اجاره خانه در آلمان

ما بهترین مسیر برای سکونت راحت شما در آلمان رو بهتون ارایه میدیم. این خدمات توسط مشاورین این حوزه در ایران و آلمان ارائه میشه و می‌تونید با مشاورین ما در واتساپ ارتباط برقرار کنید و یا برای مشاوره تخصصی وقت مشاوره خودتون رو رزرو کنید.

اجاره خانه در آلمان

مراحل اجاره خانه در آلمان توسط اپلای مورنینگ

اجاره خانه در آلمان شیوه‌های گوناگونی داره که با قوانین ایران بسیار متفاوته و به خاطر بروکراسی این کشور تا ‌ماه‌ها طول می‌کشه. اپلای مورنینگ در مورد اصول اجاره خانه در آلمان و قوانین کشور و ایالات مختلف به شما مشاوره تخصصی میده تا مثل یه شهروند آلمانی خانه اجاره کنید.

دریافت٬بررسی و ترجمه مدارک برای شما

فرایند بررسی و طبقه‌بندی مدارک شما با توجه به پیشنیازهای صاحب‌خانه‌ها و شرکت‌های خدمات ملکی آلمان انجام میشه.

دریافت٬طبقه‌بندی و ترجمه مدارک شما برای آوسبیلدونگ آلمان
پیدا کردن کارفرما برای آوسبیلدونگ آلمان

بررسی پیش‌نیازها و پیدا کردن بهترین محل اقامت برای شما

پیش‌نیازها و بودجه شما برای اجاره خانه بررسی میشه و بهترین گزینه‌ها جستجو و بهتون پیشنهاد داده میشه.

بازدید از محل اقامت و ارسال گزارش برای شما

پیش از ورود شما به آلمان ما خانه‌های مورد نظر شما رو بازدید کرده و گزارش‌ تصویری کاملی از موقعیت و ویژگی‌های خانه‌ به شما ارائه خواهیم کرد.

اخذ و بررسی قرارداد کارفرما برای آوسبیلدونگ آلمان
آوسبیلدونگ آلمان

مصاحبه و عقد قرارداد با صاحب‌خانه 

برای تکمیل فرایند اجاره‌خانه ما مراحل اداری عقد قرار داد و مصاحبه با صاحب‌خانه را انجام میدیم تا شما بعد از ورود به آلمان به راحتی در خانه خودتون مستقر بشین.

دریافت٬طبقه‌بندی و ترجمه مدارک شما برای آوسبیلدونگ آلمان

دریافت٬بررسی و ترجمه مدارک برای شما

فرایند بررسی و طبقه‌بندی مدارک شما با توجه به پیشنیازهای صاحب‌خانه‌ها و شرکت‌های خدمات ملکی آلمان انجام میشه.

پیدا کردن کارفرما برای آوسبیلدونگ آلمان

بررسی پیش‌نیازها و پیدا کردن بهترین محل اقامت برای شما

پیش‌نیازها و بودجه شما برای اجاره خانه بررسی میشه و بهترین گزینه‌ها جستجو و بهتون پیشنهاد داده میشه.

اخذ و بررسی قرارداد کارفرما برای آوسبیلدونگ آلمان

بازدید از محل اقامت و ارسال گزارش برای شما

پیش از ورود شما به آلمان ما خانه‌های مورد نظر شما رو بازدید کرده و گزارش‌ تصویری کاملی از موقعیت و ویژگی‌های خانه‌ به شما ارائه خواهیم کرد.

آوسبیلدونگ آلمان

مصاحبه و عقد قرارداد با صاحب‌خانه

برای تکمیل فرایند اجاره‌خانه ما مراحل اداری عقد قرار داد و مصاحبه با صاحب‌خانه را انجام میدیم تا شما بعد از ورود به آلمان به راحتی در خانه خودتون مستقر بشین.

اجاره خانه در آلمان و همه چیز در مورد آن

در این مقاله قرار است درباره اجاره آپارتمان در آلمان توضیح دهیم. زمانی که شما قصد مهاجرت یا مسافرت طولانی مدت در هر کشوری را دارید، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما پیدا کردن یک آپارتمان مناسب برای زندگی است. معمولا زمانی که شما به تازگی در یک کشور دیگر ساکن می‌شوید، اجاره آپارتمان گزینه بهتری از خرید آپارتمان است.

در این مقاله ما به صورت کامل برای شما توضیح می‌دهیم که هنگام اجاره آپارتمان در آلمان باید به چه نکاتی دقت کنید، قراردادی که بین مالک و مستاجر نوشته می‌شود باید دارای چه نکاتی باشد و بعد از اجاره آپارتمان چه اقداماتی باید انجام دهید.

پادکست اجاره خانه در آلمان

در این پادکست به طور کامل با اجاره خانه در آلمان و مراحل آن آشنا خواهید شد.

 

می توانید برای دانلود پادکست اجاره خانه در آلمان روی لینک کلیک کنید یا با لمس آیکون زیر پادکست را از طریق گوگل پادکست گوش کنید.

گوگل پادکست

خرید خانه یا اجاره آپارتمان در آلمان

اگر شما به تازگی به کشور آلمان مهاجرت کردید و به دنبال آپارتمانی مناسب برای زندگی هستید، بهتر است ابتدا برای مدتی در آپارتمان اجاره‌ای زندگی کنید. چرا که نیاز به زمانی مناسب برای بررسی استانداردهای خود از یک آپارتمان دارید. متراژ آپارتمان، مبله بودن یا نبودن آن، نزدیکی آپارتمان به محل کار یا دانشگاه شما و … از مواردی هستند که شما باید آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر موارد گفته شده به صورت کلی اجاره آپارتمان در آلمان نسبت به خرید آپارتمان رایج‌تر است. در 30 سال گذشته 43 درصد از معاملات ملکی برای خرید خانه و 57 درصد دیگر آن برای اجاره آپارتمان است.

۱۰ ویژگی مهم برای اجاره آپارتمان در کشور آلمان

شخصی که قصد مهاجرت به کشور دیگر دارد باید به جزئی‌ترین مسائل برای زندگی در آن کشور دقت کند. برای مثال در این مورد زمانی که شما تصمیم به اجاره آپارتمان می‌گیرید باید به ریزترین نکات آن دقت کنید. در ادامه به 8 ویژگی مهم که زمان پیدا کردن آپارتمان مورد نظر خود باید به آن دقت کنید، اشاره می‌کنیم.

1. سرویس بهداشتی و حمام در آلمان

همه آپارتمان‌های اجاره‌ای در کشور آلمان مجهز به سرویس بهداشتی (حمام و توالت) هستند. فقط بسته به متراژ آپارتمان ممکن است سرویس بهداشتی و حمام در یک محل و یا بصورت جداگانه قرار داشته باشند.

آپارتمان‌های آلمان معمولا آشپزخانه ندارند

2. آپارتمان‌های آلمان معمولا آشپزخانه ندارند

شاید مطرح کردن این مورد برای فردی که از ایران مهاجرت می‌کند کمی تعجب آور باشد ولی باید بدانید که معمولا آپارتمان‌های اجاره‌ای در آلمان مجهز به آشپزخانه نیستند! و شما برای داشتن آشپزخانه در آپارتمان خود باید روش‌ها مختلفی را امتحان کنید. زمانی که شما در جستجوی آپارتمان مورد نظر خود هستید، از آپارتمان‌های مختلف عکس‌های متفاوتی را مشاهده می‌کنید. اگر در عکس‌های آپارتمان تصویری از آشپزخانه مشاهده کردید، باید مطمئن شوید که این آشپزخانه همراه خانه به شما اجاره داده می‌شود و برای مستاجر قبلی نیست. معمولا روال به این صورت است که خانواده یا فردی که آپارتمانی اجاره می‌کنند، خودشان آشپزخانه را طراحی و وسایل آن را تامین می‌کنند. در این صورت ممکن است در نقل مکان به آپارتمان بعدی وسایل آشپزخانه را نیز همراه خود ببرند. در صورتی که قصد بردن وسایل مربوط به آشپزخانه را نداشتن شما می‌توانید به قیمت کارشناسی شده، وسایل را خریداری کنید.

بنابراین سوال اصلی این است که گزینه‌های شما چیست؟

اگر در تصاویر آپارتمان مشخصات آشپزخانه را مشاهده کردید ، مطمئن شوید که در قرارداد اجاره شما وجود دارد.اگر اینگونه نبود به احتمال زیاد مستاجر قبلی (که احتمالاً صاحب آشپزخانه است) آن را با خود خواهد برد. بنابراین گزینه های شما برای آشپزخانه عبارتند از:

1. آشپزخانه را از مستاجر قبلی خریداری کنید:

این کار معمولاً به دو صورت انجام می شود یا مستاجر قبلی واقعاً می خواهد آشپزخانه را با خود به مکان جدید خود ببرد یا نمی خواهند، که در این صورت یا باید آنرا باز کرده و دور بیندازد یا شما می توانید آن را خریداری کنید که اغلب قیمت زیادی برای آن باید بپردازید.

2. فقط به دنبال آپارتمان های دارای آشپزخانه باشید:

اغلب به اسم EBK برای Einbauküche (آشپزخانه داخلی) یا mit Küche نوشته شده است.

اجاره یک آپارتمان کاملا مبله

3. اجاره یک آپارتمان کاملا مبله:

ممکن است خوش شانس باشید و چند آپارتمان مبله را در محبوب‌ترین وب‌ سایت‌های اجاره در آلمان پیدا کنید. با این حال این واقعاً معمول نیست. در سالهای اخیر با افزایش مهاجرین بین المللی به آلمان بازار جدید اجاره‌ آپارتمان‌های مبله برای اقامت کوتاه مدت و بلند مدت رشد پیدا کرد. در ادامه مقاله هر دو گزینه را با جزئیات بررسی خواهیم کرد.

4. یک آپارتمان بدون آشپزخانه اجاره کنید و خودتان آشپزخانه را بسازید:

البته به این نکته توجه کنید که اگر به دنبال آپارتمان بدون آشپزخانه باشید، گزینه‌های بیشتر با مبلغ اجاره کمتر می‌توانید انتخاب کنید. البته در این صورت باید آپارتمان را کمی زودتر از زمانی که در آن ساکن شوید اجاره کنید و مبلغ چندین هزار یورو (بسته به وسایل مورد نیاز) برای مجهز کردن یک آشپزخانه در نظر بگیرید. این اقدام فقط در صورتی منطقی است که شما قصد دارید چندین سال در آپارتمانی که مجهزش کردید زندگی کنید.

۵. معمولاً آپارتمان‌های آلمان همراه با لوازم خانگی و مبلمان اجاره داده نمی‌شوند

شاید تصور شما هم از اجاره آپارتمان در آلمان این است که آپارتمان به همراه اسباب خانه به اجاره گذاشته می‌شود. ولی باید بدانید که معمولا آپارتمان‌ها در آلمان مبله نیستند. به خصوص لوازمی مانند ماشین لباسشویی، خشک‌کن لباس یا حتی مبلمان را باید خریداری کنید. البته امکان این که آپارتمان مبله برای اجاره پیدا کنید وجود دارد ولی بیشتر آپارتمان‌ها مبله نیستند و در هنگام خرید وسایل منزل دقت کافی داشته باشید چرا که همه وسایل در ابعاد مختلف و برای تعداد نفرات مختلف طراحی شده‌اند.

آب و برق جدا در آلمان از اجاره محاسبه می‌شوند

۶. آب و برق جدا در آلمان از اجاره محاسبه می‌شوند.

زمانی که شما در پی اجاره آپارتمان در آلمان هستید با دو اصطلاح Warmmiete و Kaltmiete برخورد می‌کنید.

معمولا زمانی که آپارتمانی را قیمت گذاری می‌کنند یک قیمت اولیه (Kaltmiete) را به شما ارائه می‌دهند که در این قیمت خدمات جانبی خانه ذکر نشده. خدماتی مانند آب، برق، برداشت زباله، امور مربوط به تلوزیون و … هزینه‌ جداگانه‌ای دارند. اجاره منزل به اضافه هزینه این خدمات جانبی شامل Warmmiete می‌شود و در واقع مبلغی است که شما در انتها باید پرداخت کنید.

۷. به نوع طرف قرارداد آپارتمان انتخابی دقت کنید.

در ایران روال به این صورت است زمانی که شما به دنبال آپارتمان برای خرید یا اجاره هستید به بنگاه‌ها ملکی مراجعه می‌کنید و در نهایت قرارداد فروش یا اجاره آپارتمان را در بنگاه تنظیم و امضا می‌کنید. اما برای اجاره آپارتمان در آلمان ممکن است شما با کارمند بنگاه ملکی، مالک آپارتمان، مستاجر آپارتمان یا یک مستاجر دیگه در ارتباط باشید. که در این صورت باید توجه کنید فرد مقابل شما در زمان معامله چه شخصی است.

۸. پرداخت پول پیش یا ودیعه (Kaution)

شما برای اجاره آپارتمان در کشور آلمان باید مقداری پول را تحت عنوان Kaution یا ودیعه به مالک خانه پرداخت کنید. مبلغ این ودیعه باید حدکثر به اندازه سه برابر Kaltmiete باشد.

این مبلغ باید در قرارداد شما قید شود. زمانی که قصد ترک آپارتمان را دارید این پول بین سه تا شش ماه از زمان ترک باید به حساب شما واریز شود. معمولا ودیعه را برای جبران خسارت‌های احتمالی در نظر می‌گیرند. اگر مستاجر خسارتی به آپارتمان وارد کند، مالک خانه می‌تواند به میزان جبران خسارت از میزان ودیعه کسر کند.

۹. طبقات در آپارتما‌ن‌های آلمان متفاوت نام‌گذاری شده است.

باید نام‌گذاری طبقات در کشور آلمان را بدانید تا هنگام جستجو برای اجاره آپارتمان بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

  • Keller زیر زمین
  • Erdgeschoss همکف
  • Etage1 طبقه اول
  • Etage2 طبقات دوم
  • Dachgeschoss طبقه آخر و زیر سقف

۱۰. منظور از تعداد اتاق در آپارتمان‌های آلمان

اگر شما تمایل به اجاره آپارتمانی دارید که یک اتاق خواب و یک اتاق نشیمن داشته باشد باید به دنبال یک آپارتمان دو خوابه (2 Zimmer Wohnung) بگردید! سرویس بهداشتی یا آشپزخانه به عنوان اتاق‌های جداگانه در اجاره منزل در نظر گرفته نمی‌شوند.

اجاره آپارتمان در کشور آلمان چقدر است؟

بر خلاف ایران، کشور آلمان دارای ثبات قیمت در هر بخشی است. پس به صورت خیلی شفاف می‌توان درباره قیمت اجاره در آلمان توضیح داد.

اگر شما قصد اجاره آپارتمانی یک خوابه با امکانات متوسط در مرکز شهر داشته باشید به صورت میانگین باید ماهانه 750 یورو پرداخت کنید.

زمانی که قصد اجاره آپارتمانی با امکانات مشابه مورد قبل در اطراف شهر داشته باشید، به صورت میانگین باید مبلغ 570 یورو هزینه کنید.

این قیمت با توجه به موقعیت جغرافیایی آپارتمان در شهر، امکانات و تجهیزات آپارتمان و شهری که در قصد سکونت دارید متفاوت است.

Anmeldung یا ثبت آدرس در آلمان

هنگام اجاره آپارتمان در کشور آلمان یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید امکان Anmeldung یا ثبت آدرس در آلمان در شهرداری است. اگر شما نتوانید آدرس آپارتمان مورد نظر را ثبت کنید، نمی‌توانید از خدماتی مانند خرید تلفن همراه، سیم کارت، اینترنت، دریافت شناسه مالیاتی استفاده کنید.

سعی کنید از Airbnb آپارتمان اجاره نکنید چرا که معمولا Wohnungsgeberbestätigung (یا تائیدیه ثبت آدرس) به شما نمی‌دهند. این برگه تائیدیه یکی از مدارکی است که برای Anmeldung به آن نیاز دارید.

مدارک مورد نیاز برای اجاره خانه در کشور آلمان

مدارکی که در ادامه برای شما عنوان می‌کنیم، مدارکی است که به صورت معمول برای اجاره هر آپارتمانی به آن نیاز دارید.

1. کپی یا اسکن گذرنامه و کارت اقامت

اگر شما مهاجر هستید این مهم‌ترین مدرکی است که باید همراه خود داشته باشید. که برای اجاره آپارتمان ضروری است.

2. درآمد ثابت

شما برای اجاره آپارتمان در آلمان باید به مالک خانه اثبات کنید که در آمد ثابت و کافی دارید. پس باید سه فیش آخر حقوق خود، قرارداد کاری یا فیش حساب بانکی خود را جز مدارک ضروری برای اجاره آپارتمان در نظر داشته باشید.

اگر فریلنسر هستید باید از دفترچه حساب بانکی سود ماه‌های گذشته که به حساب شما واریز شده به همراه خود داشته باشید.

3. اسناد SCHUFA

این سند درواقع اعتبار شهروندی شما و سابقه مالی شما را نشان می‌دهد. SCHUFA به میزان ثروت و دارایی شما ارتباطی ندارد.

به پرداخت به موقع قبوض و دیگر امور مالی ارتباط دارد. هر چه نمره اعتبار شما بالاتر باشد مسلما پیش زمینه مثبتی برای شما است. SCHUFA جز مدارک ضروری نیست ولی بیشتر مواقع درخواست می‌شود.

4. A Mietkostenfreiheitsbescheinigung

این سندی است که ثابت می‌کند شما مستاجر خوش حساب و قابل اعتمادی برای مالک قبلی خود بوده‌اید. این سند معمولا درخواست نمی‌شود ولی جهت اطمینان می‌توانید از صاحب خانه فعلی خود درخواست کنید در برگه‌ای به زبان ساده انگلیسی توضیح دهد که شما فرد خوش حسابی بودید. برای A Mietkostenfreiheitsbescheinigung فرقی نمی‌کند در کدام کشور زندگی می‌کردید.

5. Mietbürgschaft

اگر شما تجریه وام گرفتن از بانک را داشته باشید حتما واژه ضامن برای شما آشناست! اگر برای اجاره آپارتمان در آلمان نتوانید با فیش حقوقی یا حساب‌های بانکی خود ثابت کنید که در آمد کافی و ثابتی دارید باید از یک ضامن یا Mietbürgschaft کمک بگیرید. در واقع باید از اعتبار شخصی استفاده کنید که ساکن آلمان باشد و در صورتی که شما نتوانید اجاره آپارتمان را به موقع پرداخت کنید ضامن پرداخت می‌کند.

6. نامه و فرم درخواست

ممکن است صاحبخانه از شما بخواهد در قالب یک فرم درباره علاقمندی‌های خود به آپارتمان بنویسید. نوشتن این فرم ضروری نیست ولی ممکن است باعث ایجاد تفاوت میان شما و دیگر متقاضیان شود.

7. Haftpflichtversicherung بیمه مسئولیت

برخی از مالکان از شما می خواهند در برابر خسارت شخص ثالث بیمه مسئولیت (Haftpflichtversicherung) داشته باشید. با این حال حتی اگر صاحبخانه شما به آن نیازی نداشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم آن را به برنامه خود اضافه کنید زیرا نشان می‌دهد تحت پوشش هستید و باعث می‌شود قابل اعتمادتر باشید.

قرارداد قانونی اجاره آپارتمان شامل چه مواردی است؟

قرارداهای اجاره در آلمان معمولا شکل و محتوای یکسانی ندارند و متفاوت هستند. ولی نوشتن 10 نکته‌ای که در ادامه عنوان می‌کنیم ضروری هستند و باعث می‌شود از پیش آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

1. مدت زمان قراداد

قرارداد اجاره تا پایان مدتی که در آن مشخص شده اعتبار دارد. اگر زودتر از موعد قرارداد مالک قصد بهم زدن قرارداد را دارد باید دلیل قانع کننده‌ای مانند فروش آپارتمان یا استفاده شخصی از آپارتمان را داشته باشد.

2. مشخص کردن مبلغ دقیق اجاره

همان‌طور که در عنوان‌های قبلی توضیح دادیم مبلغ اجاره‌ای که صاحب خانه به شما اعلام می‌کند با اجار‌ه‌ای که در نهایت پرداخت می‌کنید با توجه به خدمات آب و برق متفاوت است. پس به صورت کامل مشخص کنید که از چه خدمات جانبی قرار است استفاده کنید تا مبلغ نهایی شفاف شود.

3.مبلغ ودیعه یا پول پیش

در قراردادی که بین صاحب خانه و مستاجر نوشته می‌شود باید مبلغ ودیعه مکتوب شود. این مبلغ معمولا سه برابر میزان اجاره ماهیانه است.

4.قوانین حیوان خانگی

برای تکمیل قرارداد اجاره آپارتمان در آلمان، اگر حیوان خانگی دارید یا قصد دارید در آینده داشته باشد باید در قرارداد ذکر شود که شما اجازه این کار را دارید.

5. لیست وسایل و مبلمان آپارتمان اجاره شده

در صورت که شما آپارتمانی را به همراه وسایل اجاره کردید باید در قرارداد به صورت کامل و با جزئیات لیست لوازم را مکتوب کنید.

6. مدت مجاز عدم پرداخت اجاره

در قراردادی که بین مالک و مستاجر تنظیم و امضا می‌شود باید مشخص کنید که مستاجر تا چه مدتی می‌تواند اجاره را پرداخت نکند بدون اینکه مالک اخطاری برای ایشان در نظر بگیرد. معمولا این مدت سه ماه برای همه است.

7. قوانین کلی آپارتمان

 حتما هر آپارتمانی بسته به مالکی که دارد دارای یکسری قواعد است که برای پیشگیری از مشکلات پیش آمده بهتر است آن قوانین را در قرارداد مکتوب کنند.

8. افزایش اجاره سالیانه

شما می‌توانید در قرارداد درباره افزایش اجاره سالیانه، توافقات خود را مکتوب کنید. ولی بهتر است در نظر بگیرید به صورت قانونی صاحب خانه حق دارد بعد از مدت سه سال میزان اجاره ماهیانه را افزایش دهد. حداکثر مقدار افزایش اجاره بعد از سه سال تا 20 درصد است که با تعرفه آپارتمان‌های مشابه در موقعیت مشابه آپارتمان شما سنجیده می‌شود.

9. کلیدهای آپارتمان

حتما در قرارداد تعداد کلیدهایی که صاحب خانه به مستاجر می‌دهد، عنوان می‌شود. باید دقت کنید که این تعداد کلید دریافتی با تعدادی که در قرارداد ذکر شده، یکی هستند.

10. روش پرداخت اجاره

روش پرداخت اجاره معمولا به صورت انتقال بانکی است. در قرارداد اطلاعات حساب بانکی مالک مکتوب می‌شود. اگر برای پرداخت اجاره روش دیگری را توافق کردید باید در قرارداد آن را مکتوب کنید.

سایت‌های جستجوی آپارتمان در آلمان

برای جستجو و اجاره آپارتمان در آلمان می‌توانید سایت‌های مختلف را بررسی کنید. بهتر است با بررسی یک سایت نتیجه‌گیری نکنید. در ادامه تعدادی از معروف‌ترین سایت‌های اجاره آپارتمان را برای شما آورده‌ایم.

Immobilienscout24.de

Immonet.de

Immowelt.de

Wohnungsbörse.net

Wohnung-jetzt.de

Meinestadt.de

شما می‌توانید اکانتی در این سایت‌ها داشته باشید تا اگر فایلی با توجه به استاندارد شما بوجود آمد، برای شما ارسال شود.

اجاره آپارتمان برای مدت کوتاه در آلمان

اگر شما قصد اقامت کوتاه مدت در آلمان را دارید و تمایل به اجاره آپارتمان به صورت موقتی دارید می‌توانید به سایت‌های زیر مراجعه کنید.

Housing Anywhere

Wunderflats

Uniplaces 

Spotahome 

Nestpick 

این آپارتمان‌ها مبله هستند و اجاره‌های بالایی دارند ولی در عوض امکانات کامل مانند لوازم خانه، آب، برق، اینترنت و … را دارند.

اجاره خانه به صورت اشتراکی در آلمان

اگر دانشجو هستید و یا به هر دلیلی قصد دارید در هزینه‌های اجاره آپارتمان در آلمان صرفه‌جویی کنید می‌توانید به سراغ آپارتمان‌های اشتراکی یا Wohnungsgemeinschaft بروید. از طریق آدرس‌های زیر می‌توانید شرایط این آپارتمان‌ها را جستجو و بررسی کنید.

WG-gesucht.de

WG-suche.de

نکات مهم در زمان اجاره خانه در آلمان

چند نکته یا پیشنهاد که بهتر است در زمانی که به دنبال آپارتمان مورد نظرتان هستید به صورت زیر است:

سعی کنید ابتدا یک بررسی کلی نسبت به قیمت، موقعیت آپارتمان، در آمد، فاصله آپارتمان با سرکار در گزینه‌های مختلف داشته باشید. بعد از بررسی کلی می‌توانید با آگاهی بیشتر به دنبال آپارتمان مورد نظر خود باشید و گزینه‌های بیجا را حذف کنید.

بعد از پیدا کردن موقعیت مناسب به سرعت از طریق ایمیل و تماس با مالک خانه در ارتباط باشید تا فرصتی برای اجاره آپارتمان مورد نظر خود داشته باشید.

مدارک مورد نیاز و ضروری را آماده کنید که در زمان قرارداد به مشکل برنخورید.

اگر حیوان خانگی دارید آن را به همراه خود برای صحبت با مالک خانه نبرید.

در صورتی که زبان آلمانی شما به قدری پیشرفته نیست که نتوانید با صاحب خانه مذاکره کنید، فرد دیگری را همراه خود برای ارتباط بین شما و صاحب خانه ببرید.

نکات مهم بعد از اجاره خانه در آلمان

1_ بعد از تحویل آپارتمان بهتر است از تمام قسمت‌های آپارتمان عکس و فیلم بگیرید. از آنجایی که مدت اقامت شما در آپارتمان مشخص نیست و ممکن است بنگاهی که آپارتمان را اجاره کردید یا صاحب خانه عوض شود، بهتر است اسناد معتبری از خانه داشته باشید.

2_ بعد از تحویل آپارتمان مدارک خود را کامل کرده و برای Anmeldung یا ثبت آدرس در آلمان اقدام کنید.

3_ نام و نام‌خانوادگی خود را در Letterbox و Doorbell (صندوق پست و زنگ در) ثبت کنید. بعد از انجام Anmeldung شما نامه‌ها رسمی دریافت خواهید کرد.

4_ برای خرید اینترنت اقدام کنید. از زمانی که شما برای خرید اینترنت اقدام کنید تا زمان فعال شدن ممکن است تا 6 هفته زمان ببرد.

5_ برای خدمات برق آپارتمان خود به دنبال شرکتی باشید که در مدت چند سال اقامت شما صرفه جویی شود. البته از زمان ورود به منزل خدمات برق برای شما قابل استفاده است ولی امکان تعویض آن را دارید.

6_ بعد از خرید لوازم منزل آنها را دربرابر حوادثی مانند آتش سوزی و … بیمه کنید.

7_ بعد از Anmeldung نامه‌ی Beitragsservice برای شما پست می‌شود.

کلام نهایی

این راهنما مهمترین اطلاعات را برای یافتن خانه جدید در آلمان به شما ارائه می‌کند. امیدواریم که این اطلاعات برای شما مفید باشد و برای اجاره آپارتمان در آلمان براتون آرزوی موفقیت می‌کنیم.
اگر نیاز به کمک داشتید با ما از طریق واتساپ در تماس باشید یا برای مشاوره تخصصی وقت خودتون رو رزرو کنید.

 

منبع:

simplegermany

سوالات متداول

هزینه خرید خانه در یک شهر گرانقیمت در آلمان برای هر متر مربع حدود 4200 یورو و در شهرهای ارزانتر حدود 2000 یورو است.

شما تنها با خرید خانه در آلمان نمی توانید اقامت دائم این کشور را کسب کنید و یا اینکه کارت شهروندی دریافت کنید.

سایت های مسکن
سایت های زیادی برای اینکار وجود دارد برخی از سایت های معروف و قابل اعتماد عبارتند از :Ebay , Immonet , Kleinanzeigen , Immobilienscout24
روزنامه های محلی آلمان:
روزنامه های محلی یکی از بهترین راه های اجاره مسکن در آلمان هستند. به دلیل هزینه های کمتر و تعداد ذرخواست بیشتر در هر شهری از آلمان روزنامه مخصوص همان شهر وجود دارد.
از طریق GWG Gesellschaft für Wohnungs – und Gewerbebau:
«شرکت مسول مسکن اجتماعی» در آلمان برای آن دسته از افرادی که در آمد بالایی ندارند یا مشغول به کار نیستند، مثل پناهجویان آلمان، یا افرادی که تازه در آلمان پذیرفته شده اند.
استفاده از طریق بنگاه های املاک
میتوانید شخصا به این محل ها مراجعه کرده و یا تلفن برنید .

فرم درخواست اجاره که در آن نام، اطلاعات تماس و اطلاعات دیگر مانند شغل و آدرس فعلی نوشته شده.
کپی شناسنامه یا پاسپورت و کارت اقامت
تاییدیه پرداخت حقوق توسط شرکت یا صورت حساب بانکی
گواهی عدم بدهی اجاره قبلی
کپی گذرنامه
گواهی معتبر پس انداز
گزارش اعتبار فرد و گاوهی تاریخچه اعتبار
یک ضامن در صورت ناتوانی در پرداخت اجاره ، پرداخت آن را تضمین کند.

در برخی از شهرها سازمان هایی هستند که به شما در یافتن خانه کمک می کنند. می توانید از کلوپ ها و جلسات گروهی همسایه ها و جلسات محلی کمک بگیرید. همینطور میتونید یک کارگزار املاک پیدا کنید که در مقابل دریافت پول برای شما خانه مناسبتان را پیدا کند.

از بین شهرهای آلمان میانگین اجاره ی خانه در مونیخ بالاترین قیمت را نسبت به دیگر شهرهای آلمان دارد.
به طور عموم گرانترین شهرهای آلمان برای اجاره خانه عبارتند از: برلین ، اشتودگارد، هامبورگ، مونیخ، راگنسبورگ.

مستاجران حقوق بالایی در آلمان دارند و تمامی شرایطی که در قرارداد اجاره ی آن ها درج شده باید از سوی صاحبخانه رعایت بشه. اگر مستاجری با صاحبخانه خود به مشکل برخورد میتونه به مراکز مشاوره در مورد اجاره خانه مراجعه کنه و از صاحبخانه شکایت کنه.

 حداقل زمان اجاره برای خانه در آلمان 2 سال هست.

اگر یک آپارتمان دو خوابه اجاره کنید هزینه آن معمولا 300 یورو در ماه است. این مبلغ در مناطق محبوب در شهرهای بزرگ بیشترهم خواهد شد. برای مثال یک آپارتمان دو خوابه در برلین 400 یورو به بالا خواهد بود. میانگین اجاره در آلمان بر اساس هر متر مربع توصیف میشه و پایین ترین نرخ به ازای هر متر مربع 4 یورو (درسدن) ، 7 یورو ( برلین) و 12 یورو (مونیخ ) هست. آپارتمان دو خوابه در آلمان معمولا 65 متر مربع میباشد.

مشاوره آنلاین مهاجرت با اپلای مورنیگ