسناد اضافی

در مرحله آخر و در حین پردازش پرونده، شما می‌توانید اطلاعات اضافی تهیه و ارسال کنید. بهتر است از همراه خود مدارکی تهیه کنید و در اختیار کارشناسان بگذارید. برای مثال نتیجه معاینات پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه از مواردی هستند که توسط پلیس کانادا مورد توجه قرار می‌گیرند.

این گواهی‌ها به طور معمول تا 1 سال اعتبار دارند و در صورتی که زمان پردازش پرونده ویزای همراه شما بیش از این زمان طول بکشد، شما باید دوباره برای دریافت این گواهی‌ها اقدام کنید. بعد از پرداخت هزینه بیومتریک، از همراه شما درخواست می‌شود اطلاعات مربوط به بیومتریک خود را ارسال کنند. بعد از ارسال این اطلاعات فرد همراه 30 روز مهلت دارد تا برای جمع‌آوری اطلاعات نهایی به نزدیک‌ترین مرکز، مراجعه کند.

مدارک لازم برای ویزای همراه کانادا

بعد از اینکه توانستید در یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا پذیرش شوید، امکان دریافت ویزای همراه نیز خواهید داشت. برای ارسال درخواست ویزای همراه کانادا کافی است لیستی از مدارک زیر را تهیه کنید:

  •       تقاضانامه به منظور حمایت از همسر، شریک زندگی، یا فرزند تحت تکفل
  •       درخواست رسمی همسر و شریک زندگی برای اقامت دائم
  •       گذرنامه
  •       گزارش یا تاریخچه سفرهای فرد همراه
  •       اسناد که به پیش‌زمینه شغلی و تحصیلی فرد همراه اشاره دارد
  •       مدارکی که زندگی واقعی بین فرد متقاضی و فرد همراه را اثبات می‌کند مانند گواهی یا سند ازدواج
  •       سایر مدارکی که برای اثبات رابطه کارایی دارند
  •       ارائه تمکن مالی مناسب به منظور اثبات اینکه می‌توان حامی مالی فرد همراه بود
  •       فرم درخواست تکمیل‌شده
  •       برگه رسید پرداخت هزینه‌های کنسولگری

ویزای همسر دانشجوی کانادا  

در کشور کانادا، از دانشجویانی که همسر خود را به این کشور می‌برند، استقبال می‌شود. دانشجویان بین‌المللی زمانی که برای دریافت ویزای تحصیلی دست به کار می‌شوند، می‌توانند درخواست ویزای همسر خود را ثبت کنند. در صورتی که با درخواست ویزای همسر دانشجوی کانادا موافقت شود، همسرش حتی برای کار آزاد در آن کشور واجد شرایط است.

با دریافت چنین ویزایی، همسر دانشجوی کانادا می‌تواند طی دوران تحصیل همسر خود برای هر کارفرمایی در کشور کانادا کار کند. حتی می‌تواند به صورت تمام وقت طی مدتی مشابه با مجوز تحصیلی همسر خود مشغول شود.

در صورتی که همسر فرد متقاضی نیز علاقه‌مند به تحصیل در کانادا است، بد نیست نگاهی به ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا بیندازند و هر کدام برای دریافت مجوز تحصیلی خود به صورت جداگانه درخواست دهند.

ویزای همراه فرزندان در کانادا

ویزای همراه فرزندان در کانادا

کشور کانادا حتی از افرادی که قصد دارند فرزند تحت تکفل خود را به کانادا بیاورند نیز استقبال می‌کند. پس فرد متقاضی زمانی که برای درخواست مجوز تحصیلی خود اقدام می‌کند باید به فرزندان تحت تکفلش نیز اشاره داشته باشد. در نظر داشته باشید ویزای همراه فرزندان در کانادا بر روی تایید درخواست مجوز تحصیلی خود نیز تاثیرگذار خواهد بود.

در صورتی که با ویزای تحصیلی فرد دانشجویی که فرزندان تحت تکفل خود را به همراه دارد، موافقت شود، برای فرزند او نیز ویزا صادر می‌شود. براساس این ویزا کودک اجازه اقامت در کانادا دارد. البته مدت زمان این اقامت برابر با مدت اعتبار مجوز تحصیلی فرد متقاضی خواهد بود.

در ضمن فرزندان خردسال می‌توانند در مقطع پیش دبستانی، ابتدایی، و متوسطه تحصیل کنند. این موضوع در صورتی امکان‌پذیر است که والدین آنها اجازه کار یا تحصیل در کانادا داشته باشد. فراموش نکنید فرزند تحت تکفل فردی است که زیر 22 سال سن دارد و هیچ همسر یا شریک زندگی برای خود انتخاب نکرده است.

اقدام برای ویزای همراه کانادا

دانشجویان بین‌المللی که علاقه‌مند به تحصیل در کشور کانادا هستند، دوست دارند همسر یا فرزند تحت تکفل خود را در طول برنامه تحصیلیشان همراه خود داشته باشند. افسران ویزای کانادا درخواست‌های مجوز تحصیلی را که شامل ویزای همراه هستند، بررسی می‌کند.

پیش از این نیز گفتیم، اشاره کردن به ویزای همراه در درخواست تحصیلی شما تاثیرگذار خواهد بود. مجوزهای تحصیلی کانادا نوعی مجوز برای اقامت موقت به حساب می‌آید. از این‌رو متقاضی مجوز تحصیلی باید افسر ویزا را متقاعد کند که پس از پایان مدت مجوز کانادا را ترک خواهد کرد.

در راستای اقدام برای دریافت ویزای همراه کانادا نباید تمام اعضای خانواده خود را به طور همزمان به کانادا ببرید. در صورتی که چنین درخواستی ثبت کنید، افسر ویزا به شما مشکوک می‌شود. به زبان ساده با این کار افسر ویزا به این باور می‌رسد که شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل بعد از اتمام دوره تحصیل خود قصد بازگشت به کشورتان را ندارید.

برای ویزای تحصیلی بهتر است همراه با همسرم همزمان اقدام کنیم یا جدا؟

همان‌طور که گفتیم دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در درخواست مجوز تحصیلی خود به حضور همسرشان نیز اشاره کنند ولی این کار در تصمیم‌گیری افسر در مورد موافقت با مجوز تحصیلی فرد تاثیرگذار خواهد بود. برای پاسخ به این پرسش باید گفت شما می‌توانید به طور همزمان و یا جدا برای ویزای تحصیلی خود اقدام کنید.

توصیه می‌کنیم به صورت جداگانه دست به کار شوید زیرا حضور همسر در درخواست مجوز تحصیلی فرد مورد نظر ممکن است باعث سخت گیری بیشتر افسر ویزا شود. در صورتی که اگر به صورت جداگانه اقدام کنید، خیلی راحت طی یک دوره زمانی ویزا و حق اقامت موقت در کانادا را به دست می‌آورید.

تمدید ویزای همراه کانادا

تمدید ویزای همراه کانادا

اگر در کشور کانادا با همسر خود زندگی می‌کنید و مهلت ویزای همراه روبه پایان است، نگران نباشید شما می‌توانید برای تمدید این ویزا درخواست بدهید. البته موافقت با درخواست تمدید شما مشروط به واجد شرایط بودن همسر شما و پیروی از قوانین مهاجرت کانادا است.

تمدید ویزای همراه نیز شرایطی مشابه دریافت همین ویزا برای اولین بار دارد. به زبان ساده دولت کانادا مطمئن می‌شود که شرایط رابطه، قدرت مالی، محل اقامت، و وضعیت فرد همراه همچنان همانند ثبت اولیه درخواست پابرجا است. باید خواسته‌های مطابق با تمدید ویزای همراه برآورده شود. همچنین زبان انگلیسی فرد همراه نیز باید به سطح بالایی رسیده باشد.

ویزا موندیال در راستای اخذ ویزای همراه چه خدماتی دارد؟

ویزا موندیال شرکتی مستقر در کانادا است که بهترین خدمات مربوط به ویزا را در اختیار متقاضیان می‌گذارد. این شرکت مهاجرتی در راستای اخذ ویزای همراه نیز از مراحل ابتدایی تا انتها فرد متقاضی را تنها نمی‌گذارد و همراه او خواهد بود. با ویزا موندیال می‌توانید درخواست دریافت ویزای همراه خود را ثبت کنید و تا لحظه دریافت این ویزا از خدمات مثال‌زدنی آن بهره‌مند شوید.

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *