افتتاح حساب مسدود در آلمان

افتتاح حساب مسدود در آلمان

 

چرا باید حساب مسدود در آلمان داشته باشی؟ خیلی ساده ؛ اگر شما میخوای مهاجرت تحصیلی به آلمان کنید و به عنوان دانشجو در آلمان تحصیل کنی و از یه کشوری غیر اتحادیه اروپا اومده باشی. طبق قانون در آلمان، باید بتونی ثابت کنی توانایی مالی زندگی  برای حداقل یک سال را در آلمان داری. این اثبات برای گرفتن ویزای دانشجویی آلمان بسیار مهم هست، و یکی از مهمترین دلایل برای دادن اجازه اقامت تحصیلی هست.

حساب مسدود در آلمان چیست؟

این حساب نوع خاصی از حساب بانکی برای دانشجویان بین المللی در آلمان هست. داشتن این حساب، ثابت میکنه دانشجو منابع مالی کافی برای پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل را در مدت یکسال دارا هست. این حساب به عنوان اثبات تمکن مالی هنگام درخواست ویزای دانشجویی آلمان به حساب میاد.

چه گروه‌های برای درخواست ویزای آلمان به حساب مسدود شده نیاز دارند؟

  • دانشجوها
  • متقاضیان ویزای زبان
  • افراد جویای کار که میتونند با آن شش ماه در آلمان اقامت داشته باشند و به دنبال کار باشند.

از ژانویه 2020 استاندار سالانه مورد نیاز برای انتقال به حساب مسدود در هنگام درخواست ویزا مبلغ 10.236 یورو اعلام شد. این مبلغ در مورد همه درخواست‌های ویزا از سپتامبر 2019 اعمال شد.

نکته مهم دیگه این هست که در صورتی قابلیت انتقال پول رو از حساب مسدود دارید که مبلغی بیش از عدد اعلام شده در حساب داشته باشی.

افتتاح حساب مسدود در آلمان
افتتاح حساب مسدود در آلمان

چطور یک حساب مسدود در آلمان باز کنیم؟

افتتاح حساب مسدود شده در آلمان بسیار ساده است. این مراحل بطور خلاصه این چنین هست:

  • ابتدا بانک مورد نظرتو انتخاب کن (Fintiba / Deutsche Bank)
  • بصورت آنلاین برای افتتاح حساب درخواست بدید. (مربوط به بانک Fintiba است)
  • فرم پی دی اف مورد نظر را کامل کنید (مربوط به بانک Deutsche Bank می‌شود)
  • از سفارت آلمان وقت بگیرید و مراحل قانونی را تکمیل کنید.
  • وجوه مشخص را به حساب واریز کنید.
  • تاییدیه حساب مسدود شده خود را دریافت کنید.

رعایت چند نکته در هنگام انجام مراحل افتتاح حساب مسدود

  • در هنگام انجام مراحل به صورت آنلاین (مخصوص بانک Fintiba) حتما اسکن گذرنامه معتبر خود را داشته باش.
  • توجه داشته باش در هنگام نقل و انتقال بانکی بین‌المللی این انتقال ممکن 5 روز طول بکشه و حتی گاهی طولانی‌تر، این زمان را در برنامه‌ریزیت داشته باش.
  • به محض انتقال پول شما ایمیلی دریافت خواهید کرد که حساب مسدود شما رو تایید می‌کنه. بعد از دریافت این ایمیل از سفارت آلمان وقت بگیر و با پرینت ایمیل به اونجا برو. (مربوط به بانک Fintiba است)

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب مسدود در آلمان

لیست مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب مسدود (Sperrkonto) بسته به ملیتی که دارید و بانکی که انتخاب میکنی میتونه متفاوت باشه.

مثلا برای بانک Fintiba فقط به کارت شناسایی یا گذرنامه نیاز داری و به طور معمول کمتر از 10 دقیقه حساب مسدود شما برای انتقال پول افتتاح میشه.

اما برای افتتاح حساب مسدود در بانک Deutsche Bank یه مدارک زیر نیاز دارید:

  • فرم درخواست
  • گذرنامه معتبر شما
  • نامه پذیرش شما در دانشگاه
  • صورت حساب بانکی از درآمد شما
  • هزینه پیش پرداخت

اما افتتاح حساب در کدوم یکی از بانک‌ها بهتره؟ در ادامه افتتاح حساب در هر کدوم از بانک‌ها رو مرور می‌کنیم تا ببینیم مزایا و معایب هرکدوم چه چیزایی هستند؟

Fintiba یا Deutsche Bank کدام برای دانشجویان بین‌الملل بهتر است؟

هر کدوم از ارائه دهنده‌ها معایب و مزایای خودشون را دارند. اما به طور کلی دانشجویان بین‌الملل گزینه فینتیبا جهت افتتاح حساب مسدود بیشتر ترجیح می‌دهند. یکی از دلایل انتخاب فینتیبا شرایط افتتاح سریع و آنلاین هست. در واقع کمتر از ده دقیقه حساب مسدود شما افتتاح می‌شه و آماده انتقال پول هست.

تجربه بسیاری از دانشجویانی که از ارائه دهنده‌های دیگه را برای افتتاح حساب انتخاب کردند، نشون داده بسیار از آنها بدلیل از دست دادن زمان سفارت خیلی دیر درخواست ویزاشون رو ارائه دادند. برخی دیگه بدون دلیل قانع کننده ریجکت شدند. در این راه فینتیبا ثابت کرد که دارای استانداردهای ایمنی بسیار بالایی هست و کوتاه بودن مسیر اون را یکی از قابل اعتمادترین بسترها تبدیل کرده.

آشنایی با ارائه دهنده Fintiba

Fintiba  ارائه دهنده خدمات کاملی هست و از جنبه‌های مختلف از دانشجویان بین‌المللی پشتیبانی میکنه. در فینتیبا شما همچنین میتونید راه‌حلی برای دریافت بیمه درمانی، بیمه مسئولیت، بیمه سپرده اجاره و موراد دیگه رو پیدا کنید.

بطور مثال در بخش Fintiba Plus شما به بسته ترکیبی میبینید که هم افتتاح حساب مسدود و هم بیمه درمانی رو کنار هم داره. همه چیز بسته به وضعیت شما میتونه شخصی سازی بشه. انتخاب شما میتونه شامل بیمه ورودی مورد نیاز ویزای شما همراه با بیمه دولتی لازم برای ثبت‌نام در داشگاه باشه.

از آن‌جا که مبلغ زیادی به حساب مسدود خودتون واریز می‌کنید و این مبلغ برای مدت مشخصی مسدود خواهد شد. خیلی مهم هست که شما حساب بانکی رو با نام خودتون باز کنید و هیچ شخص ثالثی در این فرآیند دخیل نباشه. هیچ مدارکی و یا اسنادی مشکوکی نباید برای شما ایمیل بشه.

با افتتاح حساب در Fintiba شما به حساب شخصی خودتون دسترسی خواهید داشت. شما می‌تونید به راحتی از طربق وب‌سایت یا تلفن همراه به حساب کاربری خودتون دسترسی داشته باشید و به راحتی حساب خود را مدیریت کنید.

کلیه اطلاعات مربوط به حساب شما مثل مانده حساب یا صدور تایید مسدود کردن، همیشه قابل رویت در حساب کاربری شما هست و در صورت نیاز به انجام اموری به شما اطلاع خواهد داد.

افتتاح حساب مسدود در آلمان
افتتاح حساب مسدود

چطور حساب مسدود شده در Fintiba باز کنیم؟

به عنوان یک فرد غیر آلمانی چالش باز کردن حساب مسدود در آلمان  و مدیریت سایر موارد می‌تونه خیلی سخت باشه. اما خوشبختانه سازمان‌هایی وجود دارند که واسط بین شما و بانک‌ها هستند.نقش اونها این است که روند کار را برای درخواست کنندگان ساده کنند در عین حال موراد مورد نیاز بانک‌ها نیز تامین بشه.

یکی از این سازمان‌ها که مسیر را بسیار هموار کرده Fintiba است. Fintiba به دانشجویان بین‌الملل و سایر گروه‌های خارجی که به دلایل مختلف به آلمان سفر می‌کنند، کمک میکنه تا بتونند به راحتی حساب مسدودی که بطور رسمی توسط وزارت امور خارجه فدرال آلمان تایید شده، افتتاح کنند.

مراحل افتتاح حساب در Fintiba

  • ابتدا در وب‌سایت یا اپلیکیشن Fintiba ثبت‌نام کنید.
  • فرم درخواست را با اطلاعات شخصی پر کنید. (حتما چندبار چک کنید تا اطلاعات اشتباه نباشند)
  • حالا به پلتفرم آنلاین دسترسی داری و میتونی حساب کاربری خود مربوط به افتتاح حساب مسدود، مدیریت کنی.
  • بعد از دریافت اطلاعات حساب، پول را به حساب خودت واریز کن و همچنین هزینه های اولیه که بانک اعلام می‌کنه، پرداخت کن.
  • در این مرحله درخواست شما پردازش میشه (ممکنه انتقال پول چند روز زمان ببره)
  • به محض انتقال پول، شما ایمیلی دریافت خواهید کرد که افتتاح حساب مسدود را تایید می‌کند.

و در نهایت Fintiba پس از ورود شما به آلمان کمک می‌کنه تا یک حساب بانکی عادی باز کنی تا هر ماه مبلغ مشخص از حساب مسدود شما به حساب عادی منتقل بشه.

بسته به اینکه فرد خارجی با چه گذرنامه و ملیتی وارد آلمان بشه ممکنه دولت آلمان اقدامات قانونی دیگری هم بخواهد. اما بخش خوب این قضیه این هست که با داشتن حساب کاربری Fintiba همه چیز به‌صورت آنلاین انجام میشه و نیاز به پست کردن مدارک نداری.

چطور یک حساب مسدود شده در Deutsche Bank باز کنیم؟

تا چند سال پیش بانک دویچه تنها راه برای دانشجویان بین‌المللی بود که میخواستن حساب مسدود افتتاح کنند.

مراحل افتتاح حساب مسدود در Deutsche Bank :

  • پر کردن فرم درخواست با اطلاعات شخصی
  • دو نسخه از فرم تکمیل شده را چاپ کنید.
  • وقت ملاقات در سفارت آلمان بگیرید و چک کنید مدارکتون کامل باشه.
  • سفارت آلمان مراحل قانونی سازی مدارک شما را انجام میده و آن ها رو برای بانک مقصد به آلمان ارسال می‌کنه.
  • در این مرحله منتظر میشید تا مراحل اداری طی بشه.
  • بعد از آن بانک مقصد، برای اینکه اعلام کنه حساب مسدود شما آمادس. یک ایمیل برای شما ارسال میکنه و جزییات به آن پیوست خواهد شد.
  • حالا نوبت شماست مبلغ مورد نظر را به بانک واریز کنید و هزینه اولیه بانک هم پرداخت کنی.
  • در این مرحله بانک موجودی حساب شما را تایید خنواهد کرد.

بعد از اینکه بانک دویچه درخواست شما رو دریافت کرد. در زمانی که حساب مسدود شما آماده باشه آن را به شما اطلاع میده. دقت کنید به محض دریافت ایمیل تایید، پول را به حساب مسدود خود منتقل کنید و مراحل درخواست ویزای خود را ادامه بدید.

چه مدت طول می‌کشه تا حساب مسدود شده در آلمان باز بشه؟

مدت زمان افتتاح حساب مسدود در آلمان بستگی به عواملی مثل ملیت فرد، بستر ارائه دهنده حساب مسدود، سرعت فعالیت سفارت آلمان در اون کشور، مدارک فرد  و غیره داره. اگر همه چیز به خوبی پیش بره، افتتاح حساب مسدود شما از زمانی که اقدام کردید یک هفته زمان خواهد برد. برای مثال افتتاح حساب در فینتیبا  ده دقیقه زمان میبره ولی ممکن هست در استفاده از شیوه‌های مختلف مدارک گم شوند که این زمان افتتاح را طولانی‌تر خواهد کرد.

افتتاح حساب مسدود در آلمان
افتتاح حساب مسدود

از چه طریق میشه از حساب مسدود پول برداشت کرد؟

باید بدونید که شما مستقیما از حساب مسدود خود نمیتونی پول برداشت کنی. برای اینکار باید یک حساب بانکی عادی باز کنی که هر ماه پول مسدود شده به حساب بانکی عادی شما منتقل بشه.

در حال حاضر شما مجاز به برداشت حداکثر 853 یورو در ماه هستید. مگر اینکه مبلغ بیشتری از حداقل مقدار تعیین شده به حساب مسدود واریز کرده باشی. این مقدار پول از حساب مسدود به حساب عادی شما ( یا همون حساب بانکی دانشجویان بین‌الملل)  منتقل خواهد و از آنجا شما می‌تونید پول را آزادانه برداشت کنید.

اپلای مورنینگ

فرآیند افتتاح حساب مسدود در آلمان مشخص هست ولی این مرحله خود یکی از مهمترین فاکتورهای گرفتن ویزا تحصیلی آلمان محسوب می‌شود پس در انجام آن خودت را درگیر ریسک نکن. برای طی کردن مراحل افتتاح حساب میتونی از اپلای مورنینگ کمک بگیری تا از انجام دقیق و بدون مشکل افتتاح حساب مطمئن بشی.

منبع:

simplegermany

 

 

 

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *