اجازه خروج از کشور همسر سامانه میخک

اجازه خروج از کشور همسر سامانه میخک

همان‌طور که می‌دانید زنان برای انجام برخی از امور نیاز به اجازه همسر خود دارند، در حالی که مردان با چنین مسئله‌ای روبه‌رو نمی‌شوند. اجازه خروج از کشور نیز یکی از دغدغه‌های بزرگ زنان در حال حاضر است، به خصوص کسانی که از همسر خود دور هستند و دریافت این اجازه برای آنها تا حدودی دشوار به نظر می‌رسد.

از این‌رو وزارت امور خارجه سامانه میخک را راه‌اندازی کرد تا بهترین خدمات کنسولی از جمله اجازه خروج از کشور همسر را در اختیار متقاضیان بگذارد. از این‌رو زنانی که نیاز به این گواهی دارند و از همسر خود دور هستند، می‌توانند از طریق سامانه میخک به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنند، راهنمای استفاده از سامانه میخک را اینجا بخوانید.

اجازه خروج از کشور همسر

براساس قوانین تعیین‌شده در جمهوری اسلامی ایران، زنان متاهل به هنگام خروج از کشور به اجازه همسر خود نیاز دارند. فراموش نکنید این اجازه باید به صورت رسمی و کتبی در اختیار زنان قرار بگیرد. خبر خوب اینکه برای دریافت اجازه خروج از کشور حضور قطعی آقایان لازم نیست، بلکه با یک وکالتنامه خانم می‌تواند اجازه خروج خود را دریافت کند.

زمانی که مرد به خانم وکالت می‌دهد، خانم می‌تواند برای دریافت و ثبت رضایتنامه خروج از کشور خود اقدام کند. هدف خانم برای خارج شدن از کشور هر چیزی که باشد، باید گواهی اجازه خروج از کشور خود را ارائه دهد.

برای مثال حتی اگر خانم به قصد تحصیل یا درمان از کشور ایران خارج شود، باید اجازه کتبی خود را دریافت کند. در برخی از موارد و براساس تجارب به دست آمده، خانم به هنگام عقد شرط می‌کند که برای خروج از کشور اجازه دارد و لازم نیست با رضایت آقا از کشور خارج شود.

در برخی دیگر از موارد نیز خانم از آقا وکالت بلاعزل می‌گیرد تا برای خروج از کشور با مشکل و تنشی روبه‌رو نشود. برای دریافت این نوع وکالتنامه کافی است به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

فرم اجازه خروج از کشور همسر و تکمیل فرم

در حالی که آقا برای خروج از کشور تنها به گذرنامه معتبر نیاز دارد، خانم برای خروج از کشور علاوه بر گذرنامه باید اجازه خروج از کشور خود را ارائه دهد. بنابراین قوانین وضع‌شده در مورد خروج مردان و زنان از کشور با یکدیگر متفاوت است. همان‌طور که گفتیم زنان متاهل برای خروج از کشور باید از همسر خود اجازه بگیرند.

البته در بیشتر مواقع زنان با این مسئله مشکل دارند و از شرایط فعلی ناراضی هستند. با وجود اینکه زنان برای تغییر این قانون تلاش بسیاری کرده‌اند، ولی همچنان خانم برای خروج از کشور نیاز به اجازه همسر خود دارد. به منظور دریافت گواهی اجازه خروج از کشور همسر، آقا باید پرسشنامه‌ها و فرم‌های مربوطه را تکمیل کند.

در این فرم‌ها اطلاعات شخصی طرفین از جمله نام و نام خانوادگی، نام پدر، شغل، شماره شناسنامه، و صادره از پرسیده می‌شوند. در ادامه و بعد از تکمیل این اطلاعات هویتی اولیه مرد با مسافرت و خروج همسر خود موافقت می‌کند. فراموش نکنید برای هر سفر خانم باید به صورت مجزا گواهی اجازه خروج دریافت و آقا باید فرم جداگانه‌ای را تکمیل کند.

مدارک لازم برای اجازه خروج همسر

مدارک لازم برای اجازه خروج همسر

در حال حاضر قصد دارید به کدام کشور بروید؟ همسر شما در کدام کشور زندگی می‌کند؟ پاسخ این پرسش‌ها خیلی مهم نیست، زیرا به هر حال شما به عنوان یک زن ایرانی برای خارج شدن از کشور نیاز به اجازه همسر دارید.

تمام زنان ایرانی برای خروج از کشور نیاز به اجازه همسر خود دارند. برای این امر نیز باید مدارکی را جمع‌آوری کنند. علاوه بر اینکه آقا پرسشنامه‌ها و فرم‌های مربوط به گواهی خروج از کشور همسر خود را تکمیل می‌کند، باید لیستی از مدارک نیز در اختیار سازمان مربوطه قرار بگیرد.

در این بخش 6 مورد از اسناد و مدارک ضروری را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  •       پرسشنامه تکمیل‌شده مربوط به اجازه خروج از کشور همسر
  •       عکس گذرنامه ایرانی آقا که امضای رسمی او پشت‌نویسی شده باشد
  •       پرسشنامه تکمیل‌شده و پاسپورت آقا مربوط هر کشور خارجی که زندگی می‌کند باید به صورت رسمی به تایید برسد
  •       مدارک اقامتی خانم و آقا مربوط به سایر کشورهای خارجی که در آن زندگی می‌کنند
  •       اصل شناسنامه ایرانی خانم
  •       رسید پرداخت مبلغ تعرفه دریافت گواهی اجازه خروج از کشور همسر

اجازه خروج از کشور همسر سامانه میخک

سامانه میخک خدمات کنسولی زیادی در اختیار افراد قرار می‌دهد، یکی از کاربردی‌ترین خدمات این سامانه ارائه وکالتنامه است. تصور کنید خانمی قصد دارد از کشور خارج شود ولی همسر او نمی‌تواند با مراجعه به دفتر اسناد رسمی این گواهی را دریافت کند، تکلیف چیست؟

خانم از چه طریقی می‌تواند اجازه خروج از کشور خود را دریافت کند؟ در این صورت آقا با مراجعه به سایت سامانه میخک می‌تواند درخواست صدور وکالتنامه دهد.

اگر آقا در کشوری خارج از ایران سکونت داشته باشد، می‌تواند در سامانه میخک درخواست وکالتنامه خود را به ثبت برساند، در ادامه به همسر خود در ایران وکالت دهد. بنابراین خانم با داشتن این وکالتنامه می‌تواند اجازه خروج خود را دریافت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به محتوای ثبت وکالتنامه در سامانه میخک مراجعه کنید.

سامانه میخک با هدف تسهیل روند امور حقوقی و قضایی ایرانیان ساکن در خارج از کشور طراحی شده است. صدور وکالتنامه جهت دریافت اجازه خروج از کشور نیز یکی از خدمات پرکاربرد این سامانه محسوب می‌شود که باعث راحتی بیشتر خانم‌های ایرانی شده است.

صدور وکالت برای اجازه خروج همسر سامانه میخک

پیش از این نیز گفتیم با طراحی سامانه میخک تمامی امور مربوط به اسناد ایرانی، همانند صدور وکالتنامه برای دریافت گواهی اجازه خروج از کشور همسر امکان‌پذیر شدند.

وزارت امور خارجه بخش صدور وکالت برای اجازه خروج همسر را در سامانه میخک راه‌اندازی کرد تا افراد در هر کشوری که ساکن هستند، بتوانند کارهای حقوقی خود را پیش برند. برای صدور وکالت اجازه خروج از کشور همسر، باید به سامانه میخک وارد شوید و مراحل ثبت‌نام را به طور کامل پشت سر بگذارید.

سپس وارد صفحه انتخاب نوع خدمت می‌شوید و شما باید تنظیم وکالتنامه را انتخاب کنید. با ورود اطلاعات خواسته‌شده شما به مرحله بعد دست می‌یابید. در آخر با ثبت نهایی اطلاعات لازم برای صدور وکالتنامه شما، ملزم به دریافت کد رهگیری از سامانه میخک هستید. در نظر داشته باشید آقایانی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند و قصد دارند به همسر خود اجازه خروج از کشور بدهند، باید به سامانه میخک مراجعه کنند.

سپس با تکمیل فرم‌های مربوطه درخواست وکالتنامه را به ثبت برسانند و به همسر خود وکالت دهند تا خانم بدون نیاز به حضور آقا بتواند اجازه خروج از کشور خود را به دست آورد.

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *