هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا

افرادی که به فکر مهاجرت به کانادا هستند، سوالات زیادی در ذهن دارند. یکی از این سوالاتی که بیشتر از مابقی مسائل فکر مهاجرین را به خود درگیر کرده است، مربوط به هزینه‌های مهاجرت به کانادا خواهد بود. به نظر شما هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟ برای برآورد این هزینه‌ها باید کل هزینه‌های مهاجرت به کانادا را محاسبه کنید تا به یک عدد تقریبی برسید.

براساس تحقیقات انجام‌شده فرد متقاضی مهاجرت به کانادا مبلغی حدود 15420 دلار کانادا نیاز دارد. این مبلغ حداقل هزینه مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. اجاره خانه در کانادا و هزینه تحصیل در کانادا برای هر فرد متغیر خواهد بود. از این‌رو هزینه مهاجرت به کانادا برای هر فرد جداگانه محاسبه می‌شود.

شرایط و هزینه مهاجرت به کانادا

بدون‌شک می‌دانید که برای مهاجرت به کشور کانادا باید مبلغی را به عنوان اثبات اعتبار خود در اختیار داشته باشید. همچنین هزینه‌های دولتی این کشور را باید در نظر بگیرید. در ضمن سایر هزینه‌ها همانند هزینه وکیل جهت مهاجرت به کانادا یا هزینه مشاوره مهاجرت به کانادا را باید برآورد کنید.

قبل از اینکه برای مهاجرت به کانادا به طور قطع تصمیم بگیرید، بهتر است از شرایط این مهاجرت مطلع شوید و با توجه به بودجه خود یکی از ارزان‌ترین شهرهای کانادا را برای زندگی و اقامت انتخاب کنید. در این بخش میانگین هزینه‌های زندگی در کانادا را براساس دلار این کشور شرح می‌دهیم:

  •       آزمون زبان: 310 تا 280 دلار کانادا برای زبان انگلیسی و 440 تا 380 دلار کانادا برای زبان فرانسه
  •       آیلتس: 310 دلار کانادا
  •       مالیات استانی: 280 دلار کانادا
  •       معاینات پزشکی: 250 تا 300 دلار کانادا
  •       هزینه پذیرش: 825 دلار کانادا
  •       هزینه حق اقامت دائم: 500 دلار کانادا
  •       سایر هزینه‌ها همانند ترجمه، دفتر اسناد رسمی، و غیره: به طور تقریبی 200 دلار کانادا
  •       تمکن مالی که البته برای تمام روش‌های مهاجرتی الزامی نیست: 12960 دلار کانادا

علاوه بر هزینه‌های ذکر شده در بالا کشور کانادا هزینه‌های جانبی دیگری نیز دارد که مخصوص همین کشور خواهد بود. در ضمن آزمایش‌های بیومتریک نیز به طور حتم هزینه‌بر است. مبالغی که در این بخش ذکر کردیم به طور میانگین و تخمینی محاسبه شده‌اند تا شما قبل از مهاجرت خود پیش‌زمینه داشته باشید.

هزینه مهاجرت به کانادا برای تحصیل

تحصیل در کانادا شاید یک امر گران قیمت به حساب آید. با این وجود اگر برای هزینه‌های زندگی و تحصیل در کشور کانادا برنامه‌ریزی کنید، به طور حتم مدیریت موثری در مهاجرت خود خواهید داشت. اگر دوست دارید مهاجرت تحصیلی مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید بهتر است یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا را مورد هدف خود قرار دهید.

هزینه‌های تحصیل شما در کانادا به نوع مدرک، مقطع تحصیلی، دانشگاه، یا موسسه آموزشی بستگی دارد که شما انتخاب کرده‌اید. به طور معمول یک دانشجوی بین‌المللی برای پوشش هزینه‌های سالانه خود طی دوران تحصیل در کشور کانادا بین 13000 تا 40000 دلار کانادا پول نیاز دارد.

در نظر داشته باشید رشته‌ها و دوره‌های مربوط به علوم انسانی، آموزش، و هنر ارزان‌تر از سایر رشته‌ها هستند. در مقابل دروسی همانند پزشکی و مهندسی به طور حتم گران‌تر خواهند بود. فراموش نکنید مقطع تحصیلی شما نیز در برآورد هزینه‌های تحصیل در کانادا اهمیت زیادی دارد. به طور معمول مقاطع بالا هزینه بیشتری خواهند داشت.

هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا برای کار

همان‌طور که می‌دانید مهاجرت به کانادا برای کار نیز هزینه‌بر خواهد بود. در این نوع مهاجرت‌ها برای دریافت مجوز کاری معتبر باید هزینه‌هایی پرداخت کنید. در ضمن نه تنها کارگران و کارکنان موظف به پرداخت این هزینه‌ها هستند، بلکه کارفرمایان نیز باید مبالغی را به دولت کانادا پرداخت کنند.

فرقی ندارد شما به فکر پیدا کردن شغلی با کارفرما یا آزاد هستید، به هر حال باید برای پردازش و دریافت مجوز کاری خود هزینه‌هایی را در نظر بگیرید. البته اگر به دنبال مهاجرت کاری براساس شغل آزاد هستید، هزینه‌های شما بیشتر می‌شود. به طور کلی هزینه مجوز کار برای هر نفر حدود 155 دلار کانادا است.

قبل از اینکه مجوز کار خود را دریافت کنید، اطلاعات و سابقه شما بررسی می‌شود، هزینه تمام این امور و بررسی‌ها بر عهده فرد متقاضی خواهد بود. بنابراین برای بررسی وضعیت شغلی شما 200 دلار هزینه دریافت می‌کنند و برای تمدید مجوز کاری جدید نیز 355 دلار کانادا نیاز است. ناگفته نماند دانشجویان می‌توانند به صورت پاره‌وقت از کارهای دانشجویی برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود کمک بگیرند.

ولی به نظر شما کار دانشجویی هزینه تحصیل در کانادا را تامین می‌کند؟ پیش از این نیز گفتیم، کل هزینه‌های مهاجرت به کانادا بیشتر به هدف، انگیزه، و دلیل مهاجرت شما بستگی دارد و رقم ثابتی ندارد.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

برخی از افراد به فکر مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری هستند. با شنیدن کلمه سرمایه‌گذاری به طور حتم با خود فکر می‌کنید باید ثروتمند باشید تا بتوانید در کشور کانادا سرمایه‌گذاری موفقی به راه بیندازید. به طور تخمینی برای شروع سرمایه‌گذاری در این کشور باید مبلغی حدود 150000 تا 800000 دلار کانادا را در اختیار دولت این کشور بگذارید.

در صورتی که این مبلغ را در کشور کانادا سرمایه‌گذاری کنید، دولت کم کم به شما برگه اقامت دائم ارائه می‌دهد. در راستای ورود به کشور کانادا از طریق سرمایه‌گذاری باید مدرکی به ارزش 350000 تا 800000 دلار کانادا برای اثبات توانایی خود ارائه دهید. دارایی خالص شما نیز امر بسیار مهمی است.

مبلغ دارایی خالص هر سرمایه‌گذار در استان‌های مختلف این کشور متفاوت خواهد بود. ولی به طور معمول این مبالغ بین 350000 تا 1600000 دلار کانادا متغیر است. فراموش نکنید دارایی خالص و درآمد شما باید به صورت قانونی تهیه شده باشد. خبر خوب اینکه کشور کانادا ویزاهای مختلفی به منظور سرمایه‌گذاری در اختیار متقاضیان می‌گذارد. ارزش و قیمت هر ویزا نیز برای سایرین متفاوت است.

هزینه های مهاجرت و زندگی در کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کانادا، از طریق ازدواج میسر می‌شود. این نوع از مهاجرت نیز هزینه‌بر است، هر چند بیشتر هزینه‌ها بر عهده فردی است که در کشور کانادا زندگی می‌کند و همسر خود را به این کشور دعوت کرده است. به ازای خدماتی که از این شرایط نصیب شما می‌شود باید هزینه‌هایی پرداخت کنید.

این روش مهاجرت برای همه افراد مجاز و ممکن نخواهد بود. برای مثال سن شما باید 18 سال یا بیشتر باشد. فردی که در کانادا زندگی می‌کند، می‌تواند به عنوان اسپانسر هزینه‌های مهاجرت به کانادا برای ازدواج را پرداخت کند. به زبان ساده همسر شما اگر در کشور کانادا ساکن است، می‌تواند تمام هزینه‌های مهاجرت شما از طریق ازدواج را پرداخت کند.

حمایت مالی فرد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، مهم‌ترین مسئله خواهد بود. اگر فرد متقاضی حامی مالی داشته باشد، به اثبات اعتبار خود و ارائه وجوه سنگین نیاز نخواهد داشت. مابقی هزینه‌ها نیز از شخص ساکن در کشور کانادا یا حامی فرد متقاضی دریافت می‌شود. ناگفته نماند این هزینه‌ها به هیچ‌وجه کم نیستند.

هزینه مهاجرت خانوادگی به کانادا

آیا قصد دارید با خانواده خود به کشور کانادا مهاجرت کنید؟ به طور معمول یک خانواده 4 نفره برای مهاجرت به کانادا حدود 30000 دلار کانادا نیاز دارد. این مبلغ حداقل هزینه مهاجرت خانوادگی به کانادا است که شامل اثبات وجوه و اعتبار، هزینه‌های دولتی، و سایر موارد خواهد بود. در ادامه میانگین هزینه‌های مهاجرت خانوادگی به کانادا را بررسی می‌کنیم:

  •       آزمون زبان: 600 دلار کانادا
  •       آزمایشگاه‌های بیومتریک: 170 دلار کانادا
  •       معاینات پزشکی: 400 دلار کانادا
  •       هزینه پذیرش: 2100 دلار کانادا
  •       هزینه حق اقامت دائم: 100 دلار کانادا
  •       سایر هزینه‌ها همانند ترجمه مدارک و غیره: 700 دلار کانادا
  •       تمکن مالی: 24083 دلار کانادا

برای مهاجرت خانوادگی به کشور کانادا بهتر است از واجد شرایط بودن تحصیل یا کار اعضای خانواده نیز مطمئن شوید. در صورتی که اعضای خانواده شما واجد شرایط باشند بلافاصله بعد از استقرار در کانادا می‌توانند به کار یا تحصیل خود مشغول شوند. به خاطر داشته باشید در حال حاضر دریافت و ارسال تمام این مدارک به صورت آنلاین انجام می‌شود.

اینستاگرام اپلای مورنینگ تلگرام اپلای مورنینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *