چگونه برای مهاجرت به کانادا اقدام کنیم؟

چگونه برای مهاجرت به کانادا اقدام کنیم؟

بدون‌شک می‌دانید مهاجرت به کانادا کار ساده‌ای نیست. در صورتی که برای مهاجرت به این کشور قصد جدی دارید، باید انواع مجوزها و تاییدیه‌ها را دریافت کنید. به عبارت دیگر در راستای موفقیت در روند مهاجرت ابتدا باید درخواست خود را ثبت کنید و از سازمان‌های مربوطه تاییدیه بگیرید. در ضمن این روند مراحل زیادی دارد که باید همه این مراحل را پشت سر بگذارید.

در نظر داشته باشید، این فرآیند و مراحل ممکن است چند ماه و حتی در برخی موارد تا چند سال طول بکشد. در صورتی که در تصمیم خود قاطع هستید و تا حدودی از واجد شرایط بودن خود اطمینان دارید، پس نگران نباشید. شانس موفقیت خود را امتحان کنید و ناامید نشوید. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به کانادا یا هزینه‌های زندگی در کانادا علاقه‌مند هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

اقامت در کانادا را از کجا شروع کنیم؟

اگر قصد اقامت در کانادا دارید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، با این مقاله همراه باشید. در قدم اول می‌توانید با متخصصان و موسسات حاضر در این حوزه مشورت کنید و از تجربه افراد مجرب بهره‌مند شوید. منظور از متخصصان این حوزه، وکلا یا افرادی است که مجوز مشاوره مهاجرتی دارند. شرکت‌های مهاجرتی با توجه به استانداردهای لازم بهترین روش را برای شما انتخاب می‌کنند.

برای شروع مهاجرت باید مراحل زیر را در نظر داشته باشید:

  •       انتخاب روش مهاجرتی
  •       بررسی واجد شرایط بودن
  •       جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم
  •       ارائه اسناد و مدارک و درخواست
  •       ثبت درخواست رسمی برای مهاجرت مورد نظر

پس قدم اول برای شروع مهاجرت ، تشخیص نوع مهاجرت شما و البته واجد شرایط بودن فرد متقاضی خواهد بود. برای این موضوع می‌توانید از فرم‌های مهاجرتی استفاده کنید. با پاسخ دادن به یک سری سوالات میزان شانس خود را مورد ارزیابی قرار دهید. در ضمن برای مهاجرت خود باید برنامه مشخصی تعیین کنید تا زودتر به نتیجه مطلوب برسید.

سه راه مهاجرت به کانادا

آیا به فکر مهاجرت به کشور کانادا هستید؟ شاید در مورد مهاجرت به این کشور تحقیقات زیادی انجام داده باشید، اما همچنان نمی توانید تصمیم بگیرید کدام مهاجرت بهتر است. به طور کلی با توجه به شرایطی که دارید باید نوع و روش مهاجرت خود را انتخاب کنید. با بررسی جزئیات درخواست شما می‌توان یکی از روش‌های مهاجرتی را انتخاب کرد. در ادامه 3 مورد از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت را ذکر می‌کنیم:

حمایت مالی افراد خانواده

کشور کانادا به خانواده اهمیت زیادی می‌دهد. در واقع این کشور سنگ بنای خود را بر روی اتحاد افراد خانواده قرار داده است. در نتیجه خانواده‌ها در کشور کانادا می‌توانند از بستگان خود حمایت مالی کنند. بنابراین اعضای خانواده آنها نیز می‌توانند به طور دائم در کانادا حضور داشته باشند. برای اینکه واجد شرایط حمایت مالی افراد خانواده باشید، باید یکی از بستگان شما شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد.

به خاطر داشته باشید، افرادی می‌توانند از این شرایط مهاجرت به کانادا استفاده کنند که همسر یا فرزند زیر 22 سال فرد حامی مالی باشند. با روی کار آمدن قوانین جدید حمایت از والدین، پدر بزرگ، و مادر بزرگ امکان‌پذیر نیست.

مهاجرت کاری ( ویزای کار کانادا)

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا در ابتدا پیشنهادهای شغلی از این کشور دریافت می‌کنند. در واقع برای مهاجرت به این کشور می‌توانید به منظور ویزای کار اقدام کنید. بنابراین براساس ویزای کار خود به کشور کانادا مهاجرت کنید. قبل از اینکه برای ویزای خود دست به کار شوید باید از پیشنهاد شغلی کانادایی خود مطمئن باشید.

بدین‌ترتیب باید از کارفرمای کانادایی خود یک درخواست شغلی دریافت کنید و از طریق سایت سرویس خدمات کانادا درخواست مجوز شما به ثبت برسد. شاید در ابتدا فکر کنید مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای کار کانادا مراحل و روند پیچیده‌ای دارد. اما به هر حال بعد از تمام این سختی‌ها می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

در صورت تمایل به مهاجرت تحصیلی، کشور کانادا گزینه خوبی خواهد بود. اگر می‌خواهید اقامت دائم این کشور را بدون دغدغه و دردسر دریافت کنید بهتر است مهاجرت تحصیلی به کانادا را به عنوان روش مهاجرتی خود در نظر بگیرید. اما مهاجرت تحصیلی چه مراحلی دارد:

  •   انتخاب یک برنامه آموزشی: در مورد کشور کانادا و دانشگاه‌های آن تحقیق کنید و برنامه آموزشی یا رشته تحصیلی مناسب خود را بیابید.
  •   ارسال درخواست به یکی از دانشگاه‌ها: زمانی که تصمیم گرفتید کدام برنامه آموزشی برای شما مناسب است، درخواست خود را به دانشگاه منتخبتان ارسال کنید.
  •   مجوز تحصیلی بگیرید: با جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم می‌توانید گواهی مهاجرت تحصیلی خود را دریافت کنید. در نظر داشته باشید، آیلتس برای مهاجرت به کشور کانادا الزامی است.

آیا از شرایط اقامت در کانادا باخبر هستید؟

برای شروع برنامه مهاجرت خود باید یکی از روش‌های مهاجرتی را انتخاب کنید، سپس با توجه به روش مورد نظر می‌توانید درخواست خود را به ثبت برسانید. فراموش نکنید هر یک از روش‌های مهاجرت به کانادا دارای قوانین مخصوصی هستند. بنابراین شرایط مهاجرت تحصیلی، کاری، یا سایر روش‌ها با یکدیگر فرق دارد.

شرایط کلی مهاجرت به این کشور، داشتن نمره مناسب و قابل‌قبول در آزمون آیلتس خواهد بود. در ضمن برای مهاجرت کاری باید دعوت‌نامه کارفرمای خود را ارائه دهید. مهاجرت تحصیلی نیز نیاز به ارائه برنامه آموزشی مشخص دارد. به منظور اجرای صحیح تمامی این مراحل بهتر است از تخصص و تجربه افراد حرفه‌ای این حوزه استفاده کنید.

اقدامات لازم برای مهاجرت به کانادا

سریع‌ترین روش مهاجرت به کانادا

پیش از این نیز گفتیم مهاجرت به کانادا یک پروسه طولانی و پیچیده دارد. بیشتر افراد متقاضی تنها از محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌های مهاجرتی به کشور کانادا مطلع هستند. اما سریع‌ترین روش برای مهاجرت به کانادا چه روشی است؟ ویزای کار موقت یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به حساب می‌آید.

شاید با شنیدن کلمه موقت فکر کنید، این روش ارزش فکر کردن ندارد. زیرا دائمی نیست. اما توصیه می‌کنیم زود قضاوت نکنید. درخواست کار موقت با توجه به ملیت شما و کشور مبدا بین 4 تا 6 ماه متغیر است. بعد از اینکه حداقل 6 ماه سابقه کاری به دست آوردید، می‌توانید برای اقامت دائم و سایر مشاغل درخواست بدهید. بعضی از مشاغل نسبت به سایرین برتری دارند:

  •       مشاغل مربوط به امر کشاورزی
  •       شغل‌های مربوط به بخش سلامت
  •       بخش‌های هتلداری
  •       راننده کامیون

ناگفته نماند، اگر بتوانید گواهی کاری موقت خود را تا 1 سال تمدید کنید. به طور حتم بعد از این دوره موقت می‌توانید شغل بهتری پیدا کنید و کم کم برای اقامت دائم خود دست به کار شوید.

بررسی هزینه‌های مهاجرت به کانادا

با توجه به نوسانات اقتصادی که همه ما شاهد آن هستیم، به طور قطع هزینه‌های زندگی در تعیین محل زندگی شما تاثیرگذار خواهند بود. آیا با هزینه‌های زندگی در کانادا آشنا هستید؟ در حال حاضر هزینه‌ها به عنوان عامل کلیدی انتخاب دانشگاه یا محل زندگی در این کشور به حساب می‌آید. هزینه‌های زندگی در کانادا شامل موارد زیر است:

  •       هزینه اجاره خانه در کانادا
  •       مواد غذایی و خوراک
  •       حمل و نقل
  •       نگه‌داری از کودکان ( در صورت داشتن فرزند)

هزینه اجاره خانه در کانادا شامل هزینه برق و خدمات ارتباطی است. البته این هزینه‌ها با توجه به استان محل سکونت شما متفاوت خواهد بود. در ضمن هزینه اجاره خانه در کانادا نیز به نوع یا مدل خانه منتخب شما بستگی دارد. در کشور کانادا خانه‌های مختلفی با هزینه‌های متفاوت وجود دارند:

  •       آپارتمان‌های یک‌نفره
  •       آپارتمان 2 خوابه
  •       خانه مناسب خانواده‌های کوچک 3 الی 4 نفره
  •       ملک مسکونی دربست برای خانواده‌هایی که بیش از 4 نفر هستند

هزینه خواروبار نیز به میانگین پولی گفته می‌شود که برای تغذیه شما و افراد خانواده‌تان یا حتی غذاهای رستوران صرف می‌گردد. فراموش نکنید هزینه حمل و نقل با توجه به متغیر بودن نرخ سوخت در استان‌های مختلف کشور کانادا، یکسان نخواهد بود. حق بیمه نیز همین‌طور است و همه این ها به طور کلی هزینه های مهاجرت به کانادا را شامل می شود.

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *