خوابگاه‌های دانشجویی در کانادا

خوابگاه‌های دانشجویی در کانادا

خوابگاه‌های دانشجویی در کانادا

بهترین انتخاب برای دانشجویان بین‌المللی حاضر در کانادا زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی است زیرا در هزینه‌های زندگی در کانادا صرفه‌جویی می‌کنند. همچنین در مکانی معتبر و امن حضور خواهند داشت. خوابگاه‌های دانشجویی این کشور به طور معمول ساختمان‌هایی با کیفیت متوسطی هستند که خوب طراحی شده‌اند.

از آنجایی که شاید هر دانشجویی از پس اجاره خانه در کانادا برنیاید، بعضی از برترین دانشگاه‌های کانادا سوئیت‌هایی را به عنوان خوابگاه در اختیار دانشجویان بین‌المللی خود قرار داده‌اند. مهاجرت تحصیلی ساده‌ترین نوع مهاجرت به کانادا است، اما شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی نیاز به پول و سرمایه‌ دارید.

شرایط خوابگاه‌های دانشجویان در کانادا

دانشجویان بین‌المللی که برای مهاجرت تحصیلی به کانادا سفر کرده‌اند، به طور معمول طی سال اول تحصیلات خود در خوابگاه‌های دانشجویی زندگی می‌کنند. به عنوان یک فرد غریبه این روش زندگی برای شما جذاب است زیرا با افرادی همانند خود آشنا می‌شوید و همچنین احساس غریبی نخواهید داشت.

در چنین شرایطی راهی عالی برای ملاقات با دوستان و برقراری ارتباط با سایر دانش‌آموزان برای شما فراهم می‌شود. این خوابگاه‌ها شرایط ویژه‌ای دارند. والدین دانشجویان و دانش‌آموزان همیشه نگران محل اسکان فرزند خود در کشور کانادا هستند، خوشبختانه با وجود این خوابگاه‌های دانشجویی نگرانی این والدین نیز رفع شد.

بعضی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا شرایطی ایجاد می‌کنند تا دانشجویان بتوانند در محیط دانشگاه خود غذا بخورند و بخوابند. البته زندگی در خوابگاه نیز نیازمند نظم دقیق و برنامه‌ریزی مشخصی است. برای 1 الی 2 ترم تحصیلی خود، بهتر است از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنید.

از شرایط این خوابگاه‌ها می‌توان به راحتی و مجهز بودن آنها اشاره کرد. این خوابگاه‌ها دارای تخت، قفسه، میز، و مبل هستند. همچنین بیشتر خوابگاه‌ها وعده‌های غذایی نیز در اختیار دانشجویان می‌گذارند. پس دانشجویان می‌توانند صبحانه، ناهار، و شام خود را در خوابگاه داشته باشند.

خوابگاه‌های دانشجویی در کانادا

مزایای اقامت در خوابگاه‌های کانادا چه می‌باشد؟

شاید زندگی در خوابگاه دانشجویی کمی برای شما سخت باشد زیرا اختیار کامل تمام امور دست شما نیست. ولی این نوع از اقامت مزایای زیادی دارد. برای مثال اگر کار دانشجویی شما برای تامین هزینه‌های زندگی در کانادا کافی نباشد، اقامت در خوابگاه بسیار بهتر از اقامت در خانه اجاره‌ای است.

در این بخش به 4 مورد از بهترین مزیت‌های زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی کشور کانادا اشاره می‌کنیم:

  •       دسترسی آسان به محوطه دانشگاه و حتی کتابخانه
  •       نیاز کمتر به وسایل حمل و نقل
  •       فرصتی مناسب برای یافتن دوستی هم‌سو و همراه
  •       داشتن آرامش در محیطی امن

گذشته از همه این مسائل، بهترین مزیت زندگی در خوابگاه دانشجویی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. اگر قبل از مهاجرت به کانادا هزینه‌های تحصیل خود را برآورد کرده‌اید و از پس تمام هزینه‌های زندگی در کانادا و هزینه اجاره خانه در کانادا برمی‌آیید، می‌توانید یک خانه اجاره کنید.

هزینه خوابگاه‌های دانشجویی در کانادا به چه شکل است؟

مطلع شدن از هزینه‌ها و شهریه‌های دانشگاه‌های کانادا، برای افرادی که قصد مهاجرت و تحصیل در کانادا را دارند، ترسناک است. علاوه بر این هزینه‌ها، پرداخت‌های دیگری نیز باید صورت بگیرد. این هزینه‌های جانبی حتی از هزینه‌ها و شهریه دانشگاه نیز ترسناک‌تر خواهند بود. برای مثال هزینه‌های زندگی در این کشور از همه هزینه‌ها بیشتر است.

حتی در صورتی که در خوابگاه‌های دانشجویی اقامت داشته باشید، باز هم ممکن است کار دانشجویی شما نتواند هزینه‌های زندگی شما را در این کشور را ساپورت کند. به طور میانگین هزینه یک اتاق در خوابگاه دانشجویی سالانه بیش از 10000 دلار خواهد بود. البته این هزینه مربوط به خوابگاه‌های برترین دانشگاه‌های کانادا است.

در برخی مواقع خوابگاه‌های دانشجویی کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی ارزان‌تر هستند. به طور کلی هزینه تحصیل در کانادا به طرز سرسام‌آوری زیاد است. ناگفته نماند در صورتی که به تحصیلات عالی دست پیدا کنید و کار دانشجویی خوبی داشته باشید، تا حد زیادی از پس این هزینه‌ها برمی‌آیید.

هزینه اجاره مسکن یا خوابگاه در کانادا چقدر است؟

هزینه اجاره مسکن یا خوابگاه تحت تاثیر عوامل مختلفی است. قیمت‌های اجاره از شهری به شهر دیگر و از سالی به سال دیگر متفاوت خواهد بود. به طور کلی شهرهای کوچک‌تر نسبت به شهرهای بزرگ‌تر هزینه اجاره کمتری دارند. در این بخش به چند مورد از عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه اجاره‌ها اشاره می‌کنیم:

  •       متراژ خانه یا تعداد خواب آن و متراژ اتاق در خوابگاه
  •       محله‌ای که در آن خانه اجاره می‌کنید و دانشگاهی که از خوابگاه آن بهره می‌برید
  •       سال ساخت و طول عمر خانه یا خوابگاه ( نوساز یا قدیمی‌ساز بودن)
  •       وضعیت معماری یا تمیزی خانه و خوابگاه

بیش از هر چیزی هزینه اجاره خانه یا خوابگاه شما بستگی به شهری دارد که برای زندگی انتخاب کرده‌اید. در برخی شهرهای کانادا افراد ماهانه حدود 1300 دلار پرداخت می‌کنند. در نظر داشته باشید که ونکوور در حال حاضر در صدر فهرست شهرهایی است که اجاره خانه بالایی دارند.

براساس گزارشات به دست آمده در ماه اکتبر سال 2021 متوسط اجاره یک آپارتمان یک خوابه در این شهر حدود 2130 دلار تخمین زده شده است. وضعیت در شهر تورنتو از این بهتر نیست. اجاره یک سوئیت یک خوابه در این شهر حدود 1800 دلار هزینه می‌خواهد.

خوابگاه‌های دانشجویی در کانادا به چه شکل هستند؟

خوابگاه‌های دانشجویی در کانادا به چه شکل هستند؟

اگر در محل دانشگاه خود یا به عبارتی در محوطه دانشگاهی زندگی کنید، به آن زندگی در خوابگاه گفته می‌شود. پیش از این نیز گفتیم زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی شرایط ویژه و متفاوتی دارد، از این‌رو اگر دوران تحصیل شما کوتاه‌مدت است می‌توانید در این خوابگاه‌های دانشجویی زندگی کنید.

در واقع برای 1 الی 2 ترم می‌توان در این خوابگاه‌ها اقامت داشت. در ضمن زندگی در خوابگاه برای شما شاید راحت‌تر باشد زیرا به دانشگاه نزدیک‌تر هستید و در هزینه‌های زندگیتان صرفه‌جویی می‌شود. استفاده از اتاق مشترک در خوابگاه‌های دانشجویی کانادا، هزینه‌های کمی در بردارد.

برخی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا تنها اتاق‌های مشترک را در اختیار دانشجویان سال اولی می‌گذارند. شاید برایتان سوال شود این خوابگاه‌ها چه امکاناتی دارند؟

  •       تخت خصوصی ( در برخی موارد اتاق خصوصی)
  •       حمام مشترک ( توالت، سینک، وان یا دوش مشترک)
  •       آشپزخانه
  •       امکانات خشکشویی
  •       وای فای رایگان

برخی از برترین دانشگاه‌های کانادا ساختمان‌های مسکونی به شکل آپارتمان در اختیار دانشجویان بین‌المللی خود می‌گذارند که شما می‌توانید به همراه دانشجویان دیگر در این آپارتمان اقامت داشته باشید. آپارتمانی که آشپزخانه و حمام اختصاصی دارد.

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *